POTRZEBUJE REKLAM
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Nowy(a)
- Posty: 31
- Rejestracja: 04 mar (pt) 2005, 01:00:00
POTRZEBUJE REKLAM
potrzebuje reklam które pasowały by do pracy o temacie "ODWOŁANIE DO KULTURY I OBYCZAJOWOSCI POLSKIEJ W REKLAMIE" POTRZEBUJE REKLAM NAJLEPIEJ TELEWIZYJNYCH ALE NIE TYLKO !!! jezeli macie jakies pomysły to zapodajcie na forum... mozecie tez wyjasnic o jaka reklame chodzi a ja juz sobie wyszperam ja gdzies...
chodzi w reklamy w któych sa jakies polskie produkty zwiazane z kultura 9ciekawe kiedy oscypka zaczna reklamować) moga byc tez motywy religijne, swiateczne, cos nawiazujacego do PRL'u itp.
ponadto zasugerujcie mi jak taka praca powinna wygladać... co zawierać... potrzebuje tez jakiejsc konkretnej ksiazki któa konkretnie wizała by sie tematem (o ile taka istnieje) ksiazek o reklamie to juz sie naczytałem... alke w zadnej nie było konkretnmie niczego na mój temat
L I C Z E N A W A S ! ! !
chodzi w reklamy w któych sa jakies polskie produkty zwiazane z kultura 9ciekawe kiedy oscypka zaczna reklamować) moga byc tez motywy religijne, swiateczne, cos nawiazujacego do PRL'u itp.
ponadto zasugerujcie mi jak taka praca powinna wygladać... co zawierać... potrzebuje tez jakiejsc konkretnej ksiazki któa konkretnie wizała by sie tematem (o ile taka istnieje) ksiazek o reklamie to juz sie naczytałem... alke w zadnej nie było konkretnmie niczego na mój temat
L I C Z E N A W A S ! ! !
-
- Nowy(a)
- Posty: 31
- Rejestracja: 04 mar (pt) 2005, 01:00:00
-
- Nowy(a)
- Posty: 31
- Rejestracja: 04 mar (pt) 2005, 01:00:00
jak masz gdzies ta reklame to podeslij mi na email bo na ich stronie nie ma teraz tej reklamy... jak cos to wojtkowski2@o2.pl
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
język reklamy
Chyba już o podobnym temacie mówiliśmy.
1. Polska obyczajowość jest "terminem rozmytym", spróbu doprecyzować, wybrać na użytek pracy jakąś definicję / określenie
2. Reklamy w polskich mediach są kalką tzw. zachodniego stylu życia, bardzo nieudaną najczęściej, świata konsumpcji, dobrobytu, wolnego czasu, szczęścia, piękna itp itp itp
3. Powodem braku jakiejś wyrazistej polskiej kultury w reklamie może być
a) ignorancja reklamodawców, (o, to chyba Słowacki powiedział o Polsce "pawiem i papugą narodów jesteś", takie luźne skojarzenie)
ignorancja polegająca na niezauważaniu polskiej specyfiki lokalnej, "dyktat" marketingu globalnego itd.
b) powodem może być także chyba spory kłopot z tożsamością polskiej kultury:
"stres przyspieszenia" - to określenie De Kerchova, następcy wielkiego McLuhana (tego m. in. od "globalnej wioski")
ten stres to kwestia
przełomu politycznego, obyczajowego, kulturowego po 1989 roku
eksplozji internetu i nowych mediów
poważnego rozwarstwienie społecznego
gigantycznych różnic w postrzeganiu świata, hierarchii wartości itp. przez pokolenia
Sądzę, że powinieneś przejrzeć np. archiwum Polityki, jest w wersji elektronicznej w kiosku Onetu, zwłaszcza polecam teksty Pęczaka, ale nie tylko tego autora, zwróć także uwagę na raporty Polityki.
Zapewne warto rzucić okiem na strony CBOS, TNS OBP i innych agencji badań rynku; są tam ciekawe raporty o stylu życia Polaków itp.
1. Polska obyczajowość jest "terminem rozmytym", spróbu doprecyzować, wybrać na użytek pracy jakąś definicję / określenie
2. Reklamy w polskich mediach są kalką tzw. zachodniego stylu życia, bardzo nieudaną najczęściej, świata konsumpcji, dobrobytu, wolnego czasu, szczęścia, piękna itp itp itp

3. Powodem braku jakiejś wyrazistej polskiej kultury w reklamie może być
a) ignorancja reklamodawców, (o, to chyba Słowacki powiedział o Polsce "pawiem i papugą narodów jesteś", takie luźne skojarzenie)
ignorancja polegająca na niezauważaniu polskiej specyfiki lokalnej, "dyktat" marketingu globalnego itd.
b) powodem może być także chyba spory kłopot z tożsamością polskiej kultury:
"stres przyspieszenia" - to określenie De Kerchova, następcy wielkiego McLuhana (tego m. in. od "globalnej wioski")
ten stres to kwestia
przełomu politycznego, obyczajowego, kulturowego po 1989 roku
eksplozji internetu i nowych mediów
poważnego rozwarstwienie społecznego
gigantycznych różnic w postrzeganiu świata, hierarchii wartości itp. przez pokolenia
Sądzę, że powinieneś przejrzeć np. archiwum Polityki, jest w wersji elektronicznej w kiosku Onetu, zwłaszcza polecam teksty Pęczaka, ale nie tylko tego autora, zwróć także uwagę na raporty Polityki.
Zapewne warto rzucić okiem na strony CBOS, TNS OBP i innych agencji badań rynku; są tam ciekawe raporty o stylu życia Polaków itp.
-
- Nowy(a)
- Posty: 31
- Rejestracja: 04 mar (pt) 2005, 01:00:00