Po co nam tzw. teoria

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Po co nam tzw. teoria

Post autor: andy » 22 lip (czw) 2004, 19:48:23

Jasne, że najważniejszą rzeczą to być profesjonalistą, czyli najlepiej wykonywać swój zawód. Bo kapucha na koncie, renoma w środowisku, zlecenia. Ale dobrze jest umieć mówić o reklamie, marketingu, PR.

Rozumieć te i inne dziedziny. W przeciwnym razie czeka nas los zawodników sportowych. Niektórzy to prawdziwi artyści na boisku, ale lepiej potem nie słuchać ich wypowiedzi po meczach, żeby nie wyparowało oczarowanie. No, ale to zawodnicy. A znawcy, eksperci? Nie jest lepiej. Oto garść przykładów z telewizyjnych komentarzy sportowych.

Popatrzmy na jego przytomnoć umysłu" - Dariusz Szpakowski

"Norwegowie w czerwonych koszulkach i białych spodenkach, Polacy - w strojach odwrotnie pokolorowanych" - Dariusz Szpakowski

"Grecy przy piłce, a konkretnie Warzycha" - Dariusz Szpakowski


Becker ożenił się, ma dziecko i teraz może zająć się już tylko tenisem" - Maciej Henszel


"Strzelił w długi róg bramkarza" - Dariusz Szpakowski

"Ciekawe co w Montpellier, bo zdaje się, ze tam dzisiaj jakieś zamachy bombowe zapowiadali. Tak się składa, ze gdy odbywają się Mistrzostwa Świata, to zawsze temu towarzysza jakieś dodatkowe atrakcje." - Szaranowicz

"Veron złapał się za włosy, a właściwie to nie miał się za co złapać, bo jest łysy." - Banasikowski

"Trzech zmian dokonał brazylijski arbiter prowadzący drużynę Jamajki"

"...Zubizaretta sięgnął po piłkę, która była po przeciwnej stronie boiska" - Zydorowicz

"Kultura kładzenia trawy w Holandii jest istotnie wielka kultura" - Piechniczek


I tytułem wyjaśnienia takich ubarwiających spektakl TV złotych mysli:

"... i tak jak wszyscy komentatorzy, przepraszam za wszystkie błędy, jakie popełniłem, ale taka jest piłka." - Tomaszewski


A zna ktoś takiego kalibru reklamowo - marketingowe akty mowy? :-D

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 29 lis (pn) 2004, 21:58:42

Szkoda ze temat przepadl bo jest bardzo ciekawy. Kazdy na pewno co dzien slyszy w reklamie rozne podobne bzdury. Pare przykladow

Twix, twix - dwa paluszki - Ciebie zaspokoja- sam niestety nie slyszalem. Cytuje za nasza Encyklopedia i prawdopodobnie aw(???)

To wie sie co sie ma- prawdopodobnie OMO jesli pamietam. Po niemiecku pieknie 2 znaczne u nas nie tylko zatracalo 2-znacznosc ale sens i jakas estetyke jezykowa.

ODPOWIEDZ