pomocy... jestem w 1klasie liceum....

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Gość

Re: perswazja w reklamie

Post autor: Gość » 05 kwie (śr) 2006, 21:59:32

Aczkolwiek bynajmniej

Magdalena
Ekspert
Ekspert
Posty: 1770
Rejestracja: 16 lis (śr) 2005, 01:00:00

Post autor: Magdalena » 05 kwie (śr) 2006, 22:05:49

boze...w I klasie i juz wam kaza robic temat maturalny...swiat sie wali :(

Gość

Re: perswazja w reklamie

Post autor: Gość » 25 maja (czw) 2006, 21:44:16

andy pisze:
****magda**** pisze:
Plana mojej prezentacji wygląda mniej więcej tak:
1) Wyjaśnienie pojęcia Reklamy
Jeżeli tytuł prezentacji brzmi "Środki perswazji w reklamie" to należałoby prawdobopodobnie zacząć od wyjaśnienia terminu perswazja, a nie reklama. Chyba, że oprócz typowej definicji przejdziesz płynnie do mniej typowych.

Typowa definicja, zgodna z wizją Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu to "wszelka płatna, bezosobowa forma prezentowania i popierania dóbr, usług oraz idei przez określonego nadawcę". (Możesz zaznaczyć, że z niecierpliwością oczekujemy na taką, która lepiej oddaje tzw. duch czasów, nadąża za przemianami w współczesnym marketingu, PR, biznesie).

Mniej typowe określenia, ale bardziej działające na wyobraźnię to reklama jako "sztuka uwodzenia", "sztuka zdobywania ludzkich umysłów". Tymi sposoby wkraczasz na obszar perswazji. Niewiele się chyba pomylimy, jeśli uznamy reklamę za wzorcowy model perswazji.

2) Objaśnienie języka reklamy na podstawie schemau Romana Jacobsona
Pomysł bardzo dobry, aby na "starego, starego, ale jarego ;-)" Jacobsona powołać się. Ale nie ma chyba potrzeby w Twojej prezentacji zbyt obficie rozprawiać o języku reklamy. Tak sądzę. Spośród funkcji, o których mówi Jacobson skoncentruj się na tych, które służą perswazji. W typowo akademickim wywodzie to pewnie byłoby spore nadużycie, ale można smiało powiedzieć / napisać, iż w reklamie wszystkie funkcje języka są podporządkowane perswazji. Jeśli nie służą nakłanianiu itd. to zapewne zostały niewłaściwie użyte. Albo inaczej: są w komunikacie reklamowych zbędne- do jakiegoś stopnia oczywiście.
3) Reklamy i ich formy perswazji (rodzaj reklamy + środek perswazji >słowo, dxwięk, obraz<)
Raczej:
reklama i jej rodzaje (tv, prasa, radio, zewnętrzna oraz internetowa). Krótka charakterystyka. Sam obraz czy dźwięk nie stają się "nośnikiem perswazji", chyba, że jak w reklamie, zostały użyte z intencją służącą przekonaniu itp. Tu proponowałbym z eseju, który masz do sciągnięcia - adres w poprzednim moim poście - wybrać kilka fragmentów o świecie, który reklama kreuje i / lub przedstawia (ideologia reklamy). Np. ten, który jest jest zaczerpnięty (przełożony) z:
Shreder K.. Yestergaard T., 1985: The Ideology of Advertising, [in:j The Language of Advertising. Oxford. A także z Eco, Spitzera, Dorflesa.

Jeśli chodzi o inny sposób rozumienia środków perswazji możesz zaczerpnąć z postu, który znajdziesz <a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1741.html" target="_blank"> TUTAJ. To gatunki, środki ekspresji w filmie reklamowym"</a>


5) Opisianie funkcji dźwięku w reklamie (+ muzyka z reklamy Heyah)


Jaki masz pomysł co opisu funkji dźwięku i muzyki?

7) Obraz reklamy
- na przykładzie billlboardów House, Clothes talk ( w związku z adekwatnością wizerunku reklamy do wieku odbiorców)
- reklama Heyah Banana i Amore pomidore
Co masz na myśli mówiąc "Obraz reklamy - na przykładzie billboardów..."? BTW lepiej uzywać sformułowania "reklama zewnętrzna". Mówimy ciągle (potocznie, z przyzwyczajenia) billboard, tymczasem mamy cityboardy, megaboardy, citylighty itp. Trochę się tego namnożyło.

Trafnie spostrzegłaś konieczność, jak piszesz, "adekwatności wizerunku reklamy do wieku odbiorców". Jednak lepiej powiedzieć np. o takim wizerunku produktu w reklamie, stylu reklamy, który odzwierciedla mentalność, upodobania itp. odbiorców ze względu na ich wiek.


8) Sztuczki, którymi posługują się twórcy obrazu reklamowego aby wywrzeć większy wpływ na odbiorcy
Masz na myśli jakieś efekty specjalne, czy to patent oznaczający coś szerszego?
9) Funkcja słowwa w reklamie, Rodzaje słownictwa stosowanego w reklamie.
To na pewno jeszcze (tak sądzę) nie taka kolejność, jaka chyba być powinna. Może - skoro w pierwszej fazie pracy przywołujesz Jacobsona - słowo "w służbie perswazji" powinno znaleźć się gdzieś na początku pracy?

Poza tym słowo będzie nam towarzyszyło we wszystkich rodzajach reklamy (radiu nie ma obrazu, w prasie dźwięku, muzyki itp.).

Prawdopodobnie gdzieś w okolicach końca możesz zająć się filmem reklamowym, jako medium mającym najbogatsze środki perswazji. Co nie znaczy, że medium zawsze najskuteczniejszym.
Power Point czy jest to jednoznaczne z zasadą minimum słoów maximum treści, jakieś schematy itp aby prezentacja była bardziej czytelna? wydaje mi się, ze słowa należy ogranuczyć bo chodzi zarówno o cytelność pracy jak i o jej zrozumienie... ?
Tak, poprawna, fachowa prezentacja w .ppt to "mini-max", minimum słów, maximum znaczeń. Ale jak to najlepiej zrobić - spróbujemy ustalić, kiedy plan będzie ostatecznie gotowy.

Gość

Re: perswazja w reklamie

Post autor: Gość » 30 wrz (sob) 2006, 00:20:49

andy pisze:
****magda**** pisze:
Plana mojej prezentacji wygląda mniej więcej tak:
1) Wyjaśnienie pojęcia Reklamy
Jeżeli tytuł prezentacji brzmi "Środki perswazji w reklamie" to należałoby prawdobopodobnie zacząć od wyjaśnienia terminu perswazja, a nie reklama. Chyba, że oprócz typowej definicji przejdziesz płynnie do mniej typowych.

Typowa definicja, zgodna z wizją Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu to "wszelka płatna, bezosobowa forma prezentowania i popierania dóbr, usług oraz idei przez określonego nadawcę". (Możesz zaznaczyć, że z niecierpliwością oczekujemy na taką, która lepiej oddaje tzw. duch czasów, nadąża za przemianami w współczesnym marketingu, PR, biznesie).

Mniej typowe określenia, ale bardziej działające na wyobraźnię to reklama jako "sztuka uwodzenia", "sztuka zdobywania ludzkich umysłów". Tymi sposoby wkraczasz na obszar perswazji. Niewiele się chyba pomylimy, jeśli uznamy reklamę za wzorcowy model perswazji.

2) Objaśnienie języka reklamy na podstawie schemau Romana Jacobsona
Pomysł bardzo dobry, aby na "starego, starego, ale jarego ;-)" Jacobsona powołać się. Ale nie ma chyba potrzeby w Twojej prezentacji zbyt obficie rozprawiać o języku reklamy. Tak sądzę. Spośród funkcji, o których mówi Jacobson skoncentruj się na tych, które służą perswazji. W typowo akademickim wywodzie to pewnie byłoby spore nadużycie, ale można smiało powiedzieć / napisać, iż w reklamie wszystkie funkcje języka są podporządkowane perswazji. Jeśli nie służą nakłanianiu itd. to zapewne zostały niewłaściwie użyte. Albo inaczej: są w komunikacie reklamowych zbędne- do jakiegoś stopnia oczywiście.
3) Reklamy i ich formy perswazji (rodzaj reklamy + środek perswazji >słowo, dxwięk, obraz<)
Raczej:
reklama i jej rodzaje (tv, prasa, radio, zewnętrzna oraz internetowa). Krótka charakterystyka. Sam obraz czy dźwięk nie stają się "nośnikiem perswazji", chyba, że jak w reklamie, zostały użyte z intencją służącą przekonaniu itp. Tu proponowałbym z eseju, który masz do sciągnięcia - adres w poprzednim moim poście - wybrać kilka fragmentów o świecie, który reklama kreuje i / lub przedstawia (ideologia reklamy). Np. ten, który jest jest zaczerpnięty (przełożony) z:
Shreder K.. Yestergaard T., 1985: The Ideology of Advertising, [in:j The Language of Advertising. Oxford. A także z Eco, Spitzera, Dorflesa.

Jeśli chodzi o inny sposób rozumienia środków perswazji możesz zaczerpnąć z postu, który znajdziesz <a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1741.html" target="_blank"> TUTAJ. To gatunki, środki ekspresji w filmie reklamowym"</a>


5) Opisianie funkcji dźwięku w reklamie (+ muzyka z reklamy Heyah)


Jaki masz pomysł co opisu funkji dźwięku i muzyki?

7) Obraz reklamy
- na przykładzie billlboardów House, Clothes talk ( w związku z adekwatnością wizerunku reklamy do wieku odbiorców)
- reklama Heyah Banana i Amore pomidore
Co masz na myśli mówiąc "Obraz reklamy - na przykładzie billboardów..."? BTW lepiej uzywać sformułowania "reklama zewnętrzna". Mówimy ciągle (potocznie, z przyzwyczajenia) billboard, tymczasem mamy cityboardy, megaboardy, citylighty itp. Trochę się tego namnożyło.

Trafnie spostrzegłaś konieczność, jak piszesz, "adekwatności wizerunku reklamy do wieku odbiorców". Jednak lepiej powiedzieć np. o takim wizerunku produktu w reklamie, stylu reklamy, który odzwierciedla mentalność, upodobania itp. odbiorców ze względu na ich wiek.


8) Sztuczki, którymi posługują się twórcy obrazu reklamowego aby wywrzeć większy wpływ na odbiorcy
Masz na myśli jakieś efekty specjalne, czy to patent oznaczający coś szerszego?
9) Funkcja słowwa w reklamie, Rodzaje słownictwa stosowanego w reklamie.
To na pewno jeszcze (tak sądzę) nie taka kolejność, jaka chyba być powinna. Może - skoro w pierwszej fazie pracy przywołujesz Jacobsona - słowo "w służbie perswazji" powinno znaleźć się gdzieś na początku pracy?

Poza tym słowo będzie nam towarzyszyło we wszystkich rodzajach reklamy (radiu nie ma obrazu, w prasie dźwięku, muzyki itp.).

Prawdopodobnie gdzieś w okolicach końca możesz zająć się filmem reklamowym, jako medium mającym najbogatsze środki perswazji. Co nie znaczy, że medium zawsze najskuteczniejszym.
Power Point czy jest to jednoznaczne z zasadą minimum słoów maximum treści, jakieś schematy itp aby prezentacja była bardziej czytelna? wydaje mi się, ze słowa należy ogranuczyć bo chodzi zarówno o cytelność pracy jak i o jej zrozumienie... ?
Tak, poprawna, fachowa prezentacja w .ppt to "mini-max", minimum słów, maximum znaczeń. Ale jak to najlepiej zrobić - spróbujemy ustalić, kiedy plan będzie ostatecznie gotowy.

Gość

Re: perswazja w reklamie

Post autor: Gość » 10 sty (śr) 2007, 19:44:49

andy pisze:
****magda**** pisze:
Plana mojej prezentacji wygląda mniej więcej tak:
1) Wyjaśnienie pojęcia Reklamy
Jeżeli tytuł prezentacji brzmi "Środki perswazji w reklamie" to należałoby prawdobopodobnie zacząć od wyjaśnienia terminu perswazja, a nie reklama. Chyba, że oprócz typowej definicji przejdziesz płynnie do mniej typowych.

Typowa definicja, zgodna z wizją Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu to "wszelka płatna, bezosobowa forma prezentowania i popierania dóbr, usług oraz idei przez określonego nadawcę". (Możesz zaznaczyć, że z niecierpliwością oczekujemy na taką, która lepiej oddaje tzw. duch czasów, nadąża za przemianami w współczesnym marketingu, PR, biznesie).

Mniej typowe określenia, ale bardziej działające na wyobraźnię to reklama jako "sztuka uwodzenia", "sztuka zdobywania ludzkich umysłów". Tymi sposoby wkraczasz na obszar perswazji. Niewiele się chyba pomylimy, jeśli uznamy reklamę za wzorcowy model perswazji.

2) Objaśnienie języka reklamy na podstawie schemau Romana Jacobsona
Pomysł bardzo dobry, aby na "starego, starego, ale jarego ;-)" Jacobsona powołać się. Ale nie ma chyba potrzeby w Twojej prezentacji zbyt obficie rozprawiać o języku reklamy. Tak sądzę. Spośród funkcji, o których mówi Jacobson skoncentruj się na tych, które służą perswazji. W typowo akademickim wywodzie to pewnie byłoby spore nadużycie, ale można smiało powiedzieć / napisać, iż w reklamie wszystkie funkcje języka są podporządkowane perswazji. Jeśli nie służą nakłanianiu itd. to zapewne zostały niewłaściwie użyte. Albo inaczej: są w komunikacie reklamowych zbędne- do jakiegoś stopnia oczywiście.
3) Reklamy i ich formy perswazji (rodzaj reklamy + środek perswazji >słowo, dxwięk, obraz<)
Raczej:
reklama i jej rodzaje (tv, prasa, radio, zewnętrzna oraz internetowa). Krótka charakterystyka. Sam obraz czy dźwięk nie stają się "nośnikiem perswazji", chyba, że jak w reklamie, zostały użyte z intencją służącą przekonaniu itp. Tu proponowałbym z eseju, który masz do sciągnięcia - adres w poprzednim moim poście - wybrać kilka fragmentów o świecie, który reklama kreuje i / lub przedstawia (ideologia reklamy). Np. ten, który jest jest zaczerpnięty (przełożony) z:
Shreder K.. Yestergaard T., 1985: The Ideology of Advertising, [in:j The Language of Advertising. Oxford. A także z Eco, Spitzera, Dorflesa.

Jeśli chodzi o inny sposób rozumienia środków perswazji możesz zaczerpnąć z postu, który znajdziesz <a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1741.html" target="_blank"> TUTAJ. To gatunki, środki ekspresji w filmie reklamowym"</a>


5) Opisianie funkcji dźwięku w reklamie (+ muzyka z reklamy Heyah)


Jaki masz pomysł co opisu funkji dźwięku i muzyki?

7) Obraz reklamy
- na przykładzie billlboardów House, Clothes talk ( w związku z adekwatnością wizerunku reklamy do wieku odbiorców)
- reklama Heyah Banana i Amore pomidore
Co masz na myśli mówiąc "Obraz reklamy - na przykładzie billboardów..."? BTW lepiej uzywać sformułowania "reklama zewnętrzna". Mówimy ciągle (potocznie, z przyzwyczajenia) billboard, tymczasem mamy cityboardy, megaboardy, citylighty itp. Trochę się tego namnożyło.

Trafnie spostrzegłaś konieczność, jak piszesz, "adekwatności wizerunku reklamy do wieku odbiorców". Jednak lepiej powiedzieć np. o takim wizerunku produktu w reklamie, stylu reklamy, który odzwierciedla mentalność, upodobania itp. odbiorców ze względu na ich wiek.


8) Sztuczki, którymi posługują się twórcy obrazu reklamowego aby wywrzeć większy wpływ na odbiorcy
Masz na myśli jakieś efekty specjalne, czy to patent oznaczający coś szerszego?
9) Funkcja słowwa w reklamie, Rodzaje słownictwa stosowanego w reklamie.
To na pewno jeszcze (tak sądzę) nie taka kolejność, jaka chyba być powinna. Może - skoro w pierwszej fazie pracy przywołujesz Jacobsona - słowo "w służbie perswazji" powinno znaleźć się gdzieś na początku pracy?

Poza tym słowo będzie nam towarzyszyło we wszystkich rodzajach reklamy (radiu nie ma obrazu, w prasie dźwięku, muzyki itp.).

Prawdopodobnie gdzieś w okolicach końca możesz zająć się filmem reklamowym, jako medium mającym najbogatsze środki perswazji. Co nie znaczy, że medium zawsze najskuteczniejszym.
Power Point czy jest to jednoznaczne z zasadą minimum słoów maximum treści, jakieś schematy itp aby prezentacja była bardziej czytelna? wydaje mi się, ze słowa należy ogranuczyć bo chodzi zarówno o cytelność pracy jak i o jej zrozumienie... ?
Tak, poprawna, fachowa prezentacja w .ppt to "mini-max", minimum słów, maximum znaczeń. Ale jak to najlepiej zrobić - spróbujemy ustalić, kiedy plan będzie ostatecznie gotowy.

ODPOWIEDZ