ksiazki o reklamie

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
Ato
Zawsze coś napisze
Zawsze coś napisze
Posty: 868
Rejestracja: 29 wrz (pn) 2003, 02:00:00

ksiazki o reklamie

Post autor: Ato » 07 sie (ndz) 2005, 21:17:09

napiszcie jakie znacie fajne ksiazki zwiazane z reklama, opisujac ja troszke o czym sa.

na poczatek ja:
Creative Advertising
ideas and techniques from the world's best campaigns
Mario Pricken

duza ksiazka wielkosci albumowej z duzymi kolorowymi zdjeciami bardzo fajnych megakreatywnych reklam. do tego poradnik jak tworzyc kreatywne i jednoczesnie skuteczne reklamy. bardzo ladnie wydana.

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 08 sie (pn) 2005, 16:52:46

Aaa Ato topika mi podkradles ;) :D Moj sie mial zwac Lektury nieobowiazkowe czy cus tak. No coz konkurencja nie spi :lol:

To ja w kazdym razie wrzucam swoja 1. planowana pozycje. Prosze sie nie przejmowac taka troche neiforumowa forma ;) Tekst mial w zalozeniach znalezc sie w naszej śp. (poćwiartowanej? ;) ) Ćwiartce. Prosto z przepastnych czelusci forum Kwartalnika. Enjoy it :mrgreen:
sinar pisze:Recenzja

Maciej Ślużyński – „Budowanie marki, tworzenie tekstów reklamowych”

W ramach serii „Marketing w praktyce” wydawnictwa Helion ukazała się w tym roku książka Macieja Ślużyńskiego „Budowanie marki, tworzenie tekstów reklamowych”. Książka w zamierzeniu autora ma stanowić podręcznik dla początkujących copywriterów i strategów.

Ślużyński jest absolwentem polonistyki poznańskiego uniwersytetu Adama Mickiewicza. Pracę w reklamie zaczynał w lokalnej rozgłośni Radiu „S”. Pracował również jako główny scenarzysta w RMI FM i senior copywriter w rozgłośni Radio Merkury. Następnie kontynuował karierę w poznańskich agencjach reklamowych, by w końcu zostać freelancerem. Równocześnie z praktyką zawodową autor prowadził zajęcia dydaktyczne, wykładając reklamę i copywriting na kilku wielkopolskich uczelniach. Zwieńczeniem pracy naukowej jest prowadzony przez Ślużyńskiego internetowy kurs pisania reklam.

Autor wychodzi od teorii marki i nazwy marketingowej. Od początku stara się wpoić czytelnikowi całościowe, strategiczne myślenie o reklamie. Samo pisanie tekstów jest dedykowane poszczególnym kategoriom w copywritingu. Oddzielnie Służyński opisuje specyfikę tworzenia reklamy prasowej, radiowej i telewizyjnej.

Największą zaletą książki jest masa ciekawych, kreatywnych ćwiczeń i zadań. W jednym z nich autor proponuje np. napisać tekst reklamy prasowej dowolnego produktu. Niby nic trudnego. Ślużyński stawia jednak warunek formalny. Tekst powinien się składać z kolejnych 22 liter alfabetu. Lepszemu wczuciu się w rolę twórcy reklam służą fragmenty autentycznej korespondencji z klientem. Oczywiście Ślużyński jak na zawodowca przystało odsłania tylko fragmenty swoich archiwaliów przy zachowaniu zasad biznesowej poufności. Mamy także w książce, analizę wad i zalet różnych mediów (telewizji, radia, gazet, czasopism, outdooru). Wszystko naturalnie pod kątem pisania tekstów.

Nie da się jednak ukryć, że książka ma pewne minusy. Przede wszystkim czytając ją trudno oprzeć się wrażeniu, że książka jest sposobem na promocję kursu internetowego. Wydaje się też, że druga cześć książki jest wyraźnie słabsza. Nie ma spójnej koncepcji, zawiera sporo powtórzeń. Do tego aż 80 stron czyli 1/3 jej zawartości stanowi przedruk przepisów prawnych. Są wśród nich m.in. ustawy o języku polskim i nieuczciwej konkurencji czy przepisy prawa autorskiego. To wiedza potrzebna, lecz zapewne bardziej zaawansowanym praktykującym tekściarzom, a nie osobom początkujących, bez doświadczenia w zawodzie, które przede wszystkim muszą się nauczyć warsztatu. Dział z przepisami wydaje się zbędny również z tego powodu, że książka zawiera rozdział z charakterystyką ograniczeń prawnych. Przepisy sztucznie wydłużają jej zawartość. Zapewne również zawyżają jej cenę. Poza tym nie należy również zapominać, że regulacje prawne często się zmieniają. Na ile dziś kilka miesięcy od wydania są jeszcze aktualne?

Książka Ślużyńskiego na pewno może stanowić ciekawe uzupełnienie zajęć w WSR, szczególnie tych z copywritingu prowadzonych przez Rafała Maciąga, Może również być pomocą i inspiracją w pisaniu briefów na reklamę telewizyjną czy radiową.

„Budowanie marki…” kosztuje ok. 40zł. To niemało. Jeśli więc interesuje Was szeroko pojęta wiedza o reklamie można znaleźć bardziej kompleksowe i tańsze książki Kalla czy Budzyńskiego. Jeśli jednak szczególnie interesujecie się copywritingiem warto rozważyć sięgnięcie po tą pozycję.

gm

ODPOWIEDZ