Jaki kierunek skończyć aby być copywriterem lub art director
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
Jaki kierunek skończyć aby być copywriterem lub art director
Mam takie pytanko dotyczące zawodów COPYWRITER i ART DIRECTOR czyli DYREKTOR ARTYSTYCZNY. Jakie kierunki i specjalizacje trzeba skończyć aby uprawiać te zawody?
-
- Loża WSR
- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Nie ma reguly. Ale patrzac tak po panteonie
polskiej reklamy mozna zauwazyc pewne prawidlowosci. Zazwyczaj art directorowi dobrze robi jakas akademia sztuk pieknych a copywriterowi polonistyka wzglednie dziennikarstwo lub lingwistyka. W reklamie milo widziani sa rowniez psychologowie czy socjolodzy choc moze czesciej w badaniach. A patrzac po pionierach naszej reklamy bardziej liczy sie talent i checi niz konkretny kierunek studiow. Niektorzy z nich w ogole nie konczyli studiow co nie znaczy ze trzeba brac z nich przyklad 
Jesli chodzi o WSR teoretycznie przyszly art director wybiera grafike a copywriter co juz mniej oczywiste strategie reklamy. Ale przeciez foto czy tv tez nie gorsze. Lukasz ktory ostatnio wygral konkurs na haslo reklamowe sieci Albert jest z grafiki. Zajecia z artdirectoringu czy copywritingu u Rafala Maciaga to fakultety dostepne dla kazdego niezaleznie od specjalizacji


Jesli chodzi o WSR teoretycznie przyszly art director wybiera grafike a copywriter co juz mniej oczywiste strategie reklamy. Ale przeciez foto czy tv tez nie gorsze. Lukasz ktory ostatnio wygral konkurs na haslo reklamowe sieci Albert jest z grafiki. Zajecia z artdirectoringu czy copywritingu u Rafala Maciaga to fakultety dostepne dla kazdego niezaleznie od specjalizacji