Bardzo proszę o pomoc w mojej pracy maturalnej...
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
Bardzo proszę o pomoc w mojej pracy maturalnej...
Mam wielka prosbe dot. mojej pracy maturalnej... Temat brzmi: Językowe środki perswazji na przykładzie wybranych reklam z prasy, radia i tv... Byłabym wdzieczna za info, które mogłoby mi pomóc w przygotowaniu pracy, a wszczególności o BIBLIOGRAFIE, której powinnam użyć... Z góry dzięuję i pozdrawiam...
-
- Loża WSR
- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Karolka prawie polowa prosb w dziale dla licealistow dotyczy tego tematu lub tematow pokrewnych. Jesli zalezy Ci na wyczerpujacej bibliografii przejrzyj najlepiej caly ten dzial.
Na pewno trzeba zaczac od Bralczyka - Jezyk na sprzedaz. Tutaj jest jeszcze kilka propozycji http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1464.html
Na pewno trzeba zaczac od Bralczyka - Jezyk na sprzedaz. Tutaj jest jeszcze kilka propozycji http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1464.html
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
reklama, perswazja, media, pomoc dla maturzystów
Prawdopodobnie najlepszą książką po polsku o języku reklamy jest "Język na sprzedaż" Jerzego Bralczyka.
Ale na początek jednak polecam coś bardziej "przyjaznego":
Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.
Amerykanie mają ogromną przewagę nad innymi nacjami: potrafią o najtrudniejszych rzeczach pisać przystępnie.
Zdefininuj także samo pojęcie perswazji: wg mojej własnej, która przeszła w mojej mgr perswazja w reklamie to może być przekonywanie za pomocą informacji. Wybiórczych oczywiście, tj. tylko takich, które są korzystne dla produktu / marki.
Zwróć także uwagę na język komunikatu reklamowego. Jakie słowa / zwroty / sformułowania / styl najczęściej się powtarzają. Spróbuj coś na luzie coś napisać, jakieś notatki i wrzuć na forum. Myślę, że zyskasz na tym o wiele więcej, bo w te pędy zaczniemy dyskusję, podpowiedzi itp.
Poza tym polecam:
Godzic W. 1979: U podstaw retoryki języka filmu. "Kino", nr 1: 27-28.
Dorfles G., 1973: Reklama: retoryka a semantyka. Przeł. T. Jekiel, J. Wojnar, [w:] Człowiek zwielokrotniony. Warszawa.
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
Gwóźdź A., 1992: Tekst filmowy w telewizji, [w:] Kultura. Komunikacja. Film. Kraków.
Kracauer S., 1958: Hitlerowski film wojenny w służbie propagandy. Dodatek, [w:] Od Caligariego do Hitlera. Tłum. W. Wertenstein, E. Skrzywanowa. Warszawa.
Pryluck C.. 1988: Źródła znaczenia w filmie i telewizji. Przeł. J. Mach. Warszawa.
Jest tego sporo; warto najpierw zająć się trochę semiotyką, teoriami komunikacji itd. Czyli kto jest nadawcą, odbiorcą w komunikacie reklamowym? Jakim kodem się poslugujemy, jakie argumenty pojawiają się, czym może być tzw. szum informacyjny?
Jak podświadomie odbieramy reklamy? Co reklama mówi nam "niewprost" - to jej największa siła prawdopodobnie.
Ale na początek jednak polecam coś bardziej "przyjaznego":
Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.
Amerykanie mają ogromną przewagę nad innymi nacjami: potrafią o najtrudniejszych rzeczach pisać przystępnie.
Zdefininuj także samo pojęcie perswazji: wg mojej własnej, która przeszła w mojej mgr perswazja w reklamie to może być przekonywanie za pomocą informacji. Wybiórczych oczywiście, tj. tylko takich, które są korzystne dla produktu / marki.
Zwróć także uwagę na język komunikatu reklamowego. Jakie słowa / zwroty / sformułowania / styl najczęściej się powtarzają. Spróbuj coś na luzie coś napisać, jakieś notatki i wrzuć na forum. Myślę, że zyskasz na tym o wiele więcej, bo w te pędy zaczniemy dyskusję, podpowiedzi itp.
Poza tym polecam:
Godzic W. 1979: U podstaw retoryki języka filmu. "Kino", nr 1: 27-28.
Dorfles G., 1973: Reklama: retoryka a semantyka. Przeł. T. Jekiel, J. Wojnar, [w:] Człowiek zwielokrotniony. Warszawa.
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
Gwóźdź A., 1992: Tekst filmowy w telewizji, [w:] Kultura. Komunikacja. Film. Kraków.
Kracauer S., 1958: Hitlerowski film wojenny w służbie propagandy. Dodatek, [w:] Od Caligariego do Hitlera. Tłum. W. Wertenstein, E. Skrzywanowa. Warszawa.
Pryluck C.. 1988: Źródła znaczenia w filmie i telewizji. Przeł. J. Mach. Warszawa.
Jest tego sporo; warto najpierw zająć się trochę semiotyką, teoriami komunikacji itd. Czyli kto jest nadawcą, odbiorcą w komunikacie reklamowym? Jakim kodem się poslugujemy, jakie argumenty pojawiają się, czym może być tzw. szum informacyjny?
Jak podświadomie odbieramy reklamy? Co reklama mówi nam "niewprost" - to jej największa siła prawdopodobnie.
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
psychologia reklamy
Tak samo dobra jest "Psychologia reklamy" Dolińskiego.
Re: psychologia reklamy
andy pisze:Tak samo dobra jest "Psychologia reklamy" Dolińskiego.