Reklama Prasowa Roku 2008 [NOMINACJE & WYNIKI]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Zablokowany
Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #30

Post autor: s_wojtkowski » 08 gru (pn) 2008, 23:29:26

Reklama #30

Obrazek

Reklamodawca: Nissan Poland Sp. z o.o.
Medium: Forbes nr 10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Adriana Ofwona SG z I
Uzasadnienie: Paczka nie została dostarczona na czas... A gdyby chłopcy kupili Nissana... (Fajny pomysł na visual!)
Komentarz sw: Jak na razie to najbardziej rozbudowana informacyjnie i jednocześnie najbardziej skomplikowana strukturalnie reklama w tegorocznym konkursie. Oba ww. aspekty nie wróżą jej najlepiej - takie reklamy bywają często skuteczne, ale nie budzą wielkich emocji i silnych wrażeń estetycznych, a to - zdaje się - podstawa zwyciężania w konkursach kreatywności.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #31

Post autor: s_wojtkowski » 09 gru (wt) 2008, 10:55:57

Reklama #31

Obrazek

Reklamodawca: PZU S.A.
Medium: Viva nr 23/2008 (z dn. 13/11/2008)
Format: ~A4
Zgłaszający: Adriana Ofwona SG z I
Uzasadnienie: Fajny pomysł skojarzeniowy: awaria pralki, zalana podłoga, a ty spokojnie czytasz ulubioną książkę, masz ubezpieczenie PZU DOM… (Może słabo widać zalaną podłogę… gdyby nie to, byłby fajny visual i trafny headline.)
Komentarz sw: Przyznam, że im dokładniej przyglądam się ilustracji, tym bardziej jestem zdziwiony: pralki są dwie, bohaterka trzyma przy nich salonowe skórzane meble, a "Ogniem i mieczem" czyta w czasopiśmie...

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #32

Post autor: s_wojtkowski » 09 gru (wt) 2008, 11:02:27

Reklama #32

Obrazek

Reklamodawca: Agora S.A.
Medium: Wprost nr 48/2008 (z dn. 23/11/2008)
Format: ~A4

Zgłaszający 1: Adriana Ofwona SG z I
Uzasadnienie 1: Świetny pomysł firmowania radia rockowego z najlepszymi kawałkami z Bono i nie tylko… Super visual i headline!

Zgłaszający 2: Łukasz Haśkie TV I
Uzasadnienie 2: Reklama wykorzystująca humor. Większości facetów taki obraz kojarzy się z rzeźnią, ćwiartowaniem mięsa, a więc wrodzona siłą, przemocą. U kobiet być może wywołuje pożądanie. Niejedna miałaby pewnie ochotę na kawałek... Eda Shaw'a.

Komentarz sw: Radia Roxy FM nie słucham, ale lubię U2. Koleś na zdjęciu jest do Bono naprawdę bardzo podobny.
Ostatnio zmieniony 09 sty (pt) 2009, 09:22:24 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #33

Post autor: s_wojtkowski » 09 gru (wt) 2008, 11:09:23

Reklama #33a #33b

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Subaru Import Polska Sp. z o.o.

Medium 1: Manager nr 11/2008
Format 1: ~A4
Zgłaszający 1: Adriana Ofwona SG z I
Uzasadnienie 1: Zabawna reklama Subaru: już teraz diesel na pewno jest sexy! Super visual i bardzo dobry headline!

Medium 2: Claudia nr 11/2008
Format 2: ~A4
Zgłaszający 2: Maja Brzozowska SG z I
Uzasadnienie 2: Z reklamy dowiadujemy się ciekawej rzeczy - otóż dinozaurów wcale nie zabił meteor czy inne podobne wydarzenie, one po prostu nie miały napędu na 4 tylko na 2. A czym wyróżnia się Subaru Forester? On ma napęd na 4, czyli - jako najlepszy i wyjątkowy - przetrwa. Trochę naciągane, ale jednak ciekawe i pomysłowe podejście do takiego „zwykłego” napędu na 4 koła.

Komentarz sw: Japanese SUV's just got a little sexier.
Ostatnio zmieniony 10 gru (śr) 2008, 19:35:39 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #34

Post autor: s_wojtkowski » 09 gru (wt) 2008, 11:18:14

Reklama #34

Obrazek

Reklamodawca: Douglas Polska Sp. z o.o.
Medium: Party nr 21/2008 (z dn. 6/10/2008)
Format: ~A4
Zgłaszający: Adriana Ofwona SG z I
Uzasadnienie: Nawet do robota się przytulisz, gdy pięknie pachnie :) Fajny Visual.
Komentarz sw: Wreszcie! Wreszcie został przełamany pewien schemat konstrukcji przekazu reklamowego obowiązujący od lat w branży perfumiarskiej, polegający na prezentacji tzw. artystycznej fotografii przedstawiającej piękną (lub piękną inaczej), odsłaniającą conieco, półnagą (albo całkiem rozebraną) panią w wystudiowanej pozie i o wystudiowanej minie, nierzadko w towarzystwie jakiegoś przystojniaczka, w klimacie romantycznym lub erotycznym... Zaraz zaraz - przecież to jest dokładnie to, co tutaj oglądam! Ale coś jakby jednak... jest inaczej.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #35

Post autor: s_wojtkowski » 09 gru (wt) 2008, 12:58:32

Reklama #35

Obrazek

Reklamodawca: Wrigley Poland Sp. z o.o.
Medium: Metro (dodatek Metro Studenckie) z dn. 27/11/2008
Format: ~A6
Zgłaszający: Olga Pych FOTO I / SG I
Uzasadnienie: Reklama była usytuowana w nietypowym miejscu - jako jedyna na stronie formatu A4, centralnie wśród kilku krótkich artykułów i notatek prasowych. Mimo braku fajerwerków kolorystycznych - rzuciła mi się w oczy. Nagłówek "Coś wtuliło się w trzonowce?" z wtuloną w ostatni wyraz sardynką, dobrze obrazuje problem. Reklama jest zabawna, urzeka swoją prostotą, a ta mała rybka wywułuje u mnie uśmiech na twarzy, przez co jakby automatycznie budzą się we mnie pozytywne emocje i skojarzenia co do reklamującej się marki.
Komentarz sw: Z rzeczową analizą tego typu (czyli tak prostych) przekazów zawsze jest kłopot. Bo niby nie ma tu nic specjalnego, nie jest to żadna superprodukcja reklamowa ani na poziomie ilustracji, ani kompozycji, ani typografii. A jednak ta reklama ma w sobie to coś (może nazwijmy to, hmmm, ja wiem, klimatem) co rzeczywiście i autentycznie urzeka. Zaprezentowany tu typ lajtowego poczucia humoru czuje chyba sporo osób - szczególnie młodych.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #36

Post autor: s_wojtkowski » 09 gru (wt) 2008, 13:11:59

Reklama #36a #36b

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Ferrero Polska Sp. z o.o.

Medium (a): Pani nr 12/2008
Format (a): 2 x ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający (a): Olga Cytowska SG I
Uzasadnienie (a): Ciekawy pomysł z pianinem. Chciało by się nie tyle na nim zagrać, co je... zniszczyć, tzn. wyrwać klawisze i z uśmiechem na twarzy - zjeść je.

Medium (b): Cosmopolitan nr 11/2008
Format (b): ~A4
Zgłaszający (b): Monika Pastuszak FOTO z I
Uzasadnienie (b): Nowy produkt firmy Ferrero – czekoladki z gorzką czekoladą. Reklama swoim kolorytem mówi o rodzaju czekoladowego przysmaku. Ciemny brąz kojarzy nam się z czystą, gorzką czekoladą. Opakowanie jest eleganckie, doskonale prezentujące się na tle, będącym częścią pudełka. Reklamowany produkt przeznaczony jest dla koneserów słodkości, osób lubiących luksus i dobrą jakość. Doskonały na upominki dla bliskich nam osób. Slogan reklamy („Jedna perła, wiele przyjemności”), może świadczyć o tym, jak wspaniałym dodatkiem do innych aktywności są czekoladki firmy Ferrero.

Komentarz sw: Apetyczne, przyznaję. I ponownie żałuję, że jestem na diecie.
Ostatnio zmieniony 08 sty (czw) 2009, 09:44:02 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #37

Post autor: s_wojtkowski » 10 gru (śr) 2008, 18:05:42

Reklama #37

Obrazek

Reklamodawca: QXL Poland Sp. z o.o.

Medium 1: Pani nr 12/2008
Format 1: ~A4
Zgłaszający 1: Olga Cytowska SG I
Uzasadnienie 1: Święta, Święta... Trudno mi przekonywać tzw. opinię publiczną do tej reklamy: nie jest przesadnie ciekawa i nie jest zbyt oryginalna. Po prostu mnie rozśmieszyła - dlaczego? Tego niestety też do końca nie wiem :wink:

Medium 2: Metro nr 1471/2008 z dn. 04/12/2008
Format 2: ~A3
Zgłaszający 2: Anna Proń SG z II
Uzasadnienie 2: Reklama jest kontynuacją niezwykle ciekawego pomysłu reklamy telewizyjnej. Humor to główna broń tej reklamy. Oto Mikołaj-Pani z poczty jest tylko poręczycielem Allegro, który zamiast przerwy na kawę i przybijania zwyczajowo pieczątek wręcza prezent.... bądź rózgę (choć wolałabym nie wiedzieć, jak wygląda wręczanie rózgi w wykonaniu Pani z poczty). Morał - trzeba być grzecznym, bo "poczciarka" (a może "pocztówka"?) zza swoich okularów wszystko widzi.

Medium 3: Zwierciadło nr 12/2008
Format 3: ~A4
Zgłaszający 3: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie 3: Ciekawie przedstawiony pomysł na reklamę zakupów w internecie. W interesujący sposób nawiązuje do okresu świątecznego. Pomimo dość mrocznej kolorystyki - nie jest przytłaczająca.

Medium 4: Party nr 20/2008
Format 4: ~A4
Zgłaszający 4: Mateusz Gajowy SG z I
Uzasadnienie 4: W zabawny sposób zilustrowana reklama przedstawiająca zaplecze poczty (i... Mikołaja) pełne paczek zamówionych na Allegro. I to dopowiedzenie: Badźcie grzeczni :wink:.

Komentarz sw: Obdarowany dorosły z miną wystraszonego dziecka? I to jeszcze siedzący na kolanach? Ale na kolanach u kogo? Mikołaj jako kobieta (na co wskazują jego/jej nogi, a właściwie buty)? Zaplecze poczty jako dziwne miejsce spotkania tych dwojga? Oldskulowa waga, jaką pamiętają niektórzy jeszcze z czasów PRLu? Może to o to chodzi?
Ostatnio zmieniony 08 sty (czw) 2009, 14:47:01 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #38

Post autor: s_wojtkowski » 10 gru (śr) 2008, 18:19:42

Reklama #38a #38b

Obrazek

Obrazek


Reklamodawca: Agora S.A.

Medium (a) 1: Joy nr 12/2008
Format (a) 1: ~A5
Zgłaszający (a) 1: Paweł Lewczuk SR I
Uzasadnienie (a) 1: Nagłówek w reklamie akcji "Przesłuchamy każdy zespół" oparty jest na grze słów. Słowo "przesłuchamy" zostało tutaj użyte w dwóch różnych znaczeniach. Podczas gdy nagłówek sygnalizuje nam prawdziwy cel akcji, część ilustracyjna prezentująca modelkę (ucharakteryzowaną na znaną piosenkarkę Amy Winehouse) siędzącą w pokoju przesłuchań - sugeruje nam coś zgoła innego. Jednakże posłużenie się w reklamie wizerunkiem piosenkarki, nie pozwala nam się pogubić wśród tych znaczeń i staje się jasne, że tak naprawdę chodzi tu o przesłuchania muzyczne.

Medium (a) 2: Joy nr 11/2008
Format (a) 2: ~A5
Zgłaszający (a) 2: Karolina Zawadzka FOTO I
Uzasadnienie (a) 2: Reklama ta... niesie nadzieję na lepsze jutro!

Medium (a) 3: Machina nr 09/2008
Format (a) 3: ~A4
Zgłaszający (a) 3: Samanta Staniaszek SG z I
Uzasadnienie (a) 3: Za pierwszym razem jak widziałam tą reklamę, nabrałam się, że postać przywiązana do krzesła to faktycznie Amy Winehouse. Jednak po dokładnym przyjrzeniu można zauważyć ze to nie "oryginał" :) Bardzo fajny pomysł z tym przesłuchaniem.

Medium (a) 4: Joy nr 11/2008
Format (a) 4: ~A5
Zgłaszający (a) 4: Martyna Rogala SG II
Uzasadnienie (a) 4: Reklama bardzo przyciągająca uwagę ze względu na modelkę ucharakteryzowaną na Amy Winehouse. Superpomysł! Porównanie sceny z przesłuchania do przesłuchiwania zespołów w radio Roxy bardzo mi się podoba. Reklama silnie zapada w pamięć. Jest bardzo charakterystyczna.

Medium (a) 5: Cosmopolitan nr 12/2008
Format (a) 5: ~A4
Zgłaszający (a) 5: Monika Pastuszak FOTO z I
Uzasadnienie (a) 5: Reklama skierowana do młodzieży i tych, którzy żyją w klimacie rocka, często próbujących swych sił w zespołach rockowych, aktywnie uczęszczających na różnego rodzaju imprezy, koncerty, dyskoteki... Reklama kontrowersyjna, może wywoływać oburzenie, ale nie wśród dla zbuntowanej młodzieży.

Medium (b): Wprost nr 38/2008 z dn. 21/09/2008
Format (b): ~ 1/2 A4
Zgłaszający (b): Patrycja Zandberg SG z I
Uzasadnienie (b): Reklama dociera do emocji odbiorcy. Za sprawą odrobinę brutalnych obrazów wprowadza napięcie i sprawia, że odbiorca ma mieszane uczucia. Następnym etapem jej odbioru jest analiza dwuznaczności sloganu reklamowego, a to prowadzi do rozluźnienia i lekkiego uśmiechu na twarzy.

Komentarz sw: To już druga reklama Roxy FM w tegorocznym konkursie. Ciekawe, która zostanie wyżej oceniona.
Ostatnio zmieniony 03 sty (sob) 2009, 18:22:32 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #39

Post autor: s_wojtkowski » 10 gru (śr) 2008, 18:34:17

Reklama #39

Obrazek

Reklamodawca: Wrigley Poland Sp. z o.o.

Medium 1: Joy nr 12/2008
Format 1: ~A5
Zgłaszający 1: Paweł Lewczuk SR I
Uzasadnienie 1: Layout i kolorystyka reklamy przyciągają wzrok odbiorcy. Widząc rozsypane drażetki oraz czytając nagłówek "25 gum do żucia" aż chce się policzyć, czy jest ich rzeczywiście 25, co z kolei zmusza nas do zapoznania się z oryginalnie podaną treścią reklamy. Na każdej drażetce umieszczony jest bowiem (mniej lub bardziej sensowny) powód, dla którego powinniśmy kupić gumę marki Orbit.

Medium 2: Claudia nr 11/2008
Format 2: ~A4
Zgłaszający 2: Maja Brzozowska SG z I
Uzasadnienie 2: Kto widział tę reklamę, ten zapewne przeczytał wszystkie napisy na drażetkach. Guma na każdą okazję, niczym scyzoryk MacGyver’a, znajdzie zastosowanie w każdej sytuacji. Charakter reklamy jest ciekawy, a ilość napisów zatrzymuje wzrok, przez co produkt, który reklamuje, jest dłużej "na widoku".

Komentarz sw: Policzyłem. Jest ich 25. Przy tym robota copywriterska wydaje mi się momentami niezła. Najbardziej podobają mi się powody: "bo niesmak pozostał" (wieloznaczny), "w korku na zakopiance" (subiektywnie nostalgiczny) oraz "bo on strasznie przynudza" (swojski).

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #40

Post autor: s_wojtkowski » 10 gru (śr) 2008, 18:52:12

Reklama #40a #40b

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Agros Nova Sp. z o.o.
Medium 1: Claudia nr 11/2008
Medium 2: Wprost nr 41/2008 (z dn. 12/10/2008)
Format: ~A5
Zgłaszający: Maja Brzozowska SG z I
Uzasadnienie: Ciekawy i fajny pomysł umieszczenia ciągnącego się aż poza horyzont sznureczka owoców, które tylko czekają by wskoczyć do kartonu. Wygląda to zdecydowanie apetycznie.
Komentarz sw: Na stronie internetowej www.fortuna.com.pl piszą, że "cukier szkodzi". A ja zawsze myślałem, że "cukier krzepi" :wink: Przekonują mnie te reklamy. I rzeczywiście wygląda na to, że Fortuna znalazła ciekawą niszę na rynku soków, nektarów i napojów - pod tą marką od niedawna produkuje się wyłącznie soki 100%, bez cukru. Nie ma na polskim rynku drugiej takiej marki.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #41

Post autor: s_wojtkowski » 10 gru (śr) 2008, 19:04:44

Reklama #41a #41b

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Renault Polska Sp. z o.o.
Medium 1: Wprost nr 47/2008 (z dn. 23/11/2008)
Medium 2: Wprost nr 41/2008 (z dn. 12/10/2008)
Format: ~A4
Zgłaszający: Maja Brzozowska SG z I
Uzasadnienie: Twardziele stworzeni do usług, czyli idealne samochody dla firm. Graficznie reklamy zachęcają do przyjrzenia się im bliżej. Ciekawa i zabawna koncepcja - z pamiętnika samochodu, który występuje tu w roli pracownika firmy. Jeden to ewidentny pomocnik w piekarni, drugi to zapewne przewodnik grupki ciągle pstrykających fleszami Japończyków.
Komentarz sw: Traffic bardziej mi się podoba. W sensie samochód, oczywiście.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #42

Post autor: s_wojtkowski » 10 gru (śr) 2008, 19:21:24

Reklama #42a #42b

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
Medium: Zwierciadło nr 5/2008
Format: 2 x ~A4
Zgłaszający: Maja Brzozowska SG z I
Uzasadnienie: Reklama umieszczona była jak odbicie lustrzane, przez co zmuszała do manewrowania czasopismem. Jeden i ten sam samochód i jego dwie twarze. Odsłona pierwsza otwiera sezon (oraz dach) i pozwala by wiatr rozwiewał nam włosy w słoneczny ciepły dzień, druga go zamyka i chroni przed zimnem, deszczem i śniegiem. Fajny efekt "pędzącego tła" uzyskany na bardzo ładnym krajobrazie.
Komentarz sw: Jakoś polubiłem te reklamy. Także dzięki krajobrazowi, ale jednak nie tylko.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #43

Post autor: s_wojtkowski » 10 gru (śr) 2008, 19:27:39

Reklama #43

Obrazek

Reklamodawca: Uniq Lisner Sp. z o.o.
Medium: Claudia nr 11/2008
Format: ~A5
Zgłaszający: Maja Brzozowska SG z I
Uzasadnienie: Ryba to czy nie ryba, oto jest pytanie! Samo zdrowie, czy spojrzymy na to przez pryzmat warzywny czy ujrzymy głębię rybnego środka, zawsze dostrzeżemy coś smacznego i zarazem zdrowego. Reklama jest pomysłowa i przyciąga uwagę. Bo kto by odmówił takiej ślicznej rybce!
Komentarz sw: Wreszcie coś dla tych, którzy są na diecie.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12143
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #44

Post autor: s_wojtkowski » 10 gru (śr) 2008, 19:45:56

Reklama #44

Obrazek

Reklamodawca: UE i Republika Włoska (oraz 3 organizacje branżowe plantatorów jabłek z Tyrolu)Medium: Dobre Rady nr 10/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Maja Brzozowska SG z I
Uzasadnienie: Słodkie jabłuszko w bandance, które rumieni się w słońcu Italii i tylko czeka, by je schrupać. Reklama promująca zarówno kraj, jak i region, ale przede wszystkim naturalność jabłuszek.
Komentarz sw: Mamy tu przykład nieczęsto występującej sytuacji. Reklamodawcami są organizacje branżowe zrzeszające plantatorów jabłek (sadowników), a reklamę sfinansowano ze środków Unii Europejskiej i Republiki Włoskiej. Ciekawy jestem czy polscy producenci żywności są równie operatywni jak tyrolscy i zamieszczają reklamy swoich produktów w zagranicznej/europejskiej prasie za pieniądze UE? Tak czy siak zgłoszona reklama jest niebanalna także pod względem kreatywnym. I - jeśli wierzyć jej przesłaniu - mamy ponownie do czynienia z promocją tzw. zdrowej żywności.

Zablokowany