To jest to!!!

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
Gacia

To jest to!!!

Post autor: Gacia » 16 mar (śr) 2005, 19:12:55

Bralczyk is the best dla poszukujących juęzykowych środków perswazji w reklamie!!! Pani Ewa Szczęsna też może być, ale radzę ją czytać ze słownikiem jęż. polskiego :lol:

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

język reklamy

Post autor: andy » 16 mar (śr) 2005, 20:04:31

Niezupelnie :-D Przeczytaj Spitzera, Dorflesa i Eco.

I paru innych, doprawdy Bralczyk jest klasykiem wielkiem, ale prawdziwy smak daje wielość lektur, punktów widzenia itp.

Oto króciótka bibliografia ;-) Wybierz kilka pozycji:

Arosio M., Goffredo D., 1971: Struktura zjawiska telewizyjnego.
Tłum. A. Helman. "Kino", nr 1:31-37.
Barańczak S., 1983: Czytelnik ubezwłasnowolniony: perswazja u masowej kulturze literackiej PRL. Paryż.
Barthes R.. 1971: Trzeci sens. Tłum. R. Wyborski. "Kino", nr 1: 37-41.
Brossard J.-P., 1990: Bitwa o audiowizję. Tłum. G. Stryszkowska. "Film na świecie", nr 376: 3-10.
Burch N., 1983: Struktury agresji. Tłum. J. Mach, [w:] Teoria reżyserii filmowej. Warszawa.
Cirlić D.J., Dybczyński J., Jakubowicz K., Janicki M., Witkowski J., 1992: Sztuka reklamy?, "Dialog" nr 11: 82-89.
Czartoryska U., 1973: Od pop-artu do sztuki konceptualnej. Warszawa.
Dorfles G., 1973: Reklama: retoryka a semantyka. Przeł. T. Jekiel, J. Wojnar, [w:] Człowiek zwielokrotniony. Warszawa.
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
Eco U., 1990: Innowacja i powtórzenie: pomiędzy modernistyczna i postmodernistyczna estetyka. Tłum. T. Rutkowska. "Przekazy i opinie", nr 1-2: 12-35.
Elgozy G., 1973: Paradoksy reklamy. Tłum. K. Błoński. Warszawa.
Finkielkraut A., 1992: Porażka myślenia. Tłum. M. Ochab. Warszawa.
Fotografia reklamowa, 1991 [w:] "6x9 fotografia" wydanie monograficzne, nr 4.
Freud Z., 1967: Człowiek, religia, kultura. Tłum. J. Prorcopiuk. Warszawa.
Foucault M, 1988: Panoptyzm. Przeł. B. Banasiak. "Literatura na świecie", nr 6: 275-307.
Fromm E., 1992: O sztuce miłości. Przeł. A. Bogdański. Warszawa.
Godzic W. 1979: U podstaw retoryki języka filmu. "Kino", nr 1: 27-28.
Godzic W:, 1984: Film i metafora. Pojęcie metafory w historii myśli filmowej. Katowice.
Godzic W., 1991: Transformalistyczna teoria kina, [w:] Autor - Film - Odbiorca, red. A. Helman. Wrocław.
Gołaszewska M., 1984: Estetyka i antyestetyka. Warszawa.
Gwóźdź A., 1992: Tekst filmowy w telewizji, [w:] Kultura. Komunikacja. Film. Kraków.
Helman A., 1988: Problemy ideologii w filmie w świetle teorii radykalne - lewicowych. "Przekazy i opinie", nr 1-2: 77-87.
Helman A.. 1991: Ideologia. Hasło ze Słownika pojęć filmowych. Wrocław. Helman A.. 1992: Co to jest kino. Kraków.
Hingston P., 1992: Wielka księga marketingu. Przeł. M. Perek. Kraków.
Honnef K.. 1991: Andy Warhol 1928-1987. Sztuka użytkowa. Tłum. M. Meyer. Poznań.
Hopfmger M., 1990: Audiowizualność kultury i kultura audiowizualność, [w:] Kino: Gest - Ciało - Ruch. Wrocław.
Klose L. J., 1991: Reklama filmowa - drogowskaz do raju konsumenta. "Powiększenie", nr 3-4: 113-116.
Klęczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J., 1992: Marketing. Jak się to robi. Ossolineum.
Kłoskowska A., 1983: Kultura masowa. Warszawa.
Kołakowski L., 1967: Kultura i fetysze. Warszawa.
Kracauer S., 1958: Hitlerowski film wojenny w służbie propagandy. Dodatek, [w:] Od Caligariego do Hitlera. Tłum. W. Wertenstein, E. Skrzywanowa. Warszawa.
Leduc R., 1983: Qu'est - ce que la publicité? Paris.
Lotman J., 1983: Kino a język mitologiczny. Tłum. J. Faryno, T. Miczka, [w:] Semiotyka filmu. Warszawa.
Mańka A., 1999: Twarze zza kadru. + Trójkąt miłosny. + Polskie z importu. Wszystkie teksty w: "Businessman Magazine. Rynek Reklamy", czerwiec 1999.
Mańka A., 2002: Wielki Brat jako produkt reklamowy. "Kultura Popularna", 1 września.
McLuhan M., 1975: Wybór pism. Tłum. K. Jakubowicz. Warszawa.
Metz Ch., 1989: Pragnienie i jego brak. Tłum. A. Helman. "Film na świecie", nr 369: 18-24.
Moles A., 1977: Kultura mozaikowa a środki komunikowania masowego. Tłum J. Danecki."Kino" nr 1: 30-31.
Morin E., 1975: Kino i wyobraźnia. Przekł. K. Eberhardt. Warszawa. Osiatyński W.. 1971: W kręgu mitu amerykańskiego. Warszawa.
Pospiszyl K. 1991, Freud. Człowiek, dzieło. Warszawa.
Pryluck C.. 1988: Źródła znaczenia w filmie i telewizji. Przeł. J. Mach. Warszawa.
Przylipiak M.. 1991: Uwagi o serialu TV. "Konkurs", nr 4/5: 19-25.
Rosińska Z.. 1985: Psychoanalityczne myślenie o sztuce. Warszawa.
Russel J.T.. Lane R., 1991: Kleppner's advertising procedurę. New York.
Shreder K.. Yestergaard T., 1985: The Ideology of Advertising, [in:j The Language of Advertising. Oxford.
Silver J., 1988: Wszystko o rodzinie mafijnej: "Ojciec chrzestny". Przekł. E. Wilk, [w:] Sztuka filmowej interpretacji. Antologia przekładów pod red. W. Godzica. Kraków.
Silverstone R., 1990: Telewizja, retoryka i powrót do tego, co nieświadome. Uwagi o miejscu wtórnej przedpiśmienności w kulturze współczesnej. Tłum J. Siwiński.
"Przekazy i opinie", nr 1-2: 37-60.
Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.
Stachówna G., 1992: Lustro telewizyjnej reklamy. "Film" nr 31: 23. ToeplitzK.T., 1991: Aspekty prawne reklamy telewizyjnej. "Powiększenie", nr 3-4:108-110.
Wasilewski P., 1991:
Wielka sztuka za wielkie pieniądze. "Powiększenie", nr 3-4: 92-102. Wilk E., 1988: Amerykańska propozycja analizy ideologicznej, [w:] Sztuka filmowej interpretacji. Antologia przekładów pod red. W. Godzica. Kraków.
Wood P., 1993: Telewizja jako sen. Przekł. J. Ziemek, [w:] Interpretacja dzieła filmowego, red. W. Godzic. Kraków.

Gość

Post autor: Gość » 17 mar (czw) 2005, 11:51:09

Mówiłam o Bralczyku w kontekście matury (bo widzę że dużo osób ma z tym problem) a nie w kontekście skrzywienia zawodowego :) ale dzięki jak trafię do szkoły o podobnej specjalizacji to pewnie poczytam!!

ODPOWIEDZ