Reklama Prasowa Roku 2008 [NOMINACJE & WYNIKI]
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Ekspert
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00
Reklama #75
Reklama #75
Reklamodawca: Grupa Bauer Media Polska
Medium: Press, nr 7/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Monika Klatka SG II
Uzasadnienie: Reklama Wydawnictwa Bauer. Zaskakująca. Dwuznaczna, jednocześnie dosłowna. Estetyczna. Pomimo tego, że kojarzyć się może z krwią, nie przeraża ona widza, a wręcz budzi kontrowersję. Super pomysł, wykonanie graficzne i wydaje mi się, że dzięki temu efektowi cel został osiągnięty.
Reklamodawca: Grupa Bauer Media Polska
Medium: Press, nr 7/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Monika Klatka SG II
Uzasadnienie: Reklama Wydawnictwa Bauer. Zaskakująca. Dwuznaczna, jednocześnie dosłowna. Estetyczna. Pomimo tego, że kojarzyć się może z krwią, nie przeraża ona widza, a wręcz budzi kontrowersję. Super pomysł, wykonanie graficzne i wydaje mi się, że dzięki temu efektowi cel został osiągnięty.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #76
Reklama #76
Reklamodawca: Techland
Medium: Photoshop, nr 4/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Barbara Rej-Witt SG z I
Uzasadnienie: Reklama gry komputerowej Tension. Efektowna, zmysłowa i z dynamiką przekazu. Atrakcyjna, pozbawiona ubioru kobieta, przepasana czerwoną chustą - możemy przypuszczać, że będzie to nasycony erotyzmem thriller. Tension - mroczny tytuł z aurą tajemnicy. Nie odsłaniający zbyt wiele informacji, a jedynie podsycający ciekawość. Profesjonalizm w każdym pikselu.
Reklamodawca: Techland
Medium: Photoshop, nr 4/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Barbara Rej-Witt SG z I
Uzasadnienie: Reklama gry komputerowej Tension. Efektowna, zmysłowa i z dynamiką przekazu. Atrakcyjna, pozbawiona ubioru kobieta, przepasana czerwoną chustą - możemy przypuszczać, że będzie to nasycony erotyzmem thriller. Tension - mroczny tytuł z aurą tajemnicy. Nie odsłaniający zbyt wiele informacji, a jedynie podsycający ciekawość. Profesjonalizm w każdym pikselu.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #77
Reklama #77
Reklamodawca: Pentagram Europe Sp. z o.o.
Medium: Logo, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający 1: Barbara Rej-Witt SG z I
Uzasadnienie 1: Reklama kontrowersyjna, szokująca. Mężczyźni czują się zdegustowani, natomiast kobiety zatrzymują na chwilę wzrok i utwierdzają się w przekonaniu czym kieruję się mężczyzna. Wzbudza zainteresowanie i wywołuje emocje.
Zgłaszający 2: Marta Filipiak SG z II
Uzasadnienie 2: To jedna z tych nielicznych reklam, z których można pośmiać się do łez (uwaga! być może dotyczy to tylko kobiet).Nagłówek przedstawia najważniejszą zaletę produktu. Doskonale wpasowuje się w to ilustracja z uzasadnionym umiejscowieniem produktu . Jasne, prostu skojarzenie - bez owijania w bawełnę. Nic dodać nic ująć. A może to osobiste wyznanie copywritera? Może próba identyfikacji z klientem? Zastanawiam się o ile procent wzrosła sprzedaż po publikacji tej reklamy...
Reklamodawca: Pentagram Europe Sp. z o.o.
Medium: Logo, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający 1: Barbara Rej-Witt SG z I
Uzasadnienie 1: Reklama kontrowersyjna, szokująca. Mężczyźni czują się zdegustowani, natomiast kobiety zatrzymują na chwilę wzrok i utwierdzają się w przekonaniu czym kieruję się mężczyzna. Wzbudza zainteresowanie i wywołuje emocje.
Zgłaszający 2: Marta Filipiak SG z II
Uzasadnienie 2: To jedna z tych nielicznych reklam, z których można pośmiać się do łez (uwaga! być może dotyczy to tylko kobiet).Nagłówek przedstawia najważniejszą zaletę produktu. Doskonale wpasowuje się w to ilustracja z uzasadnionym umiejscowieniem produktu . Jasne, prostu skojarzenie - bez owijania w bawełnę. Nic dodać nic ująć. A może to osobiste wyznanie copywritera? Może próba identyfikacji z klientem? Zastanawiam się o ile procent wzrosła sprzedaż po publikacji tej reklamy...
Ostatnio zmieniony 03 sty (sob) 2009, 16:36:29 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #78
Reklama #78
Reklamodawca: Mazda Motor Poland
Medium: Machina, nr 9/2008
Format: ~A4
Zgłaszający 1: Samanta Staniaszek SG z I
Uzasadnienie 1: Reklama jest zmysłowa a kobiece ciało dobrze oddaje slogan "Doskonała forma...".
Zgłaszający 2: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie 2: Podoba mi się pomysł skojarzenia ze sobą samochodu i ciała ludzkiego. Minus jedynie za biały pasek w dolnej części reklamy (wygląda jakby nie był integralną częścią reklamy).
Reklamodawca: Mazda Motor Poland
Medium: Machina, nr 9/2008
Format: ~A4
Zgłaszający 1: Samanta Staniaszek SG z I
Uzasadnienie 1: Reklama jest zmysłowa a kobiece ciało dobrze oddaje slogan "Doskonała forma...".
Zgłaszający 2: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie 2: Podoba mi się pomysł skojarzenia ze sobą samochodu i ciała ludzkiego. Minus jedynie za biały pasek w dolnej części reklamy (wygląda jakby nie był integralną częścią reklamy).
Ostatnio zmieniony 02 sty (pt) 2009, 17:22:25 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #79
Reklama #79
Reklamodawca: Mars Polska Sp. z o.o.
Medium: Olivia, nr 9/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Samanta Staniaszek SG z I
Uzasadnienie: Kolejna reklama Whiskasa miła dla oczu. Bardzo podoba mi się pomysł z szaszłykiem, kawałki mięsa są w ten sposób bardziej wyeksponowane, całość jest czytelna. Kotek umieszczony w reklamie wzbudza sympatię, a jego minka mówi sama za siebie...Whiskas Supreme jest pyszny! mmmmrrr
Reklamodawca: Mars Polska Sp. z o.o.
Medium: Olivia, nr 9/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Samanta Staniaszek SG z I
Uzasadnienie: Kolejna reklama Whiskasa miła dla oczu. Bardzo podoba mi się pomysł z szaszłykiem, kawałki mięsa są w ten sposób bardziej wyeksponowane, całość jest czytelna. Kotek umieszczony w reklamie wzbudza sympatię, a jego minka mówi sama za siebie...Whiskas Supreme jest pyszny! mmmmrrr
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #80
Reklama #80
Reklamodawca: Stowarzyszenie Ińskie Lato Filmowe
Medium: Machina, nr 7/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Samanta Staniaszek SG z I
Uzasadnienie: Reklama dosyć nietypowa jak na konkurs, ale bardzo spodobała mi się ta łódeczka. Bardzo fajny pomysł z kliszą zastępująca żagiel, nawiązanie do tematyki filmów jest widoczne na pierwszy rzut oka.
Reklamodawca: Stowarzyszenie Ińskie Lato Filmowe
Medium: Machina, nr 7/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Samanta Staniaszek SG z I
Uzasadnienie: Reklama dosyć nietypowa jak na konkurs, ale bardzo spodobała mi się ta łódeczka. Bardzo fajny pomysł z kliszą zastępująca żagiel, nawiązanie do tematyki filmów jest widoczne na pierwszy rzut oka.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #81
Reklama #81
Reklamodawca: Hewlett-Packard Polska Sp. z o.o.
Medium: Polityka, nr 43 z dn. 25/10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Samanta Staniaszek SG z I
Uzasadnienie: Super pomysł na hasło "Halo Houston! Dokowanie zakończone. Żadnych problemów." W tle Ziemia, laptop jak na jakimś wysięgniku jakich używają kosmonauci. W treści reklamy czytamy "Bliskie spotkanie z nieziemską technologia...". Cała reklama utrzymana w jednej tematyce, czytelna i przejrzysta.
Reklamodawca: Hewlett-Packard Polska Sp. z o.o.
Medium: Polityka, nr 43 z dn. 25/10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Samanta Staniaszek SG z I
Uzasadnienie: Super pomysł na hasło "Halo Houston! Dokowanie zakończone. Żadnych problemów." W tle Ziemia, laptop jak na jakimś wysięgniku jakich używają kosmonauci. W treści reklamy czytamy "Bliskie spotkanie z nieziemską technologia...". Cała reklama utrzymana w jednej tematyce, czytelna i przejrzysta.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #82
Reklama #82
Reklamodawca: Metro Sp. z o.o.
Medium: OutdoorMedia, nr 6/2008
Format: ~A5
Zgłaszający: Daria Waszak SG z I
Uzasadnienie: Reklama bardzo prosta, czytelna i z grypsem.
Reklamodawca: Metro Sp. z o.o.
Medium: OutdoorMedia, nr 6/2008
Format: ~A5
Zgłaszający: Daria Waszak SG z I
Uzasadnienie: Reklama bardzo prosta, czytelna i z grypsem.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #83
Reklama #83a #83b
Reklamodawca: Agencja Reklamy Wizualnej Focus
Medium (a): OutdoorMedia, nr 7-8/2008
Medium (b): OutdoorMedia, nr 10/2008
Format: 2 x ~A4
Zgłaszający: Daria Waszak SG z I
Uzasadnienie: Reklama ciekawa wizualnie. Dzięki zestawianiu ze sobą różnorodnych elementów - tworzących dynamiczną kompozycję i wykorzystaniu przyjemnych dla ludzkiego oka kolorów. Chcąc nie chcąc - zwraca na siebie uwagę .
Reklamodawca: Agencja Reklamy Wizualnej Focus
Medium (a): OutdoorMedia, nr 7-8/2008
Medium (b): OutdoorMedia, nr 10/2008
Format: 2 x ~A4
Zgłaszający: Daria Waszak SG z I
Uzasadnienie: Reklama ciekawa wizualnie. Dzięki zestawianiu ze sobą różnorodnych elementów - tworzących dynamiczną kompozycję i wykorzystaniu przyjemnych dla ludzkiego oka kolorów. Chcąc nie chcąc - zwraca na siebie uwagę .
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #84
Reklama #84
Reklamodawca: Wolw-Pol sp.z.o.o.
Medium: Exklusiv, nr 71/71 (grudzień 2008 - styczeń 2009)
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Intryguje mnie ta reklama. Czarno-białe zdjecie przedstawiające... dłonie. Co one robią? Zakopują coś czy raczej odgrzebują? Co to może być? Skojarzeń jest wiele: od skarbu do... grobu (!). A może nic poza liśćmi tam nie ma? Nie wiem. Dlatego mi się podoba.
Reklamodawca: Wolw-Pol sp.z.o.o.
Medium: Exklusiv, nr 71/71 (grudzień 2008 - styczeń 2009)
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Intryguje mnie ta reklama. Czarno-białe zdjecie przedstawiające... dłonie. Co one robią? Zakopują coś czy raczej odgrzebują? Co to może być? Skojarzeń jest wiele: od skarbu do... grobu (!). A może nic poza liśćmi tam nie ma? Nie wiem. Dlatego mi się podoba.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #85
Reklama #85
Reklamodawca: Betsson Malta Ltd.
Medium: Machina, nr 11/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Reklama prosta, czytelna. To zabawa w zmianę kontekstu dla opakowania prezerwatywy, całośc zgrabnie połączona z nagłówkiem (bezpieczeństwo, rozrywka).
Reklamodawca: Betsson Malta Ltd.
Medium: Machina, nr 11/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Reklama prosta, czytelna. To zabawa w zmianę kontekstu dla opakowania prezerwatywy, całośc zgrabnie połączona z nagłówkiem (bezpieczeństwo, rozrywka).
Ostatnio zmieniony 02 sty (pt) 2009, 16:06:41 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #86
Reklama #86
Reklamodawca: Polska Akcja Humanitarna
Medium: Machina, nr 9/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Bardzo prosty pomysł opierający się na dwuznaczności gestu. Podoba mi się także to, że tekst własciwy umieszczony jest tak, iż aby go przeczytać należy obrócić magazyn o 90 stopni - wówczas układ dłoni zmienia się z "pistoletu" (wojna) w gest zgłoszenia się do odpowiedzi (szkoła). Ważne jest też jednolite tło w kolorze tablicy.
Reklamodawca: Polska Akcja Humanitarna
Medium: Machina, nr 9/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Bardzo prosty pomysł opierający się na dwuznaczności gestu. Podoba mi się także to, że tekst własciwy umieszczony jest tak, iż aby go przeczytać należy obrócić magazyn o 90 stopni - wówczas układ dłoni zmienia się z "pistoletu" (wojna) w gest zgłoszenia się do odpowiedzi (szkoła). Ważne jest też jednolite tło w kolorze tablicy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #87
Reklama #87
Reklamodawca: Omnigence Sp. z o.o.
Medium: Kino, nr 10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Zabawne. I przyciąga uwagę - na dłużej.
Reklamodawca: Omnigence Sp. z o.o.
Medium: Kino, nr 10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Zabawne. I przyciąga uwagę - na dłużej.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #88
Reklama #88
Reklamodawca: Nokia Poland
Medium: Machina, nr 10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Ciekawy, niekonwencjonalny pomysł. Niebanalna tonacja kolorystyczna. Oszczędna w słowach - lubię to.
Reklamodawca: Nokia Poland
Medium: Machina, nr 10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Ciekawy, niekonwencjonalny pomysł. Niebanalna tonacja kolorystyczna. Oszczędna w słowach - lubię to.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #89
Reklama #89
Reklamodawca: 4fun Media S.A.
Medium: Machina, nr 10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Całkowity minimalizm. Pusta biała przestrzeń przyciąga wzrok. Bardzo mnie rozbawiła próba reklamowania dźwięku w taki sposób, w jaki robi się to z zapachem ("Potrzyj palcem i posłuchaj muzyki. Jeśli nie usłyszysz muzyki kup najlepszą składankę: 40 hitów na 2 CD"). Pomysłowe!
Reklamodawca: 4fun Media S.A.
Medium: Machina, nr 10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Całkowity minimalizm. Pusta biała przestrzeń przyciąga wzrok. Bardzo mnie rozbawiła próba reklamowania dźwięku w taki sposób, w jaki robi się to z zapachem ("Potrzyj palcem i posłuchaj muzyki. Jeśli nie usłyszysz muzyki kup najlepszą składankę: 40 hitów na 2 CD"). Pomysłowe!