Reklama Prasowa Roku 2008 [NOMINACJE & WYNIKI]
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #90
Reklama #90
Reklamodawca: Varner Polska Ltd. Sp. z o.o.
Medium: Exklusiv, nr 71/71 (grudzień 2008 - styczeń 2009)
Format: 2 x ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Kolory, kolory! (I jeszcze raz kolory!) Wspaniale dobrane, stonowane, ale pewne. Dobre zdjęcie, widoczny, ale nie przeszkadzający w odbiorze logotyp. I to wystarczy.
Reklamodawca: Varner Polska Ltd. Sp. z o.o.
Medium: Exklusiv, nr 71/71 (grudzień 2008 - styczeń 2009)
Format: 2 x ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Kolory, kolory! (I jeszcze raz kolory!) Wspaniale dobrane, stonowane, ale pewne. Dobre zdjęcie, widoczny, ale nie przeszkadzający w odbiorze logotyp. I to wystarczy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #91
Reklama #91
Reklamodawca: Varner Polska Ltd. Sp. z o.o.
Medium: Exklusiv, nr 71/71 (grudzień 2008 - styczeń 2009)
Format: 2 x ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Niewiele było reklam tej marki, które by się nie podobały. Ta podoba się także, ze względu na swą prostotę. Trzy odsłony kobiety: neutralna szarość i tylko trzy podstawowe koloty. Jakże widoczny jest przy tym benettonowski prostokąt!
Reklamodawca: Varner Polska Ltd. Sp. z o.o.
Medium: Exklusiv, nr 71/71 (grudzień 2008 - styczeń 2009)
Format: 2 x ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie: Niewiele było reklam tej marki, które by się nie podobały. Ta podoba się także, ze względu na swą prostotę. Trzy odsłony kobiety: neutralna szarość i tylko trzy podstawowe koloty. Jakże widoczny jest przy tym benettonowski prostokąt!
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #92
Reklama #92
Reklamodawca: Peta
Medium: Vege, nr 8/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Paweł Grzelak SG I
Uzasadnienie: Podoba mi się cel tej reklamy. Poza tym: reklama przyciaga wzrok ze względu na kolorystykę oraz gołe pupy; ciekawe hasło.
Reklamodawca: Peta
Medium: Vege, nr 8/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Paweł Grzelak SG I
Uzasadnienie: Podoba mi się cel tej reklamy. Poza tym: reklama przyciaga wzrok ze względu na kolorystykę oraz gołe pupy; ciekawe hasło.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #93
Reklama #93
Reklamodawca: Akcja dla zwierząt "Viva!"
Medium: Vege, nr 8/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Paweł Grzelak SG I
Uzasadnienie: Podoba mi się cel tej reklamy. Poza tym: całkiem ciekawa prezentacja; przekaz jest oczywisty pomimo zastosowania symboliki.
Reklamodawca: Akcja dla zwierząt "Viva!"
Medium: Vege, nr 8/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Paweł Grzelak SG I
Uzasadnienie: Podoba mi się cel tej reklamy. Poza tym: całkiem ciekawa prezentacja; przekaz jest oczywisty pomimo zastosowania symboliki.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #94
Reklama #94
Reklamodawca: Messe Munchen Int.
Medium: Architektura, nr 11/2008
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Paweł Grzelak SG I
Uzasadnienie: Reklama wyróżnia sie na tle innych reklam branży budowlanej; opiera się na oryginalnym połączeniu graficznym (budynko-rośliny).
Reklamodawca: Messe Munchen Int.
Medium: Architektura, nr 11/2008
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Paweł Grzelak SG I
Uzasadnienie: Reklama wyróżnia sie na tle innych reklam branży budowlanej; opiera się na oryginalnym połączeniu graficznym (budynko-rośliny).
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #95
Reklama #95
Reklamodawca: Vattenfall Poland
Medium: Wprost, nr 44/2008 z dn. 02/11/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Łukasz Gutkowski TV I
Uzasadnienie: Reklama w wyjątkowy sposób ukazuje bezpośredni wpływ, jaki może mieć złożenie podpisu, na środowisko naturalne oraz na problem globalnego ocieplenia. Pod względem graficznym wygląda to tak: góry, które niegdyś pokryte były śniegiem, a na skutek efektu cieplarnianego straciły swą pokrywę, teraz, dzięki podpisom ludzi, mogą odzyskać czapę lodową.
Reklamodawca: Vattenfall Poland
Medium: Wprost, nr 44/2008 z dn. 02/11/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Łukasz Gutkowski TV I
Uzasadnienie: Reklama w wyjątkowy sposób ukazuje bezpośredni wpływ, jaki może mieć złożenie podpisu, na środowisko naturalne oraz na problem globalnego ocieplenia. Pod względem graficznym wygląda to tak: góry, które niegdyś pokryte były śniegiem, a na skutek efektu cieplarnianego straciły swą pokrywę, teraz, dzięki podpisom ludzi, mogą odzyskać czapę lodową.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #96
Reklama #96
Reklamodawca: Wama Sp. z o.o.
Medium: Wprost, nr 50/2008 z dn. 14/12/2008
Format: ~A5
Zgłaszający: Jacek Brzozowski SG z I
Uzasadnienie: Reklama zwracająca na siebie uwagę, z ciekawą treścią, minimalistyczna i tak w ogóle - jest fajna.
Reklamodawca: Wama Sp. z o.o.
Medium: Wprost, nr 50/2008 z dn. 14/12/2008
Format: ~A5
Zgłaszający: Jacek Brzozowski SG z I
Uzasadnienie: Reklama zwracająca na siebie uwagę, z ciekawą treścią, minimalistyczna i tak w ogóle - jest fajna.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #97
Reklama #97
Reklamodawca: Nissan Poland Sp. z o.o.
Medium 1: Wprost, nr 38/2008 z dn. 21/09/2008
Format 1: ~A6
Zgłaszający 1: Jacek Brzozowski SG z I
Uzasadnienie 1: Reklama zawiera dużo treści, ciekawy fotomontaż i też tak ogóle jest fajna.
Medium 2: Przekrój, nr 41/2008 z dn. 09/10/2008
Format 2: ~A6
Zgłaszający 2: Patrycja Zandberg SG z I
Uzasadnienie 2: Reklamy samochodów są dość jednorodne. Ta choć na chwilę zatrzymuje wzrok poprzez ciekawą fotografię. A jeszcze więcej zainteresowania budzą elementy jakie znajdują się pod „lakierowym przykryciem” samochodu.
Reklamodawca: Nissan Poland Sp. z o.o.
Medium 1: Wprost, nr 38/2008 z dn. 21/09/2008
Format 1: ~A6
Zgłaszający 1: Jacek Brzozowski SG z I
Uzasadnienie 1: Reklama zawiera dużo treści, ciekawy fotomontaż i też tak ogóle jest fajna.
Medium 2: Przekrój, nr 41/2008 z dn. 09/10/2008
Format 2: ~A6
Zgłaszający 2: Patrycja Zandberg SG z I
Uzasadnienie 2: Reklamy samochodów są dość jednorodne. Ta choć na chwilę zatrzymuje wzrok poprzez ciekawą fotografię. A jeszcze więcej zainteresowania budzą elementy jakie znajdują się pod „lakierowym przykryciem” samochodu.
Ostatnio zmieniony 07 sty (śr) 2009, 14:15:19 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #98
Reklama #98a #98b
Reklamodawca: Agencja Wydawniczo-Reklamowa "Wprost" Sp. z o.o.
Medium (a): Wprost, nr 43/2008 z dn. 26/10/2008
Medium (b): Wprost, nr 47/2008 z dn. 23/11/2008
Format: ~ 1/6 A4 (w poziomie)
Zgłaszający: Jacek Brzozowski SG z I
Uzasadnienie: Reklamy ciekawe, rzucające się w oczy, niekonwencjonalne (zamieszczone - czego nie widać na skanie - na dole strony, a właściwie trzech kolejnych stron, z których dwie pierwsze to teasery, a trzecia - rozwiązanie), wymagają przewracania kartek, układa się z nich mini historyjka. Fajne.
Reklamodawca: Agencja Wydawniczo-Reklamowa "Wprost" Sp. z o.o.
Medium (a): Wprost, nr 43/2008 z dn. 26/10/2008
Medium (b): Wprost, nr 47/2008 z dn. 23/11/2008
Format: ~ 1/6 A4 (w poziomie)
Zgłaszający: Jacek Brzozowski SG z I
Uzasadnienie: Reklamy ciekawe, rzucające się w oczy, niekonwencjonalne (zamieszczone - czego nie widać na skanie - na dole strony, a właściwie trzech kolejnych stron, z których dwie pierwsze to teasery, a trzecia - rozwiązanie), wymagają przewracania kartek, układa się z nich mini historyjka. Fajne.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #99
Reklama #99
Reklamodawca: Urząd Miasta Kraków
Medium: Press, dodatek Press Euro 2012, nr 1/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Magda Pilawska FOTO z I
Uzasadnienie: Bardzo fajna, nietypowa i oryginalna reklama. Fascynujący pomysł i świetnie przedstawiony element piłkarski połączony z duma i pewnością (co wiąże sie z przygotowaniem samego Krakowa do Euro 2012) jaką symbolizuje obraz "Dama z łasiczką". Ta "modernizacja" dzieła świetnie promuje miasto.
Reklamodawca: Urząd Miasta Kraków
Medium: Press, dodatek Press Euro 2012, nr 1/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Magda Pilawska FOTO z I
Uzasadnienie: Bardzo fajna, nietypowa i oryginalna reklama. Fascynujący pomysł i świetnie przedstawiony element piłkarski połączony z duma i pewnością (co wiąże sie z przygotowaniem samego Krakowa do Euro 2012) jaką symbolizuje obraz "Dama z łasiczką". Ta "modernizacja" dzieła świetnie promuje miasto.
Ostatnio zmieniony 04 sty (ndz) 2009, 00:26:57 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #100
Reklama #100
Reklamodawca: Alior Bank S.A.
Medium: Gazeta Wyborcza z dn. 28/11/2008
Format: ~A3
Zgłaszający: Radosław Gałuszka FOTO z I
Uzasadnienie: Reklama już na pierwszy rzut oka kojarzy się z "wyższą kulturą bankowości". Osoba na zdjęciu ubrana jest w elegancki garnitur, a na głowie ma melonik, co ma podkreślać elegancję oraz wskazywać na target banku. Wyszczególnione opłaty, a raczej ich brak, pozytywnie oddziaływują na odbiorcę reklamy. Kolory ilustracji komponują się z tłem reklamy, a tekst właściwy jasno przedstawia zalety Alior Banku. Zdecydowanie najlepsza reklama bankowa 2008 roku!
Reklamodawca: Alior Bank S.A.
Medium: Gazeta Wyborcza z dn. 28/11/2008
Format: ~A3
Zgłaszający: Radosław Gałuszka FOTO z I
Uzasadnienie: Reklama już na pierwszy rzut oka kojarzy się z "wyższą kulturą bankowości". Osoba na zdjęciu ubrana jest w elegancki garnitur, a na głowie ma melonik, co ma podkreślać elegancję oraz wskazywać na target banku. Wyszczególnione opłaty, a raczej ich brak, pozytywnie oddziaływują na odbiorcę reklamy. Kolory ilustracji komponują się z tłem reklamy, a tekst właściwy jasno przedstawia zalety Alior Banku. Zdecydowanie najlepsza reklama bankowa 2008 roku!
Ostatnio zmieniony 04 sty (ndz) 2009, 00:36:28 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #101
Reklama #101
Reklamodawca: Urząd Miasta Kraków
Medium: Press, nr 10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Piotr Sosnowski FOTO z I
Uzasadnienie: Jest to reklama skierowana do reklamodawców i potencjalnych sponsorów. Filip Berkowicz, pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Kultury i Promocji Miasta, pokazuje jak łatwo zostać sponsorem festiwali krakowskich. Jest to mianowicie tak łatwe, jak obsługa pilota telewizyjnego. Wystarczy wybrać którąś z organizowanych imprez i umówić się na spotkanie (przycisk "Power"). Projekt kulturalny Krakowa "6 zmysłów" gwarantuje: tradycję, prestiż, zero zadęcia, nowoczesność, fun itd.
Reklamodawca: Urząd Miasta Kraków
Medium: Press, nr 10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Piotr Sosnowski FOTO z I
Uzasadnienie: Jest to reklama skierowana do reklamodawców i potencjalnych sponsorów. Filip Berkowicz, pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Kultury i Promocji Miasta, pokazuje jak łatwo zostać sponsorem festiwali krakowskich. Jest to mianowicie tak łatwe, jak obsługa pilota telewizyjnego. Wystarczy wybrać którąś z organizowanych imprez i umówić się na spotkanie (przycisk "Power"). Projekt kulturalny Krakowa "6 zmysłów" gwarantuje: tradycję, prestiż, zero zadęcia, nowoczesność, fun itd.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #102
Reklama #102
Reklamodawca: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Logo, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Piotr Malinowski SG z II
Uzasadnienie: W erze audiowizualnej jakość wyświetlania obrazu jest cechą kluczową. Wszystkie działania producentów telewizorów zmierzają ku jak najwierniejszemu przedstawianiu rzeczywistości. Zaraz za jakością obrazu stoi design, jak trafnie zauważyli twórcy reklamy Samsunga. Porównując się do szkła i światła, narzucają widzowi aluzję krystalicznej przejrzystości. Wybór materiału do którego się odniesiono (kryształ) jest bardzo ważny, bo to pobudzenie wyobraźni widza, które decyduje o efekcie reklamy. Proste tło nie odwraca uwagi od przedmiotu reklamy, a zarys logo Samsunga wytycza granicę z rzeczywistością, mówiąc „ten wspaniały produkt to nasze dzieło”.
Reklamodawca: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Logo, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Piotr Malinowski SG z II
Uzasadnienie: W erze audiowizualnej jakość wyświetlania obrazu jest cechą kluczową. Wszystkie działania producentów telewizorów zmierzają ku jak najwierniejszemu przedstawianiu rzeczywistości. Zaraz za jakością obrazu stoi design, jak trafnie zauważyli twórcy reklamy Samsunga. Porównując się do szkła i światła, narzucają widzowi aluzję krystalicznej przejrzystości. Wybór materiału do którego się odniesiono (kryształ) jest bardzo ważny, bo to pobudzenie wyobraźni widza, które decyduje o efekcie reklamy. Proste tło nie odwraca uwagi od przedmiotu reklamy, a zarys logo Samsunga wytycza granicę z rzeczywistością, mówiąc „ten wspaniały produkt to nasze dzieło”.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #103
Reklama #103
Reklamodawca: Unilever Polska S.A.
Medium: Przekrój, nr 41/2008 z dn. 09/10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Patrycja Zandberg SG z I
Uzasadnienie: Reklama bazuje na ciepłych barwach, jak ciepła herbata na zimowe wieczory. Twórcy udało się także pobudzić zmysł smaku poprzez obraz soczystych owoców. Piramidka fruktów mieszcząca się w piramidkach herbaty zachęca do jej skosztowania.
Reklamodawca: Unilever Polska S.A.
Medium: Przekrój, nr 41/2008 z dn. 09/10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Patrycja Zandberg SG z I
Uzasadnienie: Reklama bazuje na ciepłych barwach, jak ciepła herbata na zimowe wieczory. Twórcy udało się także pobudzić zmysł smaku poprzez obraz soczystych owoców. Piramidka fruktów mieszcząca się w piramidkach herbaty zachęca do jej skosztowania.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12148
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #104
Reklama #104
Reklamodawca: Renault Polska Sp. z o.o.
Medium: Newsweek, nr 33/2008 z dn. 17/08/2008
Format: ~A4 (poziom)
Zgłaszający: Patrycja Zandberg SG z I
Uzasadnienie: Reklama jest ciekawie skonstruowana: zestawienie naturalnych kolorów błękitu i zieleni wprowadza nastrój spokoju oraz kojarzy się z czystością. Pozostawianie ekologicznych śladów to także ciekawe rozwiązanie, w dobie kiedy coraz częściej konsumenci zwracają uwagę na produkty przyjazne dla środowiska naturalnego.
Reklamodawca: Renault Polska Sp. z o.o.
Medium: Newsweek, nr 33/2008 z dn. 17/08/2008
Format: ~A4 (poziom)
Zgłaszający: Patrycja Zandberg SG z I
Uzasadnienie: Reklama jest ciekawie skonstruowana: zestawienie naturalnych kolorów błękitu i zieleni wprowadza nastrój spokoju oraz kojarzy się z czystością. Pozostawianie ekologicznych śladów to także ciekawe rozwiązanie, w dobie kiedy coraz częściej konsumenci zwracają uwagę na produkty przyjazne dla środowiska naturalnego.