Perswazyjna funkcja języka reklam :(

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
hypnosis
Nowy(a)
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź (pn) 2009, 02:00:00

Perswazyjna funkcja języka reklam :(

Post autor: hypnosis » 11 lis (śr) 2009, 12:52:39

"Perswazyjna funkcja języka reklam. Omów problem analizując wybrane teksty reklamowe".
Mam taki temat na maturę i problem w tym, że nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Dlatego proszę Was o pomoc jeśli macie chwilkę czasu napiszcie mi proszę coś o perswazyjnej funkcji języka reklam.Wiem, że zaraz dostanę odpowiedzi w stylu, że ten temat już był, albo, że wystarczy wpisać w google, albo nikt nic nie odpisze. Mam jednak cichą nadzieję, że ktoś się zlituje i pomoże. Bardzo by mi to pomogło :?
Zależy mi także na interpretacji reklam, znacie może jakieś? Chodzi mi o reklamy telewizyjne, ale takie łatwo dostępne (które można znaleźć w necie), prasowe internetowe czy radiowe.

Monika870
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 140
Rejestracja: 01 wrz (wt) 2009, 02:00:00

Post autor: Monika870 » 11 lis (śr) 2009, 13:26:09

ale google nie boli.. na prawde.., wystarczy odrobine poszukac i wszystko znajdziesz na temat.. 8) a co do reklam pełno ich na youtubie, musisz sobie tylko wybrac jakie Cie konkretnie interesują.-.-

trysz
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 157
Rejestracja: 01 wrz (wt) 2009, 02:00:00

Post autor: trysz » 11 lis (śr) 2009, 16:14:31

Problem w tym, że sam tak temat wybrałeś, więc sam najlepiej powinieneś wiedzieć jak chcesz się za to zabrać. Nikt przecież matury za Ciebie zdawać nie będzie. A google naprawdę nie boli.

hypnosis
Nowy(a)
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź (pn) 2009, 02:00:00

Post autor: hypnosis » 11 lis (śr) 2009, 20:53:48

no dzięki. Jak sami nie wiecie to nie odpisujcie bo każdy może napisać, że google nie boli. Zależy mi na opinii kogoś kto się na tym zna.

Tusiek
Nowy(a)
Posty: 44
Rejestracja: 02 paź (pt) 2009, 02:00:00

Post autor: Tusiek » 11 lis (śr) 2009, 21:56:19

Po 48 godzinach google zaczyna trochę boleć.
Polecam przerobić materiały szkoleniowe Andrzeja Batko- jednak to tylko tak aby zobaczyć mniej więcej jak to się robi. Raczej nie możesz tego wrzucić do bibliografii(raz-bo to nie są książki, a dwa- że chodź to psycholog, wiele z tego co mówi nie zakrawa na naukę). Jednak potem będzie Ci łatwiej wyłapywać przykłady.
Koniecznie opieraj się na książce prof. Bralczyka "Język na sprzedaż"-bo to autorytet i rzuca przykładami. Do głowy przychodzi mi też Noam Chomsky, chociaż myślę że nie byłoby to dla tej pracy takie ważne, ale ogólnie o psycholingwistyce można by coś powiedzieć czy tez o mass mediach.

Osobiście robiąc tak pracę skróciłbym ww. książkę Bralczyka na te 15 min. prezentacji, a do bibliografii dopisałbym kilka nazwisk żeby coś tam było.

Tusiek
Nowy(a)
Posty: 44
Rejestracja: 02 paź (pt) 2009, 02:00:00

Post autor: Tusiek » 12 lis (czw) 2009, 02:02:58

Jeszcze z ważniejszych nazwisk poza Bralczykiem przypomniał mi się prof. Doliński(np;"ukryte sensy zachowania", "psychologia reklamy"). W bibliografii znalazłby się psycholog i językoznawca.

Co do tego jak się za to zabrać to myślę że trzeba tam na początku postawić jakąś tezę. Wydaje mi się że tego wymagają, ale to nawet dobrze bo nadałoby to pracy jakiś konkretny kierunek.
Teza mogłaby np. dotyczyć skuteczności, jednak tu mogłoby być ciężko o rzetelne badania, czy też znalazłoby się wiele różnych często sprzecznych badań i nie wiadomo na co się powołać.
Są badania dowodzące skuteczności rożnych socjotechnik. Nie wiem nic o takich które dotyczą ogólnie języka perswazji. Trzeba by wynajdować takie badania które mówią o skuteczności omawianego wzorca lingwistycznego, a potem je wszystkie zestawić i stwierdzić ogólnie czy to skuteczne jest czy nie. Dużo roboty.
Dobrą dziedziną tutaj do omawiania byłaby etyka tj. kwestie moralności-w końcu są wokół tego kontrowersje, ale nie wiem czy wówczas komisja nie uzna że to nie na temat.
Musisz to skonsultować ze swoim nauczycielem zanim zaczniesz analizować reklamy.
A jakby co to chyba do lutego można temat zmienić.

hypnosis
Nowy(a)
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź (pn) 2009, 02:00:00

Post autor: hypnosis » 12 lis (czw) 2009, 18:27:57

Dziękuję baaardzo dobry człowieku! :)

Wybrałam kilka reklam, jak myślicie które z nich najbardziej się nadają? I co najważniejsze...Jak je zinterpretować?? 8O

Kostka myjąca Dove:
http://www.youtube.com/watch?v=mexaIeGl798

NIVEA Visage Young:
http://www.youtube.com/watch?v=oPOEXYUIWf0

reklama kremu Vilcacora Bursztynowa

http://www.youtube.com/watch?v=VMkBucA2ceo

Sony A350:
http://www.youtube.com/watch?v=qBaJ4US9TTU

Jest Chrunchips jest impreza:
http://www.youtube.com/watch?v=-bIK76J4aM0

Heyach kruczki
http://www.youtube.com/watch?v=PmcFF66PePI

HELP ME ;((



:roll:

hypnosis
Nowy(a)
Posty: 5
Rejestracja: 19 paź (pn) 2009, 02:00:00

Post autor: hypnosis » 12 lis (czw) 2009, 18:31:45

reklama kolekcji H&M wiosna/lato 2009
http://www.youtube.com/watch?v=EmCHmTcWjeI

ODPOWIEDZ