Może na początek podaj jakieś wymagania względem tej pracy, na pewno nauczyciele coś takiego nakreślili, a do udzielenia pomocy się to przyda. Chętnie służę pomocą, z racji wykształcenia i hobby
Funkcje języka można podzielić na następujące:
-
informacyjna - przekaz niezbędnych wiadomości, najczęściej nazwy produktu, nazwy i adresu firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu,
-
impresywna (nakłaniająca) - skupia się na używaniu takich form jak: „dla ciebie”, „twój” lub „kup”, „sprawdź”, „wypróbuj”,
-
ekspresywna (zachwalająca) - to głównie same superlatywy pod adresem prezentowanego produktu czy usługi (najlepszy, jedyny).
Te trzy powyższe są najczęściej wymienianymi funkcjami języka. Niektórzy znawcy tematu wymieniają także takie funkcje jak np. poetycka - gdzie stosowane są rymy, wykorzystuje wieloznaczność wyrazów, grę słów, inny zestaw funkcji to:
1. Edukacyjna
2. Informacyjna
3. Wspierania sprzedaży (przypominanie, nakłanianie)
4. Konkurencyjna
5. Manipulacyjna
6. Komplementarności
Oczywiście każda reklama cechuje się funkcją perswazyjną, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi
Mam nadzieję, ze na początku jakoś pomogłam
