matura przede mna!!!prosze o pomoc!!!PILNIE
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Nowy(a)
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 lis (pn) 2004, 01:00:00
matura przede mna!!!prosze o pomoc!!!PILNIE
mam temat na ustna mature DOKONAJ ANALIZY JEZYKA REKLAM,JAKI SWIAT ONE KREUJA?musze napisac prace ale potrzebuje ksiazek i bede wdzieczna jesli ktos doswiadczony wysle mi jakies tytuly.ksiazek jest duzo ale ja nie wiem jaka wybrac??prosze o kontakt na gg lub maila.Z GORY DZIEKI
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
Martyna, pojawiały się już w miarę podobne pytania.
Dorfles G., 1973: Reklama: retoryka a semantyka. Przeł. T. Jekiel, J. Wojnar, [w:] Człowiek zwielokrotniony. Warszawa.
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.
Jednak rzuć zatem okiem na te linki:
http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1886.html
http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1464.html
http://www.szkolareklamy.pl/ftopicp-23746.html#23746
http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1867.html
(...)z grubsza język reklamy kreuje świat doskonały, można go z mitami, bogami z Olimpu porównywać. Ponadto świat konsumpcji. To może najważniejsze.
Często wmawia nam problemy i podsuwa rozwiązania, zawsze takie same: kup produkt (jakiśtam), twój problem zniknie, a nawet sprawi, że staniesz się szczęśliwy / szczęśliwa.
Można i warto sięgnąć także do eseju Erici Jong, amerykańskiej feministki, która, w którymś z numerów Literatury na świecie (1983) napisała "Lęk przed lataniem" (mam nadzieję, że dobrze pamiętam).
Literatura jest bardzo bogata, prawdopodobnie najlepsze źródła są raczej w formie tradycyjnej, a nie w zasobach internetowych. (...)
Dorfles G., 1973: Reklama: retoryka a semantyka. Przeł. T. Jekiel, J. Wojnar, [w:] Człowiek zwielokrotniony. Warszawa.
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.
Jednak rzuć zatem okiem na te linki:
http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1886.html
http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1464.html
http://www.szkolareklamy.pl/ftopicp-23746.html#23746
http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1867.html
(...)z grubsza język reklamy kreuje świat doskonały, można go z mitami, bogami z Olimpu porównywać. Ponadto świat konsumpcji. To może najważniejsze.
Często wmawia nam problemy i podsuwa rozwiązania, zawsze takie same: kup produkt (jakiśtam), twój problem zniknie, a nawet sprawi, że staniesz się szczęśliwy / szczęśliwa.
Można i warto sięgnąć także do eseju Erici Jong, amerykańskiej feministki, która, w którymś z numerów Literatury na świecie (1983) napisała "Lęk przed lataniem" (mam nadzieję, że dobrze pamiętam).
Literatura jest bardzo bogata, prawdopodobnie najlepsze źródła są raczej w formie tradycyjnej, a nie w zasobach internetowych. (...)
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00