Funkcje języka w reklamie

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Gość

Post autor: Gość » 23 sty (pn) 2006, 14:11:26

Gosc pisze:Co to az tak zle ?? :arrow: :?:

bletka

informacyjne, ekspresywna i impresywna funkcja jezyka....

Post autor: bletka » 28 sty (sob) 2006, 10:38:16

informacyjne, ekspresywna i impresywna funkcja jezyka w reklamie to moj temat maturalny i nei bardzo wiem jak sie do tego zabrac i z jakich ksiazek uzyskac informacje bardzo bylabym wdzieczna za jakakolwiek pomoc najlepiej na maila bletka87@o2.pl

Gość

Post autor: Gość » 09 lut (czw) 2006, 11:39:57

ja mam jezyk reklam telewizyjny ,na podst przykladow. glownie mam zamiar sie skupic na reklamach usług ,teklekomunikacja i banki , z telekom. oczywiscie komorkowe heyah ,plus ,orange ,era poza tym tele 2 . moze mi ktos doradzi cos ?:)

p.s chce wiazac swaja przyszlosc z reklama ale całodzienne poszukiwania w internecie mało mi pojasniają ,ze wzgledu ze nie jest latwo znalesc kierunek dany na ktorym bedzie to co sie chce. Moze mi Andy doradzisz gdzie moglabym isc chcac studiowac osychologie reklamy ,PR i do tego cos z projektowaniem reklam ,glownie chcialabym projektowac reklamy telewizyjne i na okladki gazet ,a poza tym zrobic podyplomowe PR .To jest to co mnie interesuje :)

Gość

Re: funkcje języka w reklamie

Post autor: Gość » 28 lut (wt) 2006, 18:13:31

andy pisze:
Arek K pisze:Reklama towarzyszy nam od zarania cywilizacji. Już w starożytności Fenicjanie, Rzymianie, Grecy i Egipcjanie zachwalali rozmaite produkty, ustawiając na drogach napisy, malując na ścianach domów. Dziś zarówno fachowcy od reklamy jak i wszyscy, którzy się z nią spotykają, przyznają, że reklama budzi mieszane uczucia.. Akceptujemy jej obecność, rozumiemy jej konieczność, ale przede wszystkim drażni nas jej natrętność, gdyż reklama wciska się we wszystkie obszary rzeczywistości.
Nie jestem pewien, czy takie wprowadzenie jest przy tak krótkim szkicu niezbędne, jeżeli temat brzmi "fukcje języka w reklamie".

Arek K pisze:Oczywistym warunkiem porozumienia we wszelkiego rodzaju komunikatach jest posiadanie wspólnego języka i chociaż po części wspólnego zasobu wiedzy o rzeczywistości. Reklama jest tylko szczególnym rodzajem komunikatu w ogóle, podlega więc takim samym prawom. W reklamie unika się więc czegokolwiek, "co mogłoby zakłócić poczucie posiadania przez nadawcę i odbiorcę «wspólnego świata» i «wspólnego języka»". Tendencja ta, szczególnie w zakresie wspólnoty języka, najsilniej uwidacznia się w tekstach reklamowych adresowanych do takich grup odbiorców jak dzieci i młodzież. Nadawca tekstu stara się stworzyć pozór jakiegoś "my" wraz ze wspólnym światem doświadczeń i wartości, chętnie posługując się kliszą, która upraszcza i fałszuje obraz rzeczywistości dla potrzeb manipulacji, i operuje tylko sprawdzonymi i zaakceptowanymi konwencjami artystycznymi.
Arek K pisze:Reklama jest funkcją komunikacji,


nie funkcją, ale rodzajem komunikatu, formą komunikacji itp.

Arek K pisze: w niej znajdują zastosowanie różne funkcje języka: informacyjna- ogranicza się do przekazu niezbędnych wiadomości, najczęściej nazwy produktu, nazwy i adresu firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu. Impresywna (nakłaniająca)- używa form „dla ciebie”, „twój” lub „kup”, „sprawdź”, „przekonaj się”. Ekspresywna (zachwalająca)- posługuje się superlatywami dla określenia oferowanego przedmiotu, usługi(najlepszy, jedyny, idealny). Poetycka- chętnie wprowadza rymy, wykorzystuje wieloznaczność wyrazów, grę słów. Dominującą funkcją reklamy jest funkcja perswazyjna. Ponieważ perswazja nie jest perswazji równa, decyduje tu problem w imię czego, w jaki sposób, w jakim kontekście społecznym stosuje sie ją. Kluczem do rozróżnienia perswazji jest odpowiedź na pytanie, czy dopuszcza ona możliwość weryfikacji, czy też zmierza do tego, by ograniczyć sferę wolności odbiorcy i poddać go procesowi ubezwłasnowolnienia.


Jest OK, niekiedy zgrzyta stylistyka, merytorycznie nie sądzę, żeby były problemy. Poza jednym: albo podaj źródła, obszerne fragmenty, które dosłownie przytaczasz weź w cydzysłów i podaj źródło. A najlepiej byłoby, gdybyś je streścił. Bo ktoś może o plagiat Cię posądzic, czy coś w tym rodzaju, a nie sądzę, aby takie były Twoje intencje, tj. przepisywanie fragmentów.


Arek K pisze: no i jak ?? praca zawiera okolo 295slow jezeli pan moze to prosze poprawic or usunac zbedne zdania, slowa !?
Nie jest tak bardzo źle, najważniejsze, że sam coś spróbowałeś napisać, jakiś koncept przedtawić. Reklama to wbrew pozorom piekielnie trudna rzecz, i w teorii i w praktyce, tym bardziej warto uczyć się jej mechanizmów, starać zrozumieć itp.

Powodzenia :D i zapraszamy ponownie ;-)

:?

Post autor: :? » 16 mar (czw) 2006, 19:26:06

hmm andy masz gygy ? ... jak tak to wes podaj chcialbym sie ciebie poradzic ... z gory txh

Mary

funkcja persfazyjna reklamy w różnych pokunikatach

Post autor: Mary » 28 mar (wt) 2006, 19:05:21

moim tematem maturalnum jest :funkcja persfazyjna w różnych komunikatach (np. rekalam, kazanie,liryka) omów zaganie,analizując i interpretując wybrane teksty kultury, wskaz charakterystyczne środki językowe, służace oddzialywaniu na odbiorce. (z naciskiem na reklame).
chciałabym poprosic Pana o wskazówki które pomogły by mi do brze napisac te prace. taki plan ramowy wypowiedzic :) sedecznie z góry dziekuje i pozdrawiam :)

    Gość

    Post autor: Gość » 31 mar (pt) 2006, 11:46:26

    witam!!!
    Mój temat maturalny to: "Omów funkcje języka w reklamie" i mam taką prośbe. Potrzebowałbym reklame telewizyjną "neostrady" i "Media Marktu". Ma ktoś linka bo nie mogo ich nigdzie znaleść.
    Z góry dzięki za pomoc
    pozdro

    ma06

    funkcje języka w reklamie

    Post autor: ma06 » 02 kwie (ndz) 2006, 20:54:36

    ja mam tylko jedno pytanko podtyczace tego tematu maturalnego:jak w przypadku tematu o języku rozdzielic literature na podmiotu i przedmiotu?moze ktos mogł by mi podac przyklady, lieratury przediomtu i podmiotu do tematu"funkcję języka w reklamie"?
    bardzo prosze o pomoc :?: :?:

    violi

    Post autor: violi » 02 kwie (ndz) 2006, 22:26:34

    twoja literatura przedmiotu to bedzie np hasła reklam a podmiotu to ksiązki napisane na temat reklamy

    ma06

    język...

    Post autor: ma06 » 02 kwie (ndz) 2006, 22:52:57

    dzieki bardzo violi, ale myślisz ze w bibliografii powinnam zapisać wszystkie hasła reklam, których użyję w pracy??

    Gość

    Re: język...

    Post autor: Gość » 03 kwie (pn) 2006, 00:32:15

    jutro zapytam sie mojej nauczycielki od polskiego ... i ci odpisze:)

    bletka87

    Re: język...

    Post autor: bletka87 » 06 kwie (czw) 2006, 20:55:35

    ma06 pisze:dzieki bardzo violi, ale myślisz ze w bibliografii powinnam zapisać wszystkie hasła reklam, których użyję w pracy??
    literatura podmiotu to reklamy ktorych uzyjesz np reklama coca coli
    a literatura przedmiotu to ksiazki z ktorych bralas materialy do opracowania tematu

    dopalacz

    dopalacz

    Post autor: dopalacz » 25 kwie (wt) 2006, 15:58:48

    Pisze dokłądnie ten sam temat pracy na mature zapraszam do korespondencji emilowej krystiangburek@wp.pl

    Chętnie wymienie sie materiałami :) pozdrawiam i czekam na wiadomosc

    karoola
    Nowy(a)
    Posty: 2
    Rejestracja: 08 mar (śr) 2006, 01:00:00

    Perswazyjna fukncja języka na podstawie tekstów reklam

    Post autor: karoola » 01 maja (pn) 2006, 21:28:13

    witam :)

    bo ja mam taki wlasnie temat jak w temacie i chcialam sie zapytac tylko jakie reklamy mogłabym wziąśc na przykład? bo mam zrobić plansze z reklamami prasowymi...

    Gość

    reklama i persfazyjna funkcja języka

    Post autor: Gość » 04 maja (czw) 2006, 18:14:09

    andy pisze:
    Arek K pisze:Reklama towarzyszy nam od zarania cywilizacji. Już w starożytności Fenicjanie, Rzymianie, Grecy i Egipcjanie zachwalali rozmaite produkty, ustawiając na drogach napisy, malując na ścianach domów. Dziś zarówno fachowcy od reklamy jak i wszyscy, którzy się z nią spotykają, przyznają, że reklama budzi mieszane uczucia.. Akceptujemy jej obecność, rozumiemy jej konieczność, ale przede wszystkim drażni nas jej natrętność, gdyż reklama wciska się we wszystkie obszary rzeczywistości.
    Nie jestem pewien, czy takie wprowadzenie jest przy tak krótkim szkicu niezbędne, jeżeli temat brzmi "fukcje języka w reklamie".

    Arek K pisze:Oczywistym warunkiem porozumienia we wszelkiego rodzaju komunikatach jest posiadanie wspólnego języka i chociaż po części wspólnego zasobu wiedzy o rzeczywistości. Reklama jest tylko szczególnym rodzajem komunikatu w ogóle, podlega więc takim samym prawom. W reklamie unika się więc czegokolwiek, "co mogłoby zakłócić poczucie posiadania przez nadawcę i odbiorcę «wspólnego świata» i «wspólnego języka»". Tendencja ta, szczególnie w zakresie wspólnoty języka, najsilniej uwidacznia się w tekstach reklamowych adresowanych do takich grup odbiorców jak dzieci i młodzież. Nadawca tekstu stara się stworzyć pozór jakiegoś "my" wraz ze wspólnym światem doświadczeń i wartości, chętnie posługując się kliszą, która upraszcza i fałszuje obraz rzeczywistości dla potrzeb manipulacji, i operuje tylko sprawdzonymi i zaakceptowanymi konwencjami artystycznymi.
    Arek K pisze:Reklama jest funkcją komunikacji,


    nie funkcją, ale rodzajem komunikatu, formą komunikacji itp.

    Arek K pisze: w niej znajdują zastosowanie różne funkcje języka: informacyjna- ogranicza się do przekazu niezbędnych wiadomości, najczęściej nazwy produktu, nazwy i adresu firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu. Impresywna (nakłaniająca)- używa form „dla ciebie”, „twój” lub „kup”, „sprawdź”, „przekonaj się”. Ekspresywna (zachwalająca)- posługuje się superlatywami dla określenia oferowanego przedmiotu, usługi(najlepszy, jedyny, idealny). Poetycka- chętnie wprowadza rymy, wykorzystuje wieloznaczność wyrazów, grę słów. Dominującą funkcją reklamy jest funkcja perswazyjna. Ponieważ perswazja nie jest perswazji równa, decyduje tu problem w imię czego, w jaki sposób, w jakim kontekście społecznym stosuje sie ją. Kluczem do rozróżnienia perswazji jest odpowiedź na pytanie, czy dopuszcza ona możliwość weryfikacji, czy też zmierza do tego, by ograniczyć sferę wolności odbiorcy i poddać go procesowi ubezwłasnowolnienia.


    Jest OK, niekiedy zgrzyta stylistyka, merytorycznie nie sądzę, żeby były problemy. Poza jednym: albo podaj źródła, obszerne fragmenty, które dosłownie przytaczasz weź w cydzysłów i podaj źródło. A najlepiej byłoby, gdybyś je streścił. Bo ktoś może o plagiat Cię posądzic, czy coś w tym rodzaju, a nie sądzę, aby takie były Twoje intencje, tj. przepisywanie fragmentów.


    Arek K pisze: no i jak ?? praca zawiera okolo 295slow jezeli pan moze to prosze poprawic or usunac zbedne zdania, slowa !?
    Nie jest tak bardzo źle, najważniejsze, że sam coś spróbowałeś napisać, jakiś koncept przedtawić. Reklama to wbrew pozorom piekielnie trudna rzecz, i w teorii i w praktyce, tym bardziej warto uczyć się jej mechanizmów, starać zrozumieć itp.

    Powodzenia :D i zapraszamy ponownie ;-)

    Zablokowany