ja mam temat "sposoby wykorzystania jezyka w reklamie" i skupilem sie tylko na srodkach stylistycznych, gramatyke, czesci mowy i inne popierduty ominalem
pytasz jakie funkcje w reklamie pelni metafora. wg mnie wszystko sprowadza sie do jednej funkcji, czyli perswazji. przenosnia pomaga tez w utworzeniu swiata ukazywanego w reklamach (slowa kluczowe: symplifikacja, baśniowość, idealizm).
pamietaj, ze jest pare rodzajow metafor:
* hiperbola (wyolbrzymienie) - zamierzona przesada
* metonimia (zamiennia, skrot myslowy) - używana wówczas, gdy między właściwym a przenośnym znaczeniem wyrazu występuje jakaś zależność
np. "cała Polska czyta dzieciom" (w znaczeniu mieszkańcy Polski)
* personifikacja (uosobienie), a zatem nadawanie zwierzętom, zjawiskom, pojęciom abstrakcyjnym, zjawiskom przyrody cech ludzkich.
np. zwierzeta nawijaja w reklamie karmy dla psow
* animizacja (ozywienie)
* eufemizm (wyrazenie przyzwoite zamiast dosadnego)
* oksymoron (antylogia)
* alegoria
* symbol
* reminescencja (wierne zacytowanie tekstu lekko przeksztalconego)