Reklama Prasowa Roku 2006-2010 [SALON ODRZUCONYCH]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Salon odrzuconych tez jest fajny!

Post autor: s_wojtkowski » 20 lis (czw) 2008, 12:48:46

Konkurs na reklamę prasową roku ma i taką odsłonę - Salon odrzuconych. Można w nim obejrzeć reklamy niewątpliwie ciekawe i oryginalne, ale nie można na nie głosować - z różnych względów bowiem nie zostały dopuszczone do konkursu. Dlaczego? Można o tym przeczytać w uzasadnieniach zamieszczonych pod reklamami.

Na poprzedniej stronie reklamy nie zakwalifikowane do konkursu w latach 2006 i 2007, a poniżej w roku 2008, 2009 i 2010.
Ostatnio zmieniony 04 gru (sob) 2010, 22:30:29 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Przekaz #AA

Post autor: s_wojtkowski » 03 gru (śr) 2008, 18:08:03

Przekaz #AA

Obrazek

Reklamodawca: ?
Medium: Viva nr 24/2008 (z dn. 27/11/2008)
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Ulinowska SG z I
Uzasadnienie: Dużo prawdziwej namiętności. Światła zamieniają się w wir, który oplata parę kochanków. Świetny efekt przy przedłużeniu JEJ paznokci.

Komentarz sw: Przekaz ten bardzo przypomina reklamę, ale reklamą nie jest. Jest to przekaz PR-owy (prawdopodobnie efekt jakichś medialnych umów patronackich), o czym świadczy komentarz odredakcyjny w prawym górnym rogu ("[...] Tak wygląda okładka pierwszej płyty Stefano Terrazzino <Cin Cin Amore>").

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #BB

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (pt) 2009, 13:56:38

Reklama #BB

Obrazek

Reklamodawca: Mazda Motor Poland
Medium: ?
Format: ~A4
Zgłaszający: Artur Wojtas SG z I
Uzasadnienie: Reklama prezentuje samochód za pomocą ludzkiego ciała w harmonijnym układzie, który może się kojarzyć z logo marki i chyba taki był cel twórców tej reklamy. Dobra kompozycja oraz dobór kolorów nie pozwalają ominąć tej reklamy.

Komentarz sw: To bardzo dobra reklama. Ale nie mamy jej oryginału, a metryczka jest niepełna. Na pocieszenie - inna reklama z tej kampanii została zakwalifikowana do konkursu AD 2008 pod numerem #78.
Ostatnio zmieniony 17 gru (czw) 2009, 23:36:57 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Przekaz #CC

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (pt) 2009, 15:41:42

Przekaz #CC

Obrazek

Reklamodawca: Sony Computer Entertainment Europe Limited
Medium: Tom Kultury, nr22/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Daria Waszak SG z I
Uzasadnienie: Sympatyczna (stworzona w niebanalny sposób)
postać - wzbudza pozytywne emocje i zaprasza do zabawy.

Komentarz sw: Przekaz nosi wszelkie znamiona materiału PR-owego. To redakcyjna prezentacja gry dostępnej do kupienia w sieci sprzedaży Empik (co jest tu kluczowe, ze wzgledu na [1] charakter medium, jakim jest Tom Kultury i [2] sposób dystrybucji tego tytułu - dostępnego właśnie w Empikach).

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #DD

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 12:49:14

Reklama #DD

Obrazek

Reklamodawca: Adobe Polska
Medium: Internet
Format: nieznany
Zgłaszający: Beata Śliwińska SG z I
Uzasadnienie: Przedmiotem reklamy Adobe jest oprogramowanie Photoshop CS4. Mimo wszystko nawet odbiorcy "siedzący na co dzień w komputerach" lubią pewną realność i namacalność, i taka reklama zawsze zaciekawia. Szczególnie nam, Słuchaczom WSR, taka forma może zdawać się przewrotną i zabawną. A dodatkowym atutem tego przekazu jest to, że przecież... Słuchacze WSRu są jedną z jego grup docelowych, wśród której korzystanie z programów Adobe jako narzędzia pracy jest oczywistością. Mimo, że reklama nie spełnia kryteriów plebiscytu, myślę że warto ją pokazać, choćby z powodów czysto branżowych :).

Komentarz sw: Zbędny.
Ostatnio zmieniony 17 gru (czw) 2009, 23:38:06 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #EE

Post autor: s_wojtkowski » 17 gru (czw) 2009, 18:14:56

Reklamy #EE

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Procter and Gamble DS Polska Sp. z o.o.
Agencja reklamowa: Leo Burnett Warsaw
Medium: ?
Format: ~A4
Zgłaszający: Konrad Mady SG I
Uzasadnienie: Proste, wręcz minimalistyczne wykonanie, przypomina mi plakaty polskiej szkoły plakatu z lat 1945-89. Reklama idealnie buduje świadomość istnienia marki wśród potencjalnych klientów. Robi to w nienachalny, oryginalny sposób.

Komentarz sw: Jedyną przeszkodą w nominowaniu reklam z kampanii "Spójrz mi w oczy" dla marki Max Factor, była niemożność stwierdzenia w jakich mediach (i generalnie czy w ogóle w 2009 roku) były one publikowane. Niewątpliwie jednak warto się z nimi zapoznać - agencja Leo Burnett odebrała za nie niejedną nagrodę (w tym statuetkę na festiwalu reklamowym Eurobest 2009, gdzie były to jedyne nagrodzone polskie kreacje).
Ostatnio zmieniony 17 gru (czw) 2009, 23:39:16 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #FF

Post autor: s_wojtkowski » 17 gru (czw) 2009, 18:26:12

Reklamy #FF

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Centrum Wolontariatu
Agencja reklamowa: Leo Burnett Warsaw
Medium: ?
Format: ~A4
Zgłaszający: Justyna Gieleta FOTO z II
Uzasadnienie: Celem kampanii jest promocja idei wolontariatu, zwrócenie uwagi na potrzebujących wsparcia i pomocnej dłoni. Na kampanię składają się dwa spoty telewizyjne i cztery reklamy prasowe, których główną postacią jest Mariusz Pudzianowski, Mistrz Świata Strongman. Poprzez jego osobę organizatorzy pragną ukazać wolontariat jako drogę kształtowania własnej osobowości i charakteru. Natomiast poprzez prezentację wolontariatu z przymrużeniem oka chcą pokazać, że pomaganie innym jest zarazem ważne i radosne.

Komentarz sw: Przeszkodą w nominowaniu reklam z kampanii "Pomaganie wzmacnia" z Mariuszem Pudzianowskim w roli głównej, było wysokie prawdopodobieństwo, że nie były one publikowane w prasie w 2009 roku. Na pewno przekazy te były publikowane trzy lata temu, w 2006 roku (jeden z projektów był wówczas nominowany w naszym konkursie pod #15, ale nie wszedł do pierwszej dziesiątki). Teraz, dzięki Justynie, możemy obejrzeć wszystkie wersje reklamy w... Salonie Odrzuconych.

Dodatkowe informacje o kampanii ( za www.kampaniespoleczne.pl ):
W sierpniu 2006 roku rozpoczęła się w mediach ogólnopolska kampania społeczna &#8222;Pomaganie wzmacnia&#8221; Centrum Wolontariatu. Celem przedsięwzięcia było zachęcenie wszystkich do włączenia się w wolontariat, do zaangażowania się w pomaganie innym, potrzebującym pomocy.
Nośnikami kampanii były spoty filmowe i plakaty, których głównym bohaterem był słynny Mistrz Świata - Strongman Pudzian, czyli Mariusz Pudzianowski, który jest symbolem hartu ducha, silnego charakteru w dążeniu do wyznaczonego sobie sportowego celu. Jest kimś, kto dzięki systematycznej, tytanicznej pracy nad samym sobą, osiąga swoje marzenia i znajduje czas by pomóc innym. Poprzez jego osobę &#8211; występującą w roli wolontariusza - inicjatorzy kampanii chcieli ukazać wolontariat jako drogę do kształtowania własnej osobowości, charakteru, źródło siły do pomagania innym, a także, że ważne i potrzebne jest pomaganie innym, żyjącym wokół nas, oczekującym pomocnej dłoni, ciepłego słowa, konkretnej pomocy. W kampanii Mariusz Pudzianowski wystąpił nieodpłatnie.
W Centrum Wolontariatu można dowiedzieć się jakie prace na rzecz dzieci, osób niepełnosprawnych, seniorów, w dziedzinie ekologii, kultury można podjąć.
Forma przekazu reklamy - spoty, plakaty i reklamy prasowe przedstawione z przymrużeniem oka, pokazujące pomoc osobie potrzebującej w sposób niestereotypowy, ukazały wolontariat jako ciekawą formę pomocy drugiej osobie.
Kampania opracowana i przygotowana została nieodpłatnie przez agencję Leo Burnett i dom mediowy Starcom. Realizację kampanii wsparły Commercial Union Polska oraz Telekomunikacja Polska S.A.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #GG

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 00:44:12

Reklama #GG

Obrazek

Reklamodawca: Grupa RMF
Medium: Fashion Magazine, nr 28/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Magdalena Kicia SG I
Uzasadnienie: Reklama wprowadzająca na rynek nowy produkt, informująca o jego istnieniu.

Komentarz sw: Ciekawa, podoba mi się. W naszym konkursie reklamy RMF są stale obecne. Niestety, ta została zgłoszona o rok za późno.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #HH

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 00:50:44

Reklama #HH

Obrazek

Reklamodawca: ApLand Sp. z o.o.
Medium: Computer Arts, nr ?/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Dorota Popiel SG z II
Uzasadnienie: Prosta forma, żywy kolor.

Komentarz sw: Reklama publikowana w 2008 roku nie może brać udziału w Konkursie Na Najlepszą Reklamę Prasową 2009 roku.
Ostatnio zmieniony 02 sty (sob) 2010, 01:43:20 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #II

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 00:55:12

Reklama #II

Obrazek

Reklamodawca: Bank zdjęć Theta
Medium: Computer Arts, nr ?/2008
Format: 2 x ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Dorota Popiel SG z II
Uzasadnienie: Ciekawe ujęcie tematu. No i humor.

Komentarz sw: Reklama publikowana w 2008 roku nie może brać udziału w Konkursie Na Najlepszą Reklamę Prasową 2009 roku.
Ostatnio zmieniony 02 sty (sob) 2010, 01:43:50 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #JJ

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 01:07:34

Reklama #JJ

Obrazek

Reklamodawca: P.E.T.A., czyli People for the Ethical Treatment of Animals (Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt) &#8211; międzynarodowa organizacja non-profit powstała w roku 1980 z siedzibą w Norfolk, Virginia, USA. Jej główną działalność stanowi walka o prawa zwierząt.
Medium: ?
Format: ~A4
Zgłaszający: Monika Kępka SG z I
Uzasadnienie: ?

Komentarz sw: W przypadku tej reklamy (społecznej) o braku nominacji do Konkursu AD 2009 zadecydował brak metryczki. Co ciekawe, reklama brała udział w konkursie rok wcześniej, ale ponieważ nie weszła do pierwszej "10" (o ile pamiętam zajęła 11 miejsce :wink:) mogłaby teoretycznie wystartować jeszcze raz (oczywiście tylko w wypadku, gdyby była opublikowana w prasie polskiej w 2009 roku).

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #KK

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (sob) 2010, 22:29:49

Reklama #KK

Obrazek

Reklamodawca: Aeffe SpA
Medium: Vogue, nr ?
Format: ~A3 (w pionie, rozkładówka)
Zgłaszający: Beata Kiełczewska FOTO I
Uzasadnienie: Reklama podoba mi się pod względem kolorystycznym, ale nie tylko. Ofiara przyciąga wzrok swoją balową, różową sukienką i mocnym makijażem. Kobieta (która prawdopodobnie użyła perfum Moschino) została zaatakowana nie przez wampira, lecz wampirzycę! Prawdopodobnie ma być to dowód na to, że zapach tych perfum jest tak pociągający, że nikt nie może się mu oprzeć.

Komentarz sw: Ciekawa reklama. Niestety, ukazała się w międzynarodowej (anglojęzycznej) edycji Vogue. Swoją drogą ciekawe, że takich swoiście pozagrobowych reklam w polskiej prasie nie mamy zbyt dużo (albo wcale).

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #LL

Post autor: s_wojtkowski » 05 gru (ndz) 2010, 22:57:56

Reklama #LL

Obrazek

Reklamodawca: Anna Molinari Blumarine
Medium: Vogue, nr ?
Format: ~A4 (w pionie)
Zgłaszający: Beata Kiełczewska FOTO I
Uzasadnienie: Reklama nietypowa; przedstawia odrealnioną sytuację: kobieta w pięknej różowej sukni obejmuje nienaturalnie wielki kielich z jakimś tajemniczym napojem, a zamiast ozdobnej palemki, w kielichu zatknięta jest parasolka; wszystko to dzieje się na plaży. Ciepła kolorystyka generuje pozytywne emocje.

Komentarz sw: Reklama ukazała się w międzynarodowej (anglojęzycznej) edycji Vogue, dlatego znalazła się (tylko) w Salonie Odrzuconych naszego konkursu AD 2010.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #ŁŁ

Post autor: s_wojtkowski » 07 sty (pt) 2011, 13:21:52

Reklama #ŁŁ

Obrazek

Medium: K MAG, nr 6( 18 )/2010
Reklamodawca: Wolw-Pol Sp. z o.o.
Format: 2 x ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Małgorzata Zdunek FOTOzI
Uzasadnienie: Reklama jest dość odważna, co nadal jest rzadko spotykane. Jest ona częścią całej serii reklam, które łączy hasło "Smart may have the brains, but stupid has the balls. Be stupid." Więcej informacji: http://tnij.org/reklamadiesel

Komentarz sw: Oryginał reklamy nie dotarł do mnie we właściwym czasie i nie zdążyłem wrzucić już tego projektu do zestawu do głosowania. Żałuję, bo jestem ciekaw jak bardzo podobałby się jury. Pocieszające jest jednak, że ta ciekawa kampania zaistniała w naszym konkursie AD 2010 - wśród reklam nominowanych mamy inny przekaz z tej serii ( pod #88 ).
Ostatnio zmieniony 07 sty (pt) 2011, 14:22:11 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #MM

Post autor: s_wojtkowski » 07 sty (pt) 2011, 14:05:02

Reklama #MM

Obrazek

Medium: Tattoo Fest, nr 09(41)/2010
Reklamodawca: Studio Dereniowa (Warszawa)
Format: ~A4
Zgłaszający: Małgorzata Zdunek FOTOzI
Uzasadnienie: Reklama przyciąga dość mroczną grafiką co nie jest często spotykane - większość reklamodawców stara się, by reklama była możliwie jak najbardziej pogodna i optymistyczna.

Komentarz sw: Oryginał tej ciekawej reklamy nie był dostępny (lub dotarł po terminie głosowania).
Ostatnio zmieniony 07 sty (pt) 2011, 14:19:36 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ