Moja marka

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Moja marka

Post autor: sinar » 15 lip (pt) 2005, 16:24:04

Namnozylo sie ostatnio konkursow plebiscytow na marke czy markowy produkt. Mamy Superbrands, mlodziezowa jego odnoge czyli Coolbrands, Rzeczpospolita ma swoj Ranking marek, jest tez Studencki produkt roku czy Supermarka itd. Zastanawialem sie czy mozna by sprobowac wybadac jakie sa te nasze WSRska marki. Jakie marki lubimy i za co. No i czy jestesmy im wierni albo bezpieczniej lojalni wobec nich :) Zreszta co to w ogole znaczy? :)

Sam sie zastanawialem ostatnio czy jest cos takiego co moglbym nazwac moja marka i trudno bylo mi cos takiego wskazac. Oczywiscie moglbym wymienic produkty tego typu jak Star Trek, WSR, Hattrick (manager pilkarski), Ursynow, SJ3, Monty Python. Ale jesli chodzi o marki w takim tradycyjnym potocznym znaczeniu produktu to trudno bylo mi go znalezc. Coz moze takie czasy...

Jedyne co przychodzi mi do glowy to Nivea i ewentualnie Tymbark. Nivea pewnie za historie (pamietam ze byla obecna w domu od dziecka) ale tez wspolczesne linie kosmetykow ktore uzywam (dezodoranty, szampony, zele pod prysznic itd stop koniec reklamy ;) ). Tymbark za wspaniale soki w tym moje ulubione jablkowo-mietowy i Life. A przede wszystkim za optymistyczne przeslanie pod kapslami (ktore teraz niektorzy probuja kopiowac). Hehe do tej pory przetrwala jedna buteleczka z kapslem z wystawy Zlotych Orlow od Scholz & Friendsow :D

A jak jest z Wami? Macie jakies swoje ulubione marki? No w razie co zeby odswiezyc pamiec wrzuce liste propozycji z Superbrands ale wolalbym zeby propozycje wyszly spontanicznie od Was :) Prawde mowiac moich marek nie zauwazylem w albumie ktory kupilem w Empiku. Coz najsilniejsze wcale nie znaczy (subiektywnie) najlepsze :)
Ostatnio zmieniony 17 lip (ndz) 2005, 09:34:11 przez sinar, łącznie zmieniany 1 raz.

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Ranking Interbrands 2004

Post autor: sinar » 17 lip (ndz) 2005, 09:28:45

Zanim podam sciagawke w postaci polskiej listy Superbrands fragment rankingu Interbrand: Best Global Brands. To na pewno przyklad obiektywnego (w miare mozliwosci) wymiernego zestawienia marek w przeciwienstwie do subiektywnych ocen - lubienia czy nielubienia. Warto zauwazyc np. ze w tym rankingu na 2. miejscu pojawia sie Microsoft ktory nie jest zbyt lubiana marka (choc co rownie ciekawe czesto uzywana zwlaszcza w niektorych segmentach rynku)

Ranking i wartosci w nim podane dotycza roku 2004

1.Coca Cola (wartosc marki 67,394 miliardy $)
2.Microsoft (61,372 mld $)
3.IBM (55,791)
4.GE (44,111)
5.Intel (35,499)
6.Disney (27,113)
7.McDonalds (25,001)
8.Nokia (24,041)
9.Toyota (22,675)
10.Marlboro (22,128 mld $)
***SPAM***
12.HP
13.Citibank
14.American Express
15.Gillette
16.Cisco
17.BMW
18.Honda
19.Ford
20.Sony

Druga dziesiatka juz bez cyferek ale prawde mowiac ma to mniejsze znaczenie bo rzad wielkosci mniej wiecej ten sam czyli miliardy dolarow. Normalnie ranking wymienia 100 najlepszych marek ale nie chcialo mi sie przepisywac tego wszystkiego zwlaszcza ze na dniach nowy ranking na rok 2005

PS. Superbrands pojawia sie zapewne jutro bo dzis kolejne urodziny :D

kathar
Nowy(a)
Posty: 10
Rejestracja: 29 lis (pn) 2004, 01:00:00

Post autor: kathar » 17 lip (ndz) 2005, 18:08:52

w rankingu MARQA 2005, ktory odbyl sie juz po raz drugi , tytuł najlepszej marki polskiej (przyznawany na podstawie kryterium mocy marki*) zdobyły:

* Wedel (produkty żywnościowe)
* Żywiec Zdrój (napoje i używki)
* Dr Irena Eris (produkty niespożywcze)
* TVN (telekomunikacja, media, handel i usługi)

* Moc marki jest wyliczana na podstawie relacji oszacowanej wartości marki do przychodów ze sprzedaży

Na podstawie kryterium bezwzględnej wartości marek wyróżniono:

* Telekomunikacja Polska
* Orlen
* Era

W ramach drugiej edycji nagrodzono również Najlepszy Debiut Roku:

* Heyah


ps. czytał moze ktos ksiazke "o marce" Wallyego Olinsa?

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 18 lip (pn) 2005, 10:10:31

Czyli kolejny ranking, konkurs :) Jest ich teraz naprawde bez liku. Inna sprawa ze mozna zauwazyc pewne prawidlowosci bo kilka marek powtarza sie w nich prawie zawsze.

O Ollinsie slyszalem tylko w radiu PiN a ksiazke przegladalem w Empiku obok co najmniej kilku jesli nie kilkunastu "markowych" pozycji. Bo w publikacjach o brandingu tez mamy mala wysyp ostatnio :) Strategia, sila, budowanie marki itd. Wiec od czego by tu zaczac Kathar. Ries? Trout? Rivkin? Czy moze wlasnie Ollins?

kathar
Nowy(a)
Posty: 10
Rejestracja: 29 lis (pn) 2004, 01:00:00

Post autor: kathar » 18 lip (pn) 2005, 15:46:01

niestety nie jestem w stanie Ci pomoc. pytalem sie o "o marce" poniewaz mam zamiar ja kupic a nie wiem czy jest dobra. informacje, ktore podalem wyzej pochodza z http://www.ey.com/GLOBAL/content.nsf/Po ... king_Marek
mozna troche poczytac. bylem tez na stronie instytutu marki polskiej http://www.imp.org.pl/index.html ale nie za wiele sie tam dzieje :?

dobry jest ten album, ktory nabyles w empiku?

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 18 lip (pn) 2005, 18:06:13

Przyznam ze szykuje sie do malej recenzji tego albumu za jakis czas. To co dzis moge powiedziec to ze na rzecz jak zwykle mozna spojrzec z dwoch stron. Album na pewno ma duze plusy. Stosunkowo niska cene. 50zl w porownaniu z innymi ksiazkami branzowymi czy podobnymi albumami to niewiele. Superbrands zawiera sporo informacji na temat prawie 80 czolowych marek w Polsce. Cenne sa informacje na temat historii strategii a takze ciekawostki dotyczace brandow, wyniki badan. Calosc nadaje sie idealnie na prezent albo do postawienia na polke. Bardzo ladne wydawnictwo, dobry papier... :D

Wlasnie bo wiekszosc informacji poza tymi na koncu ksiazki mozna znalezc w necie. Ksiazka sklada sie z materialow przygotowanych przez firmy. Do tego jest to jak mozna przypuszczac wydawnictwo cykliczne czyli za rok bedziemy mieli podobne zapewne za ta sama cene. Moim zdaniem te 50 zl mozna lepiej zainwestowac np. w Ollinsa. Przy czym oczywiscie przeczytanie przejrzenie albumu tez pozwala poszerzyc wiedze o marce i sposobach jej budowania czy zarzadzania.

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 22 lip (pt) 2005, 19:13:57

A oto obiecana lista Superbrands 2005. Ta tutaj zawiera prawie 80 marek znajdujacych sie w albumie. Mianem Superbrand przez kolejny rok moze poslugiwac sie 231 brandow sposrod 1200 zgloszonych. Nie wszystkie jednak chcialy/mogly znalezc sie w wydanym albumie.

Superbrands 2005

A.Blikle
adidas
Atlas
Barbie
Bols
BP
British Airways
Carlsberg
Citibank Handlowy
Coca-cola
Commerial Union
Danone
Dębica
DHL
Discovery
Disney
Dr Irena Eris
Durex
EMPiK
Era
E.Wedel
Gazeta Wyborcza
Herbapol
Idea
Jacobs
KFC
Lech
LOT
Lotto
Lufthansa
McDonald's
Mercedes-Benz
Michelin
Microsoft
Mieszanka Wedlowska
Milka
MTV
Nescafe
Newsweek
Nikon
Nokia
Onet.pl
Orlen
Pepsi
Pizza Hut
PKO BP
Playboy
Plus GSM
Poczta Polska
Polopiryna
Polsat
Polskie Radio Program 1
Prince Polo
PZU
Radio Zet
RMF FM
Rzeczpospolita
Sony
Statoil
Super Express
Telekomunikacja Polska
Torcik Wedlowski
Toyota
TVN
TVN 24
TVP
Twój Styl
Tyskie
Vegeta
Volvo
Warka
Wedlowskie Ptasie Mleczko
Winiary
Wprost
Żywiec


Na pewno znajdziecie cos dla siebie ;) A moze jakies Waszej marki brakuje w tym spisie w takim razie koniecznie ja tu wymiencie :D

ODPOWIEDZ