Festiwal w Cannes to najbardziej prestiżowa impreza branżowa, skupiająca międzynarodowe grono różnej maści reklamiarzy i speców od komunikacji marketingowej. Wszystkie zdobyte dotychczas przez Polaków Lwiątka przypadły agencji Leo Burnett.
Pochodzący z Białegostoku Grzegorz Mogilewski zdobywał już nagrody w Nowym Jorku, Barcelonie, Rotterdamie i Toronto. Teraz z najważniejszego i najbardziej prestiżowego światowego festiwalu reklamy w Cannes przywiózł Złotego Lwa. To pierwsza taka statuetka dla Polaka w ponad 50-letniej historii festiwalu. Nagrodę przyznano w kategorii Cyber Lions (media interaktywne) za serwis internetowy www.pdk.pl dla Powszechnego Domu Kredytowego we Wrocławiu.
Sukces Maxa Webera - tak się bowiem nazywa agentura Mogilewskiego - potwierdza słowa Ogilviego - mały zespół z potencjałem może skutecznie konkurować z sieciówkami.
Projekt zachwycił jurorów pomysłowością, dowcipem i jednocześnie prostotą. Nie przeszkodził lobbing wielkich korporacji. Oryginalny design nie zawiera ani jednego zdjęcia - wszystko opiera się na ruchomych komiksowych ilustracjach.
Brief zakładał wypromowanie usług finansowych na bardzo konkurencyjnym rynku. Produkt PDK miał być ukazany jako bardzo przyjazny i łatwo dostępny dla każdego. Stąd wziął się pomysł na zastosowanie komiksowej estetyki i humoru. Zaowocowało to reakcją łańcuchową - wybrana formuła pobudziła marketing wirusowy. Serwis nie był promowany za pomocą reklam, banerów czy mailingu - w ciągu dziesięciu dni od uruchomienia odwiedziło go ponad 22 tysiące użytkowników (cookies).
Złoty Lew w Cannes dla Polaka
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- akademiareklamy.edu.pl
- Posty: 1397
- Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00