
jezyk reklamy plz wejdz zobacz
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Nowy(a)
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 lut (wt) 2005, 01:00:00
jezyk reklamy plz wejdz zobacz
CZY MOGL BY MI KTOS POMOC tzn udzielic informacji an temat jezyka reklamy...potrzebna pomoc na polski
...jezyk rekamy jako narzedzie manipulacji...omowienei zagadnienie na podstawie tekstow reklam...czy ktos by mi pomogl z tym..jesli byla by to pomoc wieksza..hym hym to jestem w stanie zainwestowac w to:)

-
- Bywalec
- Posty: 449
- Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
Prawdopodobnie najlepszą książką po polsku o języku reklamy jest "Język na sprzedaż" Jerzego Bralczyka.
Poza tym polecam GORĄCO! (to wzorcowe, rewelelacyjne przykłady analiz reklam, z użyciem kilku tzw. metodologii)
Dorfles G., 1973: Reklama: retoryka a semantyka. Przeł. T. Jekiel, J. Wojnar, [w:] Człowiek zwielokrotniony. Warszawa.
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
Kracauer S., 1958: Hitlerowski film wojenny w służbie propagandy. Dodatek, [w:] Od Caligariego do Hitlera. Tłum. W. Wertenstein, E. Skrzywanowa. Warszawa.
Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.
Pryluck C.. 1988: Źródła znaczenia w filmie i telewizji. Przeł. J. Mach. Warszawa.
Jest tego sporo; warto najpierw zająć się trochę semiotyką, teoriami komunikacji itd.
Milej lektury, a potem koniecznie daj znać jak idzie
Poza tym polecam GORĄCO! (to wzorcowe, rewelelacyjne przykłady analiz reklam, z użyciem kilku tzw. metodologii)
Dorfles G., 1973: Reklama: retoryka a semantyka. Przeł. T. Jekiel, J. Wojnar, [w:] Człowiek zwielokrotniony. Warszawa.
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
Kracauer S., 1958: Hitlerowski film wojenny w służbie propagandy. Dodatek, [w:] Od Caligariego do Hitlera. Tłum. W. Wertenstein, E. Skrzywanowa. Warszawa.
Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.
Pryluck C.. 1988: Źródła znaczenia w filmie i telewizji. Przeł. J. Mach. Warszawa.
Jest tego sporo; warto najpierw zająć się trochę semiotyką, teoriami komunikacji itd.
Milej lektury, a potem koniecznie daj znać jak idzie
