funkcje języka reklamującego SŁODYCZE!!! :(

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
veronia19
Nowy(a)
Posty: 1
Rejestracja: 17 lut (wt) 2009, 01:00:00

funkcje języka reklamującego SŁODYCZE!!! :(

Post autor: veronia19 » 17 lut (wt) 2009, 11:35:20

Witam :!:
Szukam w internecie jakiś porad dot. mojego tematu maturalnego. Niestety nigdzie nie mogłam nic znaleźć, aż trafiłam tu:) mam nadzieje, że mi pomożecie. Mam zamiar rozpocząć pisanie mojej pracy maturalnej, której temat brzmi : FUNKCJE JĘZYKA REKLAMUJĄCEGO SŁODYCZE. Omów na wybranych przykładach. Tu się pojawia problem, bo nie wiem kompletnie jak się za to zabrać... Mam książkę na temat języka, ale uwierzcie, że jest napisana dość ciężko i nic z tego nie rozumiem... . Może ktoś z Was pisał kiedyś taką pracę? Proszę o pomoc!!! będę wdzięczna! Pozdrawiam ! :wink:

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Post autor: OSHka » 27 lut (pt) 2009, 15:58:13

Może na początek podaj jakieś wymagania względem tej pracy, na pewno nauczyciele coś takiego nakreślili, a do udzielenia pomocy się to przyda. Chętnie służę pomocą, z racji wykształcenia i hobby :)

Funkcje języka można podzielić na następujące:
- informacyjna - przekaz niezbędnych wiadomości, najczęściej nazwy produktu, nazwy i adresu firmy, godzin otwarcia, numeru telefonu,

- impresywna (nakłaniająca) - skupia się na używaniu takich form jak: „dla ciebie”, „twój” lub „kup”, „sprawdź”, „wypróbuj”,

- ekspresywna (zachwalająca) - to głównie same superlatywy pod adresem prezentowanego produktu czy usługi (najlepszy, jedyny).

Te trzy powyższe są najczęściej wymienianymi funkcjami języka. Niektórzy znawcy tematu wymieniają także takie funkcje jak np. poetycka - gdzie stosowane są rymy, wykorzystuje wieloznaczność wyrazów, grę słów, inny zestaw funkcji to:
1. Edukacyjna
2. Informacyjna
3. Wspierania sprzedaży (przypominanie, nakłanianie)
4. Konkurencyjna
5. Manipulacyjna
6. Komplementarności


Oczywiście każda reklama cechuje się funkcją perswazyjną, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi ;)

Mam nadzieję, ze na początku jakoś pomogłam :)

ODPOWIEDZ