Cechy jezyka reklamy

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
m1chal3k
Nowy(a)
Posty: 1
Rejestracja: 14 mar (pn) 2005, 01:00:00

Cechy jezyka reklamy

Post autor: m1chal3k » 14 mar (pn) 2005, 20:33:50

Witam jestem kolejnym z maturzystow ktorzy wybrali temat zwiazany z reklama :-). Moj temat to "Cechy jezyka reklamy" niby wszystko na oko takie proste a jednak mam problemy. Poprostu nie wiem jak mam sie do tego zabrac, co mam wyjasnic czego mam sie nauczyc co mam przeczytac... itd... Czytalem kilka poprzednich topic'ow i byly tam podobne tematy jednak "moze jestem glupi" nadal nic z tego nie wiem. Bardzo bym prosil o pomoc zeby ktos mogl "pokierowac" tym co mam robic. Jesli ktos mialby chwile czasu i checi bardzo prosze o kontakt na gg : 1818425 . Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelka pomoc :-)

Havoc
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 3908
Rejestracja: 03 paź (ndz) 2004, 02:00:00

Post autor: Havoc » 14 mar (pn) 2005, 21:59:31

Dobra bez sciemy i zeby uniknac jakichkolwiek naglych spadow na moje gg ludzi ktorzy potrzebuja pomocy zamieszczam to tu. W koncu to i Tobie sie pryda mam nadzieje :wink:


1. Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, Warszawa 1999 - błyskotliwa i przystępnie napisana analiza języka reklamy autorstwa znanego i cenionego znawcy języka polskiego. To pozycja obowiązkowa, jeśli zdecydowałeś się na takie zagadnienie. Profesor Bralczyk udowadnia, jak bardzo język reklamy różni się od tego, którym posługujemy się na co dzień. Obnaża także mechanizmy rządzące światem wykreowanym przez reklamy
2. Jan Goślicki, Sztuka reklamy, Kraków 1993 - jeśli uważnie przejrzysz tę książkę, na pewno natrafisz na interesujące fragmenty. Niestety, tylko do przejrzenia ze względu na trudny, enigmatyczny język
3. Marek Kochan, Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2002 - ponieważ autor podaje "równolegle" przykłady z polityki i reklamy (prawdę mówiąc, tej pierwszej poświęca trochę więcej miejsca), będziesz zmuszony do nieraz mozolnego wyłapywania ważnych informacji. Ale naprawdę warto!
4. Stanisław Kuśmierski, Reklama jest sztuką, Warszawa 1996 - przystępnie napisane (prawie kawa na ławę); jeśli tę pozycję przeczytasz jako pierwszą, zdobędziesz podstawowe wiadomości i łatwiej Ci będzie przebrnąć przez kolejne opracowania
5. Ewa Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001 - ta książka stała się bardzo modna i warto, byś umieścił ją w swojej bibliografii. Jest nie tylko modna, ale i mądra, wartościowa, wiele można się z niej dowiedzieć. Lekturę może utrudniać skomplikowany język i fachowe pojęcia; jednak spróbuj podjąć to wyzwanie

Enjoy:)!!

Gość

Post autor: Gość » 15 mar (wt) 2005, 07:06:41

Juz wczoraj rozmawialismy jeszcze raz wielkie dzieki :->

ODPOWIEDZ