Perswazyjna funkcja tekstów reklamowych - bibliografia

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
ulmoz
Nowy(a)
Posty: 2
Rejestracja: 29 mar (śr) 2006, 02:00:00

Perswazyjna funkcja tekstów reklamowych - bibliografia

Post autor: ulmoz » 29 mar (śr) 2006, 23:19:43

Witam.

Wybralem taki oto temat na mature ustna z j. polskiego:

"Na czym polega perswazyjna funkcja tekstów reklamowych. Omów na wybranych przykladach".

Mam 2 pytania. Czy ten temat moze byc tak samo potraktowany jak ponizszy?

"Językowe środki perswazji w reklamie. Zanalizuj wybrane przykłady z radia, telewizji lub prasy."

Siostra pisala prace na drugi temat i dostala 5 wiec mialbym bardzo dobrą bazę do napisania swojej pracy, ale nie wiem jak interpretowac to ze mam omowic funkcje tekstow reklamowych... Jak mam to dokladnie rozumiec?

Prosze rowniez o podanie książek z ktorych moglbym skorzystac piszac prace. Jak dotad wybralem i wyszukalem na forum dwie pozycje:
-Jerzy Bralczyk – „Język na sprzedaż”
-Piotr Majewski – „Szybki poradnik do perswazyjnych reklam”

Co jeszcze? Cos co jest latwo dostepne w bibliotekach.

Bede wdzieczny za pomoc.
Pozdrawiam.

maki_elk
Nowy(a)
Posty: 5
Rejestracja: 24 kwie (pn) 2006, 02:00:00

Post autor: maki_elk » 24 kwie (pn) 2006, 20:58:28

Na początku pisania wypowiedzi byłem stanowczo przekonany że tematy są jednak różne. Teraz jak wróciłem ze spacerku przeczytałem jeszcze raz i wynika mi że tematy są takie same.
językowe środki perswazji w reklamie - musisz jedynie bazować na komunikatach, napisach, a nie obrazy dźwięki itp.
Funkcja tekstów reklamowych ma zachęcić do kupna danego przedmiotu, ma ciebie przekonać do tego, że produkt jest najlepszy. Ma informować o zaletach produktu, atutach użytkowania. Ma także zasłonić wady. Ma tak wpłynąć na ciebie, abyś miał wrażenie, że produkt jest jedyny z grupy konkurencyjnych marek.
Perswazyjność języka reklamy przejawia się w tym, że reklama ma spowodować u ciebie chęć kupna, stworzenie pragnienia kupna.

karoola
Nowy(a)
Posty: 2
Rejestracja: 08 mar (śr) 2006, 01:00:00

ughm..

Post autor: karoola » 01 maja (pn) 2006, 21:31:16

ja mam PERSWAZYJNA FUNKCJA JĘZYKA NA PODSTAWIE TEKSTÓW REKLAM i wszystko byloby OK gdyby nie to,ze nie wiem jakie mam konkretnie przykłady zareprezentowac? tzn , chodzi mi jakimi reklamami mam sie posłużyć...

proszę o pomoc :(

ODPOWIEDZ