Kontrolowanie poczynań odnośnie funkcji językowej.

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
snsokol
Nowy(a)
Posty: 11
Rejestracja: 05 sty (czw) 2006, 01:00:00

Kontrolowanie poczynań odnośnie funkcji językowej.

Post autor: snsokol » 05 sty (czw) 2006, 22:18:09

Hej chciałbym aby w tym temacie ktoś kontrolował moje postępy w przygotowywaniu pracy maturalnej:


omow funkcje jezyka w tekstach reklamowych odwolaj sie do wybranych przykladow reklam

(oczywiscie nie bedzie to po koleji lecz rozne wyrwane z kontekstu akapity ktore stworze , calosc pracy bedzie wiec skladanka roznych czesci ktore bede tu wklejal)
Ostatnio zmieniony 05 sty (czw) 2006, 22:52:03 przez snsokol, łącznie zmieniany 1 raz.

Magdusia
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 4838
Rejestracja: 24 lut (czw) 2005, 01:00:00

Post autor: Magdusia » 05 sty (czw) 2006, 22:22:44

myślę ze da sie zrobic
i ze nie bede jedyna.

snsokol
Nowy(a)
Posty: 11
Rejestracja: 05 sty (czw) 2006, 01:00:00

Post autor: snsokol » 05 sty (czw) 2006, 22:57:31

Częśc pierwsza miała być w krótce nie myslalem ze az tak szybko.
JEdnak jest to tekst pisany na goraco, bez wiekszych przemyslen czekam wiec na krytyke konstruktywna .




Odnośnik w planie:

Język reklam wykorzystuje kod powszechny



Język rozumiany jako kod, system językowy, tworzy podstawę współczesnego systemu porozumiewania się. Począwszy od malowideł ściennych, do sposobu opisywania otaczającej nas rzeczywistości za pomocą słów, człowiek dążył do wyrażenia swoich myśli, nazwania wszystkich elementów świata. Stało się to możliwe, dzięki setkom lat modyfikacji obecnego systemu językowego, który wykorzystujemy na co dzień.
Można to zilustrować za pomocą małego wykresu:

Kod (system językowy)—określenie rzeczywistości-----teksty--------komunikaty------mowa---umożliwienie interpretacji ----komunikacja

Kod językowy umożliwił tworzenie tekstów, te zaś tworzą podstawę komunikacji.
Ten sam zaś system dotyczy porozumiewania się między twórcą reklamy, a jej odbiorcą.
Z pewnością można więc stwierdzić, że reklama wykorzystuje powszechny kod językowy, aby skutecznie spełniać funkcję komunikatywną.

snsokol
Nowy(a)
Posty: 11
Rejestracja: 05 sty (czw) 2006, 01:00:00

Post autor: snsokol » 07 sty (sob) 2006, 11:56:52

Czekam wiec na komentarze, uwagi , podpowiedzi .

Bardzo potrzebne mi są konkretne reklamy do konkretnej funkcji języka...

ODPOWIEDZ