Badania rynku i opinii: ciekawe wyniki
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12653
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Badania rynku i opinii: ciekawe wyniki
Badania rynku i opinii to bardzo ciekawa dziedzina wiedzy. Ten temat jednak, w moim zamyśle, ma dotyczyć nie tyle rodzajów, metod czy technik prowadzenia badań, ile po prostu prezentować ich wyniki. Tych, które ktoś z Was, forumowiczów, uzna za ciekawe.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12653
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Opinie na temat banków
Tych banków nie lubimy najbardziej
[Wirtualna Polska | 13.10.2010 | Sebastian Ogórek]
Internauci najbardziej nie lubią banków Raiffeisen, BPH i Eurobanku. Przychylną opinię mają o Getin, Allianz i Deutsche Banku - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Expandi. Część banków, dbając o swój wizerunek, wynajmuje jednak internetowych klakierów.
Expandi jak co miesiąc przygotowała raport na temat tego, co internauci myślą o bankach. Przeanalizowano komentarze i opinie na forach internetowych dotyczących 21 z nich - w sumie 243 źródła i ponad 45 tys. wpisów, z których wybrano niecałe 15 tys. do ostatecznej analizy.
Co pokazały badania? Oczywiście częściej krytykujemy niż chwalimy banki. We wrześniu 33 proc. opinii było negatywnych, przy zaledwie 18 proc. pozytywnych, pozostałe wpisy były neutralne.
Dużo większe zaskoczenie dotyczy tego, kogo internauci nie lubią. Najwięcej negatywnych opinii zbiera Raiffeisen (59,5 proc.), BPH (49,7 proc.) oraz Eurobank (46,6 proc.). Dziwi szczególnie niechlubne pierwsze miejsce tego pierwszego, który nie miał dotąd większych kłopotów z internetowymi akcjami typu "nabici w mBank" - pomimo że podobnie jak BRE Bank także nie obniżał oprocentowania kredytów wraz ze spadkiem stóp procentowych. Co ciekawe, do Raiffeisena klienci mają pretensje w dziedzinach, które u konkurencji są pozytywnie oceniane. To głównie kwestia bezpieczeństwa czy oszczędzania.
Pozytywnie internauci piszą o Getin Noble Bank (34,4 proc.), Allianz Banku (33,3 proc.) oraz Deutsche Banku (27,78 proc.).
- Do części wpisów Getinu mamy zastrzeżenia - mówi Paweł Potoczny, autor raportu. - Pod koniec września nastąpił nagły wysyp dużej ilości bardzo pozytywnych komentarzy. To najprawdopodobniej sami bankowcy lub firma przez nich wynajęta zadbała o pozytywny wizerunek - tłumaczy ekspert.
Jak w tym zestawieniu prezentuje się największy polski bank? PKO BP ma bardzo dużą dysproporcję pomiędzy pozytywnymi a negatywnymi opiniami. Tych pierwszych jest zaledwie 12 proc., nieprzychylnych blisko 40 proc. Więcej pozytywnych niż negatywnych opinie bank ma we wpisach internautów dotyczących kredytów hipotecznych. Podobnie jest z pożyczkami i bezpieczeństwem.
Expandi sprawdził także, na co najczęściej narzekamy. Główną przyczyną negatywnych opinii jest obsługa (51 proc.), kredyty (36 proc.) oraz karty zbliżeniowe (29 proc.). Dziwi szczególnie ta ostatnia pozycja, bo to nowość na polskim rynku. Być może część klientów, biorąc z banku zbliżeniówkę, nie wiedziało do końca, jak ta karta działa. Osobną kategorią jest wizerunek banku. Co czwarta opinia dotyczy właśnie tej kwestii, a co druga jest negatywna. Chwalimy natomiast konta oszczędnościowe, bezpieczeństwo oraz kredyty hipoteczne, o których obiegowa opinia jest jak najbardziej negatywna.
[Wirtualna Polska | 13.10.2010 | Sebastian Ogórek]
Internauci najbardziej nie lubią banków Raiffeisen, BPH i Eurobanku. Przychylną opinię mają o Getin, Allianz i Deutsche Banku - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Expandi. Część banków, dbając o swój wizerunek, wynajmuje jednak internetowych klakierów.
Expandi jak co miesiąc przygotowała raport na temat tego, co internauci myślą o bankach. Przeanalizowano komentarze i opinie na forach internetowych dotyczących 21 z nich - w sumie 243 źródła i ponad 45 tys. wpisów, z których wybrano niecałe 15 tys. do ostatecznej analizy.
Co pokazały badania? Oczywiście częściej krytykujemy niż chwalimy banki. We wrześniu 33 proc. opinii było negatywnych, przy zaledwie 18 proc. pozytywnych, pozostałe wpisy były neutralne.
Dużo większe zaskoczenie dotyczy tego, kogo internauci nie lubią. Najwięcej negatywnych opinii zbiera Raiffeisen (59,5 proc.), BPH (49,7 proc.) oraz Eurobank (46,6 proc.). Dziwi szczególnie niechlubne pierwsze miejsce tego pierwszego, który nie miał dotąd większych kłopotów z internetowymi akcjami typu "nabici w mBank" - pomimo że podobnie jak BRE Bank także nie obniżał oprocentowania kredytów wraz ze spadkiem stóp procentowych. Co ciekawe, do Raiffeisena klienci mają pretensje w dziedzinach, które u konkurencji są pozytywnie oceniane. To głównie kwestia bezpieczeństwa czy oszczędzania.
Pozytywnie internauci piszą o Getin Noble Bank (34,4 proc.), Allianz Banku (33,3 proc.) oraz Deutsche Banku (27,78 proc.).
- Do części wpisów Getinu mamy zastrzeżenia - mówi Paweł Potoczny, autor raportu. - Pod koniec września nastąpił nagły wysyp dużej ilości bardzo pozytywnych komentarzy. To najprawdopodobniej sami bankowcy lub firma przez nich wynajęta zadbała o pozytywny wizerunek - tłumaczy ekspert.
Jak w tym zestawieniu prezentuje się największy polski bank? PKO BP ma bardzo dużą dysproporcję pomiędzy pozytywnymi a negatywnymi opiniami. Tych pierwszych jest zaledwie 12 proc., nieprzychylnych blisko 40 proc. Więcej pozytywnych niż negatywnych opinie bank ma we wpisach internautów dotyczących kredytów hipotecznych. Podobnie jest z pożyczkami i bezpieczeństwem.
Expandi sprawdził także, na co najczęściej narzekamy. Główną przyczyną negatywnych opinii jest obsługa (51 proc.), kredyty (36 proc.) oraz karty zbliżeniowe (29 proc.). Dziwi szczególnie ta ostatnia pozycja, bo to nowość na polskim rynku. Być może część klientów, biorąc z banku zbliżeniówkę, nie wiedziało do końca, jak ta karta działa. Osobną kategorią jest wizerunek banku. Co czwarta opinia dotyczy właśnie tej kwestii, a co druga jest negatywna. Chwalimy natomiast konta oszczędnościowe, bezpieczeństwo oraz kredyty hipoteczne, o których obiegowa opinia jest jak najbardziej negatywna.