Reklama Prasowa Roku 2008 [NOMINACJE & WYNIKI]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Zablokowany
Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #135

Post autor: s_wojtkowski » 15 sty (czw) 2009, 10:07:22

Reklama #135

Obrazek

Reklamodawca: Raymond Weil
Medium: Elle, nr 11/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Wybór podyktowany był tym, że reklama nie jest przeładowana, a sposób prezentacji zegarków jest przyjemny dla oka.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #136

Post autor: s_wojtkowski » 15 sty (czw) 2009, 21:45:01

Reklama #136

Obrazek

Reklamodawca: Ferrero Polska Sp. z o.o.
Medium: Świat Kobiety, nr 12/2008
Format: 2 x 1/2 ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Reklama przedstawiająca dzieci i batonik Delice. Wybrałam tę reklamę, ponieważ jest bardzo subtelna, a zarazem pokazuje, że dziecko potrafi się dzielić z innymi.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #137

Post autor: s_wojtkowski » 15 sty (czw) 2009, 21:48:52

Reklama #137

Obrazek

Reklamodawca: LG Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Twoja Komórka, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Wybrałam tą reklamę dlatego, że pokazuje w sposób subtelny elegancki telefon. Reklama skupia się tylko na nim, a nie - jak to bywa w innych reklamach - także na operatorach sieci. Nie ma w niej np. rozpraszjącego uwagę cennika połączeń.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #138

Post autor: s_wojtkowski » 15 sty (czw) 2009, 21:51:03

Reklama #138

Obrazek

Reklamodawca: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Twoja Komórka, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: W fajny, ciekawy sposób zaprezentowane są w tej reklamie funkcje telefonu. Pomimo, że dużo się na niej dzieje, to miło się na nią patrzy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #139

Post autor: s_wojtkowski » 15 sty (czw) 2009, 21:54:15

Reklama #139

Obrazek

Reklamodawca: Nestle Polska S.A.
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Fajna reklama, nie przeładowana. Chętnie się na nią patrzy, mnie osobiście kusi, aby spróbować tych czekoladek.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #140

Post autor: s_wojtkowski » 15 sty (czw) 2009, 21:57:45

Reklama #140

Obrazek

Reklamodawca: RMF FM
Medium: Kobieta i życie, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Ciekawy pomysł na reklamę świąteczną. Miło się na nią patrzy i fajnie, że w taki ciekawy sposób wyróżnia się spośród innych reklam... radiowych :wink:.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #141

Post autor: s_wojtkowski » 15 sty (czw) 2009, 22:05:12

Reklama #141

Obrazek

Reklamodawca: Christian Dior
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Pomimo nasycenia kolorem złotym reklama jest subtelna i delikatna. Połączenie to sprawia, że wzrok zatrzymuje się na niej dłużej.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #142

Post autor: s_wojtkowski » 15 sty (czw) 2009, 22:07:58

Reklama #142

Obrazek

Reklamodawca: Dermika Sp. z o.o.
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Wybrałam tę reklamę, ponieważ niezbyt często można zobaczyć mężczyzn reklamujących kremy do twarzy. Ta podoba mi się, ponieważ model nie jest taki „wymuskany”.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #143

Post autor: s_wojtkowski » 15 sty (czw) 2009, 22:11:57

Reklama #143

Obrazek

Reklamodawca: Unilever Polska S.A.
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Reklama przygotowana w ciekawy sposób, Ujmująca. Jest zarazem komercyjna (prezentacja produktu) i wizerunkowa (informacja o akcji społecznej).

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #144

Post autor: s_wojtkowski » 15 sty (czw) 2009, 22:21:51

Reklama #144

Obrazek

Reklamodawca: Onet.pl
Format: ~A4

Medium 1: Playboy, nr 6/2008
Zgłaszający 1: Piotr Ochocki SR II
Uzasadnienie 1: Prosta, prowokująca część ilustracyjna połączona z prowokującymi treściami copywriterskimi. Podoba mi się to i zwraca moją uwagę.

Medium 2: Shape, nr 11/2008
Zgłaszający 2: Marta Filipiak SG z II
Uzasadnienie 2: Onet.pl - miejsce na Twoje e-mocje. Z ilustracji wynika, iż reklama dotytyczy orientacji seksualnej, choć same komentarze odnosić mogłyby się również do innych tematów. Pojedynczo nic by nie wnosiły, zebrane razem opowiadają jakąś historię – pokazują jak wiele jest opinii, które każdy może na swój sposób wyrazić.

Medium 3: Party, nr 20/2008
Zgłaszający 3: Mateusz Gajowy SG z I
Uzasadnienie 3: Reklama portalu internetowego z zamieszczonymi komentarzami z czatu. Wydaje się kontrowersyjna, ale pokazuje również jak rozmaite tematy poruszane są na portalu i że znajduje się tam praktycznie wszystko.
Ostatnio zmieniony 15 sty (czw) 2009, 22:29:38 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #145

Post autor: s_wojtkowski » 15 sty (czw) 2009, 22:28:02

Reklama #145

Obrazek

Reklamodawca: FoodCare Sp. z o.o.
Medium: Newsweek, 46/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Małgorzata Wojtala SG z II
Uzasadnienie: Reklama porównawcza: pośrednio sugeruje, że Tiger jest (był w okresie 2006/2008) lepszy od RedBulla, a bezpośrednio - że w Polsce Tigera sprzedaje się więcej niż RedBulla. Ciekawe! Przy tym graficznie OK.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12138
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Podsumowanie i wyniki konkursu

Post autor: s_wojtkowski » 29 sty (czw) 2009, 16:01:08

Podsumowanie i wyniki konkursu
REKLAMA PRASOWA ROKU 2008


Przebieg konkursu AD 2008

- zgłaszanie reklam X, XI, XII ’2008
- nominacje XII’ 2008
- prezentacja XII ’2008
- głosowanie I ’2009
- ogłoszenie wyników I ’2009

Dane statystyczne

- nominowane reklamy: 145 projektów

- zgłaszający: 41 osób

- głosujący: 237 osób (każdy z jurorów mógł głosować na maksymalnie 5 reklam)
(a) w grupach dziennych: 117 osób
(b) w grupach zaocznych: 120 osób

- tytuły prasowe: ponad 60 gazet i magazynów

- dzienniki…
… tylko 3 reklamy; po 1 z Gazety Wyborczej, Metra, Echa Miasta

- czasopisma…
… przede wszystkim tygodniki opinii (np. Wprost, Newsweek, Przekrój) i czasopisma kobiece (tygodnik Gala; dwutygodniki: Party, Viva; miesięczniki: Claudia, Glamour, Cosmopolitan, Pani), ale także czasopisma młodzieżowe (np. Joy, Machina) oraz branżowe i hobbystyczne (np. Press, OutdoorMedia, CD Action, PSX)

- reklamy bez punktów: 25

- reklamy z punktami: 120

- reklamy z ponad 10 pkt.: 35

- reklamy z ponad 20 pkt.: 15

Przykłady (ciekawych) reklam bez punktów

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ulubione reklamy w grupach dziennych,
ale niedocenione w zaocznych


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ulubione reklamy w grupach zaocznych,
ale niedocenione w dziennych


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Ostateczne wyniki głosowania

miejsce 10.
reklama #19
(23 głosy)


Obrazek

miejsce 9.
reklama #27
(24 głosy)


Obrazek

miejsce 8.
reklama #119
(25 głosów)


Obrazek

miejsce 7.
reklama #144
(26 głosów)


Obrazek

miejsce 6.
reklama #48
(29 głosów)


Obrazek

miejsce 5.
reklama #76
(31 głosów)


Obrazek

miejsce 4.
reklama #03
(35 głosów)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

miejsce 3.
reklama #93
(38 głosów)


Obrazek

miejsce 2.
reklama #126
(43 głosy)


Obrazek

miejsce 1.
reklama #04
(76 głosów)


Obrazek

Obrazek



Gratulacje

Gratulacje należą sie zarówno twórcom nagrodzonych reklam oraz reklamodawcom, jak i osobom, które je dostrzegły i do naszego konkursu zgłosiły. Przede wszystkim Bogumile Borzęckiej i Piotrowi Borychowskiemu (oboje z SGzI) za niezależne zgłoszenie zwycieskiej reklamy. Ale też Marcie Filipiak (SGzII) za umiesczenie w pierszej piątce aż dwóch reklam (miejsce drugie i czwarte), Pawłowi Grzelakowi (SG I) za nominowanie reklamy z miejsca trzeciego, Ani Paczkowskiej (FOTO I) i Mikołajowi Rytel (SG I) za niezależne zgłoszenie reklam z miejsca czwartego oraz Barbarze Rej-Witt (SGzI) za nominowanie reklamy, która zajęła miejsce piąte.

Wszystkie te osoby otrzymują nagrody przewidziane w regulaminie.

Gratuluję także pozostałym nominantom, którzy wprowadzili "swoje" reklamy do pierwszej dziesiątki. Pozostaje Wam niekłamana i głęboka satysfakcja oraz podjęcie prób zwycięstwa w konkursie AD 2009.

Podziękowania i zaproszenie

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy zechcieli być jurorami w naszym konkursie i w pocie czoła wybierali najlepsze reklamy spośród aż 145 projektów, co wymagało trochę wysiłku. Jeszcze bardziej dziękuję osobom, które zadały sobie trud wyszukania i zgłoszenia reklam do konkursu - rzecz jasna bez Was ten konkurs w ogóle by się nie odbył.

Dodatkowo dziękuję za pomoc w prezentacji prac: Ewelinie Kornackiej, Anicie Kot i Adamowi Dobkowskiemu (w internecie) oraz rzeszy woluntariuszy z grup SG i FOTO zaocznych I i II roku, z bartkiem_f na czele (na korytarzach szkolnych).

Zapraszam też wszystkich do udziału w kolejnej edycji Konkursu na najlepszą Reklamę Prasową Roku - tym razem 2009. Można już zgłaszać projekty!

Zablokowany