Reklama Prasowa Roku 2008 [NOMINACJE & WYNIKI]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Zablokowany
OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #60

Post autor: OSHka » 11 gru (czw) 2008, 14:05:27

Reklama #60

Obrazek

Reklamodawca: Sony Computer Entertainment Europe Limited
Medium: PSX Extreme, nr 12/2008
Format: 2 x ~A4
Zgłaszający: Przemysław Juszczyk SG II
Uzasadnienie: Reklama przyciąga uwagę nie tylko dlatego, że umieszczona jest na rozkładówce, ale także dlatego, że ręcznie malowana ilustracja jest ciekawym stylem graficznym. To co jest najfajniejsze w niej, to zabawa z perspektywą (co innego odczytamy w pionie, a co innego w poziomie), której sedno odkrywamy dopiero po dłuższej chwili.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #61

Post autor: OSHka » 11 gru (czw) 2008, 14:31:32

Reklama #61a #61b #61c #61d

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: VF Europe

Medium (a): Glamour nr 10/2008
Medium (b): Glamour nr 11/2008
Format (a) & (b): 2 x ~A5
Zgłaszający (a) & (b): Katarzyna Zielak, SG I
Uzasadnienie (a) & (b): Dwie reklamy, dotyczące tego samego produktu - jeansów marki Wrangler. Obie prezentują dość mroczny obraz, jakby na potwierdzenie sloganu - są dzikie i nieco drapieżne. Nie można im odmówić słuszności - w końcu niezaprzeczalnie zwierzęca natura człowieka może objawić się w każdym momencie jego życia, nawet w kontekście tak prozaicznej rzeczy, jaką są spodnie...

Medium (c): Logo nr 7/2008
Format (c): ~A4
Zgłaszający (c): Martyna Rogala SG II
Uzasadnienie (c): Reklama ta to na pozór nic specjalnego, gdyby nie białe logo Wranglera i slogan. Bardzo trafne porównanie.

Medium (d): Exklusiv, nr 69/2008
Format (d): ~A6
Zgłaszający (d): Katarzyna Grzeszczak FOTO I
Uzasadnienie (d): Moja ulubiona tegoroczna reklama. Stworzenie analogii pomiędzy zwierzęcą dzielnością a marką Wrangler. Świetna wizualnie i z dobrym sloganem. Brawa dla agencji Fred and Farid! Animal instinct - i tyle.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #62

Post autor: OSHka » 11 gru (czw) 2008, 14:38:15

Reklama #62

Obrazek

Reklamodawca: Grupa Onet
Medium: Glamour, nr 5/2008
Format: ~A5
Zgłaszający: Katarzyna Zielak, SG I
Uzasadnienie: Reklama popularnego portalu internetowego stanowi ciekawą próbę zobrazowania tego, jak skrajnie różne i zaskakujące bywają toki myślenia i sądy ludzkie. Żeby się o tym przekonać, wystarczy przeczytać komentarze internautów zamieszczone w reklamie i odnoszące się do wykorzystanej w niej fotografii. Mamy tu świetnie przedstawiony, nawiązujący do hasła przewodniego kampanii, cały wachlarz emocji.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #63

Post autor: OSHka » 11 gru (czw) 2008, 14:44:05

Reklama #63

Obrazek

Reklamodawca: Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Medium: Wprost, z dn. 21/09/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikołaj Rytel SG I
Uzasadnienie: Reklama przyciągająca uwagę, intrygująca. Nastawiona jest na zmianę wizerunku zarówno osób z upośledzeniem umysłowym jak i działalności Stowarzyszenia. Nie ma w niej słowa o wpłacaniu datków na konto – duży plus! Graficznie bardzo spójna, naturalna, bez przesady w żadną stronę.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #64

Post autor: OSHka » 11 gru (czw) 2008, 14:46:03

Reklama #64a #64b

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Alma Market S.A.

Medium (a): Viva deLuxe, z dn. 16/10/2008
Format (a): ~ A4
Zgłaszający (a): Mikołaj Rytel SG I
Uzasadnienie (a): Reklama przede wszystkim miła dla oka, dzięki atrakcyjnym obiektom i kolorom, bardzo estetyczna i przejrzysta. Ma też fajny pomysł „edukacyjny” – szczególnie trafiony właśnie w odniesieniu do delikatesów specjalizujących się w egzotycznych specjałach.

Medium (b): Newsweek, nr 44/2008 z dn. 02/11/2008
Format (b): ~ A4
Zgłaszający (b): Łukasz Haśkie TV I
Uzasadnienie (b): Projekt mocno oddziałuje na moją wyobraźnię. Egzotyczne przyprawy łechcą zmysł smaku. W myślach wodzę za przysmakami, w których mógłbym je znaleźć.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #65

Post autor: OSHka » 11 gru (czw) 2008, 14:57:57

Reklama #65

Obrazek

Reklamodawca: Microsoft Sp. z o.o.
Medium: Newsweek, 16/2008 z dn. 20/04/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikołaj Rytel SG I
Uzasadnienie: Reklama mająca na celu poprawę wizerunku firmy Microsoft. Może mało efektowna graficznie, ale za to z dobrym pomysłem zarówno na samą reklamę jak i szerzej na całą kampanię. Graficznie plus za fajne wykorzystanie elementu nawigacji i za spójną kolorystykę.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #66

Post autor: OSHka » 11 gru (czw) 2008, 15:09:14

Reklama #66

Obrazek

Reklamodawca: Ferrero Polska Sp. z o.o.

Medium 1: Viva deLuxe, z dn. 16/10/2008
Format 1: ~A4
Zgłaszający 1: Mikołaj Rytel SG I
Uzasadnienie 1: Reklama słodka jak słodycz Kinder bueno. Kicz podniesiony do rangi sztuki, starannie zaprojektowany i równie starannie wykonany. Doskonały do pisma typu Viva, w którym się ukazał. Bajka dla dorosłych dziewczynek. Może mało oryginalny, ale dobrze przemyślany wizerunek - po prostu profesjonalizm.

Medium 2: Joy, nr 10/2008
Format 2: ~A5
Zgłaszający 2: Martyna Rogala SG II
Uzasadnienie 2: Wyróżnienie za bajkową scenerię i kolory. Rzuca się w oczy, przyciąga uwagę i wyróżnia się na tle pozostałych reklam Kindera.

Medium 3: Olivia, nr 10/2008
Format 3: ~A4
Zgłaszający 3: Daria Waszak SG z I
Uzasadnienie 3: Ogólnie rzecz ujmując reklama przyjemna wizualnie. Zestawienie ciepłych barw przyciąga uwagę a dzięki głównej postaci - wykreowanej na księżniczkę wyrwaną z bajki - cała reklama kojarzy się z bajką, dzieciństwem, beztroską i w efekcie wywołuje w odbiorcy przede wszystkim pozytywne emocje.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #67

Post autor: OSHka » 11 gru (czw) 2008, 15:23:29

Reklama #67

Obrazek

Reklamodawca: Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
Medium: Logo, nr 8/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Martyna Rogala SG II
Uzasadnienie: Nie przepadam za reklamami samochodów, bo wszystkie są podobne, ale ta bardzo zwraca na siebie uwagę ze względu na stylizację pogniecionej kartki, automatycznie ma się ochotę ją wyprostować. Bardzo fajny sposób przedstawienia reklamy w stosunku do hasła reklamowego i samochodu.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #68

Post autor: OSHka » 11 gru (czw) 2008, 15:37:56

Reklama #68

Obrazek

Reklamodawca: Varner Polska Ltd. Sp. z o.o.
Medium: Cosmopolitan, nr 9/2008
Format: ~A5
Zgłaszający: Martyna Rogala SG II
Uzasadnienie: Reklama bardzo dynamiczna i kolorowa, jak z resztą wszystkie Benettona. Wyróżnia się i przyciąga uwagę. Bardzo fajny pomysł na przedstawienie produktów w sposób fantazyjny i oryginalny.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #69

Post autor: OSHka » 11 gru (czw) 2008, 15:43:32

Reklama #69

Obrazek

Reklamodawca: SSL Healthcare Polska Sp. z o.o.
Medium: Glamour, nr 4, kwiecień 2008
Format: ~A5
Zgłaszający: Martyna Rogala SG II
Uzasadnienie: Reklamy Durexa zawsze są zaskakujące. W tym przypadku jest to kontynuacja reklamy telewizyjnej, gdzie mężczyzna "oświadcza" się kobiecie nakładką wibracyjną :). Znowu fajne porównanie, zapada w pamięć i wywołuje śmiech.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #70

Post autor: OSHka » 12 gru (pt) 2008, 12:44:20

Reklama #70

Obrazek

Reklamodawca: „Piotr i Paweł” Spółka Akcyjna
Medium: Newsweek Polska, nr 47/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Łukasz Haśkie TV I
Uzasadnienie: Bardzo podoba mi się hasło. Reklama przedstawia produkty ekologiczne, zachęca też do dbania o środowisko.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #71

Post autor: OSHka » 12 gru (pt) 2008, 12:54:25

Reklama #71

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Reklamodawca: Energa S.A.
Format: 3 x ~A4

Medium 1: Newsweek Polska, nr 47/2008
Zgłaszający 1: Łukasz Haśkie TV I
Uzasadnienie 1: Reklama "środowiskowa", która uzmysławia nam zależność pomiędzy zużyciem energii elektrycznej a środowiskiem. W tym celu posłużono się żarówką. Przesłanie jest proste i zrozumiałe. Skierowane jest ono nie tylko do EKO-ludzi, ale przede wszystkim do tych, którzy jeszcze nie przekonali się do tego stylu życia.

Medium 2: Press, nr 10/2008
Zgłaszający 2: Monika Klatka SG II
Uzasadnienie 2: Reklama składa się z podwójnego teasera i rozwiązania. Gdy czasopismo przeglada sie pierwszy raz odczuwa się zaskoczenie i jednocześnie satysfakcję estetyczną. Reklama dzięki takiemu trójdziałowi jest bardzo efektowna. Czyste, nasycone barwy przyciągają wzrok i budzą pozytywne emocje.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #72

Post autor: OSHka » 12 gru (pt) 2008, 13:04:12

Reklama #72

Obrazek

Reklamodawca: Epic Games
Medium: CD-Action, nr 11/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Łukasz Haśkie TV I
Uzasadnienie: To co tygryski lubią najbardziej :). Epicki obraz ponurej wojny między ludźmi a kosmitami. Główny bohater jest wyeksponowany niczym antyczny heros. W tle rozmach, chaos, batalia... Słowem miodzio :). Wygląda bardziej na plakat dotyczący filmu niż gry.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #73

Post autor: OSHka » 12 gru (pt) 2008, 13:45:24

Reklama #73a #73b

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Interia.pl S.A.

Medium 1: CD-Action, nr 09/2008
Medium 2: CD-Action, nr 11/2008

Format: ~A4
Zgłaszający: Łukasz Haśkie TV I

Uzasadnienie 1: Ten szop jest żywcem wyjęty z serii Happy Three Friends :), aż się prosi o zamordowanie go w reklamie TV :lol: . A beret? Czyżby kryptoreklama? :roll:
Uzasadnienie 2: Hasło jest dość zabawne. Do tej pory moi dziadkowie męczą się ze starym pilotem, gdyby to była myszka...

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Reklama #74

Post autor: OSHka » 12 gru (pt) 2008, 14:27:07

Reklama #74

Obrazek

Reklamodawca: PKP Intercity S.A.
Medium: Press, nr 2/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Monika Klatka SG II
Uzasadnienie: Reklama PKP Intercity jest niesamowicie zaskakująca. Budzi pozytywne emocje. Człowiek może odprężyć się patrząc na świeży, nasycony kolorem listek. Reklama jest pozbawiona zbędnych elementów. Ograniczona do minimum i właśnie to w niej cenię. Uważam, że pomimo wszystko jest bardzo skuteczna i przemawia do grupy docelowej.

Zablokowany