pomoc z flasha

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
martuszka
Nowy(a)
Posty: 15
Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00

pomoc z flasha

Post autor: martuszka » 03 maja (śr) 2006, 22:30:07

blagam o pomoc z flasha,z gory dzieki,gg 8225949

Marqoni
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 197
Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00

Post autor: Marqoni » 04 maja (czw) 2006, 15:40:35

Warto by napisac o co Tobie konkretnie chodzi. Po co mam się fatygować i instalować gg skoro nawet nie wiem czy potrafię pomóc? :roll:

martuszka
Nowy(a)
Posty: 15
Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00

flash

Post autor: martuszka » 04 maja (czw) 2006, 18:35:05

chodzi głównie o action script,nie wiem jak zrobic obiekt ,ktory po wcisnieciu strzalki na klawiaturze(przykladowo w góre) poryszył sie wlasnie w gore i zatrzymal sie w wyznaczonej klatce filmu;)

Marqoni
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 197
Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00

Post autor: Marqoni » 04 maja (czw) 2006, 20:32:58

takie coś?
link

Trzeba w tym celu zrobić jakiś guziczek (ale tylko 1). Robimy sobie animacyję (wcześniej z biblioteki {ctrl+l} umieszczamy nasz guzik na scenie) gdzie obiekt z klatki 2 do powiedzmy 12 porusza się z dołu do góry (przez motion tween, to takie niebieskie na lilstwie czasowej).
W klatce nr 1 ma być tylko guzik, a na osobnej warstwie akcja 'stop'. W klatce nr 13 to samo - >stop< (chodzi o to żeby było wrażenie, że guzik przemieszcza się między klatką 1 a 13).
W klatce 1, w guziku (nie w samej klatce) wciskamy F9 aby pojawił się panel a.scriptu (zaznaczyć guzik i wtedy F9) - klikamy tam na movie control/go to, w okienku frame wpisujemy 2 - chodzi o to żeby film ruszył z zastopowanej klatki 1 do 2, która już zastopowana nie jest. Dalej film powinien swobodnie przejechać so klatki 13 i tam się zatrzymać.
A teraz z tymi strzałkami... domyślnie guziki działają na zasadzie 'on release', powinno się to objawiać początkiem kodu w guziku:
on (release) {
gotoAndPlay(2
należy zaznaczyć tą linijkę i w oknie które się pojawi odznaczyć 'release' a zaznaczyć 'press key' a tam kliknać i nacisnąć konkretny klawisz odpalajacy całą akcję, w tym wypadku będzie to kursor 'up'.
I tak dalej...

martuszka
Nowy(a)
Posty: 15
Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00

Post autor: martuszka » 04 maja (czw) 2006, 22:38:50

tak,bardzo Ci dziekuje,o to chodzi z tym ze nie wiem gdzie jest to 'on release', w action srcipt-ie jest on ,ale nieaktywne(zaznaczone na szaro);(

martuszka
Nowy(a)
Posty: 15
Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00

Post autor: martuszka » 04 maja (czw) 2006, 22:45:18

aha juz wiem,a co mamzrobic zeby w oknie pojawilo sie oprocz
on (release),goto and play2?jak klikam na on to pojawiam mi sie 'on' a nie ma 'goto'.....

martuszka
Nowy(a)
Posty: 15
Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00

Post autor: martuszka » 04 maja (czw) 2006, 23:28:42

o co chodzi z F9?

Marqoni
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 197
Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00

Post autor: Marqoni » 04 maja (czw) 2006, 23:52:09

on (keyPress "<Up>") {
gotoAndPlay(2);
}

to jest kod do wpisania "do guzika". Ta 2-ka w nawiasach to właśnie polecenie odtwarzania filmu od drugiej klatki.

mozna tez olać goto i wpisać somo play
np:

on (keyPress "<Left>") {
play();
}

Klafisz F9 wywołuje okno Action Script.
Akcję goto, tak jak i inne akcje (w wersji normal mode, chodzi o sposób wprowadzania danych i programowanie), powinny być widoczne po lewej od okna w którym wpisujemy/lub widzimy wpisujacy się kod. Jest tam pełna lista akcji pogrupowanych w kategorie. Może trzeba ją wywołać/wysunąć?
Nawet w wersji Flasha bez 'normal mode' powinna być lista opcji wraz z wyjaśnienieniami.

Jus
Nowy(a)
Posty: 6
Rejestracja: 13 mar (pn) 2006, 01:00:00

Post autor: Jus » 05 maja (pt) 2006, 01:32:09

o jaki fajny post. tez wykorzystam te cenne wskazowki :)

martuszka
Nowy(a)
Posty: 15
Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00

Post autor: martuszka » 05 maja (pt) 2006, 18:54:05

robie wszytko jak napisales i wyskakuja mi jakies bledy:((((nie wiem o co chodzi, czy napewno go to and play ma byc urzyta w 1ej klatce dotyczacej "guzika" ?

martuszka
Nowy(a)
Posty: 15
Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00

Post autor: martuszka » 05 maja (pt) 2006, 19:46:51

robie dokladnie tak samo, pierwa warstwa z guzikiem gdzie w 1ej klatce jest go to (2) i on ( keypress "up") a na drugiej wartwie(pustej) w pierwszej klatce jest "stop" i za cholere nie chce dzialac,oczywiscie guzik jest przeksztalcony w 'button'

martuszka
Nowy(a)
Posty: 15
Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00

Post autor: martuszka » 05 maja (pt) 2006, 19:51:42

robie dokladnie tak samo, pierwa warstwa z guzikiem gdzie w 1ej klatce jest go to (2) i on ( keypress "up") a na drugiej wartwie(pustej) w pierwszej klatce jest "stop" i za cholere nie chce dzialac,oczywiscie guzik jest przeksztalcony w 'button'

Marqoni
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 197
Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00

Post autor: Marqoni » 05 maja (pt) 2006, 21:45:29

wyskakuja mi jakies bledy:(
Jeśli tak, to scharakteryzuj jakie, podaj o co chodzi w komunikacie o błędzie.
Standartowo żeby przetestować animację wciskamy ctrl+enter, wtedy też powinno wyskoczyć okienko bebugera z komunikatem o błędach, a raczej pierwszym błędzie wykrzaczającym animację. I to dokładnie z podaniem w której klatce i linijce kodu (jeśli błąd siedzi w action scriptcie).
pierwa warstwa z guzikiem gdzie w 1ej klatce jest go to (2) i on ( keypress "up") a na drugiej wartwie(pustej) w pierwszej klatce jest "stop"
A czy kod Action scriptu (on keypress i play) jest wstawiony w klatkę filmu czy jest przypisany tylko do guzika? Powinien tylko do buttona.
u mnie kod pod guzikiem wygląga tak:
on (keyPress "<Up>") {
play();
}
a tu jeszcze zrzutka ekranowa z flasha
Obrazek

Jeśli bedą jeszcze jakieś kłopoty to podeślij swój plik .fla (ten do edycji) do mnie mailem.

martuszka
Nowy(a)
Posty: 15
Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00

Post autor: martuszka » 05 maja (pt) 2006, 21:56:53

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on (keyPress "<Right>"play();

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 2: Unexpected ')' encountered
) {

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 3: Unexpected '}' encountered
}

Total ActionScript Errors: 3 Reported Errors: 3

oto bledy,jedno pytanie,dlaczego 3 warstwy,czego dotyczy ta 3cia?

Marqoni
Czasami coś napisze
Czasami coś napisze
Posty: 197
Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00

Post autor: Marqoni » 05 maja (pt) 2006, 23:42:19

widocznie coś jest nie tak z tymi guzikami... ale jasnowidzem nie jestem, prześli mi lepiej ten plik

layer 1 - zawiera guziki i animacje guzika (animowany guzik nie pełni już funkcji guzika)
layer 2 - zawiera teksty z napisami (teksty nie mogą się animować więc są wyseparowane na oddzielnej warstwie)
layer 3 - zawiera klatki kluczowe z funkcjami 'stop'.

ODPOWIEDZ