
Funkcje języka w reklamie
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Ekspert
- Posty: 1500
- Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00
Moim skromnym zdaniem powinieneś się zastanowić po pierwsze czym wogóle jest persfazja i w jaki sposób oddziałuje ona na człowieka (trzeba poszperać trochę na stronach psychologicznych), następnie zabrałabym się za poszukanie reklam różnie oddziałujących i wpływających na człowieka (najlepiej wpadających ze skrajności w skrajność), na których podstawie będziesz mógł rozbudować (polecam reklamę Sprite - Ty jesteś pragnienie a ja Sprite, we wszystkich jej aspektech) temat. Po drodze warto wspomnieć o różnych funkcjach przekazu reklamowego. Podsumować i praca gotowa!
Re: informacyjne, ekspresywna i impresywna funkcja jezyka...
bletka pisze:informacyjne, ekspresywna i impresywna funkcja jezyka w reklamie to moj temat maturalny i nei bardzo wiem jak sie do tego zabrac i z jakich ksiazek uzyskac informacje bardzo bylabym wdzieczna za jakakolwiek pomoc najlepiej na maila bletka87@o2.pl
Re: funkcje języka w reklamie
andy pisze:Nie jestem pewien, czy takie wprowadzenie jest przy tak krótkim szkicu niezbędne, jeżeli temat brzmi "fukcje języka w reklamie".Arek K pisze:Reklama towarzyszy nam od zarania cywilizacji. Już w starożytności Fenicjanie, Rzymianie, Grecy i Egipcjanie zachwalali rozmaite produkty, ustawiając na drogach napisy, malując na ścianach domów. Dziś zarówno fachowcy od reklamy jak i wszyscy, którzy się z nią spotykają, przyznają, że reklama budzi mieszane uczucia.. Akceptujemy jej obecność, rozumiemy jej konieczność, ale przede wszystkim drażni nas jej natrętność, gdyż reklama wciska się we wszystkie obszary rzeczywistości.
K"]Reklama jest funkcją komunikacji,Arek K pisze:Oczywistym warunkiem porozumienia we wszelkiego rodzaju komunikatach jest posiadanie wspólnego języka i chociaż po części wspólnego zasobu wiedzy o rzeczywistości. Reklama jest tylko szczególnym rodzajem komunikatu w ogóle, podlega więc takim samym prawom. W reklamie unika się więc czegokolwiek, "co mogłoby zakłócić poczucie posiadania przez nadawcę i odbiorcę «wspólnego świata» i «wspólnego języka»". Tendencja ta, szczególnie w zakresie wspólnoty języka, najsilniej uwidacznia się w tekstach reklamowych adresowanych do takich grup odbiorców jak dzieci i młodzież. Nadawca tekstu stara się stworzyć pozór jakiegoś "my" wraz ze wspólnym światem doświadczeń i wartości, chętnie posługując się kliszą, która upraszcza i fałszuje obraz rzeczywistości dla potrzeb manipulacji, i operuje tylko sprawdzonymi i zaakceptowanymi konwencjami artystycznymi.
nie funkcją, ale rodzajem komunikatu, formą komunikacji itp.
Arek K pisze: w niej znajdują zastosowanie różne funkcje języka: informacyjna- ogranicza się do przekazu niezbędnych wiadomości, najczęściej nazwy produktu, nazwy i adresu firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu. Impresywna (nakłaniająca)- używa form „dla ciebie”, „twój” lub „kup”, „sprawdź”, „przekonaj się”. Ekspresywna (zachwalająca)- posługuje się superlatywami dla określenia oferowanego przedmiotu, usługi(najlepszy, jedyny, idealny). Poetycka- chętnie wprowadza rymy, wykorzystuje wieloznaczność wyrazów, grę słów. Dominującą funkcją reklamy jest funkcja perswazyjna. Ponieważ perswazja nie jest perswazji równa, decyduje tu problem w imię czego, w jaki sposób, w jakim kontekście społecznym stosuje sie ją. Kluczem do rozróżnienia perswazji jest odpowiedź na pytanie, czy dopuszcza ona możliwość weryfikacji, czy też zmierza do tego, by ograniczyć sferę wolności odbiorcy i poddać go procesowi ubezwłasnowolnienia.
Jest OK, niekiedy zgrzyta stylistyka, merytorycznie nie sądzę, żeby były problemy. Poza jednym: albo podaj źródła, obszerne fragmenty, które dosłownie przytaczasz weź w cydzysłów i podaj źródło. A najlepiej byłoby, gdybyś je streścił. Bo ktoś może o plagiat Cię posądzic, czy coś w tym rodzaju, a nie sądzę, aby takie były Twoje intencje, tj. przepisywanie fragmentów.
Nie jest tak bardzo źle, najważniejsze, że sam coś spróbowałeś napisać, jakiś koncept przedtawić. Reklama to wbrew pozorom piekielnie trudna rzecz, i w teorii i w praktyce, tym bardziej warto uczyć się jej mechanizmów, starać zrozumieć itp.Arek K pisze: no i jak ?? praca zawiera okolo 295slow jezeli pan moze to prosze poprawic or usunac zbedne zdania, slowa !?
Powodzenia


język współczesnej reklamy
witam:)
Potrzebuje materiałów na temat języka współczesnej reklamy oraz jej impresywnej funkcji. Czy moze mi ktoś podpowiedzieć w jakim iść kiedynku, gdzie szukać materiałów??? Jesli macie jakieś propozycje podaje swojego maila ruru_16@op.pl albo nr gg 5618868
Dziękuje:)
Potrzebuje materiałów na temat języka współczesnej reklamy oraz jej impresywnej funkcji. Czy moze mi ktoś podpowiedzieć w jakim iść kiedynku, gdzie szukać materiałów??? Jesli macie jakieś propozycje podaje swojego maila ruru_16@op.pl albo nr gg 5618868
Dziękuje:)
Re: funkcje języka w reklamie
andy pisze:Nie jestem pewien, czy takie wprowadzenie jest przy tak krótkim szkicu niezbędne, jeżeli temat brzmi "fukcje języka w reklamie".Arek K pisze:Reklama towarzyszy nam od zarania cywilizacji. Już w starożytności Fenicjanie, Rzymianie, Grecy i Egipcjanie zachwalali rozmaite produkty, ustawiając na drogach napisy, malując na ścianach domów. Dziś zarówno fachowcy od reklamy jak i wszyscy, którzy się z nią spotykają, przyznają, że reklama budzi mieszane uczucia.. Akceptujemy jej obecność, rozumiemy jej konieczność, ale przede wszystkim drażni nas jej natrętność, gdyż reklama wciska się we wszystkie obszary rzeczywistości.
Arek K pisze:Oczywistym warunkiem porozumienia we wszelkiego rodzaju komunikatach jest posiadanie wspólnego języka i chociaż po części wspólnego zasobu wiedzy o rzeczywistości. Reklama jest tylko szczególnym rodzajem komunikatu w ogóle, podlega więc takim samym prawom. W reklamie unika się więc czegokolwiek, "co mogłoby zakłócić poczucie posiadania przez nadawcę i odbiorcę «wspólnego świata» i «wspólnego języka»". Tendencja ta, szczególnie w zakresie wspólnoty języka, najsilniej uwidacznia się w tekstach reklamowych adresowanych do takich grup odbiorców jak dzieci i młodzież. Nadawca tekstu stara się stworzyć pozór jakiegoś "my" wraz ze wspólnym światem doświadczeń i wartości, chętnie posługując się kliszą, która upraszcza i fałszuje obraz rzeczywistości dla potrzeb manipulacji, i operuje tylko sprawdzonymi i zaakceptowanymi konwencjami artystycznymi.Arek K pisze:Reklama jest funkcją komunikacji,
nie funkcją, ale rodzajem komunikatu, formą komunikacji itp.
Arek K pisze: w niej znajdują zastosowanie różne funkcje języka: informacyjna- ogranicza się do przekazu niezbędnych wiadomości, najczęściej nazwy produktu, nazwy i adresu firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu. Impresywna (nakłaniająca)- używa form „dla ciebie”, „twój” lub „kup”, „sprawdź”, „przekonaj się”. Ekspresywna (zachwalająca)- posługuje się superlatywami dla określenia oferowanego przedmiotu, usługi(najlepszy, jedyny, idealny). Poetycka- chętnie wprowadza rymy, wykorzystuje wieloznaczność wyrazów, grę słów. Dominującą funkcją reklamy jest funkcja perswazyjna. Ponieważ perswazja nie jest perswazji równa, decyduje tu problem w imię czego, w jaki sposób, w jakim kontekście społecznym stosuje sie ją. Kluczem do rozróżnienia perswazji jest odpowiedź na pytanie, czy dopuszcza ona możliwość weryfikacji, czy też zmierza do tego, by ograniczyć sferę wolności odbiorcy i poddać go procesowi ubezwłasnowolnienia.
Jest OK, niekiedy zgrzyta stylistyka, merytorycznie nie sądzę, żeby były problemy. Poza jednym: albo podaj źródła, obszerne fragmenty, które dosłownie przytaczasz weź w cydzysłów i podaj źródło. A najlepiej byłoby, gdybyś je streścił. Bo ktoś może o plagiat Cię posądzic, czy coś w tym rodzaju, a nie sądzę, aby takie były Twoje intencje, tj. przepisywanie fragmentów.
Nie jest tak bardzo źle, najważniejsze, że sam coś spróbowałeś napisać, jakiś koncept przedtawić. Reklama to wbrew pozorom piekielnie trudna rzecz, i w teorii i w praktyce, tym bardziej warto uczyć się jej mechanizmów, starać zrozumieć itp.Arek K pisze: no i jak ?? praca zawiera okolo 295slow jezeli pan moze to prosze poprawic or usunac zbedne zdania, slowa !?
Powodzeniai zapraszamy ponownie
Re:Funkcje języka w reklamie
Porzebuję pomocy odnośnie tegorocznej matury ustnej z języka polskiego ...mój temat to : 'perswazyjna funkcja języka reklamy" szczególnie pomocna okazałaby się dla mnie bibliografia do tego tematu ,a także sugestia kompozycji i przedstawienia tego tematu....z góry dziękuję i prosze o pomoc 

-
- Loża WSR
- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00