Sprawozdanie ze
SZKOLENIA Z ZAKRESU PROJEKTOWANIA KAMPANII REKLAMOWYCH
zorganizowanego przez Warszawską Szkołę Reklamy
dla studentów ASP w Warszawie
Warszawska Szkoła Reklamy w porozumieniu z władzami Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie zorganizowała trzymiesięczne bezpłatne Szkolenie z zakresu projektowania kampanii reklamowych dla studentów i absolwentów ASP. Przedsięwzięcie było objęte patronatem JE Rektora ASP, profesora Ksawerego Piwockiego.
Szkolenie trwało od dn. 28 marca do dn. 13 czerwca 2006 roku. Jego celem było przygotowanie studentów ASP jako przyszłych pracowników działów kreatywnych do pracy w środowisku reklamowym ze szczególnym uwzględnieniem zasad współpracy z działami strategii i obsługi klienta agencji reklamowych.
Szkolenie miało też uświadomić i pokazać, jak własne uzdolnienia i talent oraz nabyte w toku studiów umiejętności wykorzystać w pracy zawodowej, chroniąc jednocześnie swój (jako twórcy) interes.
Program szkolenia został przygotowany jako komplementarny do programu Akademii i obejmował następujące zagadnienia:
1. Teoria reklamy i komunikacji marketingowej
wykład 6h + ćwiczenia 6h (wykł. S. Wojtkowski)
2. Art directoring
wykład 4h + ćwiczenia 4h (wykł. R. Maciąg)
3. Projektowanie reklam prasowych i wydawniczych
ćwiczenia 4h (wykł. S. Wojtkowski)
4. Zasady organizacji i rynek agencji reklamowych
wykład 6h + ćwiczenia 6h (wykł. A. Waczko)
5. Ekonomika i organizacja firmy
wykład 4h + ćwiczenia 4h (wykł. T. Syrowatko)
6. Elementy prawa autorskiego i gospodarczego
wykład 4h (wykł. R. Golat)
W Szkoleniu uczestniczyło 75 studentów i 1 absolwentka ASP. Pracę zaliczeniową będącą warunkiem formalnego ukończenia Szkolenia przedstawiło 48 osób. Wszystkie te osoby otrzymują państwowe Zaświadczenie o ukończeniu kursu zawodowego.
Najliczniej prezentowany był Wydział Architektury Wnętrz (ok. połowa uczestników szkolenia), a najmniej licznie Wydziały: Rzeźby oraz Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki (pojedyncze osoby). Stosunkowo silną i wyrównaną reprezentację miały Wydziały: Wzornictwa Przemysłowego, Malarstwa i Grafiki. Przeważali studenci IV i V roku, którzy w sumie stanowili 2/3 uczestników szkolenia.
Dodatkowym elementem programu Szkolenia jest staż, który daje możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego - oczekiwanego dziś przez wszystkich pracodawców, szczególnie w branży reklamowej i medialnej. Większość Absolwentów szkolenia realizuje go obecnie we współpracujących z WSR agencjach reklamowych.
Szkolenie z zakresu reklamy dla studentów ASP
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12702
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00