Reklama Prasowa Roku 2009 [NOMINACJE & WYNIKI]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Zablokowany
Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #30

Post autor: s_wojtkowski » 02 gru (śr) 2009, 19:53:49

Reklama #30

Obrazek

Reklamodawca: Unilever Polska S.A.
Medium: Aktivist, nr 11 (marzec 2009)
Format: ~A4
Zgłaszający: Justyna Chodkowska SG z I
Uzasadnienie: Ciekawa kompozycja, bardzo "apetyczna" kolorystyka. W zasadzie nie wiadomo co jest przedmiotem reklamy: cukiernia, kawiarnia, marka słodyczy czy może jakaś strona internetowa z czekoladowymi przepisami? Aby się dowiedzieć musimy (reklama jest skuteczna!) odwiedzić tę stronę, której adres jest jedyną informacją w tej reklamie. Uważam, że im mniej copy, tym lepiej.

Komentarz sw: Za tę ostatnią uwagę u copywriterów masz po prostu przechlapane. Ale czym jest efekt czekolady i kto za nim stoi oczywiście nie zdradzimy... :D.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #31

Post autor: s_wojtkowski » 03 gru (czw) 2009, 23:28:38

Reklama #31

Obrazek

Reklamodawca: Sound and Vision Design Sp. z o.o.
Medium: K Magazine, nr 1/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Justyna Chodkowska SG z I
Uzasadnienie: Świat w telewizorach Bang & Olufsen jest piękny, lepszy, świeży ;), pełen nasyconych barw. Jeśli chcesz się oderwać od szarej, brutalnej, zatęchłej wręcz (niczym ten banan ;)) rzeczywistości - musisz kupić koniecznie ten telewizor. Chociaż... osobiście znam osoby, które wolą jeść banany kiedy są już brązowe - podobno są wtedy lepsze, słodsze. Jakoś bałam się spróbować ;). Przeszkadzają mi tu trochę elementy tekstowe - wg mnie jest ich za dużo, albo też znajdują się w nieodpowiednim miejscu. Natomiast pomysł z bananem jest bardzo ciekawy.

Komentarz sw: A mi nagłówek, tekst właściwy i część teleadresowa nie przeszkadza. Zresztą w sferze copy ta reklama jest jakby trochę... filozoficzna. Mowa jest tu m. in. o wieczności 8O i tajemnicy zachowania młodości 8O i reprodukcji kolorów :).

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #32

Post autor: s_wojtkowski » 03 gru (czw) 2009, 23:37:02

Reklama #32

Obrazek

Reklamodawca: Sony Poland Sp. z o.o.
Medium: K Magazine, nr 4/2009
Format: 2 x ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Justyna Chodkowska SG z I
Uzasadnienie: Reklama oryginalna, bo w części ilustracyjnej nie zawiera fotografii, jak to zwykle bywa, ale rysunek, trochę w stylistyce komiksu. Nawiązuje do bajki o Królewnie Śnieżce - tu jednak zaklęcia "Lustereczko, powiedz przecie..." nie wypowiada wiedźma, ale lustrzanka cyfrowa ;). Twórcy pokusili się nawet o ułożenie rymowanego wierszyka. Jak dla mnie reklama bardzo trafiona, przyjemna w odbiorze, zabawna.

Komentarz sw: Uwaga, Sony broni pierwszego miejsca z ubiegłego roku! Czy się uda?
Ostatnio zmieniony 04 gru (pt) 2009, 00:00:00 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #33

Post autor: s_wojtkowski » 03 gru (czw) 2009, 23:45:20

Reklamy #33 i #33'

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Wolw-Pol Sp. z .o.o.

Medium: K Magazine, nr 1/2009
Medium': MaleMen, nr 2/2009

Format: 2 x ~A4 (rozkładówki)

Zgłaszający: Justyna Chodkowska SG z I

Uzasadnienie: Reklamy te wybrałam głównie ze względu na dobre zdjęcia. Monochromatyczność, piękne światło. Fotografie są perfekcyjne, ale zaskakujące, oryginalne (oczywiście tak samo jak ubrania Diesel). Każda z reklam składa się z dwóch stron: pierwsza jest bardzo intrygująca, pokazuje "coś" w przybliżeniu, zachęcając do obejrzenia następnej strony i przeczytania informacji. Tekst nie przytłumia całości, nie przeszkadza w odbiorze fotografii.

Komentarz sw: Diesel inspiruje. Do walki o jeszcze więcej odwagi w tworzeniu reklam. Ale nie łatwej pseudoodwagi z cyklu "drażnienie, kontrowersje, afery, protesty", tylko tej trudniejszej - estetyczno-projektowej.
Ostatnio zmieniony 31 gru (czw) 2009, 01:32:01 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #34

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 15:01:20

Reklama #34

Obrazek

Reklamodawca: LG Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: PC Format, nr 11/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Martyna Rafalska SR I
Uzasadnienie: Reklama przyciąga uwagę przede wszystkim kolorystyką, która otacza produkt aurą bajkowości i pokoju. Orzeł sybmolizuje siłę, potęgę, ale przede wszystkim marka LG pokazuje tu swoją królewską pozycję (nie tylko na półce z monitorami). Reklama czaruje oczy i serce.

Komentarz sw: Władca światła chce panować nie tylko w królestwie monitorów, ale też w naszym zestawie do głosowania.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #35

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 15:27:28

Reklama #35

Obrazek

Reklamodawca: Kulczyk Tradex Sp. z o.o.
Medium: Businessman.pl, nr 3/2009
Format: 2 x ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Martyna Rafalska SR I
Uzasadnienie: Reklama jest w pewnym sensie zaskakująca. Całą uwagę skupiamy na reklamowanym samochodzie, nie zauważając w pierwszej chwili kobiety z lampartem, choć przecież spacery z lampartem nie są powszechnym zjawiskiem. Po przeczytaniu nagłówka szukamy wzrokiem kobiety, przy czym uświadamiamy sobie jak atrakcyjny jest sam samochód, skoro potrafił tak skutecznie skupić na sobie naszą uwagę. Tekst właściwy przedstawia nowego Pssata jako drapieżne zwierzę. Także w związku z tym zaczynam odbierać ten samochód (choć nie znam sie na motoryzacji :wink: ) jako mocną, dynamiczną, potężną maszynę, przy której wszystkie inne są zwykłymi szarakami.

Komentarz sw: Podoba mi się. Wyłamuje się z konwencji typowych reklam branży motoryzacyjnej, choć nie na pierwszy rzut oka.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #36

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 21:41:41

Reklama #36

Obrazek

Reklamodawca: Unilever Polska Sp. z o.o.
Medium: Olivia, nr 12/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mateusz Rasiński SG I
Uzasadnienie: Reklama jest niezwykle przejrzysta i czytelna. Płatki kwiatów wspaniale nadają jej lekkości. Przekaz jest prosty a zarazem pomysłowy i oryginalny.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #37

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 21:58:20

Reklama #37

Obrazek

Reklamodawca: Medagro Int.
Medium: Claudia, nr 8/2009
Format: ~A5
Zgłaszający: Mateusz Rasiński SG I
Uzasadnienie: Oryginalny pomysł, bardzo dobrze dobrany kolor. Reklama bardzo czytelna dla odbiorcy (odbiorczyni?). Pozytywne wrażenie estetyczne.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #38

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 22:05:51

Reklama #38

Obrazek

Reklamodawca: ASUSTeK Computer Incorporated
Medium: Focus, nr 12/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mateusz Rasiński SG I
Uzasadnienie: Prostota w wykonaniu sprawia, że wizualny odbiór reklamy jest bardzo dobry. Ciekawy, kreatywny pomysł. Ułożenie komputera we wskazówki zegara pokazuje w obrazowy sposób ile godzin wytrzymuje bateria.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #39

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 22:10:17

Reklama #39

Obrazek

Reklamodawca: Avon Cosmetics Polska

Medium (a): Olivia, nr 12/2009
Medium (b): Wysokie Obcasy, dodatek do Gazety Wyborczej z dn. 28/11/2009

Format: ~A5

Zgłaszający (a): Mateusz Rasiński SG I
Zgłaszający (b): Katarzyna Michalska SG I

Uzasadnienie (a): Jednoznaczny odbiór reklamy, przekaz przemawiający do odbiorcy. Dobrze rozplanowana, wyrazisty nagłówek, dobrze dobrana czcionka.
Uzasadnienie (b): Kampania firmy Avon przeciwko przemocy. Oto jak prosty pomysł może całkowicie spełniać swoją rolę. Ukazano tutaj w dosłowny sposób czym jest siniak na twarzy, a właściwie z jakiego powodu powstał. Bardzo podoba mi się oszczędność tej reklamy – to, że nie jest przesadzona, przegadana.
Ostatnio zmieniony 06 gru (ndz) 2009, 00:16:04 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #40

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 22:27:31

Reklama #40

Obrazek

Reklamodawca: Unilever Polska Sp. z o.o.
Medium: Olivia, nr 12/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mateusz Rasiński SG I
Uzasadnienie: Reklama jest przejrzysta, estetyczna i kreatywna. W centralnym obszarze przekazu umieszczone jest opakowanie dezodorantu, które od razu przykuwa uwagę oglądającego. Tło jest w stonowanych odcieniach zieleni, które działają uspokajająco. Czytelnik od razu rozumie sens reklamy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #41

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 22:35:03

Reklama #41

Obrazek

Reklamodawca: Visa Europe

Medium (a): Claudia, nr 8/2009
Medium (b): Twój Styl, nr 12/2009

Format: ~A4

Zgłaszający (a): Mateusz Rasiński SG I
Zgłaszający (b): Dorota Popiel SG z I

Uzasadnienie (a): Reklama jest oparta na ciekawym i oryginalnym pomyśle, przy tym jest ciekawa kompozycyjnie. W produkcji visual'u świetnie wykorzystano narzędzia PhotoShopa.
Uzasadnienie (b): Ciekawy pomysł i jego wykonanie. Budzi pozytywne skojarzenia.
Ostatnio zmieniony 20 gru (ndz) 2009, 00:12:20 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #42

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 23:10:56

Reklama #42

Obrazek

Reklamodawca: Peugeot Polska Sp. z o.o.
Medium: Focus, nr 12/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mateusz Rasiński SG I
Uzasadnienie: Dosyć oryginalny pomysł: reklama samochodu, w której nie on jest na pierwszym planie. Dobrze zagospodarowana i wykorzystana przestrzeń reklamy, mimo tego, że występuje tu dużo elementów, stanowią one całość.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #43

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 23:24:37

Reklama #43

Obrazek

Reklamodawca: The Moroccan National Tourist Office (MNTO)
Medium: Focus, nr 12/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mateusz Rasiński SG I
Uzasadnienie: Bardzo dobry odbiór reklamy. Jest ona ciekawie skomponowana, oparta na niebanalnym pomyśle. Kompozycja dobrze zaplanowana kolorystycznie.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #44

Post autor: s_wojtkowski » 04 gru (pt) 2009, 23:30:52

Reklama #44

Obrazek

Reklamodawca: PZ Cussons Polska S.A.
Medium: Avanti, nr 9/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mateusz Rasiński SG I
Uzasadnienie: Lekka i przejrzysta reklama, zawierająca elementy tekstowe w przyjemnych dla oka barwach. Dobry pomysł z kolorami haseł odpowiadającymi kolorom opakowań. Interesująca kompozycja.

Zablokowany