Warsztaty dziennikarskie

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

zielonyszerszen
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7154
Rejestracja: 10 cze (pt) 2005, 02:00:00

Post autor: zielonyszerszen » 17 lis (czw) 2005, 16:13:41

A Ty Andy znowu swoje.
Nikt tu nie zagląda i nikt nie będzie zaglądał wiec nie podpuszczaj mnie abym Ci towarzyszył w Twoim monologu.
Zamknij to i do domu. :mrgreen:

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

strumień świadomości

Post autor: andy » 17 lis (czw) 2005, 16:33:07

Ale ja nie mogę, po prostu nie jestem w stanie przerwać. Wessało mnie ;-)

machoek
Nowy(a)
Posty: 12
Rejestracja: 07 paź (pt) 2005, 02:00:00

Post autor: machoek » 17 lis (czw) 2005, 17:19:29

A jednal niektorzy tu dotarli, ale przebrnac przez te wszystkie informacje... potrzeba troche czasu zanim monolog Andiego bedzie mogl przerodzic sie w dyskusje.

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

strumień świadomości a wujek Freud a psychoanaliza aaaaaaaaa

Post autor: andy » 17 lis (czw) 2005, 17:27:54

No to nici z wymyślania nowego gatunku dziennikarskiego ;-)

Monolog? Dopiero poinformowanie na zajęciach o obowiązkowym uczestnictwie (lektura, dyskusje itp) w topicach tematycznych zaczyna przynosić efekty.

(do każdych moich zajęć zakładam osobny w celu uzupełnienia spotkań w realu, większej efektywności edukacji itp)

A szkoda, że trzeba w pewnym sensie do tego zmuszać. We wszystkich solidnych tzw. placówkach edukacyjnych, także w Polsce, uczestnictwo w dyskusjach jako uzupełnienie zajęć itp. to standard. I to bardzo ceniony przez studentów.

Dlaczego w WSR miałoby być inaczej :?:

machoek
Nowy(a)
Posty: 12
Rejestracja: 07 paź (pt) 2005, 02:00:00

Post autor: machoek » 17 lis (czw) 2005, 17:33:09

Andy - niektorych zapewne onieśmielają Twoje obszerne i bogate okraszone informacjami posty %)
Zanim człowiek zdąży się zaznajomić z jednym wpisem - na jego miejsce powstaje 10 kolejnych...
I bądź tu mądry i pisz wiersze...
;-)

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

dziennikarstwo

Post autor: andy » 17 lis (czw) 2005, 17:43:13

Ok, dzieki za uwage bede zatem pisal krocej.

Jakkolwiek niekiedy niektorych info nie da sie zanadto skrocic. Wowczas oczywiscie wystarczy, ze beda czytane, niekoniecznie dyskutowane :-)

aw
akademiareklamy.edu.pl
akademiareklamy.edu.pl
Posty: 1397
Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00

Reklama i sponsorning

Post autor: aw » 18 lis (pt) 2005, 21:06:13

Reklama i sponsorning - jak sobie radzić z wpływem PR-owców i wszelkiej maści marketing-owców na pracę biednych dziennikarzy? I dlaczego wogóle nas ten problem frapuje?

1. Materiał, który sprawia wrażenie reklamowego lub sponsorowanego naraża redakcję na utratę opinii bezstronnej i niezależnej.

2. Dziennikarz może wymienić nazwe firmy lub produktu tylko z uzasadnionych powodów.

3. Nie możesz też jednak pisac "w pewnej firmie, pewien człowiek, pewnie coś zrobi pewnego dnia o pewnej godzinie." - momo iz redakcja jest tego pewna czytelnik ma wrażenie wręcz odwrotne.

4. Użyte określenia danego produktu lub firmy powinny być dokładne.

5. Nie wolno nadmiernie, ani wizualnie ani werbalnie, eksponować produktu czy nazwy firmy.

6. Pamiętajmy, że PR menagerowie współpracują z wieloma redakcjami i przesyłają im identyczne materiały - naszym zadaniem jest ich redagowanie a nie przedrukowywanie.

7. Umieszczenie wzmianki o sponsorze imprezy jest uzasadnione, jeśli:
- nazwisko/nazwa sponsora jest częścią tytułu imprezy lub jest tak silnie związana z tytułem, że usunięcie zmieniałoby sens, utrudniało zrozumienie;
- wkład sponsora jest tak ważny, że pominięcie go byłoby dziennikarską nieuczciwością.

8. Zasadą jest nie przyjmowanie pieniędzy, usług, dóbr, ułatwień od żadnego sponsora, mecenasa itp. w zamian za wzmiankowanie, ukazywanie produktów, znaków firmowych, nieuzasadnione wykorzystywanie ich w trakcie realizacji materiału dziennikarskiego.

9. Artykuły poradnikowe muszą:
- być dokładne pod wzgledem faktów, szczegółowo udokumentowane;
- zapewniać najszerszy zakres dostepnosci, by nie tworzyć wrazenia faworyzowania kogokolwiek;
- w równym stopniu prezentować produkty małych producentów i wielkich koncernów;
- przedstawiając skargi klientów, dać szansę fimom na odpowiedź.

10. Reporterzy, dziennikarze, wydawcy nie mogą mieć żadnego związku z prezentowanymi firmami.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12706
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Zaliczenie warsztatów internetowych

Post autor: s_wojtkowski » 06 gru (wt) 2005, 17:20:21

:!: Ważna informacja dla wszystkich, którzy nie mają jeszcze wpisów (lub zaliczenia w ogóle) z Warsztatów internetowych I lub II (a powinni mieć) jest opublikowana na forum Ogłoszenia dla Słuchaczy WSR :!:

ODPOWIEDZ