II Konferencja Naukowa WSR

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

II Konferencja Naukowa WSR

Post autor: andy » 06 lis (ndz) 2005, 14:49:34

Oto oficjalny program konferencji naukowej WSR

Przyszłość reklamy, reklama przyszłości

II Konferencja Naukowa Warszawskiej Szkoły Reklamy
9 listopada 2005 (środa)

Program:

10:00-10:30
Przyszłość reklamy, reklama przyszłości. Wprowadzenie
(Andrzej Mańka)
Czy reklama przyszłości postawi na wiarygodność czy w coraz większym stopniu będzie odwoływać się do najniższych instynktów? Czy media tradycyjne ustąpią miejsca nowym mediom?

10:30–11:30
W szponach medialnych manipulacji, czyli strachy prawdziwe i urojone
(Waldemar Pławski)
Dlaczego media manipulują? Jakie techniki manipulacji stosują? Kto za tym stoi i jaki jest jego cel? Jak się przed tymi manipulacjami obronić?

11:30-11:45 przerwa I

11:45–12:30
Cena i granice prowokacji w reklamie
(Piotr Legutko)
Jakie będą skutki społeczne i jednostkowe przesuwania granic prowokacji w reklamie? Czy w przyszłości będą jeszcze jakiekolwiek nie przekraczalne granice? Kto i jak je ewentualnie wyznaczy?

12:30-13:15
Panel dyskusyjny z udziałem znamienitego gościa
(Prowadzą Andrzej Mańka & Sławomir Wojtkowski)

13:15-13:30 przerwa II

13:30-14:15
Reklama XXI wieku, czyli witamy w Matriksie
(Sławomir Wojtkowski)
Jak będzie się zmieniał rynek mediów w najbliższych dziesięcioleciach? Jak zmienią się budżety reklamowe? Jakie strategie i środki perswazji będą stosowane w kampaniach reklamowych XXI wieku?

14:15–15:00
Zamiast podsumowania. Przyszłość edukacji w dziedzinie reklamy
(Paweł Białek)
Jak uczyć reklamy w świecie szybkich zmian medialnych i ciągłej rewolucji technologicznej? Jak to robią w Ameryce? Które wzorce da się zaadaptować w Polsce?

Informacje o prelegentach
Andrzej R. Mańka - medioznawca, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, Katedra Filmu i TV. Specjalista z zakresu reklamy i marketingu, producent TV, dziennikarz, wykładowca, twórca scenariuszy filmowych i telewizyjnych oraz autor prac naukowych. W Warszawskiej Szkole Reklamy zajmuje się redagowaniem wortalu WSR, prowadzeniem wykładów, realizacją filmów. Był m. in. szefem marketingu w Gutek Film, agencji Best, autorem, kierownikiem produkcji i producentem programów w TVP i TVN. Publikował artykuły o mediach i reklamie w Gazecie Wyborczej, Businessman Magazine, Teletop, Brief, Impact oraz w Kulturze Popularnej. W l. 1997-2001 był właścicielem agencji multimedialnej 5 O'CLOCK. Firma od czerwca 2005 wznowiła działalność w Irlandii.
Waldemar Pławski - mgr matematyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, absolwent Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, dziennikarz naukowy, autor wielu artykułów popularnonaukowych w różnych czasopismach, wykładowca warsztatu publicystyki na Uniwersytecie Warszawskim, założyciel i dyrektor prywatnej agencji informacyjnej VAL-PRESS, publicysta portalu "Nauka w Polsce" Polskiej Agencji Prasowej, specjalista w dziedzinie promocji i public relations, organizator konferencji, warsztatów i kampanii promocyjnych, rzecznik prasowy burmistrza dzielnicy Ochota, gościnny wykładowca public relations na kilku wyższych uczelniach, autor książek popularnonaukowych i skryptów z dziennikarstwa, wiedzy o społeczeństwie, wiedzy o kulturze, PR i reklamy, laureat wielu nagród dziennikarskich za popularyzację nauki (m. in. Feniksa 2000), doktorant Wydziału Dziennikarstwa UW.
Piotr Legutko - ur. w 1960 w Krakowie. Dziennikarz, publicysta, absolwent polonistyki UJ. W latach osiemdziesiątych współpracownik „Tygodnika Powszechnego”. Od 1991 do 1997 roku dziennikarz „Czasu Krakowskiego” (także jako redaktor naczelny). Od 1997 związany z krakowskim oddziałem TVP. Autor licznych programów telewizyjnych, głównie o tematyce regionalnej, reportaży i filmów dokumentalnych. Wieloletni współpracownik „Radia Kraków", autor cyklicznych audycji publicystycznych i kulturalnych. Redaktor naczelny kwartalnika „Nowe Państwo”, członek zespołu redakcyjnego tygodnika „Gość Niedzielny”, stale publikuje w „Rzeczpospolitej”. Wykładowca Studium Dziennikarskiego PAT oraz retoryki i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Analityk rynku mediów. Współautor książki „Mity czwartej władzy” (WL 2002). W tym roku ukazała się jego nowa książka „Jad medialny” (Arkana).
Sławomir Wojtkowski - absolwent i doktorant Wydziału Filozofii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, dyrektor PR i wykładowca w Warszawskiej Szkoły Reklamy, pracownik naukowy UKSW. Trener biznesu, szkoleniowiec. Był m. in. pracownikiem mediów, agencji reklamowych i biur reklamy afiliowanych przy tytułach prasowych (Sztandar, Super Express, Przegląd Sportowy, Marketing w Praktyce, Manager). Autor publikacji prasowych poświęconych reklamie prasowej i etyce reklamy. Prelegent na ogólnopolskich kongresach branżowych z dziedziny reklamy i PR.
Paweł Białek
- absolwent filologii hiszpańskiej w Katedrze Iberystyki Uniwersytetu Warszawskiego (1996/1997). Praca magisterska "Hiszpania narodowa w przededniu wojny domowej 1936-1939" to owoc fascynacji historią i filozofią, a historią myśli politycznej w szczególności. Jest też absolwentem Policealnego Studium Ekonomicznego im. A. i J. Vetterów w Lublinie. Pracował dla biznesu hiszpańskiego i brytyjskiego w latach 90. Pracuje jako lektor języków i tłumacz: WSR (od 1996 roku, Wyższa Szkoła Bankowości i Ubezpieczeń, Centrum Badań nad Kulturą Antyczną przy UW, współpraca przy europejskich programach pomocowych Phare Twinning i Phare Twinning Consensus IV: "Walka z przestępczością zorganizowaną i międzynarodowa współpraca prawna" oraz "Koordynacja systemów zabezpieczenia Społecznego".
Ostatnio zmieniony 12 lis (sob) 2005, 19:58:24 przez andy, łącznie zmieniany 1 raz.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

konferecja naukowa

Post autor: andy » 08 lis (wt) 2005, 20:24:32

Wszystko powinno być OK, wszyscy prelegenci potwierdzili udział, zwłaszcza niecierpliwie wyczekujemy wystąpinia Piotra Legutki, który przyjeżdża do nas z Krakowa.

W sali nr 5 testujemy nagłośnienie itp.

No i wreszcie Sławek i ja znaleźliśmy czas, aby zabrać się za przygotowanie własnych wystąpień. :-D

Wszystko powinno być OK, ale 3majcie kciuki z naszą konferencję organizowaną z myślą o Was. Bedzie bowiem prawdopodobnie sporo gości z zewnątrz.

Zapraszamy serdecznie o 10:00. Prosimy o punktualność. Cała konferencja zostanie zarejestrowana na kamerach.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Opinie po konferencji naukowej WSR?

Post autor: andy » 10 lis (czw) 2005, 09:36:28

Serdecznie dziękujemy za niezłą frekwencję na wczorajszej konferencji.

Przepraszamy także za opóźnienia. Po pierwsze był drobny problem z profesjonalnym nagłośnieniem (WSR zakupiło nowy sprzęt), stąd niewielki poślizg - kwadrans akademicki.

Poza tym każdy z nas, tj. prelegentów ma "na sumieniu" przekroczenie przewidywanego czasu wystąpienia. Chyba najbardziej ja, bowiem przygotowałem prezentację o 17 minut i 14 sekund za długą :-D

Cieszymy się ogromnie przede wszystkim z prelekcji naszego Gościa z Krakowa, Piotra Legutko, redaktora naczelnego Nowego Państwa.

Spodziewam się, że wkrótce wszystkie materiały, prezentacje z Konferencji zamieszczę na forum do ściągnięcia. Wszyscy prelegenci wyrazili zgodę na udostępnienie materiałów.

No i, z pomysłu Artura, w książce, którą w prezencie Piotrowi Legutko wręczyliśmy z obszerną dedykacją mogłem podpisać się jako Komisarz Konferencji. Pierwszy raz taką odlotową funkcję na czas naszych eventów otrzymałem. :mrgreen: Mam nadzieję, że Dzień Filmu, będzie równie udany, jak wczorajszy.

Oczywiście co do owego "udanego dnia" konferencji WSR to tylko moje wrażenia. Bardzo chętnie przeczytalibyśmy Wasze opinie. I te dobre i te niczym, panie dziejku, kubeł zimnej wody. Dlaczego? Kiedy będziemy organizować kolejne Głos Ludu WSR pomoże nam uniknąć błędów i uświadomi nam co podobało Wam się najbardziej.

Zachęcamy do publikowania postów w stylu
"Jak wrażenia po imprezie" ;-) :mrgreen:

Całość konferencji została zarejestrowana na kamerze, w sumie ponad 5 godzin materiału. Głównie z myślą dla tych, ktorzy nie mogli wziąć udziału w konferencji.

Kali
WSR Guru
WSR Guru
Posty: 3179
Rejestracja: 31 sie (śr) 2005, 02:00:00

Post autor: Kali » 10 lis (czw) 2005, 09:48:12

fakt wystąpienie Piotra Legutko było naprawdę interesujące, a szczególnie rozmowa która zaczeła toczyć się pod koniec wykładu, o tym jak będzie wyglądała telewizja w już pewnie niedalekiej przyszłości. Niektóre wizje wywołały we mnie śmiech ale był to raczej śmiech nerwowy i pełen zaniepokojenia co może się stać i jak może być. Pzdr dla wszystkich którzy wczoraj mieli wykład a w szczególności Sławka kurza twarz bo przez przesunięcie w programie nie mogłem znaleźć się w jego matrixie a właśnie po to znalazłem chwile wolnego czasu no nic zdarza się.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12704
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Re: Opinie po konferencji naukowej WSR?

Post autor: s_wojtkowski » 10 lis (czw) 2005, 16:10:25

Uważam, że nasza konferencja stała na dobrym poziomie merytorycznym i - m.in. ze względu na ciekawie przygotowane prezentacje multimedialne - była po prostu ciekawa. Dla profesjonalistów i amatorów. Te części, w których uczestniczyłem, usatysfakcjonowały mnie intelektualnie.
andy pisze:Serdecznie dziękujemy za niezłą frekwencję na wczorajszej konferencji.
Uważam, ża frekwencja nie była zadowalająca. Około 40 osób (w porywach) na 200 Słuchaczy (z samych tylko grup dziennych) to mało. Myślę, że stawia to pod znakiem zapytania sens podejmowania wysiłku organizacyjnego przy ewentualnych kolejnych tego typu przedsięwzięciach. Trudno mi zrozumieć Wasz opór. Czy może po prostu tego typu imprezy powinny być obowiązkowe?

Gratuluję współprelegentom. A we własnym imieniu dziękuję Andrzejowi, Arturowi, Ewie i jej tacie, Oskarowi, Adamowi i Marcinowi za jej przygotowanie merytoryczne lub/i logistyczne. Dziękuję też wszystkim przybyłym Słuchaczom i Słuchaczkom WSR.

PS.
Kali pisze:Pzdr dla wszystkich którzy wczoraj mieli wykład a w szczególności Sławka kurza twarz bo przez przesunięcie w programie nie mogłem znaleźć się w jego matrixie a właśnie po to znalazłem chwile wolnego czasu no nic zdarza się.
Dzięki, Kali. Widziałem, że byłeś uważnym słuchaczem podczas innych wystąpień. A moje... cóż, może uda się to jeszcze kiedyś odbudować.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

eventy w WSR

Post autor: andy » 12 lis (sob) 2005, 20:21:44

Byłbym niesprawiedliwy, gdybym nie dodał: Sławek zawsze w takich sytuacjach wspiera tego typu inicjatywy w 100,1% ;-)

Piotr Legutko zatem powiniem w prezencie od WSR oprócz podpisu Artura, Prezesa Zarządu WSR powinien był wspólnie ze mną wpisać się jako tzw. komisarz konferencji. Ale nie jest za późno, Pan Piotr Legutko i Redakcja Nowego Państwa chcieliby mieć materiały filmowe z konferencji. Bowiem pomysł chyba im się podobał i impreza także.

W oficjalnym piśmie i materiałach wymienimy wszystkich, którzy przyczynili się do organizacji i realizacji konferencji. W opinii Gości wypadła bardzo fachowo.

mi
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 153
Rejestracja: 07 gru (ndz) 2003, 01:00:00

Post autor: mi » 13 lis (ndz) 2005, 15:52:15

...
kiedys walczyl z wiatrakami, dzis moze woli ich wiaterek :(
ale na starosc wszystko wyglada inaczej
On sam jedynie wie i wolno mu......
czlowiek sie zmienia zycie napiera, gnoi , ale nigdy nie umieraja w nas marzenia c
moze trzeba dac mu czas, kazdy moze sie pogubic w sensie istnienia. ...

czy taka glupota pozwala, by przekreslic, zgnoic, wytknac co bylo .
wolnosci a nie sztucznego zarysowywania
najlepiej mowic jacy maja byc, a trudniej ich znosic takimi jacy sa

:wink: nie przejmuj sie, walcz o swoje, ale nie kosztem innych
per aspera ad astra :wink:

MariuszN
Początkujący(a)
Początkujący(a)
Posty: 68
Rejestracja: 15 lis (pn) 2004, 01:00:00

A propo krytyki Artura W.

Post autor: MariuszN » 13 lis (ndz) 2005, 17:26:34

Moim skromnym zdaniem konferencja jak i III Dzień filmu to były udane imprezy. Nie dane mi było uczestniczyc w calosci imprez, ale z tego na czym - bylem-baaardzo duzo "wynioslem".
Samo to, ze udalo sie zaprosic p. prof. Legutko z Nowego Państwa -miesiecznika, ktore w miare regularnie czytam, uwazam za duzy sukces. Jest to wszak jeden z nielicznych, niezaleznie myslących intelektualistow, posiadajacych ogromna wiedze.
Mozna oczywiscie sie czepiac, ale NIE byly to uchybienia, ktore w jakikolwiek sposob skompromitowalyby prowadzacego, organizatora.
Jeszcze raz wielkie dzieki wszystkim osobom, ktore przyczynily sie do zorganizowania tych dwoch imprez.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Konferencja naukowa

Post autor: andy » 14 lis (pn) 2005, 12:09:52

Stan Skoczek, mój przyjaciel, właściciel Firmy International Jumper AB, www.abj.com.pl , który bardzo pomógł mi przy nawiązaniu kontaktu, rozmowach i wreszcie zaproszenie na konferencję WSR Pana Piotra Legutki przesłał mi maila z prośbą o opublikowanie na forum.

Co też niniejszym czynię:

"Szanowni Państwo,

Nieslychanie udana konferencja. Bardzo ciekawy i szeroki dobor komplementarnych tematow i prelengentow.

Majstersztykiem byl wyklad Waldemara Pławskiego o rodzajach manipulacji w mediach w oparciu o ksiazke Pana Legutki, ktory zaraz po tym wykladzie sam przedstawil szeroko problem granic dopuszczalnych w reklamie.

Udalo sie wiec na zywo spotkac tworce teorii form manipulacji w mediach. Prosze mnie koniecznie poinformowc o kolejnych konferencjach odbywajacych sie w Panstwa szkole. Z mila checia przybede. Stan Skoczek, www.abj.com.pl "



Dziękujemy za opinię jednego z Gości z zewnątrz, który sam bywa często na polskich i zagranicznych konferencjach branżowych.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

konferencja naukowa

Post autor: andy » 14 lis (pn) 2005, 18:56:44

Już wkrótce pełny komplet materiałów z konferencji WSR Przyszłość reklamy, reklama przyszłości.

Tymczasem w oczekiwaniu na wszystkie informacje prezentuję draft własnej prezentacji, w wersji "nieoficjalnej" <a href="http://republika.pl/andman/a_manka.ppt" target="_blank"> Przyszłość reklamy, reklama przyszłości. Wprowadzenie</a> która była podstawą prelekcji w środę o 10:00. Wprawdzie użyłem jej z rzutnika, jednak przy publikacji kompletu materiałów ulegnie jeszcze sporym modyfikacjom: z tzw. oprawą słowną była dobrą ilustracją, pozbawiona jej może być niekiedy nie do konca zrozumiała.

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 02 gru (pt) 2005, 11:19:47

Tekst goscia naszej konferencji Piotra Legutki o TVP w rozkroku (rozkraczeniu?) miedzy miedzy misja a budzetem z reklam. Z niektorym pogladami mozna sie nie zgadzac (moze celowo sa przesadzone) ale z pewnoscia warto przeczytac

http://miniurl.pl/legutko-misja

Fragment tekstu z Rzeczpospolitej na zachete:

Media publiczne muszą być kulturową alternatywą, a nie reklamowym wehikułem

Misja specjalna

Mamy prawo do strefy wolnej od reklam, tak jak do pobytu na łonie natury i do świeżego powietrza


PIOTR LEGUTKO

O mediach publicznych mówi się dziś tylko językiem polityki. Ich przyszłość opisywana jest w kategoriach walki o władzę, choć zasada: kto ma telewizję, ten wygrywa wybory, nigdy nie zadziałała w III RP. Kluczem politycznym opisywane są także kwestie związane z finansowaniem mediów. Jakub Bierzyński, były doradca Jana Rokity, oskarżył polityków PiS o nieodpowiedzialność ("Wpuszczeni w kanał" - 17.11.2005) i zapowiedział, że wymuszając politycznymi metodami zmniejszenie reklam w TVP wywołają "inflacyjny impuls". Słowa Bierzyńskiego brzmią dość egzotycznie, ale - uwaga! - mogą mieć charakter samospełniającej się przepowiedni. Tak było z jego poprzednim tekstem w "Rz". Rzucone tam wezwanie "precz z abonamentem", narobiło sporo zamieszania. I wzięło je na serio kilkanaście procent Polaków.


PS. Radze przeczytac zanim tekst nie znajdzie sie w serwisie platnym Rzepy i bedzie dostepny po oplaceniu abonamentu :lol: Bo wtedy to chyba pozostanie tylko prosba o jego udostepnienie do autora lub redakcji.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Piotr Legutko

Post autor: andy » 09 gru (pt) 2005, 20:07:49

Piotr Legutko, Red. Naczelny Nowego Państwa, Gość Specjalny II konferencji naukowej WSR, był uprzejmy nadesłać mi mailem arcyciekawy esej, który napisał na podstawie swojego wystąpienia 9 listopada 2005.

Zachęcam do lektury, Piot Legutko jest jednym z najlepszych dziennikarzy polskich a także cenionym ekspertem d/s mediów. Na stałe mieszka w Krakowie, mimo, iż Nowe Państwo ma siedzibę w Warszawie.

Ale jak sam powiedział na naszej konferencji m. in. dzięki Internetowi przestrzenie geograficzne nie stanowia dzisiaj specjalnego problemu w sprawnym zarządzaniu Nowym Państwem. Z Warszawy wspiera go Andrzej Talaga, Z-ca Redaktora Naczelnego na stałe pracujący w redakcji w Warszawie.

Jego tekst pokazuje bardzo istotne konteksty reklamy i mediów, prawie nieobecne w typowych publikacjach w prasie branżowej.

Tekst Piotra Lugutki <a href="http://republika.pl/andman/Legutko_2005.doc" target="_blank"> "Sacrum dźwignią handlu" jest do ściągnięcia w formacie Worda</a>.

Serdecznie dziękuję Redaktorowi Naczelnemu Nowego Państwa za przygotowanie eseju specjalnie dla Sluchaczy WSR.

Adres internetowy Nowego Państwa: http://www.nowe-panstwo.pl

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Waldemar Pławski na konferencji naukowej WSR

Post autor: andy » 17 gru (sob) 2005, 12:11:07

Polecam uważnej lekturze tekst Waldemera Pławskiego, jednego z prelegentów II konferencji naukowej WSR.

Myślę, że tekst Pana Pławskiego jest niezłą lektura w kontekście eseju Piotra Legutki, który zamiescilem w poscie "piętro wyżej".

Dziękuje Waldemarowi Pławskiemu za materiały także przygotowane specjalnie dla Słuchaczy WSR. Pan Pławski jest jednym z wykładowców w WSR.

Tekst <a href="http://republika.pl/andman/plawski_2005.doc" target="_blank"> W SZPONACH MEDIALNYCH MANIPULACJI jest od ściągnięcia w formacie Worda</a>.

Zachęcam do lektury.

ODPOWIEDZ