Bardzo proszę o pomoc w mojej pracy maturalnej...

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
Karolka_18@OP.PL

Bardzo proszę o pomoc w mojej pracy maturalnej...

Post autor: Karolka_18@OP.PL » 22 lut (wt) 2005, 19:42:58

Mam wielka prosbe dot. mojej pracy maturalnej... Temat brzmi: Językowe środki perswazji na przykładzie wybranych reklam z prasy, radia i tv... Byłabym wdzieczna za info, które mogłoby mi pomóc w przygotowaniu pracy, a wszczególności o BIBLIOGRAFIE, której powinnam użyć... Z góry dzięuję i pozdrawiam...

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 22 lut (wt) 2005, 21:02:48

Karolka prawie polowa prosb w dziale dla licealistow dotyczy tego tematu lub tematow pokrewnych. Jesli zalezy Ci na wyczerpujacej bibliografii przejrzyj najlepiej caly ten dzial.

Na pewno trzeba zaczac od Bralczyka - Jezyk na sprzedaz. Tutaj jest jeszcze kilka propozycji http://www.szkolareklamy.pl/ftopict-1464.html

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

reklama, perswazja, media, pomoc dla maturzystów

Post autor: andy » 23 lut (śr) 2005, 11:46:14

Prawdopodobnie najlepszą książką po polsku o języku reklamy jest "Język na sprzedaż" Jerzego Bralczyka.

Ale na początek jednak polecam coś bardziej "przyjaznego":

Spitzer L., 1980: Amerykańska reklama jako sztuka popularna. Przeł. K. Biskupski, [w:J] Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński. Warszawa.

Amerykanie mają ogromną przewagę nad innymi nacjami: potrafią o najtrudniejszych rzeczach pisać przystępnie.

Zdefininuj także samo pojęcie perswazji: wg mojej własnej, która przeszła w mojej mgr perswazja w reklamie to może być przekonywanie za pomocą informacji. Wybiórczych oczywiście, tj. tylko takich, które są korzystne dla produktu / marki.

Zwróć także uwagę na język komunikatu reklamowego. Jakie słowa / zwroty / sformułowania / styl najczęściej się powtarzają. Spróbuj coś na luzie coś napisać, jakieś notatki i wrzuć na forum. Myślę, że zyskasz na tym o wiele więcej, bo w te pędy zaczniemy dyskusję, podpowiedzi itp.


Poza tym polecam:

Godzic W. 1979: U podstaw retoryki języka filmu. "Kino", nr 1: 27-28.
Dorfles G., 1973: Reklama: retoryka a semantyka. Przeł. T. Jekiel, J. Wojnar, [w:] Człowiek zwielokrotniony. Warszawa.
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
Gwóźdź A., 1992: Tekst filmowy w telewizji, [w:] Kultura. Komunikacja. Film. Kraków.
Kracauer S., 1958: Hitlerowski film wojenny w służbie propagandy. Dodatek, [w:] Od Caligariego do Hitlera. Tłum. W. Wertenstein, E. Skrzywanowa. Warszawa.
Pryluck C.. 1988: Źródła znaczenia w filmie i telewizji. Przeł. J. Mach. Warszawa.


Jest tego sporo; warto najpierw zająć się trochę semiotyką, teoriami komunikacji itd. Czyli kto jest nadawcą, odbiorcą w komunikacie reklamowym? Jakim kodem się poslugujemy, jakie argumenty pojawiają się, czym może być tzw. szum informacyjny?

Jak podświadomie odbieramy reklamy? Co reklama mówi nam "niewprost" - to jej największa siła prawdopodobnie.

Marian-12LO

Post autor: Marian-12LO » 03 mar (czw) 2005, 21:22:11

ja polecam Dolinski - psychologiczne mechanizmy reklamy - prosty jezyk i wiele konkretnych inf

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

psychologia reklamy

Post autor: andy » 04 mar (pt) 2005, 10:39:27

Tak samo dobra jest "Psychologia reklamy" Dolińskiego.

Gość

Re: psychologia reklamy

Post autor: Gość » 08 paź (ndz) 2006, 16:22:46

andy pisze:Tak samo dobra jest "Psychologia reklamy" Dolińskiego.

ODPOWIEDZ