jezyk reklamy
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
jezyk reklamy
hej. mam prosbę do was! do matury juz blisko a ja mam temat jezyk reklamy- jego cechy i funkcje- omow na przykladzie zgromadzonego materiału - i niestety nic jeszcze nie mam. nie wiem od czego zaczac i w ogole jak to zrobić! prosił bym bardzo o pomoc jako iż jestescie ze szkoły reklamy to moze ktos cos mi pomoze. bede bardzo bardzo wdzieczny, Błagam o litośc!! jeszcze raz POMOCY!!
-
- Loża WSR
- Posty: 3908
- Rejestracja: 03 paź (ndz) 2004, 02:00:00
w pierwszej kolejnosci to dzis malo kto Ci pomoze 13.02.2005r. bo mamy/mielismy impreze szkolna
. Ale dam Ci dobra rade. Przeszukaj tematy na tym forum dotyczace ogloszenia/prosby o pomoc bo jzu wielu tegorocznych maturzystow pytalo sie o tematy zw. z rekalama na maturze i dostali linki i namiary na inne pomoce naukowe. Moze wygrzebiesz tez cos z tamtad dla siebie. Jesli nei to pcozekaj troszke a jak ludze odespia impreze to Ci ktos z pewnoscia jakos pomoze 





-
- akademiareklamy.edu.pl
- Posty: 1397
- Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00
rozpocznij od zgromadzenia materiałów do analizy - skup sie na jednym medium - reklamach prasowych lub internetowych - jesli masz np. aparat cyfrowy lub skaner mozesz przygotowac ciekawą i efektowna prezentację;
- kolejny krok to podjęcie decyzji, czy ograniczysz się np. tylko do reklam w miesięcznikach, dziennikach itp. czy tez może właśnie przygotujesz analizę przekrojową wskazujac podobieństwa i różnice
- mozesz też porównac różne media - reklamę prasową, telewizyjną i zewnętrzną - różnia się od siebie bardzo, zarówno jesli chodzi o cele jak i sposób ich realizowania
- aby ułatwic sobie sprawę, możesz ograniczyc analizę wyłącznie do sloganów reklamowych i poddać je szczegółowej analizie
PS
jak wrzucisz tu jakieś konkretne teksty pomożemy Ci poddać je ocenie i coś z nich wspólnie wyciśniemy
PSS
acha i jeszcze jedno, jak zawsze na początku kazdej tego typu pracy napisz krótki wstęp na podstawie dowolnej książki (z podaniem źródła) na temat: miejsca reklamy w marketingu: (tu krótka podpowiedź - podstawowe narzedzia marketingowe to: Produkt, Cena, Dystrybucja i Promocja; ta ostatnia zaś dzieli się na: Promocję sprzedaży, Public Relations, Sprzedaż osobistą i rzeczoną Reklamę), podaj podstawowe funkcje i zadania reklamy a potem przejdź do analizy konkretnych przypadków pod kątem języka i funckcji. Na koniec nie zapominaj o posumowaniu i osobistym stosunku do wspomnianego zagadnienia. ważne żeby praca miała wygląd "kompletnej" - nie chodzi o to by była przeładowana trescią i rozwlekła - tylko by wyczerpywała poruszane zagadnienia i dobrze sie "sprzedawała".
- kolejny krok to podjęcie decyzji, czy ograniczysz się np. tylko do reklam w miesięcznikach, dziennikach itp. czy tez może właśnie przygotujesz analizę przekrojową wskazujac podobieństwa i różnice
- mozesz też porównac różne media - reklamę prasową, telewizyjną i zewnętrzną - różnia się od siebie bardzo, zarówno jesli chodzi o cele jak i sposób ich realizowania
- aby ułatwic sobie sprawę, możesz ograniczyc analizę wyłącznie do sloganów reklamowych i poddać je szczegółowej analizie
PS
jak wrzucisz tu jakieś konkretne teksty pomożemy Ci poddać je ocenie i coś z nich wspólnie wyciśniemy
PSS
acha i jeszcze jedno, jak zawsze na początku kazdej tego typu pracy napisz krótki wstęp na podstawie dowolnej książki (z podaniem źródła) na temat: miejsca reklamy w marketingu: (tu krótka podpowiedź - podstawowe narzedzia marketingowe to: Produkt, Cena, Dystrybucja i Promocja; ta ostatnia zaś dzieli się na: Promocję sprzedaży, Public Relations, Sprzedaż osobistą i rzeczoną Reklamę), podaj podstawowe funkcje i zadania reklamy a potem przejdź do analizy konkretnych przypadków pod kątem języka i funckcji. Na koniec nie zapominaj o posumowaniu i osobistym stosunku do wspomnianego zagadnienia. ważne żeby praca miała wygląd "kompletnej" - nie chodzi o to by była przeładowana trescią i rozwlekła - tylko by wyczerpywała poruszane zagadnienia i dobrze sie "sprzedawała".
-
- akademiareklamy.edu.pl
- Posty: 1397
- Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00
Kamil, jeśli wykonasz minimum pracy własnej, tzn. zbierzesz materiały, opublikujesz je tu (przynajmniej częściowo - tzn np. część tekstową), to:
1. będziesz miał satysfakcję i może to Cię autentycznie zainteresuje,
2. łatwiej Ci będzie później zdać to, jak ktoś Cię zahaczy z komisji jakims dziwnym zaskakującym pytaniem - żeby np. sparwdzić czy jesteś autorem pracy - pewnie zauważyłeś, że teraz w mediach jest nagonka i nauczciele będą cięci na plagiaty
3. pomożemy ci te teksty zinterpretować, ale wykaż minimum zainteresowania i własnej inicjatywy - pójdź do dowolnej czytelni lub empiku zrób xero lub kup trochę kolorowych magazynów z reklamami, wrzuć tu zawartość merytoryczną i jakieś swoje pierwsze spostrzeżenia w w/w temacie a podejmiemy dialog - wówczas i inni, któzy mają podobny problem na tym skorzystają
PS
Chyba,że wprost proponujesz, żeby którys z naszych słuchaczy komercyjnie napisał Ci taką pracę - wówczas to zmienia postać rzeczy.
1. będziesz miał satysfakcję i może to Cię autentycznie zainteresuje,
2. łatwiej Ci będzie później zdać to, jak ktoś Cię zahaczy z komisji jakims dziwnym zaskakującym pytaniem - żeby np. sparwdzić czy jesteś autorem pracy - pewnie zauważyłeś, że teraz w mediach jest nagonka i nauczciele będą cięci na plagiaty
3. pomożemy ci te teksty zinterpretować, ale wykaż minimum zainteresowania i własnej inicjatywy - pójdź do dowolnej czytelni lub empiku zrób xero lub kup trochę kolorowych magazynów z reklamami, wrzuć tu zawartość merytoryczną i jakieś swoje pierwsze spostrzeżenia w w/w temacie a podejmiemy dialog - wówczas i inni, któzy mają podobny problem na tym skorzystają
PS
Chyba,że wprost proponujesz, żeby którys z naszych słuchaczy komercyjnie napisał Ci taką pracę - wówczas to zmienia postać rzeczy.
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
matura pomoc - licealiści
Niektóre prośby o pomoc są do siebie tematycznie podobne, możesz zatem jeszcze przejrzeć np.
<a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1886.html" target="_blank"> Internet, medium reklamowe, promocja</a>
<a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1464.html" target="_blank"> język reklamy, bibiografia - wybór</a>
<a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopicp-23758.html#23758" target="_blank"> definicja, reklama, marketig, telewizja</a>
<a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1886.html" target="_blank"> Internet, medium reklamowe, promocja</a>
<a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1464.html" target="_blank"> język reklamy, bibiografia - wybór</a>
<a href="http://www.szkolareklamy.pl/ftopicp-23758.html#23758" target="_blank"> definicja, reklama, marketig, telewizja</a>
Ostatnio zmieniony 17 lut (czw) 2005, 18:12:51 przez andy, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- akademiareklamy.edu.pl
- Posty: 1397
- Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00
-
- akademiareklamy.edu.pl
- Posty: 1397
- Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00
zdjęcia reklam a język perswazji
Kamilu,
przesłałes mi:
Wpływ reklamy na model współczesnego życia; analiza językowa wybranych tekstów reklamowych, z wyszczególnieniem metod i narzędzi wywierania perswazji; plan innej prezentacji; nauka o języku - bibliografia; oddziaływanie reklamy na dzieci i młodzież - analiza etyczno-psychologiczna; obraz świata w reklamie; zasady sprzeczności e językowym obrazie świata; slogan reklamowy, czyli najdroższe zdania swiata; zawłaszczanie i przenoszenie pól semantycznych w sloganach reklamowych, czyli zabawy z jezykiem; drugie dno, czyli jak hasła reklamowe
z poważnych stają się śmieszne; przewrotność logiki języka reklamy, czyli jak mówić, żeby nie powiedzieć; jak napisać dobre hasło reklamowe,
czyli odrobina praktyki; kurs wiedzy
o języku reklamy telewizyjnej; perswazyjna funkcja języka w tekstach reklamowych - bibliografia; reklama a normy prawne i etyczne; psychologia reklamy; Wpływ reklamy na kształtowanie wartości; reklama - jak to było na początku - akapicik; reklama - porady językowe: najwyższy stopień przymiotnika; reklama i jej wpływ na człowieka; system językowy.
I to jest wszystko doskonały materiał naukowy, tylko w tych materiałach nie ma prawie wogóle przykładów reklam - śladowe ilości i to od sasa do lasa.
Jeśli wiec mam Ci służyc moją wiedzą powtarzam prośbę
- zeskanuj lub obfotografuj aparatem cyfrowym ze 30 róznych reklam kierując się jakąś regułą - np. tylko reklama zewnętrzna albo tylko reklama prasowa albo tylko reklama w miesięcznikach itd. Wówczas będę miał co interpretować. I bedę mógł skutecznie Ci pomóc.
Przyponę Ci Twój temat: "...omów na przykladzie zgromadzonego materiału..."
przesłałes mi:
Wpływ reklamy na model współczesnego życia; analiza językowa wybranych tekstów reklamowych, z wyszczególnieniem metod i narzędzi wywierania perswazji; plan innej prezentacji; nauka o języku - bibliografia; oddziaływanie reklamy na dzieci i młodzież - analiza etyczno-psychologiczna; obraz świata w reklamie; zasady sprzeczności e językowym obrazie świata; slogan reklamowy, czyli najdroższe zdania swiata; zawłaszczanie i przenoszenie pól semantycznych w sloganach reklamowych, czyli zabawy z jezykiem; drugie dno, czyli jak hasła reklamowe
z poważnych stają się śmieszne; przewrotność logiki języka reklamy, czyli jak mówić, żeby nie powiedzieć; jak napisać dobre hasło reklamowe,
czyli odrobina praktyki; kurs wiedzy
o języku reklamy telewizyjnej; perswazyjna funkcja języka w tekstach reklamowych - bibliografia; reklama a normy prawne i etyczne; psychologia reklamy; Wpływ reklamy na kształtowanie wartości; reklama - jak to było na początku - akapicik; reklama - porady językowe: najwyższy stopień przymiotnika; reklama i jej wpływ na człowieka; system językowy.
I to jest wszystko doskonały materiał naukowy, tylko w tych materiałach nie ma prawie wogóle przykładów reklam - śladowe ilości i to od sasa do lasa.
Jeśli wiec mam Ci służyc moją wiedzą powtarzam prośbę
- zeskanuj lub obfotografuj aparatem cyfrowym ze 30 róznych reklam kierując się jakąś regułą - np. tylko reklama zewnętrzna albo tylko reklama prasowa albo tylko reklama w miesięcznikach itd. Wówczas będę miał co interpretować. I bedę mógł skutecznie Ci pomóc.
Przyponę Ci Twój temat: "...omów na przykladzie zgromadzonego materiału..."
-
- Nowy(a)
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 mar (śr) 2005, 01:00:00
- mozesz też porównac różne media - reklamę prasową, telewizyjną i zewnętrzną - różnia się od siebie bardzo, zarówno jesli chodzi o cele jak i sposób ich realizowania
Otóż to, aczkolwiek? Jak dokonać owego porównania kiedy nie ma się pojęcia w tej dziedzinie? A, w książkach rzadko kiedy, można zaczerpnąć tego rodzaju informacji, jeśli już to bardzo ciężko! ..
Więc, czy mógłbyś rozwinąć wątek bardziej?..
Chodzi mi o te różnice między reklamą TV a prasową ..
Byłabym wdzięcza!
Otóż to, aczkolwiek? Jak dokonać owego porównania kiedy nie ma się pojęcia w tej dziedzinie? A, w książkach rzadko kiedy, można zaczerpnąć tego rodzaju informacji, jeśli już to bardzo ciężko! ..
Więc, czy mógłbyś rozwinąć wątek bardziej?..
Chodzi mi o te różnice między reklamą TV a prasową ..
Byłabym wdzięcza!
-
- Czasami coś napisze
- Posty: 101
- Rejestracja: 10 wrz (pt) 2004, 02:00:00
A masz juz jakis konspekt?
Jesli nie to moze ci sie przydac podrecznik
"Matura 2005, jezyk polski, matura ustna, porady, prezentacje, żródła"
wydawnictwa IDEA, Krakow 2004
autorstwa Malgorzaty janasz, Brygidy Maciejewskiej, Andrzeja Splikowaskiego i Gabrieli Żylińskiej
Tam znajdziesz konspekt i rozne sposoby rozwiniecia prezentacji, ze wzgledu na omawiany problem.
Jesli nie to moze ci sie przydac podrecznik
"Matura 2005, jezyk polski, matura ustna, porady, prezentacje, żródła"
wydawnictwa IDEA, Krakow 2004
autorstwa Malgorzaty janasz, Brygidy Maciejewskiej, Andrzeja Splikowaskiego i Gabrieli Żylińskiej
Tam znajdziesz konspekt i rozne sposoby rozwiniecia prezentacji, ze wzgledu na omawiany problem.
-
- Nowy(a)
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 mar (śr) 2005, 01:00:00
Dziękuję pięknie, za nakierowanie!
Doprawdy, często miewam dni kiedy, włada mną chęć walnięcia tym wszystkim, tym zbieraniem wciąż to nowego materiału, analizowania, układania i pisania konspektu! Który wciąż do poprawki .. brr! ..
Czasem, mając ogromny mętlik w głowie, już sama nie wiem, za co się wciąć..
"Językowy obraz świata, w rewklamie i tytułach prasowych. Analiza porównawcza"
Wydawałoby się, taki prosty temat! ..
A tu, wielkie zaskoczenie
Doprawdy, często miewam dni kiedy, włada mną chęć walnięcia tym wszystkim, tym zbieraniem wciąż to nowego materiału, analizowania, układania i pisania konspektu! Który wciąż do poprawki .. brr! ..
Czasem, mając ogromny mętlik w głowie, już sama nie wiem, za co się wciąć..
"Językowy obraz świata, w rewklamie i tytułach prasowych. Analiza porównawcza"
Wydawałoby się, taki prosty temat! ..
A tu, wielkie zaskoczenie
