Advertising Age. Nowe trendy marketingowe
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Nowy(a)
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 cze (śr) 2005, 02:00:00
Tłumaczenia
znalazlem w necie tłumaczenia do wybranych artykółów z AA co przawda mało ich ale napewno sie przydadza do zajec
http://***SPAM***.pl/press_list/id/6
http://***SPAM***.pl/press_list/id/6
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
ad age
Cieszę się, ja także je (dawno temu) znalazłem.
Rzecz jednak w tym, że to Wy & ja czytamy w oryginale nadchodzące każdego tygodnia kolejne wydania Advertinsg Age. Czytamy je, tłumaczymy, robimy notatki, itp.
Innymi słowy, zgodnie z formułą zajęć, którą dość precyzyjnie wyłożyłem, nie będziemy korzystać z żadnym tłumaczeń. Poza moimi i przekładami, często bardzo fachowymi, uczestników zajęć.
pozdrawiam
am
Rzecz jednak w tym, że to Wy & ja czytamy w oryginale nadchodzące każdego tygodnia kolejne wydania Advertinsg Age. Czytamy je, tłumaczymy, robimy notatki, itp.
Innymi słowy, zgodnie z formułą zajęć, którą dość precyzyjnie wyłożyłem, nie będziemy korzystać z żadnym tłumaczeń. Poza moimi i przekładami, często bardzo fachowymi, uczestników zajęć.
pozdrawiam
am
-
- Początkujący(a)
- Posty: 51
- Rejestracja: 07 wrz (śr) 2005, 02:00:00
tak tak to jest właśnie brak czasu ale na otarcie łez-
MARKETING PARTYZANCKI
Technika powodująca niewspółmierną do zainwestowanych środków znajomość produktu dzięki plotce, szumowi medialnemu lub niekonwencjonalnym mediom. Działania o niewielkich nakładach finansowych, które jednak osiągają duży marketingowy odzew.
Niespodzianka, tajemniczość, wzbudzanie zaciekawienia, nowość. Nośnikiem reklamy może być wszystko. Ważne jest zaskoczenie widzów. Natykając się nagle na niekonwencjonalny przekaz z pewnością zwrócą na niego większą uwagę. Należy ich wyrwać z poczucia, że poza tradycyjnymi mediami są chronieni przed przekazem marketingowym. Jest też druga strona medalu – akcja musi być przeprowadzona możliwie najskromniejszymi środkami. Niekonwencjonalnie i tanio, ale najlepiej tak, żeby wzbudzić zainteresowanie mediów, co da dodatkowy, darmowy rozgłos. Tego rodzaju akcje organizowane są zarówno przez firmy zainteresowane promocją jednorazowo, jak i wyspecjalizowane agencje. Najczęściej dotyczą one produktów typu lifestyle: gadżetów elektronicznych, gier bądź nowych narzędzi gry, telefonów komórkowych, lecz również gwiazd muzyki pop jak i zespołów niezależnych, nowych serwisów internetowych czy usług.
Źródło:http://www.marketing-news.pl/special.php?page=9
-----PRZYKŁAD-------
Czym przyciagnąć studentów?
Na całym świecie systematycznie wzrasta liczba szkół wyższych. Nie dziwi więc fakt, że uczelnie stosują szeroki wachlarz marketingowych zabiegów, aby zdobyć rozgłos i zwabić studentów. Najlepszym są pieniądze, jakimi dysponuje Donald Trump. Innym - zajęcia z pornografii
Istnieje np. uniwersytet, który kusi zarówno nowoczesnością, jak i prestiżem. Wiedzę poszerza się w nim drogą internetową. Z pewnością nie jest to rozwiązanie odpowiadające każdemu, jednak dla wielu osób niezwykle wygodne i praktyczne. Zakres przewidzianych zajęć obejmuje marketing, zarządzanie nieruchomościami oraz przedsiębiorczość.
Być może cała inicjatywa nie wzbudziłaby wielkiego zainteresowania, gdyby nie osoba fundatora. Nietypowy uniwersytet firmuje bowiem znany amerykański miliarder Donald Trump, który na co dzień inwestuje w nieruchomości, wydaje magazyn dla mężczyzn, a także projektuje męskie ubrania. Za 16-tygodniową naukę w jego szkole trzeba zapłacić 300 dolarów. Z kolei podstawowy komplet sześciu płyt CD oraz zeszyt ćwiczeń to wydatek kolejnych 400 dolarów.
Fortuna Trumpa gwarantuje nowej uczelni szybki i korzystny start. Miliarder już namówił do współpracy znanych profesorów z prestiżowych amerykańskich uniwersytetów. Udział naukowych autorytetów w przedsięwzięciu sprawia, że z dnia na dzień podnosi się renoma szkoły. Placówki o skromniejszych budżetach muszą na nią pracować znacznie dłużej.
Można jednak przyciągać studentów również niestandardową tematyką prowadzonych zajęć. Do takich z pewnością należy kurs... pornografii w kulturze popularnej, oferowany na jednym z uniwersytetów w stanie Iowa. Ten cykl zajęć reklamowany był jako jednorazowe przedsięwzięcie, co zapewne wpłynęło na duże zainteresowanie. Kto wie, czy wielu studentów nie padło ofiarą własnej ciekawości. Rozczarowane musiały czuć się osoby, które liczyły przede wszystkim na wyświetlanie filmów pornograficznych. Celem kursu było tymczasem przedstawienie drogi, jaką przebyła pornografia – z czasopism do codziennej reklamy.
Z kolei na naszej rodzimej edukacyjnej niwie praktyczne rozwiązanie wprowadziła część prywatnych uczelni województwa śląskiego. Jeśli student ma problemy z zapłaceniem czesnego, może odpracować jego część. W ten sposób reguluje należności finansowe względem uczelni, a zarazem zdobywa doświadczenie zawodowe. Do wyboru są prace w wydawnictwie (korekta, adiustacja), biurowe, a także roznoszenie ulotek.
Wykorzystanie wizerunku znanych osób, lekko prowokacyjne hasła oraz upusty cenowe to już standardowe narzędzia przy promowaniu wszelkich produktów. Nadają się zarówno do promocji dżemu wiśniowego, telefonu komórkowego, jak i samochodu. Obecnie bez żenady sięgnęły po nie także uczelnie, co sprawia, że ich walka o studentów staje się bardziej widoczna i nabiera ogólnie obowiązującego kolorytu.
Autor:
M.Gazda, Czym przyciagnąć studentów, "MpK-A", nr 116, 13-07-2005,
Źródło: http://www.marketing-news.pl/article.php?art=669
Technika powodująca niewspółmierną do zainwestowanych środków znajomość produktu dzięki plotce, szumowi medialnemu lub niekonwencjonalnym mediom. Działania o niewielkich nakładach finansowych, które jednak osiągają duży marketingowy odzew.
Niespodzianka, tajemniczość, wzbudzanie zaciekawienia, nowość. Nośnikiem reklamy może być wszystko. Ważne jest zaskoczenie widzów. Natykając się nagle na niekonwencjonalny przekaz z pewnością zwrócą na niego większą uwagę. Należy ich wyrwać z poczucia, że poza tradycyjnymi mediami są chronieni przed przekazem marketingowym. Jest też druga strona medalu – akcja musi być przeprowadzona możliwie najskromniejszymi środkami. Niekonwencjonalnie i tanio, ale najlepiej tak, żeby wzbudzić zainteresowanie mediów, co da dodatkowy, darmowy rozgłos. Tego rodzaju akcje organizowane są zarówno przez firmy zainteresowane promocją jednorazowo, jak i wyspecjalizowane agencje. Najczęściej dotyczą one produktów typu lifestyle: gadżetów elektronicznych, gier bądź nowych narzędzi gry, telefonów komórkowych, lecz również gwiazd muzyki pop jak i zespołów niezależnych, nowych serwisów internetowych czy usług.
Źródło:http://www.marketing-news.pl/special.php?page=9
-----PRZYKŁAD-------
Czym przyciagnąć studentów?
Na całym świecie systematycznie wzrasta liczba szkół wyższych. Nie dziwi więc fakt, że uczelnie stosują szeroki wachlarz marketingowych zabiegów, aby zdobyć rozgłos i zwabić studentów. Najlepszym są pieniądze, jakimi dysponuje Donald Trump. Innym - zajęcia z pornografii
Istnieje np. uniwersytet, który kusi zarówno nowoczesnością, jak i prestiżem. Wiedzę poszerza się w nim drogą internetową. Z pewnością nie jest to rozwiązanie odpowiadające każdemu, jednak dla wielu osób niezwykle wygodne i praktyczne. Zakres przewidzianych zajęć obejmuje marketing, zarządzanie nieruchomościami oraz przedsiębiorczość.
Być może cała inicjatywa nie wzbudziłaby wielkiego zainteresowania, gdyby nie osoba fundatora. Nietypowy uniwersytet firmuje bowiem znany amerykański miliarder Donald Trump, który na co dzień inwestuje w nieruchomości, wydaje magazyn dla mężczyzn, a także projektuje męskie ubrania. Za 16-tygodniową naukę w jego szkole trzeba zapłacić 300 dolarów. Z kolei podstawowy komplet sześciu płyt CD oraz zeszyt ćwiczeń to wydatek kolejnych 400 dolarów.
Fortuna Trumpa gwarantuje nowej uczelni szybki i korzystny start. Miliarder już namówił do współpracy znanych profesorów z prestiżowych amerykańskich uniwersytetów. Udział naukowych autorytetów w przedsięwzięciu sprawia, że z dnia na dzień podnosi się renoma szkoły. Placówki o skromniejszych budżetach muszą na nią pracować znacznie dłużej.
Można jednak przyciągać studentów również niestandardową tematyką prowadzonych zajęć. Do takich z pewnością należy kurs... pornografii w kulturze popularnej, oferowany na jednym z uniwersytetów w stanie Iowa. Ten cykl zajęć reklamowany był jako jednorazowe przedsięwzięcie, co zapewne wpłynęło na duże zainteresowanie. Kto wie, czy wielu studentów nie padło ofiarą własnej ciekawości. Rozczarowane musiały czuć się osoby, które liczyły przede wszystkim na wyświetlanie filmów pornograficznych. Celem kursu było tymczasem przedstawienie drogi, jaką przebyła pornografia – z czasopism do codziennej reklamy.
Z kolei na naszej rodzimej edukacyjnej niwie praktyczne rozwiązanie wprowadziła część prywatnych uczelni województwa śląskiego. Jeśli student ma problemy z zapłaceniem czesnego, może odpracować jego część. W ten sposób reguluje należności finansowe względem uczelni, a zarazem zdobywa doświadczenie zawodowe. Do wyboru są prace w wydawnictwie (korekta, adiustacja), biurowe, a także roznoszenie ulotek.
Wykorzystanie wizerunku znanych osób, lekko prowokacyjne hasła oraz upusty cenowe to już standardowe narzędzia przy promowaniu wszelkich produktów. Nadają się zarówno do promocji dżemu wiśniowego, telefonu komórkowego, jak i samochodu. Obecnie bez żenady sięgnęły po nie także uczelnie, co sprawia, że ich walka o studentów staje się bardziej widoczna i nabiera ogólnie obowiązującego kolorytu.
Autor:
M.Gazda, Czym przyciagnąć studentów, "MpK-A", nr 116, 13-07-2005,
Źródło: http://www.marketing-news.pl/article.php?art=669
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
zajecia z Ad age
Proponuje, aby rownolegle z przesylaniem mi mailem prac (najczesciej tlumaczen) z Advertising Age zamieszczac je na forum.
Byc moze stanie sie to zacheta do wiekszej samodzielnosci dla tzw. niezdecydowanych.
Dzisiejszy tekst Aniki to mniej wiecej miedzy 4 a 6. Jednakowoz rozumiem, ze to jeszcze rzecz do "wygladzenie". (Jakkolwiek juz teraz brzmi ciekawie).
Bylby takze wdzieczny za tempa przyspieszenie (w wyborze form zaliczenia i przede wszystkim realizacji), abysmy nie przezyli czego, co nastepca McLuhana, Derrick de Kerchove nazywa "stresem przyspieszenia"
(Jego ksiazka "Powloka kultury" jest jeszcze do przejrzenia w czytelni, polecam, zachecam.)
Nie wiem bowiem jak dlugo jeszcze "sila rozpedu" studentom WSR bede udzielal konsultacji zdalnej / na odleglosc (to chyba oficjalne okreslenie w naszej krajowej edukacji czegos, co w innych krajach nazywa bardziej zrozumiale, np. edukacja przez Internet, wirtulana edukacja itp. Polski Uniwersytet Wirtualny www.puw.pl byl uprzejny jakis czas temu zaproponowac dosc egzotyczna nazwe: e-ksztalcenie
)
Byc moze stanie sie to zacheta do wiekszej samodzielnosci dla tzw. niezdecydowanych.
Dzisiejszy tekst Aniki to mniej wiecej miedzy 4 a 6. Jednakowoz rozumiem, ze to jeszcze rzecz do "wygladzenie". (Jakkolwiek juz teraz brzmi ciekawie).
Bylby takze wdzieczny za tempa przyspieszenie (w wyborze form zaliczenia i przede wszystkim realizacji), abysmy nie przezyli czego, co nastepca McLuhana, Derrick de Kerchove nazywa "stresem przyspieszenia"

Nie wiem bowiem jak dlugo jeszcze "sila rozpedu" studentom WSR bede udzielal konsultacji zdalnej / na odleglosc (to chyba oficjalne okreslenie w naszej krajowej edukacji czegos, co w innych krajach nazywa bardziej zrozumiale, np. edukacja przez Internet, wirtulana edukacja itp. Polski Uniwersytet Wirtualny www.puw.pl byl uprzejny jakis czas temu zaproponowac dosc egzotyczna nazwe: e-ksztalcenie

-
- Zaczyna działać
- Posty: 231
- Rejestracja: 19 wrz (pn) 2005, 02:00:00
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
ad age
Jasne, ze tak, witam, Sebastian:-)
Dostalem juz bardzo intrygujaca i fachowa prezentacje od Magdusi (znanej w realu jako Magda R.), ktora jutro postaram sie zamiescic.
[Wszystko psuja te oceny
bowiem waham sie okrutnie, czy już Magdusia winna 6 otrzymać, czy jeszcze 5? A może 4? Albo 3? Wówczas zmuszona byłaby zaskoczyć nas jeszcze co najmniej jedną ciekawą pracą
A gdyby zaproponować Ci Magdusia ONE? Czy coś byś przeciw miała?
]
Zas Ty, Sebastian, (oraz innej jednostki ludzkie zainteresowane problemem Ad age) mozez przeslac prace do amanka@5oclock.ie i/lub zaprezentowac ja na forum. Jak Ci wygodnie.
pozdrawiam
am
Dostalem juz bardzo intrygujaca i fachowa prezentacje od Magdusi (znanej w realu jako Magda R.), ktora jutro postaram sie zamiescic.
[Wszystko psuja te oceny




Zas Ty, Sebastian, (oraz innej jednostki ludzkie zainteresowane problemem Ad age) mozez przeslac prace do amanka@5oclock.ie i/lub zaprezentowac ja na forum. Jak Ci wygodnie.
pozdrawiam
am
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
foto
P.S. Chyba jeszcze tego nie zrobiłem, zatem dzięki Sebastian za fajną sesję foto z Kazimierza (Dolnego upon Vistula, czy coś w tym rodzaju
)
Pozwoliłem sobie jedną z nich wykorzystać
niemniej jednak autorstwo Twoje.
No i raz jeszcze pozdrawiam.

Pozwoliłem sobie jedną z nich wykorzystać

No i raz jeszcze pozdrawiam.
-
- Loża WSR
- Posty: 4838
- Rejestracja: 24 lut (czw) 2005, 01:00:00
Re: ad age
jakbym cos jeszcze miala tam wcisnac to bym wcisnelaandy pisze:A może 4? Albo 3? Wówczas zmuszona byłaby zaskoczyć nas jeszcze co najmniej jedną ciekawą pracąA gdyby zaproponować Ci Magdusia ONE? Czy coś byś przeciw miała?
![]()
]
pozdrawiam
am





pozdrawiam także
domniemama Magda R znana jako Magdusia

-
- Czasami coś napisze
- Posty: 197
- Rejestracja: 07 wrz (wt) 2004, 02:00:00
Popart i reklama
Prezentacja został podzielona na części ze względu na spory rozmiar. Poszczególne pliki .swf otwierają się zajmując cały ekran, proszę nie regulować monitorów. Ikonka „X” zamyka prezentację, klawisz „Esc” zmniejsza obszar prezentacji. Nawigacja odbywa się za pomocą strzałek.
Część pierwsza
Obejmuję próbę zdefiniowania Pop artu jako zjawiska artystycznego, wyjaśnia źródła inspiracji, opisuje jak sztuka Pop rozwijała się w Ameryce.
Część druga
Przybliżenie sylwetki Andy'ego Arhola, początki kariery artystycznej, jak narodziły się pomysły na najbardziej znane obrazy artysty: grafiki z dolarami i zupą Cambpell's, jak powstawały obrazy tworzone techniką serigrafii + Galeria obrazów.
Część trzecia
Zapoznaje z sylwetką Roy'a Lichtensteina i jego twórczością inspirowaną komiksem, porównanie twórczości Warhola i Lichtensteina. + Galeria obrazów oraz przykłady inspiracji komiksem w reklamie.
Część czwarta
Galeria prac Mela Ramosa.
Część piąta
Galeria prac Edwarda Ruscha. Obraz Toma Wasselmana „Landscape No.2” w kontekście zastosowania planu zerowego w reklamie zewnętrznej + przykłady. Obraz Richarda Hamiltona wykonany techniką colage'u.
Część szósta
Przykłady prac nawiązujących swoją stylistyką do Pop artu. Źródła.
Inne przykłady:

Nike – produkt na tle nierealnego świata.

Korzenie Hip-hopu – grafiki przypominające serigrafię
Peguot 1007 – colage fotografii z ilustracją rysunkową
Renault Clio – część ilustracyjna stylizowana na komiks

Drukarka HP – produkt przedstawiony jako dzieło sztuki

EB – kapsel głównym motywem przewodnim

Okładka tygodnika Forum z ilustracją nawiązującą do obrazów Roy'a Lichtensteina.

Simens – produkt na tle nierealnego świata


Etykiety Pepsi wykonane przez popularnego rysownika komiksów – Śledzia

Fragment serwisu internetowego Heyah – inspiracja komiksem Franka Millera „Sin City”.

Tapeta windowsowa – j.w.
...ijeszcze kilka przykładów reklamy internetowej (format .swf)









to wszystko, dziękuję ze uwagę
Prezentacja został podzielona na części ze względu na spory rozmiar. Poszczególne pliki .swf otwierają się zajmując cały ekran, proszę nie regulować monitorów. Ikonka „X” zamyka prezentację, klawisz „Esc” zmniejsza obszar prezentacji. Nawigacja odbywa się za pomocą strzałek.
Część pierwsza
Obejmuję próbę zdefiniowania Pop artu jako zjawiska artystycznego, wyjaśnia źródła inspiracji, opisuje jak sztuka Pop rozwijała się w Ameryce.
Część druga
Przybliżenie sylwetki Andy'ego Arhola, początki kariery artystycznej, jak narodziły się pomysły na najbardziej znane obrazy artysty: grafiki z dolarami i zupą Cambpell's, jak powstawały obrazy tworzone techniką serigrafii + Galeria obrazów.
Część trzecia
Zapoznaje z sylwetką Roy'a Lichtensteina i jego twórczością inspirowaną komiksem, porównanie twórczości Warhola i Lichtensteina. + Galeria obrazów oraz przykłady inspiracji komiksem w reklamie.
Część czwarta
Galeria prac Mela Ramosa.
Część piąta
Galeria prac Edwarda Ruscha. Obraz Toma Wasselmana „Landscape No.2” w kontekście zastosowania planu zerowego w reklamie zewnętrznej + przykłady. Obraz Richarda Hamiltona wykonany techniką colage'u.
Część szósta
Przykłady prac nawiązujących swoją stylistyką do Pop artu. Źródła.
Inne przykłady:

Nike – produkt na tle nierealnego świata.

Korzenie Hip-hopu – grafiki przypominające serigrafię



Drukarka HP – produkt przedstawiony jako dzieło sztuki

EB – kapsel głównym motywem przewodnim

Okładka tygodnika Forum z ilustracją nawiązującą do obrazów Roy'a Lichtensteina.

Simens – produkt na tle nierealnego świata


Etykiety Pepsi wykonane przez popularnego rysownika komiksów – Śledzia

Fragment serwisu internetowego Heyah – inspiracja komiksem Franka Millera „Sin City”.

Tapeta windowsowa – j.w.
...ijeszcze kilka przykładów reklamy internetowej (format .swf)









to wszystko, dziękuję ze uwagę

-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
prezentacje & Advertising Age
Zapraszam do kontemplacji i lektury prezentacji Magdusi <a href="http://poligon.5oclock.ie/amanka/absolutARTzal.ppt" target="_blank"> ABSOLUT ART</a>.
Proszę uzbroić się w cierpliwość, jeśli zbyt dlugo będzie sie "ściągała". Spora atrakcyjność ikonograficzna spowodowała, iz prezentacja w formacie .ppt sporo "waży".
W przypadku obu prac, Magdusi i Marka (któremu bardzo dziękujemy za publikacje tak samo interesującej prezentacji:-)), znakomity dobór materiałów wizualnych wypiera nieco materię tekstową, komentarze i informacje. To jest chyba jedyna wada prezentacji. Można ją dośc łatwo oczywiście usunąć, z korzyścią dla prezentacji (a przede wszystkim nas, odbiorców). Więcej treści, notek, podsumowań, faktów, także linków i bibliografii. Tak sądzę.
Niemniej jednak z punktu widzenia wymogów programowych Advertising Age obie prace zasługują oczywiście na oceny celujące.
Zainteresowanych zapraszamy do publikowania własnych prac, dzielenia sie uwagami.
Proszę uzbroić się w cierpliwość, jeśli zbyt dlugo będzie sie "ściągała". Spora atrakcyjność ikonograficzna spowodowała, iz prezentacja w formacie .ppt sporo "waży".
W przypadku obu prac, Magdusi i Marka (któremu bardzo dziękujemy za publikacje tak samo interesującej prezentacji:-)), znakomity dobór materiałów wizualnych wypiera nieco materię tekstową, komentarze i informacje. To jest chyba jedyna wada prezentacji. Można ją dośc łatwo oczywiście usunąć, z korzyścią dla prezentacji (a przede wszystkim nas, odbiorców). Więcej treści, notek, podsumowań, faktów, także linków i bibliografii. Tak sądzę.
Niemniej jednak z punktu widzenia wymogów programowych Advertising Age obie prace zasługują oczywiście na oceny celujące.
Zainteresowanych zapraszamy do publikowania własnych prac, dzielenia sie uwagami.
-
- Nowy(a)
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 lis (pt) 2004, 01:00:00
McDonald's w datach.
Tekst: Ewa Jaworska
McDonald's w datach.
(czyli od budki z hamburgerami do multikorporacji...)
1948 – Dick i Mac McDonald otworzyli pierwszą restaurację w San Bernardino w Kalifornii. Ich pierwszym logo był „Speedee” – hamburgerowy człowiek.
1954 – Sprzedawca mikserów i szejkerów Ray A.Kroc przyjeżdża do San Bernardino zaciekawiony faktem, że mała restauracja Mc Donald’s zamawia tak wiele szejkerów do koktajli mlecznych.
1955 – Kroc otwiera swoją pierwszą restaurację z szyldem Mc Donalda w Des Plaines. Pojawiają się pierwsze reklamy tej marki.
1961 – Kroc wykupuje od braci McDonald prawa własności do firmy za 2.7 miliona dolarów. Sławne łuki tworzące literę M zastępują „Speedeego” . Pojawia się pierwszy slogan reklamowy „ Look for the Golden Arches” (szukaj złotych łuków)
1962 – Pierwsza krajowa drukowana reklama pojawia się 5 października w piśmie „Life”. Nowy slogan brzmi „Go for goodness at Mc Donald’s” (Idź po dobre rzeczy do MC Donald’s)
1963 – Słynny później na cały świat clown promujący restaurację – Ronald McDonald debiutuje w telewizji w Waszyngtonie.
1965 – Kanapka Fishmac zostaje dodana do oficjalnego menu. Nowy slogan brzmi „ McDonald’s – Where quality starts fresh every day” ( Gdzie jakość odmienia każdy dzień”)
Ronald McDonald pojawia się po raz pierwszy na Paradzie z okazji Święta Dziękczynienia. W ramach umowy z NBC Ronald pojawia się w pierwszej reklamówce telewizyjnej.
1967 – McDonald’s rozszerza działalność w Stanach Zjednoczonych – otwierają się nowe restauracje w Kanadzie i Puerto Rico.
1968 – Premiera Big Maca i Apple Pie.
1971 – Nowa reklama zaprojektowana przez agencję Needham „You deserve a break today”(Zasługujesz dziś na przerwę)
1973 – Fred Turner (były kucharz w restauracji) zostaje prezesem McDonalda. Do menu wchodzi znany z Pulp Fiction „ćwiercfunciak z serem” czyli sławny cheeseburger.
1975 – Agencja Needham tworzy nowy przekaz reklamowy „ We do it all for you” (Robimy to wszystko dla Ciebie). Otwarcie pierwszego McDrive’a.
1976 – Ponownie agencja Needham – „You,you’re the one” ( To ty jesteś tym wybranym/jedynym).
1977 – wchodzą do menu zestawy śniadaniowe.
1979 – Premiera zestawu Happy Meal z zabawką dla dzieci. Needham tworzy slogan „Nobody can do it like McDonald’s can”(Nikt tego nie zrobi tak jak może zrobić to McDonald’s)
1981- Korporację zaczyna obsługiwać słynna agencja reklamowa Leo Burnetta.
1984 – Ray Kroc, „przyszywany ojciec” McDonalda umiera.
Leo Burnett tworzy hasło reklamowe „ It’s a good time for the great taste of McDonald’s”( To dobry czas na znakomity smak McDonalda)
1992- Agencja Burnett „What you want is what you get at McDonald’s today” (To czego chcesz otrzymasz dziś w Mcdonald’s). Największa restauracja powstaje w ...Pekinie.
1995 – „Have you had your break today” ( Czy miałeś już dziś swoją przerwę?)agencji Burnetta.
1996 – Mcdonald podpisuje 10 letnią ekskluzywną umowę z marką Disney, obejmującą promocję w telewizji, radiu, filmach i parkach tematycznych.
1997 – kampania wymyślona przez agencję Burnetta – „My McDonald’s” okazałą się marketingową klapą. Sytuację uratowało hasło agencji DDB Needham „Did somebody say MCDonald’s? ( Czy ktoś powiedział McDonald’s? )
2000 – „We love to see you smile”(Uwielbiamy widzieć Cię uśmiechniętym) (Agencja DDB Needham)
2003 – McDonald’s po raz pierwszy notuje spadek obrotów w kwartale. W związku z tym zostaje wprowadzony plan naprawczy, odświeżający markę. Agencja Heye& Partner tworzy doskonale nam znaną kampanię „I’m lovin it”
2005 – McDonald’s obchodzi swoje 50 urodziny(liczone od daty pierwszego franchisingu restauracji).
(żródło tłumaczenia: Advertising Age, lipiec 2005)
McDonald's w datach.
(czyli od budki z hamburgerami do multikorporacji...)
1948 – Dick i Mac McDonald otworzyli pierwszą restaurację w San Bernardino w Kalifornii. Ich pierwszym logo był „Speedee” – hamburgerowy człowiek.
1954 – Sprzedawca mikserów i szejkerów Ray A.Kroc przyjeżdża do San Bernardino zaciekawiony faktem, że mała restauracja Mc Donald’s zamawia tak wiele szejkerów do koktajli mlecznych.
1955 – Kroc otwiera swoją pierwszą restaurację z szyldem Mc Donalda w Des Plaines. Pojawiają się pierwsze reklamy tej marki.
1961 – Kroc wykupuje od braci McDonald prawa własności do firmy za 2.7 miliona dolarów. Sławne łuki tworzące literę M zastępują „Speedeego” . Pojawia się pierwszy slogan reklamowy „ Look for the Golden Arches” (szukaj złotych łuków)
1962 – Pierwsza krajowa drukowana reklama pojawia się 5 października w piśmie „Life”. Nowy slogan brzmi „Go for goodness at Mc Donald’s” (Idź po dobre rzeczy do MC Donald’s)
1963 – Słynny później na cały świat clown promujący restaurację – Ronald McDonald debiutuje w telewizji w Waszyngtonie.
1965 – Kanapka Fishmac zostaje dodana do oficjalnego menu. Nowy slogan brzmi „ McDonald’s – Where quality starts fresh every day” ( Gdzie jakość odmienia każdy dzień”)
Ronald McDonald pojawia się po raz pierwszy na Paradzie z okazji Święta Dziękczynienia. W ramach umowy z NBC Ronald pojawia się w pierwszej reklamówce telewizyjnej.
1967 – McDonald’s rozszerza działalność w Stanach Zjednoczonych – otwierają się nowe restauracje w Kanadzie i Puerto Rico.
1968 – Premiera Big Maca i Apple Pie.
1971 – Nowa reklama zaprojektowana przez agencję Needham „You deserve a break today”(Zasługujesz dziś na przerwę)
1973 – Fred Turner (były kucharz w restauracji) zostaje prezesem McDonalda. Do menu wchodzi znany z Pulp Fiction „ćwiercfunciak z serem” czyli sławny cheeseburger.
1975 – Agencja Needham tworzy nowy przekaz reklamowy „ We do it all for you” (Robimy to wszystko dla Ciebie). Otwarcie pierwszego McDrive’a.
1976 – Ponownie agencja Needham – „You,you’re the one” ( To ty jesteś tym wybranym/jedynym).
1977 – wchodzą do menu zestawy śniadaniowe.
1979 – Premiera zestawu Happy Meal z zabawką dla dzieci. Needham tworzy slogan „Nobody can do it like McDonald’s can”(Nikt tego nie zrobi tak jak może zrobić to McDonald’s)
1981- Korporację zaczyna obsługiwać słynna agencja reklamowa Leo Burnetta.
1984 – Ray Kroc, „przyszywany ojciec” McDonalda umiera.
Leo Burnett tworzy hasło reklamowe „ It’s a good time for the great taste of McDonald’s”( To dobry czas na znakomity smak McDonalda)
1992- Agencja Burnett „What you want is what you get at McDonald’s today” (To czego chcesz otrzymasz dziś w Mcdonald’s). Największa restauracja powstaje w ...Pekinie.
1995 – „Have you had your break today” ( Czy miałeś już dziś swoją przerwę?)agencji Burnetta.
1996 – Mcdonald podpisuje 10 letnią ekskluzywną umowę z marką Disney, obejmującą promocję w telewizji, radiu, filmach i parkach tematycznych.
1997 – kampania wymyślona przez agencję Burnetta – „My McDonald’s” okazałą się marketingową klapą. Sytuację uratowało hasło agencji DDB Needham „Did somebody say MCDonald’s? ( Czy ktoś powiedział McDonald’s? )
2000 – „We love to see you smile”(Uwielbiamy widzieć Cię uśmiechniętym) (Agencja DDB Needham)
2003 – McDonald’s po raz pierwszy notuje spadek obrotów w kwartale. W związku z tym zostaje wprowadzony plan naprawczy, odświeżający markę. Agencja Heye& Partner tworzy doskonale nam znaną kampanię „I’m lovin it”
2005 – McDonald’s obchodzi swoje 50 urodziny(liczone od daty pierwszego franchisingu restauracji).
(żródło tłumaczenia: Advertising Age, lipiec 2005)
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12702
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Re: prezentacje & Advertising Age
Odezwa do uczestników zajęć AdAge
Kochani!
Zaliczenia odbywają się w dn. 04 lutego o godz. 17:15 (dla grupy zaocznej) oraz 08 lutego o godz. 10:15 (dla grupy dziennej).
Na zaliczenie należy krótko przedstawić zrealizowany przez siebie materiał (celowo używam tak szerokiego terminu, ponieważ może to być: prezentacja PP, inna prezentacja multimedialna, opublikowany w niniejszym topiku tekst, opracowanie, analiza).
Osoby, które prezentowały go wcześniej (np. jeszcze podczas zajęć z Andrzejem) są proszone o przygotowanie swoistego resume. Osoby, które nie zaprezentowały dotąd swoich badań na zajęciach proszone są o dokonanie kilkunastominutowej prezentacji przygotawanych przez siebie materiałów.
Niezależnie od powyższego WSZYSCY, którzy tego datąd nie zrobili, proszeni są o zamieszczenie przegotowanych rzeczy na forum, tzn. w tym topiku. To absolutnie obowiązkowe. Cóż jeszcze? Może przypomnienie słów prowadzącego spotkania AdAge na początku semestru i ich twórcy:
Kochani!
Zaliczenia odbywają się w dn. 04 lutego o godz. 17:15 (dla grupy zaocznej) oraz 08 lutego o godz. 10:15 (dla grupy dziennej).
Na zaliczenie należy krótko przedstawić zrealizowany przez siebie materiał (celowo używam tak szerokiego terminu, ponieważ może to być: prezentacja PP, inna prezentacja multimedialna, opublikowany w niniejszym topiku tekst, opracowanie, analiza).
Osoby, które prezentowały go wcześniej (np. jeszcze podczas zajęć z Andrzejem) są proszone o przygotowanie swoistego resume. Osoby, które nie zaprezentowały dotąd swoich badań na zajęciach proszone są o dokonanie kilkunastominutowej prezentacji przygotawanych przez siebie materiałów.
Niezależnie od powyższego WSZYSCY, którzy tego datąd nie zrobili, proszeni są o zamieszczenie przegotowanych rzeczy na forum, tzn. w tym topiku. To absolutnie obowiązkowe. Cóż jeszcze? Może przypomnienie słów prowadzącego spotkania AdAge na początku semestru i ich twórcy:
No właśnie.andy pisze:[w niektórych wypadkach] znakomity dobór materiałów wizualnych wypiera nieco materię tekstową, komentarze i informacje. To jest chyba jedyna wada [niektórych] prezentacji. Można ją dośc łatwo oczywiście usunąć, z korzyścią dla prezentacji (a przede wszystkim nas, odbiorców). Więcej treści, notek, podsumowań, faktów, także linków i bibliografii.
-
- Zaczyna działać
- Posty: 231
- Rejestracja: 19 wrz (pn) 2005, 02:00:00
Nowe trendy w reklamie
NOWE TRENDY W REKLAMIE
na wybranych przykładach...
Powody zmiany dotychczasowych trendów:
- Rosnący szum informacyjny w klasycznych mediach ze względu na
- zwiększającą się ilość komunikatów reklamowych
- Zmiany w konsumpcji mediów wynikające ze zmian w stylach życia
- Uodpornienie pożądanych grup celowych (np. ludzie młodzi, z miast o dochodach powyżej średniej) na klasyczną reklamę
- Ograniczone zaufanie do standardowego przekazu reklamowego
----------------------------------------------------------
1. Ambient media
Wywodzą się z reklamy outdoorowej lecz wykraczają poza jego ramy
Pomimo zróżnicowania formy tworzą sieci nośników
Sieci nośników lub miejsc naturalnie występujące w otoczeniu konsumenta
Sieci charakterystyczne
dla określonych grup celowych lub
pod względem kontekstu
pod względem lokalizacji
Odmienne od guerilla marketingu ; akcji projektowanych pod Klienta i pod konkretną aktywność.
Reklama z wykorzystaniem ambient mediów
- Niestandardowe, wyróżniające wykorzystanie nośników lub miejsc nie przeznaczonych w zamyśle twórcy pod reklamę
- Charakteryzujące się efektem nowości, innowacyjności
- Niszowość
- Ekskluzywność (wyłączność) komunikatu
- Dopasowanie do grupy odbiorców pod względem miejsca, czasu, kontekstu
- Najczęściej realizowane jako wsparcie dla kampanii w klasycznych mediach, głównie outdooru.

2. Guerilla marketing
marketing spontaniczny, nieprzewidywalny
wykorzystanie pozamediowych form
brak zasad, reguł i schematów
jednokrotna realizacja projektu
nośnik, związany z charakterem produktu
Przykłady:
- logo produktu na czole modeli w metrze,
- flash mob w centrum miasta/na plaży,
- demonstracja uliczna,
- graffiti na śniegu przy wyciągu narciarskim
3. Marketing partyzancki
Technika powodująca niewspółmierną do zainwestowanych środków znajomość produktu dzięki plotce, szumowi medialnemu lub niekonwencjonalnym mediom. Działania o niewielkich nakładach finansowych, które jednak osiągają duży marketingowy odzew.

4. Reklama w telefonach komórkowych
Choć jak na razie reklama w telefonach ciągle stawia pierwsze kroki, to oczekuje się nagłego rozwoju tego typu przekazu jeszcze w tym roku. Impulsem miałoby być zaadaptowanie dla tego rodzaju reklamy najnowszych technologicznie grafik i klipów video.
5. Advergaming
Badania pokazują, że advergaming ma być najszybciej rosnącym segmentem w mediach w 2006 roku (wzrost o 40 proc.). Rośnie jego znaczenie wśród reklamodawców, a producenci gier umożliwiają umieszczanie przekazu reklamowego w swoich produktach.
Na rynku pojawiają się brokerzy, którzy oferują wirtualną powierzchnię reklamową. Oprócz umieszczania billboardów przy głównych trasach komunikacyjnych, możemy teraz wykupić billboard np. przy trasie wyścigu w jednej z naszych ulubionych gier.

6. Nowe formy reklamy w TV
Sponsoring - Będąc sponsorem Wybranego Magazynu prezentowanego na Stacjach Grupy TVN można w precyzyjny sposób dotrzeć do wybranej grupy osób zainteresowanych daną tematyką. Sponsoring przestał być postrzegany jako narzędzie służące tylko i wyłącznie do budowania wizerunku firmy. Dzisiaj prawidłowo zaplanowany i skutecznie realizowany sponsoring pełni rolę efektywnego instrumentu wspierającego sprzedaż.
Ogłoszenie płatne - Za pomocą ogłoszeń płatnych Reklamodawca może w prosty i szybki sposób przekazać informacje związane ze zmianą oferty, pojawieniem się nowego produktu lub przypomnieniu o zbliżającej się promocji.
Oczywiście to tylko wybór pojawiających się nowych trendów, będących rozwinięciem klasycznych, bądź wręcz nową formą reklam.
Nowe trendy wykorzystują pełną garścią nowoczesne technologie, często zaskakują, nie pozwalają zostać niezauważone. Coraz trudniej jest nam się przed nią bronić.....
.....przykład....
reklama
w przejściu podziemnym pod rondem Dmowskiego w Warszawie.
Bardziej szczegółowo i z większą ilością przykładów - już jutro w formie prezentacji na egzaminie
pozdr. Sebek
na wybranych przykładach...
Powody zmiany dotychczasowych trendów:
- Rosnący szum informacyjny w klasycznych mediach ze względu na
- zwiększającą się ilość komunikatów reklamowych
- Zmiany w konsumpcji mediów wynikające ze zmian w stylach życia
- Uodpornienie pożądanych grup celowych (np. ludzie młodzi, z miast o dochodach powyżej średniej) na klasyczną reklamę
- Ograniczone zaufanie do standardowego przekazu reklamowego
----------------------------------------------------------
1. Ambient media
Wywodzą się z reklamy outdoorowej lecz wykraczają poza jego ramy
Pomimo zróżnicowania formy tworzą sieci nośników
Sieci nośników lub miejsc naturalnie występujące w otoczeniu konsumenta
Sieci charakterystyczne
dla określonych grup celowych lub
pod względem kontekstu
pod względem lokalizacji
Odmienne od guerilla marketingu ; akcji projektowanych pod Klienta i pod konkretną aktywność.
Reklama z wykorzystaniem ambient mediów
- Niestandardowe, wyróżniające wykorzystanie nośników lub miejsc nie przeznaczonych w zamyśle twórcy pod reklamę
- Charakteryzujące się efektem nowości, innowacyjności
- Niszowość
- Ekskluzywność (wyłączność) komunikatu
- Dopasowanie do grupy odbiorców pod względem miejsca, czasu, kontekstu
- Najczęściej realizowane jako wsparcie dla kampanii w klasycznych mediach, głównie outdooru.

2. Guerilla marketing
marketing spontaniczny, nieprzewidywalny
wykorzystanie pozamediowych form
brak zasad, reguł i schematów
jednokrotna realizacja projektu
nośnik, związany z charakterem produktu
Przykłady:
- logo produktu na czole modeli w metrze,
- flash mob w centrum miasta/na plaży,
- demonstracja uliczna,
- graffiti na śniegu przy wyciągu narciarskim
3. Marketing partyzancki
Technika powodująca niewspółmierną do zainwestowanych środków znajomość produktu dzięki plotce, szumowi medialnemu lub niekonwencjonalnym mediom. Działania o niewielkich nakładach finansowych, które jednak osiągają duży marketingowy odzew.

4. Reklama w telefonach komórkowych
Choć jak na razie reklama w telefonach ciągle stawia pierwsze kroki, to oczekuje się nagłego rozwoju tego typu przekazu jeszcze w tym roku. Impulsem miałoby być zaadaptowanie dla tego rodzaju reklamy najnowszych technologicznie grafik i klipów video.
5. Advergaming
Badania pokazują, że advergaming ma być najszybciej rosnącym segmentem w mediach w 2006 roku (wzrost o 40 proc.). Rośnie jego znaczenie wśród reklamodawców, a producenci gier umożliwiają umieszczanie przekazu reklamowego w swoich produktach.
Na rynku pojawiają się brokerzy, którzy oferują wirtualną powierzchnię reklamową. Oprócz umieszczania billboardów przy głównych trasach komunikacyjnych, możemy teraz wykupić billboard np. przy trasie wyścigu w jednej z naszych ulubionych gier.

6. Nowe formy reklamy w TV
Sponsoring - Będąc sponsorem Wybranego Magazynu prezentowanego na Stacjach Grupy TVN można w precyzyjny sposób dotrzeć do wybranej grupy osób zainteresowanych daną tematyką. Sponsoring przestał być postrzegany jako narzędzie służące tylko i wyłącznie do budowania wizerunku firmy. Dzisiaj prawidłowo zaplanowany i skutecznie realizowany sponsoring pełni rolę efektywnego instrumentu wspierającego sprzedaż.
Ogłoszenie płatne - Za pomocą ogłoszeń płatnych Reklamodawca może w prosty i szybki sposób przekazać informacje związane ze zmianą oferty, pojawieniem się nowego produktu lub przypomnieniu o zbliżającej się promocji.
Oczywiście to tylko wybór pojawiających się nowych trendów, będących rozwinięciem klasycznych, bądź wręcz nową formą reklam.
Nowe trendy wykorzystują pełną garścią nowoczesne technologie, często zaskakują, nie pozwalają zostać niezauważone. Coraz trudniej jest nam się przed nią bronić.....
.....przykład....
reklama

Bardziej szczegółowo i z większą ilością przykładów - już jutro w formie prezentacji na egzaminie

pozdr. Sebek
-
- Nowy(a)
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 cze (czw) 2004, 02:00:00
Tekst z Advertising Age
Jak rozpoznać charakterystyczne cechy ludzi nieprzeciętnie pomysłowych zanim staną się sławni?
Ciężko jest zauważyć człowieka nieprzeciętnie pomysłowego gdy jest on jeszcze młody.
Einstein miał słabe oceny z matematyki, a zdarza się, że szkolni prymusi kończą swoją karierę na bazarze sprzedając nikomu nie potrzebne bibeloty. Wskazówką do rozpoznania osoby nadzwyczajnie zdolnej nie zawsze jest imponujące portfolio, dobre wrażenie podczas rozmowy o pracę czy poprostu charyzma.
Istnieją bowiem pewne charakterystyczne cechy po których można rozpoznać ludzi nieprzeciętnie pomysłowych. Na przykład przepadają za skomplikowanymi sprawami. Pociąga ich odnajdywanie porządku w pewnym zagmatwaniu.
Ponadto są to ludzie o nigdy niezaspokojonej ciekawości.
Ciekawość ta, często dotyczy spraw niezwiązanych z pracą.
Mają tendencję do pesymistycznego nastawienia, które w momencie napotkania problemu do rozwiązania nagle zmienia się w optymizm.
Są ludźmi o stanowczych poglądach, którzy nie boją się wyrażać własnych myśli.
Bystrość, pewność siebie, indywidualizm, niezawodna intuicja- to kolejne cechy.
Nie bierze się pod uwagę wspaniałej średniej, tytułu MBA lub doświadzczenia w podobnej dziedzinie. Można znaleźć ludzi zdolnych do wpadania na wspaniałe pomysły wśród architektów, piosenkarzy rockowych, profesjonalnych siatkarzy, rybaków lub astrologów.
Prawda jest taka, że nie można szukać nadzwyczajnych ludzi zwykłymi sposobami.
Są to jednostki, które potrafią w sposób druzgocący zrujnować konwencjonalny sposób myślenia innych. Są w stanie podsunąć pomysł dzięki któremu sprzedają się miliony produktów. Wyłaniają się nagle i niespodziewanie, dokładnie tak jak ich pomysły. Z doświadczenia wiadomo, że ich wspaniałe idee potrafią wysunąć przeciętną markę na prowadzenie. Dlatego właśnie odwołujemy się do tak nietypowych sposobów by wyłonić z tłumu te nadzwyczjne jednostki.
W świecie pełnym psychologów głoszących, że ?złe pomysły nie istnieją? i nadmiarem słabych reklam pozostaje jedna prawda:
Wspaniałe pomysły czynią sławnymi nie tylko swoich twórców, ale rozsławiają również
klientów, firmy i agencje.
(Napisane na podstawie jednego z artykułów Saatchi & Saatchi w Advertising Age wydanie jubileuszowe.)
Jak rozpoznać charakterystyczne cechy ludzi nieprzeciętnie pomysłowych zanim staną się sławni?
Ciężko jest zauważyć człowieka nieprzeciętnie pomysłowego gdy jest on jeszcze młody.
Einstein miał słabe oceny z matematyki, a zdarza się, że szkolni prymusi kończą swoją karierę na bazarze sprzedając nikomu nie potrzebne bibeloty. Wskazówką do rozpoznania osoby nadzwyczajnie zdolnej nie zawsze jest imponujące portfolio, dobre wrażenie podczas rozmowy o pracę czy poprostu charyzma.
Istnieją bowiem pewne charakterystyczne cechy po których można rozpoznać ludzi nieprzeciętnie pomysłowych. Na przykład przepadają za skomplikowanymi sprawami. Pociąga ich odnajdywanie porządku w pewnym zagmatwaniu.
Ponadto są to ludzie o nigdy niezaspokojonej ciekawości.
Ciekawość ta, często dotyczy spraw niezwiązanych z pracą.
Mają tendencję do pesymistycznego nastawienia, które w momencie napotkania problemu do rozwiązania nagle zmienia się w optymizm.
Są ludźmi o stanowczych poglądach, którzy nie boją się wyrażać własnych myśli.
Bystrość, pewność siebie, indywidualizm, niezawodna intuicja- to kolejne cechy.
Nie bierze się pod uwagę wspaniałej średniej, tytułu MBA lub doświadzczenia w podobnej dziedzinie. Można znaleźć ludzi zdolnych do wpadania na wspaniałe pomysły wśród architektów, piosenkarzy rockowych, profesjonalnych siatkarzy, rybaków lub astrologów.
Prawda jest taka, że nie można szukać nadzwyczajnych ludzi zwykłymi sposobami.
Są to jednostki, które potrafią w sposób druzgocący zrujnować konwencjonalny sposób myślenia innych. Są w stanie podsunąć pomysł dzięki któremu sprzedają się miliony produktów. Wyłaniają się nagle i niespodziewanie, dokładnie tak jak ich pomysły. Z doświadczenia wiadomo, że ich wspaniałe idee potrafią wysunąć przeciętną markę na prowadzenie. Dlatego właśnie odwołujemy się do tak nietypowych sposobów by wyłonić z tłumu te nadzwyczjne jednostki.
W świecie pełnym psychologów głoszących, że ?złe pomysły nie istnieją? i nadmiarem słabych reklam pozostaje jedna prawda:
Wspaniałe pomysły czynią sławnymi nie tylko swoich twórców, ale rozsławiają również
klientów, firmy i agencje.
(Napisane na podstawie jednego z artykułów Saatchi & Saatchi w Advertising Age wydanie jubileuszowe.)