strach w reklamie

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
PURPURKA
Nowy(a)
Posty: 8
Rejestracja: 06 gru (pn) 2004, 01:00:00

strach w reklamie

Post autor: PURPURKA » 02 sty (ndz) 2005, 03:01:52

prosze o info na temat reklam wywolujących strach i o przyklady jesli ktos ma cos na ten temat
pozdrawiam

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 02 sty (ndz) 2005, 11:20:11

Ja to sie juz moze nie bede wypowiadal w tym temacie... Moze Andy cos napisze, bo niewatpliwie jest ekspertem w tej dziedzinie ;)

PS. Purpurka myslalem ze interesuje Cie tylko erotyka w reklamie

PURPURKA
Nowy(a)
Posty: 8
Rejestracja: 06 gru (pn) 2004, 01:00:00

Post autor: PURPURKA » 02 sty (ndz) 2005, 12:20:24

erotyka to temat mojej pracy mgr, ale zaczelam studiowac drugi kierunek musze napisac prace o strachu
a co do zaintetesowań to bardzo daleko one odbiegaja od tematu mojej pracy mgr!
pozdrawiam

aw
akademiareklamy.edu.pl
akademiareklamy.edu.pl
Posty: 1397
Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00

Post autor: aw » 03 sty (pn) 2005, 13:18:51

aż się zrobiłem purpurowy z wściekłości - ktoś wchodzi na stronę warszawskiej szkoły reklamy, prosi o pomoc i jednosześnie bezwstydine informuje, że reklama nie jest jego konikiem - dajcie mi miecz, bo nie strzymam...

PS
co do pytania, wszystkie reklamy odwołujące się do naszej niedoskonałości, podatności na wypadki, choroby, uszkodzenia ciała, niewygodę, nieszczęście lub brak szczęścia zawieraja element strachu; najczęstszym i najsilniejszym jest lęk przed śmiercią - reklamy samochodów, reklamy funduszy emerytalnych, reklamy ubezpieczeń itp.; konstrukcja tego typu przekazów reklamowych jest prosta: w pierwszej części spotu nadawca stara się nas wytrącić z umownego stanu równowagi psychicznej wskazując nam na kruchość naszego zdrowia lub beznadziejną sytuacje w jakiej sie znajdujemy (np. brak domu - brak poczucia bezpieczeństwa), w drugiej części spotu pomaga nam odzyskać spokój pokazując rozwiązanie (kredyt, III filar, usługi medyczne, lek na wszystko itp.) - ta metoda to klasyczna "dźwignia psychologiczna".

ODPOWIEDZ