natknalem sie przypadkowo na takie cos w necie, i nawet "cos"z ostatnich zajec z promocji sie znalazlo:
1. Ceny reklamy w telewizji wzrosną
Szacunki są różne, ale eksperci są zgodni - reklama telewizyjna będzie droższa. Zdaniem CR Media Consulting stacje już w zeszłym roku próbowały nieśmiało podnosić ceny, ale długoterminowe umowy z reklamodawcami hamowały te starania.
W tym roku wzrost cen odczują wszyscy reklamodawcy. - Jednak podwyżki nie będą tak szybkie i znaczące, jak chciałyby stacje - uważa Tomasz Brzeziński z CR Media Consulting. Zdaniem Arkadiusza Kaweckiego z domu mediowego Mediaedge:cia ceny mogą wzrosnąć w tym roku średnio o 5-10 proc.
2. SMS, MMS, audiotele - przychody będą spadać
Zdaniem Piotra Fajksa, dyrektora programowego tej stacji, mogą to zmienić operatorzy telefonii komórkowej, jeśli uda im się zwiększyć armię abonentów. P
3. Wzrośnie za to popularność sponsoringu...
W tym roku sponsoring może wrócić do łask, bo ceny klasycznych reklam pójdą w górę, a wykorzystanie czasu antenowego dostępnego dla reklam pozostanie na wysokim poziomie. Zarówno TVN, jak i TVP planują w tym roku zwiększenie przychodów ze sponsoringu.
- Rośnie akceptacja tej formy przekazu ze strony widzów. Zwiększa się też odsetek pozytywnie ocenianych firm sponsorujących programy telewizyjne. W tym roku będziemy starali się skierować naszą ofertę do znacznie szerszego grona reklamodawców - mówi "GW" Michał Kaliński z Biura Reklamy TVP.
4. ...i product placement. Reklamy będą coraz bardziej przenikały do programu telewizyjnego
5. Widzowie będą coraz bardziej unikali reklam Potwierdzają to ostatnie badania Ipsos-ASI (więcej)
6. Nie dojdzie do poważnych zmian właścicielskich
TVP na pewno nie zostanie sprywatyzowana w tym roku. Z Polsatu, który rozmawia z inwestorami już od ponad dwóch lat, wciąż nie ma żadnych wyraźnych sygnałów.
7. Kanały tematyczne będą nadal szybko rosły
Popyt na nowe dobre kanały tematyczne wzrósł. Grupa ITI uruchomiła motoryzacyjny TVN Turbo i TVN Meteo. Powstał też poświęcony telewizji Pilot, filmowy KinoPolska oraz interaktywny iTV. W lutym tego roku pojawił się również interaktywny 4fun.tv, a Grupa ITI zapowiada start kolejnych kanałów tematycznych - jednego dla kobiet i drugiego - być może - biznesowego. 2 kwietnia rozpoczyna emisję programu stacja Podróże TV.
8. Reality show nadal będą dobrym sposobem na budowę widowni
Mylili się analitycy wieszczący koniec reality show. W 2003 r. ten format wciąż interesował zarówno polskich, jak i zagranicznych widzów.
Piotr Fajks podkreśla jednak, że obecnie w polskich telewizjach nie ma reality show w czystej postaci. - "Bar" nie jest klasycznym reality show, lecz pomieszaniem reality m.in. z soap operą - mówi Fajks. Jego zdaniem reality show nie jest lokomotywą programową polskich stacji, ale jest jednym z "ważnych wagonów".
9. Więcej sportu
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Portugalii oraz letnie igrzyska olimpijskie w Grecji będą emitowane przez telewizję publiczną w porze największej oglądalności. Z pewnością przyciągną dużą widownię i będą najpopularniejszymi widowiskami telewizyjnymi roku, o ile nie zdarzy się np. kolejny wielki atak terrorystyczny.
10. Coraz więcej produkcji telewizyjnych będzie wydawanych na płytach DVD
Andrzej Łudziński, szef firmy Warner Home Video wydającej na DVD takie seriale, jak "Rodzina Soprano", "Przyjaciele" czy "6 stóp pod ziemią", mówi, że potencjał rynku płyt wideo jest bardzo duży. - Dynamika wzrostu jest bardzo obiecująca, rocznie po 40-60 proc. Trzeba jednak pamiętać, że startujemy z bardzo niskiego poziomu - podkreśla Łudziński. Według niego na półkach sklepowych w tym roku będzie pojawiać się coraz więcej tytułów telewizyjnych na DVD, w coraz większych nakładach. - Dla nadawców sprzedaż swoich produkcji w tym formacie oznacza nie tylko dodatkowy przychód, ale także promocję tego, co aktualnie pokazują na antenach - wyjaśnia Łudziński. - "Rodzina Soprano" na DVD napędza zainteresowanie kolejnymi odcinkami tego serialu w telewizji.
Vadim Makarenko, więcej w "Gazecie Wyborczej".
wzrasta , spada..
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar