mam napsiac rozprawke na temat "FUNKCJE JĘZYKA W REKLAMIE" max 300 słow !! mam na to ok 5dni !! nie mam pojecia jak sie za to zabrac

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
Miałeś i masz z nia styczność. Niekiedy nasz mózg rejestruje nawet kilkaset rozmaitych form reklamy (w szerokim rozumieniu) dziennie, z czego lwia część trafia do podświadomości.Gosc pisze:z reklama nie mialem stycznosci
Nie jestem pewien, czy takie wprowadzenie jest przy tak krótkim szkicu niezbędne, jeżeli temat brzmi "fukcje języka w reklamie".Arek K pisze:Reklama towarzyszy nam od zarania cywilizacji. Już w starożytności Fenicjanie, Rzymianie, Grecy i Egipcjanie zachwalali rozmaite produkty, ustawiając na drogach napisy, malując na ścianach domów. Dziś zarówno fachowcy od reklamy jak i wszyscy, którzy się z nią spotykają, przyznają, że reklama budzi mieszane uczucia.. Akceptujemy jej obecność, rozumiemy jej konieczność, ale przede wszystkim drażni nas jej natrętność, gdyż reklama wciska się we wszystkie obszary rzeczywistości.
Arek K pisze:Oczywistym warunkiem porozumienia we wszelkiego rodzaju komunikatach jest posiadanie wspólnego języka i chociaż po części wspólnego zasobu wiedzy o rzeczywistości. Reklama jest tylko szczególnym rodzajem komunikatu w ogóle, podlega więc takim samym prawom. W reklamie unika się więc czegokolwiek, "co mogłoby zakłócić poczucie posiadania przez nadawcę i odbiorcę «wspólnego świata» i «wspólnego języka»". Tendencja ta, szczególnie w zakresie wspólnoty języka, najsilniej uwidacznia się w tekstach reklamowych adresowanych do takich grup odbiorców jak dzieci i młodzież. Nadawca tekstu stara się stworzyć pozór jakiegoś "my" wraz ze wspólnym światem doświadczeń i wartości, chętnie posługując się kliszą, która upraszcza i fałszuje obraz rzeczywistości dla potrzeb manipulacji, i operuje tylko sprawdzonymi i zaakceptowanymi konwencjami artystycznymi.
Arek K pisze:Reklama jest funkcją komunikacji,
Arek K pisze: w niej znajdują zastosowanie różne funkcje języka: informacyjna- ogranicza się do przekazu niezbędnych wiadomości, najczęściej nazwy produktu, nazwy i adresu firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu. Impresywna (nakłaniająca)- używa form „dla ciebie”, „twój” lub „kup”, „sprawdź”, „przekonaj się”. Ekspresywna (zachwalająca)- posługuje się superlatywami dla określenia oferowanego przedmiotu, usługi(najlepszy, jedyny, idealny). Poetycka- chętnie wprowadza rymy, wykorzystuje wieloznaczność wyrazów, grę słów. Dominującą funkcją reklamy jest funkcja perswazyjna. Ponieważ perswazja nie jest perswazji równa, decyduje tu problem w imię czego, w jaki sposób, w jakim kontekście społecznym stosuje sie ją. Kluczem do rozróżnienia perswazji jest odpowiedź na pytanie, czy dopuszcza ona możliwość weryfikacji, czy też zmierza do tego, by ograniczyć sferę wolności odbiorcy i poddać go procesowi ubezwłasnowolnienia.
Nie jest tak bardzo źle, najważniejsze, że sam coś spróbowałeś napisać, jakiś koncept przedtawić. Reklama to wbrew pozorom piekielnie trudna rzecz, i w teorii i w praktyce, tym bardziej warto uczyć się jej mechanizmów, starać zrozumieć itp.Arek K pisze: no i jak ?? praca zawiera okolo 295slow jezeli pan moze to prosze poprawic or usunac zbedne zdania, slowa !?