Gosc pisze:Co to az tak zle ??![]()
Funkcje języka w reklamie
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
informacyjne, ekspresywna i impresywna funkcja jezyka....
informacyjne, ekspresywna i impresywna funkcja jezyka w reklamie to moj temat maturalny i nei bardzo wiem jak sie do tego zabrac i z jakich ksiazek uzyskac informacje bardzo bylabym wdzieczna za jakakolwiek pomoc najlepiej na maila bletka87@o2.pl
ja mam jezyk reklam telewizyjny ,na podst przykladow. glownie mam zamiar sie skupic na reklamach usług ,teklekomunikacja i banki , z telekom. oczywiscie komorkowe heyah ,plus ,orange ,era poza tym tele 2 . moze mi ktos doradzi cos ?:)
p.s chce wiazac swaja przyszlosc z reklama ale całodzienne poszukiwania w internecie mało mi pojasniają ,ze wzgledu ze nie jest latwo znalesc kierunek dany na ktorym bedzie to co sie chce. Moze mi Andy doradzisz gdzie moglabym isc chcac studiowac osychologie reklamy ,PR i do tego cos z projektowaniem reklam ,glownie chcialabym projektowac reklamy telewizyjne i na okladki gazet ,a poza tym zrobic podyplomowe PR .To jest to co mnie interesuje
p.s chce wiazac swaja przyszlosc z reklama ale całodzienne poszukiwania w internecie mało mi pojasniają ,ze wzgledu ze nie jest latwo znalesc kierunek dany na ktorym bedzie to co sie chce. Moze mi Andy doradzisz gdzie moglabym isc chcac studiowac osychologie reklamy ,PR i do tego cos z projektowaniem reklam ,glownie chcialabym projektowac reklamy telewizyjne i na okladki gazet ,a poza tym zrobic podyplomowe PR .To jest to co mnie interesuje

Re: funkcje języka w reklamie
andy pisze:Nie jestem pewien, czy takie wprowadzenie jest przy tak krótkim szkicu niezbędne, jeżeli temat brzmi "fukcje języka w reklamie".Arek K pisze:Reklama towarzyszy nam od zarania cywilizacji. Już w starożytności Fenicjanie, Rzymianie, Grecy i Egipcjanie zachwalali rozmaite produkty, ustawiając na drogach napisy, malując na ścianach domów. Dziś zarówno fachowcy od reklamy jak i wszyscy, którzy się z nią spotykają, przyznają, że reklama budzi mieszane uczucia.. Akceptujemy jej obecność, rozumiemy jej konieczność, ale przede wszystkim drażni nas jej natrętność, gdyż reklama wciska się we wszystkie obszary rzeczywistości.
Arek K pisze:Oczywistym warunkiem porozumienia we wszelkiego rodzaju komunikatach jest posiadanie wspólnego języka i chociaż po części wspólnego zasobu wiedzy o rzeczywistości. Reklama jest tylko szczególnym rodzajem komunikatu w ogóle, podlega więc takim samym prawom. W reklamie unika się więc czegokolwiek, "co mogłoby zakłócić poczucie posiadania przez nadawcę i odbiorcę «wspólnego świata» i «wspólnego języka»". Tendencja ta, szczególnie w zakresie wspólnoty języka, najsilniej uwidacznia się w tekstach reklamowych adresowanych do takich grup odbiorców jak dzieci i młodzież. Nadawca tekstu stara się stworzyć pozór jakiegoś "my" wraz ze wspólnym światem doświadczeń i wartości, chętnie posługując się kliszą, która upraszcza i fałszuje obraz rzeczywistości dla potrzeb manipulacji, i operuje tylko sprawdzonymi i zaakceptowanymi konwencjami artystycznymi.Arek K pisze:Reklama jest funkcją komunikacji,
nie funkcją, ale rodzajem komunikatu, formą komunikacji itp.
Arek K pisze: w niej znajdują zastosowanie różne funkcje języka: informacyjna- ogranicza się do przekazu niezbędnych wiadomości, najczęściej nazwy produktu, nazwy i adresu firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu. Impresywna (nakłaniająca)- używa form „dla ciebie”, „twój” lub „kup”, „sprawdź”, „przekonaj się”. Ekspresywna (zachwalająca)- posługuje się superlatywami dla określenia oferowanego przedmiotu, usługi(najlepszy, jedyny, idealny). Poetycka- chętnie wprowadza rymy, wykorzystuje wieloznaczność wyrazów, grę słów. Dominującą funkcją reklamy jest funkcja perswazyjna. Ponieważ perswazja nie jest perswazji równa, decyduje tu problem w imię czego, w jaki sposób, w jakim kontekście społecznym stosuje sie ją. Kluczem do rozróżnienia perswazji jest odpowiedź na pytanie, czy dopuszcza ona możliwość weryfikacji, czy też zmierza do tego, by ograniczyć sferę wolności odbiorcy i poddać go procesowi ubezwłasnowolnienia.
Jest OK, niekiedy zgrzyta stylistyka, merytorycznie nie sądzę, żeby były problemy. Poza jednym: albo podaj źródła, obszerne fragmenty, które dosłownie przytaczasz weź w cydzysłów i podaj źródło. A najlepiej byłoby, gdybyś je streścił. Bo ktoś może o plagiat Cię posądzic, czy coś w tym rodzaju, a nie sądzę, aby takie były Twoje intencje, tj. przepisywanie fragmentów.
Nie jest tak bardzo źle, najważniejsze, że sam coś spróbowałeś napisać, jakiś koncept przedtawić. Reklama to wbrew pozorom piekielnie trudna rzecz, i w teorii i w praktyce, tym bardziej warto uczyć się jej mechanizmów, starać zrozumieć itp.Arek K pisze: no i jak ?? praca zawiera okolo 295slow jezeli pan moze to prosze poprawic or usunac zbedne zdania, slowa !?
Powodzeniai zapraszamy ponownie
funkcja persfazyjna reklamy w różnych pokunikatach
moim tematem maturalnum jest :funkcja persfazyjna w różnych komunikatach (np. rekalam, kazanie,liryka) omów zaganie,analizując i interpretując wybrane teksty kultury, wskaz charakterystyczne środki językowe, służace oddzialywaniu na odbiorce. (z naciskiem na reklame).
chciałabym poprosic Pana o wskazówki które pomogły by mi do brze napisac te prace. taki plan ramowy wypowiedzic
sedecznie z góry dziekuje i pozdrawiam
chciałabym poprosic Pana o wskazówki które pomogły by mi do brze napisac te prace. taki plan ramowy wypowiedzic


funkcje języka w reklamie
ja mam tylko jedno pytanko podtyczace tego tematu maturalnego:jak w przypadku tematu o języku rozdzielic literature na podmiotu i przedmiotu?moze ktos mogł by mi podac przyklady, lieratury przediomtu i podmiotu do tematu"funkcję języka w reklamie"?
bardzo prosze o pomoc

bardzo prosze o pomoc


Re: język...
literatura podmiotu to reklamy ktorych uzyjesz np reklama coca colima06 pisze:dzieki bardzo violi, ale myślisz ze w bibliografii powinnam zapisać wszystkie hasła reklam, których użyję w pracy??
a literatura przedmiotu to ksiazki z ktorych bralas materialy do opracowania tematu
dopalacz
Pisze dokłądnie ten sam temat pracy na mature zapraszam do korespondencji emilowej krystiangburek@wp.pl
Chętnie wymienie sie materiałami
pozdrawiam i czekam na wiadomosc
Chętnie wymienie sie materiałami

-
- Nowy(a)
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 mar (śr) 2006, 01:00:00
Perswazyjna fukncja języka na podstawie tekstów reklam
witam 
bo ja mam taki wlasnie temat jak w temacie i chcialam sie zapytac tylko jakie reklamy mogłabym wziąśc na przykład? bo mam zrobić plansze z reklamami prasowymi...

bo ja mam taki wlasnie temat jak w temacie i chcialam sie zapytac tylko jakie reklamy mogłabym wziąśc na przykład? bo mam zrobić plansze z reklamami prasowymi...
reklama i persfazyjna funkcja języka
andy pisze:Nie jestem pewien, czy takie wprowadzenie jest przy tak krótkim szkicu niezbędne, jeżeli temat brzmi "fukcje języka w reklamie".Arek K pisze:Reklama towarzyszy nam od zarania cywilizacji. Już w starożytności Fenicjanie, Rzymianie, Grecy i Egipcjanie zachwalali rozmaite produkty, ustawiając na drogach napisy, malując na ścianach domów. Dziś zarówno fachowcy od reklamy jak i wszyscy, którzy się z nią spotykają, przyznają, że reklama budzi mieszane uczucia.. Akceptujemy jej obecność, rozumiemy jej konieczność, ale przede wszystkim drażni nas jej natrętność, gdyż reklama wciska się we wszystkie obszary rzeczywistości.
Arek K pisze:Oczywistym warunkiem porozumienia we wszelkiego rodzaju komunikatach jest posiadanie wspólnego języka i chociaż po części wspólnego zasobu wiedzy o rzeczywistości. Reklama jest tylko szczególnym rodzajem komunikatu w ogóle, podlega więc takim samym prawom. W reklamie unika się więc czegokolwiek, "co mogłoby zakłócić poczucie posiadania przez nadawcę i odbiorcę «wspólnego świata» i «wspólnego języka»". Tendencja ta, szczególnie w zakresie wspólnoty języka, najsilniej uwidacznia się w tekstach reklamowych adresowanych do takich grup odbiorców jak dzieci i młodzież. Nadawca tekstu stara się stworzyć pozór jakiegoś "my" wraz ze wspólnym światem doświadczeń i wartości, chętnie posługując się kliszą, która upraszcza i fałszuje obraz rzeczywistości dla potrzeb manipulacji, i operuje tylko sprawdzonymi i zaakceptowanymi konwencjami artystycznymi.Arek K pisze:Reklama jest funkcją komunikacji,
nie funkcją, ale rodzajem komunikatu, formą komunikacji itp.
Arek K pisze: w niej znajdują zastosowanie różne funkcje języka: informacyjna- ogranicza się do przekazu niezbędnych wiadomości, najczęściej nazwy produktu, nazwy i adresu firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu. Impresywna (nakłaniająca)- używa form „dla ciebie”, „twój” lub „kup”, „sprawdź”, „przekonaj się”. Ekspresywna (zachwalająca)- posługuje się superlatywami dla określenia oferowanego przedmiotu, usługi(najlepszy, jedyny, idealny). Poetycka- chętnie wprowadza rymy, wykorzystuje wieloznaczność wyrazów, grę słów. Dominującą funkcją reklamy jest funkcja perswazyjna. Ponieważ perswazja nie jest perswazji równa, decyduje tu problem w imię czego, w jaki sposób, w jakim kontekście społecznym stosuje sie ją. Kluczem do rozróżnienia perswazji jest odpowiedź na pytanie, czy dopuszcza ona możliwość weryfikacji, czy też zmierza do tego, by ograniczyć sferę wolności odbiorcy i poddać go procesowi ubezwłasnowolnienia.
Jest OK, niekiedy zgrzyta stylistyka, merytorycznie nie sądzę, żeby były problemy. Poza jednym: albo podaj źródła, obszerne fragmenty, które dosłownie przytaczasz weź w cydzysłów i podaj źródło. A najlepiej byłoby, gdybyś je streścił. Bo ktoś może o plagiat Cię posądzic, czy coś w tym rodzaju, a nie sądzę, aby takie były Twoje intencje, tj. przepisywanie fragmentów.
Nie jest tak bardzo źle, najważniejsze, że sam coś spróbowałeś napisać, jakiś koncept przedtawić. Reklama to wbrew pozorom piekielnie trudna rzecz, i w teorii i w praktyce, tym bardziej warto uczyć się jej mechanizmów, starać zrozumieć itp.Arek K pisze: no i jak ?? praca zawiera okolo 295slow jezeli pan moze to prosze poprawic or usunac zbedne zdania, slowa !?
Powodzeniai zapraszamy ponownie