Witam.
Wybralem taki oto temat na mature ustna z j. polskiego:
"Na czym polega perswazyjna funkcja tekstów reklamowych. Omów na wybranych przykladach".
Mam 2 pytania. Czy ten temat moze byc tak samo potraktowany jak ponizszy?
"Językowe środki perswazji w reklamie. Zanalizuj wybrane przykłady z radia, telewizji lub prasy."
Siostra pisala prace na drugi temat i dostala 5 wiec mialbym bardzo dobrą bazę do napisania swojej pracy, ale nie wiem jak interpretowac to ze mam omowic funkcje tekstow reklamowych... Jak mam to dokladnie rozumiec?
Prosze rowniez o podanie książek z ktorych moglbym skorzystac piszac prace. Jak dotad wybralem i wyszukalem na forum dwie pozycje:
-Jerzy Bralczyk – „Język na sprzedaż”
-Piotr Majewski – „Szybki poradnik do perswazyjnych reklam”
Co jeszcze? Cos co jest latwo dostepne w bibliotekach.
Bede wdzieczny za pomoc.
Pozdrawiam.
Perswazyjna funkcja tekstów reklamowych - bibliografia
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Nowy(a)
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 mar (śr) 2006, 02:00:00
-
- Nowy(a)
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 kwie (pn) 2006, 02:00:00
Na początku pisania wypowiedzi byłem stanowczo przekonany że tematy są jednak różne. Teraz jak wróciłem ze spacerku przeczytałem jeszcze raz i wynika mi że tematy są takie same.
językowe środki perswazji w reklamie - musisz jedynie bazować na komunikatach, napisach, a nie obrazy dźwięki itp.
Funkcja tekstów reklamowych ma zachęcić do kupna danego przedmiotu, ma ciebie przekonać do tego, że produkt jest najlepszy. Ma informować o zaletach produktu, atutach użytkowania. Ma także zasłonić wady. Ma tak wpłynąć na ciebie, abyś miał wrażenie, że produkt jest jedyny z grupy konkurencyjnych marek.
Perswazyjność języka reklamy przejawia się w tym, że reklama ma spowodować u ciebie chęć kupna, stworzenie pragnienia kupna.
językowe środki perswazji w reklamie - musisz jedynie bazować na komunikatach, napisach, a nie obrazy dźwięki itp.
Funkcja tekstów reklamowych ma zachęcić do kupna danego przedmiotu, ma ciebie przekonać do tego, że produkt jest najlepszy. Ma informować o zaletach produktu, atutach użytkowania. Ma także zasłonić wady. Ma tak wpłynąć na ciebie, abyś miał wrażenie, że produkt jest jedyny z grupy konkurencyjnych marek.
Perswazyjność języka reklamy przejawia się w tym, że reklama ma spowodować u ciebie chęć kupna, stworzenie pragnienia kupna.