Reklama Prasowa Roku 2008 [NOMINACJE & WYNIKI]
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #135
Reklama #135
Reklamodawca: Raymond Weil
Medium: Elle, nr 11/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Wybór podyktowany był tym, że reklama nie jest przeładowana, a sposób prezentacji zegarków jest przyjemny dla oka.
Reklamodawca: Raymond Weil
Medium: Elle, nr 11/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Wybór podyktowany był tym, że reklama nie jest przeładowana, a sposób prezentacji zegarków jest przyjemny dla oka.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #136
Reklama #136
Reklamodawca: Ferrero Polska Sp. z o.o.
Medium: Świat Kobiety, nr 12/2008
Format: 2 x 1/2 ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Reklama przedstawiająca dzieci i batonik Delice. Wybrałam tę reklamę, ponieważ jest bardzo subtelna, a zarazem pokazuje, że dziecko potrafi się dzielić z innymi.
Reklamodawca: Ferrero Polska Sp. z o.o.
Medium: Świat Kobiety, nr 12/2008
Format: 2 x 1/2 ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Reklama przedstawiająca dzieci i batonik Delice. Wybrałam tę reklamę, ponieważ jest bardzo subtelna, a zarazem pokazuje, że dziecko potrafi się dzielić z innymi.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #137
Reklama #137
Reklamodawca: LG Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Twoja Komórka, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Wybrałam tą reklamę dlatego, że pokazuje w sposób subtelny elegancki telefon. Reklama skupia się tylko na nim, a nie - jak to bywa w innych reklamach - także na operatorach sieci. Nie ma w niej np. rozpraszjącego uwagę cennika połączeń.
Reklamodawca: LG Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Twoja Komórka, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Wybrałam tą reklamę dlatego, że pokazuje w sposób subtelny elegancki telefon. Reklama skupia się tylko na nim, a nie - jak to bywa w innych reklamach - także na operatorach sieci. Nie ma w niej np. rozpraszjącego uwagę cennika połączeń.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #138
Reklama #138
Reklamodawca: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Twoja Komórka, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: W fajny, ciekawy sposób zaprezentowane są w tej reklamie funkcje telefonu. Pomimo, że dużo się na niej dzieje, to miło się na nią patrzy.
Reklamodawca: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Twoja Komórka, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: W fajny, ciekawy sposób zaprezentowane są w tej reklamie funkcje telefonu. Pomimo, że dużo się na niej dzieje, to miło się na nią patrzy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #139
Reklama #139
Reklamodawca: Nestle Polska S.A.
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Fajna reklama, nie przeładowana. Chętnie się na nią patrzy, mnie osobiście kusi, aby spróbować tych czekoladek.
Reklamodawca: Nestle Polska S.A.
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Fajna reklama, nie przeładowana. Chętnie się na nią patrzy, mnie osobiście kusi, aby spróbować tych czekoladek.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #140
Reklama #140
Reklamodawca: RMF FM
Medium: Kobieta i życie, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Ciekawy pomysł na reklamę świąteczną. Miło się na nią patrzy i fajnie, że w taki ciekawy sposób wyróżnia się spośród innych reklam... radiowych .
Reklamodawca: RMF FM
Medium: Kobieta i życie, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Ciekawy pomysł na reklamę świąteczną. Miło się na nią patrzy i fajnie, że w taki ciekawy sposób wyróżnia się spośród innych reklam... radiowych .
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #141
Reklama #141
Reklamodawca: Christian Dior
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Pomimo nasycenia kolorem złotym reklama jest subtelna i delikatna. Połączenie to sprawia, że wzrok zatrzymuje się na niej dłużej.
Reklamodawca: Christian Dior
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Pomimo nasycenia kolorem złotym reklama jest subtelna i delikatna. Połączenie to sprawia, że wzrok zatrzymuje się na niej dłużej.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #142
Reklama #142
Reklamodawca: Dermika Sp. z o.o.
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Wybrałam tę reklamę, ponieważ niezbyt często można zobaczyć mężczyzn reklamujących kremy do twarzy. Ta podoba mi się, ponieważ model nie jest taki „wymuskany”.
Reklamodawca: Dermika Sp. z o.o.
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Wybrałam tę reklamę, ponieważ niezbyt często można zobaczyć mężczyzn reklamujących kremy do twarzy. Ta podoba mi się, ponieważ model nie jest taki „wymuskany”.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #143
Reklama #143
Reklamodawca: Unilever Polska S.A.
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Reklama przygotowana w ciekawy sposób, Ujmująca. Jest zarazem komercyjna (prezentacja produktu) i wizerunkowa (informacja o akcji społecznej).
Reklamodawca: Unilever Polska S.A.
Medium: Zwierciadło, nr 12/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Stefaniszyn SG z I
Uzasadnienie: Reklama przygotowana w ciekawy sposób, Ujmująca. Jest zarazem komercyjna (prezentacja produktu) i wizerunkowa (informacja o akcji społecznej).
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #144
Reklama #144
Reklamodawca: Onet.pl
Format: ~A4
Medium 1: Playboy, nr 6/2008
Zgłaszający 1: Piotr Ochocki SR II
Uzasadnienie 1: Prosta, prowokująca część ilustracyjna połączona z prowokującymi treściami copywriterskimi. Podoba mi się to i zwraca moją uwagę.
Medium 2: Shape, nr 11/2008
Zgłaszający 2: Marta Filipiak SG z II
Uzasadnienie 2: Onet.pl - miejsce na Twoje e-mocje. Z ilustracji wynika, iż reklama dotytyczy orientacji seksualnej, choć same komentarze odnosić mogłyby się również do innych tematów. Pojedynczo nic by nie wnosiły, zebrane razem opowiadają jakąś historię – pokazują jak wiele jest opinii, które każdy może na swój sposób wyrazić.
Medium 3: Party, nr 20/2008
Zgłaszający 3: Mateusz Gajowy SG z I
Uzasadnienie 3: Reklama portalu internetowego z zamieszczonymi komentarzami z czatu. Wydaje się kontrowersyjna, ale pokazuje również jak rozmaite tematy poruszane są na portalu i że znajduje się tam praktycznie wszystko.
Reklamodawca: Onet.pl
Format: ~A4
Medium 1: Playboy, nr 6/2008
Zgłaszający 1: Piotr Ochocki SR II
Uzasadnienie 1: Prosta, prowokująca część ilustracyjna połączona z prowokującymi treściami copywriterskimi. Podoba mi się to i zwraca moją uwagę.
Medium 2: Shape, nr 11/2008
Zgłaszający 2: Marta Filipiak SG z II
Uzasadnienie 2: Onet.pl - miejsce na Twoje e-mocje. Z ilustracji wynika, iż reklama dotytyczy orientacji seksualnej, choć same komentarze odnosić mogłyby się również do innych tematów. Pojedynczo nic by nie wnosiły, zebrane razem opowiadają jakąś historię – pokazują jak wiele jest opinii, które każdy może na swój sposób wyrazić.
Medium 3: Party, nr 20/2008
Zgłaszający 3: Mateusz Gajowy SG z I
Uzasadnienie 3: Reklama portalu internetowego z zamieszczonymi komentarzami z czatu. Wydaje się kontrowersyjna, ale pokazuje również jak rozmaite tematy poruszane są na portalu i że znajduje się tam praktycznie wszystko.
Ostatnio zmieniony 15 sty (czw) 2009, 22:29:38 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #145
Reklama #145
Reklamodawca: FoodCare Sp. z o.o.
Medium: Newsweek, 46/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Małgorzata Wojtala SG z II
Uzasadnienie: Reklama porównawcza: pośrednio sugeruje, że Tiger jest (był w okresie 2006/2008) lepszy od RedBulla, a bezpośrednio - że w Polsce Tigera sprzedaje się więcej niż RedBulla. Ciekawe! Przy tym graficznie OK.
Reklamodawca: FoodCare Sp. z o.o.
Medium: Newsweek, 46/2008
Format: ~A4
Zgłaszający: Małgorzata Wojtala SG z II
Uzasadnienie: Reklama porównawcza: pośrednio sugeruje, że Tiger jest (był w okresie 2006/2008) lepszy od RedBulla, a bezpośrednio - że w Polsce Tigera sprzedaje się więcej niż RedBulla. Ciekawe! Przy tym graficznie OK.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Podsumowanie i wyniki konkursu
Podsumowanie i wyniki konkursu
REKLAMA PRASOWA ROKU 2008
Przebieg konkursu AD 2008
- zgłaszanie reklam X, XI, XII ’2008
- nominacje XII’ 2008
- prezentacja XII ’2008
- głosowanie I ’2009
- ogłoszenie wyników I ’2009
Dane statystyczne
- nominowane reklamy: 145 projektów
- zgłaszający: 41 osób
- głosujący: 237 osób (każdy z jurorów mógł głosować na maksymalnie 5 reklam)
(a) w grupach dziennych: 117 osób
(b) w grupach zaocznych: 120 osób
- tytuły prasowe: ponad 60 gazet i magazynów
- dzienniki…
… tylko 3 reklamy; po 1 z Gazety Wyborczej, Metra, Echa Miasta
- czasopisma…
… przede wszystkim tygodniki opinii (np. Wprost, Newsweek, Przekrój) i czasopisma kobiece (tygodnik Gala; dwutygodniki: Party, Viva; miesięczniki: Claudia, Glamour, Cosmopolitan, Pani), ale także czasopisma młodzieżowe (np. Joy, Machina) oraz branżowe i hobbystyczne (np. Press, OutdoorMedia, CD Action, PSX)
- reklamy bez punktów: 25
- reklamy z punktami: 120
- reklamy z ponad 10 pkt.: 35
- reklamy z ponad 20 pkt.: 15
Przykłady (ciekawych) reklam bez punktów
Ulubione reklamy w grupach dziennych,
ale niedocenione w zaocznych
Ulubione reklamy w grupach zaocznych,
ale niedocenione w dziennych
Ostateczne wyniki głosowania
miejsce 10.
reklama #19
(23 głosy)
miejsce 9.
reklama #27
(24 głosy)
miejsce 8.
reklama #119
(25 głosów)
miejsce 7.
reklama #144
(26 głosów)
miejsce 6.
reklama #48
(29 głosów)
miejsce 5.
reklama #76
(31 głosów)
miejsce 4.
reklama #03
(35 głosów)
miejsce 3.
reklama #93
(38 głosów)
miejsce 2.
reklama #126
(43 głosy)
miejsce 1.
reklama #04
(76 głosów)
Gratulacje
Gratulacje należą sie zarówno twórcom nagrodzonych reklam oraz reklamodawcom, jak i osobom, które je dostrzegły i do naszego konkursu zgłosiły. Przede wszystkim Bogumile Borzęckiej i Piotrowi Borychowskiemu (oboje z SGzI) za niezależne zgłoszenie zwycieskiej reklamy. Ale też Marcie Filipiak (SGzII) za umiesczenie w pierszej piątce aż dwóch reklam (miejsce drugie i czwarte), Pawłowi Grzelakowi (SG I) za nominowanie reklamy z miejsca trzeciego, Ani Paczkowskiej (FOTO I) i Mikołajowi Rytel (SG I) za niezależne zgłoszenie reklam z miejsca czwartego oraz Barbarze Rej-Witt (SGzI) za nominowanie reklamy, która zajęła miejsce piąte.
Wszystkie te osoby otrzymują nagrody przewidziane w regulaminie.
Gratuluję także pozostałym nominantom, którzy wprowadzili "swoje" reklamy do pierwszej dziesiątki. Pozostaje Wam niekłamana i głęboka satysfakcja oraz podjęcie prób zwycięstwa w konkursie AD 2009.
Podziękowania i zaproszenie
Bardzo dziękuję wszystkim, którzy zechcieli być jurorami w naszym konkursie i w pocie czoła wybierali najlepsze reklamy spośród aż 145 projektów, co wymagało trochę wysiłku. Jeszcze bardziej dziękuję osobom, które zadały sobie trud wyszukania i zgłoszenia reklam do konkursu - rzecz jasna bez Was ten konkurs w ogóle by się nie odbył.
Dodatkowo dziękuję za pomoc w prezentacji prac: Ewelinie Kornackiej, Anicie Kot i Adamowi Dobkowskiemu (w internecie) oraz rzeszy woluntariuszy z grup SG i FOTO zaocznych I i II roku, z bartkiem_f na czele (na korytarzach szkolnych).
Zapraszam też wszystkich do udziału w kolejnej edycji Konkursu na najlepszą Reklamę Prasową Roku - tym razem 2009. Można już zgłaszać projekty!
REKLAMA PRASOWA ROKU 2008
Przebieg konkursu AD 2008
- zgłaszanie reklam X, XI, XII ’2008
- nominacje XII’ 2008
- prezentacja XII ’2008
- głosowanie I ’2009
- ogłoszenie wyników I ’2009
Dane statystyczne
- nominowane reklamy: 145 projektów
- zgłaszający: 41 osób
- głosujący: 237 osób (każdy z jurorów mógł głosować na maksymalnie 5 reklam)
(a) w grupach dziennych: 117 osób
(b) w grupach zaocznych: 120 osób
- tytuły prasowe: ponad 60 gazet i magazynów
- dzienniki…
… tylko 3 reklamy; po 1 z Gazety Wyborczej, Metra, Echa Miasta
- czasopisma…
… przede wszystkim tygodniki opinii (np. Wprost, Newsweek, Przekrój) i czasopisma kobiece (tygodnik Gala; dwutygodniki: Party, Viva; miesięczniki: Claudia, Glamour, Cosmopolitan, Pani), ale także czasopisma młodzieżowe (np. Joy, Machina) oraz branżowe i hobbystyczne (np. Press, OutdoorMedia, CD Action, PSX)
- reklamy bez punktów: 25
- reklamy z punktami: 120
- reklamy z ponad 10 pkt.: 35
- reklamy z ponad 20 pkt.: 15
Przykłady (ciekawych) reklam bez punktów
Ulubione reklamy w grupach dziennych,
ale niedocenione w zaocznych
Ulubione reklamy w grupach zaocznych,
ale niedocenione w dziennych
Ostateczne wyniki głosowania
miejsce 10.
reklama #19
(23 głosy)
miejsce 9.
reklama #27
(24 głosy)
miejsce 8.
reklama #119
(25 głosów)
miejsce 7.
reklama #144
(26 głosów)
miejsce 6.
reklama #48
(29 głosów)
miejsce 5.
reklama #76
(31 głosów)
miejsce 4.
reklama #03
(35 głosów)
miejsce 3.
reklama #93
(38 głosów)
miejsce 2.
reklama #126
(43 głosy)
miejsce 1.
reklama #04
(76 głosów)
Gratulacje
Gratulacje należą sie zarówno twórcom nagrodzonych reklam oraz reklamodawcom, jak i osobom, które je dostrzegły i do naszego konkursu zgłosiły. Przede wszystkim Bogumile Borzęckiej i Piotrowi Borychowskiemu (oboje z SGzI) za niezależne zgłoszenie zwycieskiej reklamy. Ale też Marcie Filipiak (SGzII) za umiesczenie w pierszej piątce aż dwóch reklam (miejsce drugie i czwarte), Pawłowi Grzelakowi (SG I) za nominowanie reklamy z miejsca trzeciego, Ani Paczkowskiej (FOTO I) i Mikołajowi Rytel (SG I) za niezależne zgłoszenie reklam z miejsca czwartego oraz Barbarze Rej-Witt (SGzI) za nominowanie reklamy, która zajęła miejsce piąte.
Wszystkie te osoby otrzymują nagrody przewidziane w regulaminie.
Gratuluję także pozostałym nominantom, którzy wprowadzili "swoje" reklamy do pierwszej dziesiątki. Pozostaje Wam niekłamana i głęboka satysfakcja oraz podjęcie prób zwycięstwa w konkursie AD 2009.
Podziękowania i zaproszenie
Bardzo dziękuję wszystkim, którzy zechcieli być jurorami w naszym konkursie i w pocie czoła wybierali najlepsze reklamy spośród aż 145 projektów, co wymagało trochę wysiłku. Jeszcze bardziej dziękuję osobom, które zadały sobie trud wyszukania i zgłoszenia reklam do konkursu - rzecz jasna bez Was ten konkurs w ogóle by się nie odbył.
Dodatkowo dziękuję za pomoc w prezentacji prac: Ewelinie Kornackiej, Anicie Kot i Adamowi Dobkowskiemu (w internecie) oraz rzeszy woluntariuszy z grup SG i FOTO zaocznych I i II roku, z bartkiem_f na czele (na korytarzach szkolnych).
Zapraszam też wszystkich do udziału w kolejnej edycji Konkursu na najlepszą Reklamę Prasową Roku - tym razem 2009. Można już zgłaszać projekty!