pomoc z flasha
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Nowy(a)
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00
pomoc z flasha
blagam o pomoc z flasha,z gory dzieki,gg 8225949
-
- Czasami coś napisze
- Posty: 197
- Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00
takie coś?
link
Trzeba w tym celu zrobić jakiś guziczek (ale tylko 1). Robimy sobie animacyję (wcześniej z biblioteki {ctrl+l} umieszczamy nasz guzik na scenie) gdzie obiekt z klatki 2 do powiedzmy 12 porusza się z dołu do góry (przez motion tween, to takie niebieskie na lilstwie czasowej).
W klatce nr 1 ma być tylko guzik, a na osobnej warstwie akcja 'stop'. W klatce nr 13 to samo - >stop< (chodzi o to żeby było wrażenie, że guzik przemieszcza się między klatką 1 a 13).
W klatce 1, w guziku (nie w samej klatce) wciskamy F9 aby pojawił się panel a.scriptu (zaznaczyć guzik i wtedy F9) - klikamy tam na movie control/go to, w okienku frame wpisujemy 2 - chodzi o to żeby film ruszył z zastopowanej klatki 1 do 2, która już zastopowana nie jest. Dalej film powinien swobodnie przejechać so klatki 13 i tam się zatrzymać.
A teraz z tymi strzałkami... domyślnie guziki działają na zasadzie 'on release', powinno się to objawiać początkiem kodu w guziku:
on (release) {
gotoAndPlay(2
należy zaznaczyć tą linijkę i w oknie które się pojawi odznaczyć 'release' a zaznaczyć 'press key' a tam kliknać i nacisnąć konkretny klawisz odpalajacy całą akcję, w tym wypadku będzie to kursor 'up'.
I tak dalej...
link
Trzeba w tym celu zrobić jakiś guziczek (ale tylko 1). Robimy sobie animacyję (wcześniej z biblioteki {ctrl+l} umieszczamy nasz guzik na scenie) gdzie obiekt z klatki 2 do powiedzmy 12 porusza się z dołu do góry (przez motion tween, to takie niebieskie na lilstwie czasowej).
W klatce nr 1 ma być tylko guzik, a na osobnej warstwie akcja 'stop'. W klatce nr 13 to samo - >stop< (chodzi o to żeby było wrażenie, że guzik przemieszcza się między klatką 1 a 13).
W klatce 1, w guziku (nie w samej klatce) wciskamy F9 aby pojawił się panel a.scriptu (zaznaczyć guzik i wtedy F9) - klikamy tam na movie control/go to, w okienku frame wpisujemy 2 - chodzi o to żeby film ruszył z zastopowanej klatki 1 do 2, która już zastopowana nie jest. Dalej film powinien swobodnie przejechać so klatki 13 i tam się zatrzymać.
A teraz z tymi strzałkami... domyślnie guziki działają na zasadzie 'on release', powinno się to objawiać początkiem kodu w guziku:
on (release) {
gotoAndPlay(2
należy zaznaczyć tą linijkę i w oknie które się pojawi odznaczyć 'release' a zaznaczyć 'press key' a tam kliknać i nacisnąć konkretny klawisz odpalajacy całą akcję, w tym wypadku będzie to kursor 'up'.
I tak dalej...
-
- Czasami coś napisze
- Posty: 197
- Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00
on (keyPress "<Up>") {
gotoAndPlay(2);
}
to jest kod do wpisania "do guzika". Ta 2-ka w nawiasach to właśnie polecenie odtwarzania filmu od drugiej klatki.
mozna tez olać goto i wpisać somo play
np:
on (keyPress "<Left>") {
play();
}
Klafisz F9 wywołuje okno Action Script.
Akcję goto, tak jak i inne akcje (w wersji normal mode, chodzi o sposób wprowadzania danych i programowanie), powinny być widoczne po lewej od okna w którym wpisujemy/lub widzimy wpisujacy się kod. Jest tam pełna lista akcji pogrupowanych w kategorie. Może trzeba ją wywołać/wysunąć?
Nawet w wersji Flasha bez 'normal mode' powinna być lista opcji wraz z wyjaśnienieniami.
gotoAndPlay(2);
}
to jest kod do wpisania "do guzika". Ta 2-ka w nawiasach to właśnie polecenie odtwarzania filmu od drugiej klatki.
mozna tez olać goto i wpisać somo play
np:
on (keyPress "<Left>") {
play();
}
Klafisz F9 wywołuje okno Action Script.
Akcję goto, tak jak i inne akcje (w wersji normal mode, chodzi o sposób wprowadzania danych i programowanie), powinny być widoczne po lewej od okna w którym wpisujemy/lub widzimy wpisujacy się kod. Jest tam pełna lista akcji pogrupowanych w kategorie. Może trzeba ją wywołać/wysunąć?
Nawet w wersji Flasha bez 'normal mode' powinna być lista opcji wraz z wyjaśnienieniami.
-
- Nowy(a)
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00
-
- Nowy(a)
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00
-
- Czasami coś napisze
- Posty: 197
- Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00
Jeśli tak, to scharakteryzuj jakie, podaj o co chodzi w komunikacie o błędzie.wyskakuja mi jakies bledy:(
Standartowo żeby przetestować animację wciskamy ctrl+enter, wtedy też powinno wyskoczyć okienko bebugera z komunikatem o błędach, a raczej pierwszym błędzie wykrzaczającym animację. I to dokładnie z podaniem w której klatce i linijce kodu (jeśli błąd siedzi w action scriptcie).
A czy kod Action scriptu (on keypress i play) jest wstawiony w klatkę filmu czy jest przypisany tylko do guzika? Powinien tylko do buttona.pierwa warstwa z guzikiem gdzie w 1ej klatce jest go to (2) i on ( keypress "up") a na drugiej wartwie(pustej) w pierwszej klatce jest "stop"
u mnie kod pod guzikiem wygląga tak:
on (keyPress "<Up>") {
play();
}
a tu jeszcze zrzutka ekranowa z flasha

Jeśli bedą jeszcze jakieś kłopoty to podeślij swój plik .fla (ten do edycji) do mnie mailem.
-
- Nowy(a)
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 kwie (sob) 2006, 02:00:00
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on (keyPress "<Right>"play();
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 2: Unexpected ')' encountered
) {
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 3: Unexpected '}' encountered
}
Total ActionScript Errors: 3 Reported Errors: 3
oto bledy,jedno pytanie,dlaczego 3 warstwy,czego dotyczy ta 3cia?
on (keyPress "<Right>"play();
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 2: Unexpected ')' encountered
) {
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 3: Unexpected '}' encountered
}
Total ActionScript Errors: 3 Reported Errors: 3
oto bledy,jedno pytanie,dlaczego 3 warstwy,czego dotyczy ta 3cia?
-
- Czasami coś napisze
- Posty: 197
- Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00
widocznie coś jest nie tak z tymi guzikami... ale jasnowidzem nie jestem, prześli mi lepiej ten plik
layer 1 - zawiera guziki i animacje guzika (animowany guzik nie pełni już funkcji guzika)
layer 2 - zawiera teksty z napisami (teksty nie mogą się animować więc są wyseparowane na oddzielnej warstwie)
layer 3 - zawiera klatki kluczowe z funkcjami 'stop'.
layer 1 - zawiera guziki i animacje guzika (animowany guzik nie pełni już funkcji guzika)
layer 2 - zawiera teksty z napisami (teksty nie mogą się animować więc są wyseparowane na oddzielnej warstwie)
layer 3 - zawiera klatki kluczowe z funkcjami 'stop'.