Podsumowanie i wyniki konkursu
REKLAMA PRASOWA ROKU 2008
Przebieg konkursu AD 2008
- zgłaszanie reklam X, XI, XII ’2008
- nominacje XII’ 2008
- prezentacja XII ’2008
- głosowanie I ’2009
- ogłoszenie wyników I ’2009
Dane statystyczne
- nominowane reklamy:
145 projektów
- zgłaszający:
41 osób
- głosujący:
237 osób
(każdy z jurorów mógł głosować na maksymalnie 5 reklam)
(a) w grupach dziennych:
117 osób
(b) w grupach zaocznych:
120 osób
- tytuły prasowe: ponad
60 gazet i magazynów
- dzienniki…
… tylko
3 reklamy; po
1 z Gazety Wyborczej, Metra, Echa Miasta
- czasopisma…
… przede wszystkim tygodniki opinii (np. Wprost, Newsweek, Przekrój) i czasopisma kobiece (tygodnik Gala; dwutygodniki: Party, Viva; miesięczniki: Claudia, Glamour, Cosmopolitan, Pani), ale także czasopisma młodzieżowe (np. Joy, Machina) oraz branżowe i hobbystyczne (np. Press, OutdoorMedia, CD Action, PSX)
- reklamy bez punktów:
25
- reklamy z punktami:
120
- reklamy z ponad 10 pkt.:
35
- reklamy z ponad 20 pkt.:
15
Przykłady (ciekawych) reklam bez punktów
Ulubione reklamy w grupach dziennych,
ale niedocenione w zaocznych
Ulubione reklamy w grupach zaocznych,
ale niedocenione w dziennych
Ostateczne wyniki głosowania
miejsce 10.
reklama #19
(23 głosy)
miejsce 9.
reklama #27
(24 głosy)
miejsce 8.
reklama #119
(25 głosów)
miejsce 7.
reklama #144
(26 głosów)
miejsce 6.
reklama #48
(29 głosów)
miejsce 5.
reklama #76
(31 głosów)
miejsce 4.
reklama #03
(35 głosów)
miejsce 3.
reklama #93
(38 głosów)
miejsce 2.
reklama #126
(43 głosy)
miejsce 1.
reklama #04
(76 głosów)
Gratulacje
Gratulacje należą sie zarówno twórcom nagrodzonych reklam oraz reklamodawcom, jak i osobom, które je dostrzegły i do naszego konkursu zgłosiły. Przede wszystkim
Bogumile Borzęckiej i
Piotrowi Borychowskiemu (oboje z SGzI) za niezależne zgłoszenie zwycieskiej reklamy. Ale też
Marcie Filipiak (SGzII) za umiesczenie w pierszej piątce aż dwóch reklam (miejsce drugie i czwarte),
Pawłowi Grzelakowi (SG I) za nominowanie reklamy z miejsca trzeciego,
Ani Paczkowskiej (FOTO I) i
Mikołajowi Rytel (SG I) za niezależne zgłoszenie reklam z miejsca czwartego oraz
Barbarze Rej-Witt (SGzI) za nominowanie reklamy, która zajęła miejsce piąte.
Wszystkie te osoby otrzymują nagrody przewidziane w regulaminie.
Gratuluję także pozostałym nominantom, którzy wprowadzili "swoje" reklamy do pierwszej dziesiątki. Pozostaje Wam niekłamana i głęboka satysfakcja oraz podjęcie prób zwycięstwa w konkursie AD 2009.
Podziękowania i zaproszenie
Bardzo dziękuję wszystkim, którzy zechcieli być jurorami w naszym konkursie i w pocie czoła wybierali najlepsze reklamy spośród aż 145 projektów, co wymagało trochę wysiłku. Jeszcze bardziej dziękuję osobom, które zadały sobie trud wyszukania i zgłoszenia reklam do konkursu - rzecz jasna bez Was ten konkurs w ogóle by się nie odbył.
Dodatkowo dziękuję za pomoc w prezentacji prac:
Ewelinie Kornackiej,
Anicie Kot i
Adamowi Dobkowskiemu (w internecie) oraz rzeszy
woluntariuszy z grup SG i FOTO zaocznych I i II roku, z
bartkiem_f na czele (na korytarzach szkolnych).
Zapraszam też wszystkich do udziału w kolejnej edycji Konkursu na najlepszą Reklamę Prasową Roku - tym razem 2009. Można już zgłaszać projekty!