Funkcje języka w reklamie

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Asia506

Post autor: Asia506 » 11 maja (czw) 2006, 15:40:25

:evil: pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! potrzebuje reklame telewizyjna piwa żywiec ''prawie jak'' która mozna ściagnac z internetu!!!!!!!!!!!! ma ktoś namiary na jakies strony? PLIS LUDZISKA!!!!!!!!!!

janiec69

matura

Post autor: janiec69 » 06 wrz (śr) 2006, 19:42:57

Wybrałem dzisiaj temat na mature ustna z polskiego"Perswazyjna funkcja reklamy"podpowie mi ktos od czego zacząc??z góry dzięuję :)

pesca
Ekspert
Ekspert
Posty: 1500
Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00

Post autor: pesca » 07 wrz (czw) 2006, 01:01:37

Moim skromnym zdaniem powinieneś się zastanowić po pierwsze czym wogóle jest persfazja i w jaki sposób oddziałuje ona na człowieka (trzeba poszperać trochę na stronach psychologicznych), następnie zabrałabym się za poszukanie reklam różnie oddziałujących i wpływających na człowieka (najlepiej wpadających ze skrajności w skrajność), na których podstawie będziesz mógł rozbudować (polecam reklamę Sprite - Ty jesteś pragnienie a ja Sprite, we wszystkich jej aspektech) temat. Po drodze warto wspomnieć o różnych funkcjach przekazu reklamowego. Podsumować i praca gotowa!

janiec69

matura

Post autor: janiec69 » 07 wrz (czw) 2006, 22:41:30

Wielkie dzięki pesca za pomoc.Tez tak myslalem za najpierw trzeba zinterpretowac tytul prezentacji.Tylko ze ja nie bardzo mialem do czynienia z reklama wiec bede musial duzo o tym poczytac...temat latwy nie jest....ale do zrobienia:))pozdrawiam

janiec69

matura

Post autor: janiec69 » 07 wrz (czw) 2006, 22:42:02

Wielkie dzięki pesca za pomoc.Tez tak myslalem za najpierw trzeba zinterpretowac tytul prezentacji.Tylko ze ja nie bardzo mialem do czynienia z reklama wiec bede musial duzo o tym poczytac...temat latwy nie jest....ale do zrobienia:))pozdrawiam

Gość

Re: informacyjne, ekspresywna i impresywna funkcja jezyka...

Post autor: Gość » 10 wrz (ndz) 2006, 16:10:41

bletka pisze:informacyjne, ekspresywna i impresywna funkcja jezyka w reklamie to moj temat maturalny i nei bardzo wiem jak sie do tego zabrac i z jakich ksiazek uzyskac informacje bardzo bylabym wdzieczna za jakakolwiek pomoc najlepiej na maila bletka87@o2.pl

Gość

Re: funkcje języka w reklamie

Post autor: Gość » 21 wrz (czw) 2006, 12:02:27

andy pisze:
Arek K pisze:Reklama towarzyszy nam od zarania cywilizacji. Już w starożytności Fenicjanie, Rzymianie, Grecy i Egipcjanie zachwalali rozmaite produkty, ustawiając na drogach napisy, malując na ścianach domów. Dziś zarówno fachowcy od reklamy jak i wszyscy, którzy się z nią spotykają, przyznają, że reklama budzi mieszane uczucia.. Akceptujemy jej obecność, rozumiemy jej konieczność, ale przede wszystkim drażni nas jej natrętność, gdyż reklama wciska się we wszystkie obszary rzeczywistości.
Nie jestem pewien, czy takie wprowadzenie jest przy tak krótkim szkicu niezbędne, jeżeli temat brzmi "fukcje języka w reklamie".

Arek K pisze:Oczywistym warunkiem porozumienia we wszelkiego rodzaju komunikatach jest posiadanie wspólnego języka i chociaż po części wspólnego zasobu wiedzy o rzeczywistości. Reklama jest tylko szczególnym rodzajem komunikatu w ogóle, podlega więc takim samym prawom. W reklamie unika się więc czegokolwiek, "co mogłoby zakłócić poczucie posiadania przez nadawcę i odbiorcę «wspólnego świata» i «wspólnego języka»". Tendencja ta, szczególnie w zakresie wspólnoty języka, najsilniej uwidacznia się w tekstach reklamowych adresowanych do takich grup odbiorców jak dzieci i młodzież. Nadawca tekstu stara się stworzyć pozór jakiegoś "my" wraz ze wspólnym światem doświadczeń i wartości, chętnie posługując się kliszą, która upraszcza i fałszuje obraz rzeczywistości dla potrzeb manipulacji, i operuje tylko sprawdzonymi i zaakceptowanymi konwencjami artystycznymi.
K"]Reklama jest funkcją komunikacji,


nie funkcją, ale rodzajem komunikatu, formą komunikacji itp.

Arek K pisze: w niej znajdują zastosowanie różne funkcje języka: informacyjna- ogranicza się do przekazu niezbędnych wiadomości, najczęściej nazwy produktu, nazwy i adresu firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu. Impresywna (nakłaniająca)- używa form „dla ciebie”, „twój” lub „kup”, „sprawdź”, „przekonaj się”. Ekspresywna (zachwalająca)- posługuje się superlatywami dla określenia oferowanego przedmiotu, usługi(najlepszy, jedyny, idealny). Poetycka- chętnie wprowadza rymy, wykorzystuje wieloznaczność wyrazów, grę słów. Dominującą funkcją reklamy jest funkcja perswazyjna. Ponieważ perswazja nie jest perswazji równa, decyduje tu problem w imię czego, w jaki sposób, w jakim kontekście społecznym stosuje sie ją. Kluczem do rozróżnienia perswazji jest odpowiedź na pytanie, czy dopuszcza ona możliwość weryfikacji, czy też zmierza do tego, by ograniczyć sferę wolności odbiorcy i poddać go procesowi ubezwłasnowolnienia.


Jest OK, niekiedy zgrzyta stylistyka, merytorycznie nie sądzę, żeby były problemy. Poza jednym: albo podaj źródła, obszerne fragmenty, które dosłownie przytaczasz weź w cydzysłów i podaj źródło. A najlepiej byłoby, gdybyś je streścił. Bo ktoś może o plagiat Cię posądzic, czy coś w tym rodzaju, a nie sądzę, aby takie były Twoje intencje, tj. przepisywanie fragmentów.


Arek K pisze: no i jak ?? praca zawiera okolo 295slow jezeli pan moze to prosze poprawic or usunac zbedne zdania, slowa !?
Nie jest tak bardzo źle, najważniejsze, że sam coś spróbowałeś napisać, jakiś koncept przedtawić. Reklama to wbrew pozorom piekielnie trudna rzecz, i w teorii i w praktyce, tym bardziej warto uczyć się jej mechanizmów, starać zrozumieć itp.

Powodzenia :D i zapraszamy ponownie ;-)[/quote]

ruru:)

język współczesnej reklamy

Post autor: ruru:) » 27 wrz (śr) 2006, 14:28:14

witam:)
Potrzebuje materiałów na temat języka współczesnej reklamy oraz jej impresywnej funkcji. Czy moze mi ktoś podpowiedzieć w jakim iść kiedynku, gdzie szukać materiałów??? Jesli macie jakieś propozycje podaje swojego maila ruru_16@op.pl albo nr gg 5618868
Dziękuje:)

Magdusia
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 4838
Rejestracja: 24 lut (czw) 2005, 01:00:00

Post autor: Magdusia » 27 wrz (śr) 2006, 15:04:57

napiszcie za mnie pracę.
wszysy biegną.

dj kutafon

Re: funkcje języka w reklamie

Post autor: dj kutafon » 03 paź (wt) 2006, 22:48:49

andy pisze:
Arek K pisze:Reklama towarzyszy nam od zarania cywilizacji. Już w starożytności Fenicjanie, Rzymianie, Grecy i Egipcjanie zachwalali rozmaite produkty, ustawiając na drogach napisy, malując na ścianach domów. Dziś zarówno fachowcy od reklamy jak i wszyscy, którzy się z nią spotykają, przyznają, że reklama budzi mieszane uczucia.. Akceptujemy jej obecność, rozumiemy jej konieczność, ale przede wszystkim drażni nas jej natrętność, gdyż reklama wciska się we wszystkie obszary rzeczywistości.
Nie jestem pewien, czy takie wprowadzenie jest przy tak krótkim szkicu niezbędne, jeżeli temat brzmi "fukcje języka w reklamie".

Arek K pisze:Oczywistym warunkiem porozumienia we wszelkiego rodzaju komunikatach jest posiadanie wspólnego języka i chociaż po części wspólnego zasobu wiedzy o rzeczywistości. Reklama jest tylko szczególnym rodzajem komunikatu w ogóle, podlega więc takim samym prawom. W reklamie unika się więc czegokolwiek, "co mogłoby zakłócić poczucie posiadania przez nadawcę i odbiorcę «wspólnego świata» i «wspólnego języka»". Tendencja ta, szczególnie w zakresie wspólnoty języka, najsilniej uwidacznia się w tekstach reklamowych adresowanych do takich grup odbiorców jak dzieci i młodzież. Nadawca tekstu stara się stworzyć pozór jakiegoś "my" wraz ze wspólnym światem doświadczeń i wartości, chętnie posługując się kliszą, która upraszcza i fałszuje obraz rzeczywistości dla potrzeb manipulacji, i operuje tylko sprawdzonymi i zaakceptowanymi konwencjami artystycznymi.
Arek K pisze:Reklama jest funkcją komunikacji,


nie funkcją, ale rodzajem komunikatu, formą komunikacji itp.

Arek K pisze: w niej znajdują zastosowanie różne funkcje języka: informacyjna- ogranicza się do przekazu niezbędnych wiadomości, najczęściej nazwy produktu, nazwy i adresu firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu. Impresywna (nakłaniająca)- używa form „dla ciebie”, „twój” lub „kup”, „sprawdź”, „przekonaj się”. Ekspresywna (zachwalająca)- posługuje się superlatywami dla określenia oferowanego przedmiotu, usługi(najlepszy, jedyny, idealny). Poetycka- chętnie wprowadza rymy, wykorzystuje wieloznaczność wyrazów, grę słów. Dominującą funkcją reklamy jest funkcja perswazyjna. Ponieważ perswazja nie jest perswazji równa, decyduje tu problem w imię czego, w jaki sposób, w jakim kontekście społecznym stosuje sie ją. Kluczem do rozróżnienia perswazji jest odpowiedź na pytanie, czy dopuszcza ona możliwość weryfikacji, czy też zmierza do tego, by ograniczyć sferę wolności odbiorcy i poddać go procesowi ubezwłasnowolnienia.


Jest OK, niekiedy zgrzyta stylistyka, merytorycznie nie sądzę, żeby były problemy. Poza jednym: albo podaj źródła, obszerne fragmenty, które dosłownie przytaczasz weź w cydzysłów i podaj źródło. A najlepiej byłoby, gdybyś je streścił. Bo ktoś może o plagiat Cię posądzic, czy coś w tym rodzaju, a nie sądzę, aby takie były Twoje intencje, tj. przepisywanie fragmentów.


Arek K pisze: no i jak ?? praca zawiera okolo 295slow jezeli pan moze to prosze poprawic or usunac zbedne zdania, slowa !?
Nie jest tak bardzo źle, najważniejsze, że sam coś spróbowałeś napisać, jakiś koncept przedtawić. Reklama to wbrew pozorom piekielnie trudna rzecz, i w teorii i w praktyce, tym bardziej warto uczyć się jej mechanizmów, starać zrozumieć itp.

Powodzenia :D i zapraszamy ponownie ;-)

Madziulka88

Re:Funkcje języka w reklamie

Post autor: Madziulka88 » 04 paź (śr) 2006, 14:33:18

Porzebuję pomocy odnośnie tegorocznej matury ustnej z języka polskiego ...mój temat to : 'perswazyjna funkcja języka reklamy" szczególnie pomocna okazałaby się dla mnie bibliografia do tego tematu ,a także sugestia kompozycji i przedstawienia tego tematu....z góry dziękuję i prosze o pomoc :)

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Post autor: OSHka » 29 lis (śr) 2006, 00:13:08

CO TU SIĘ DZIEJE W TYM TEMACIE? same boty na tym forum? Nie przeciwdziałacie ??

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 29 lis (śr) 2006, 11:39:59

Juz dzialamy :) W ramach swoich mozliwosci oczywiscie

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Post autor: OSHka » 29 lis (śr) 2006, 11:42:58

No :) bo myślałam, ze wystąpiła jakaś epidemia wśród moderatorów i na forum robi każdy kto chce :)
(juz chciałam je cale zaspamować :oops: ) :lol: :lol: :lol:

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 29 lis (śr) 2006, 12:06:47

Faktycznie jeden moderator zachorzal. Ale tu raczej wystapila w ostatnim tygodniu prawdziwa epidemia spamu. Coz taka specyfika tego tematu i dzialu na forum. Zazwyczaj takie posty sa usuwane na biezaco ale te sie jakos zakamuflowaly ;)

Zablokowany