pomocy studenciaki!!

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
aniela
Nowy(a)
Posty: 4
Rejestracja: 28 wrz (wt) 2004, 02:00:00

pomocy studenciaki!!

Post autor: aniela » 04 paź (pn) 2004, 20:56:52

potrzebuje kogos kto pomorze mi w rozwinieciu temetu o sztuce wysokiej w reklamie!!! CZEKAM NA ODP!

pablo_cof
Początkujący(a)
Początkujący(a)
Posty: 81
Rejestracja: 02 wrz (wt) 2003, 02:00:00

23525325

Post autor: pablo_cof » 07 paź (czw) 2004, 23:15:04

:) Reklama i sztuka wysoka? :) Że co? :P

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

Post autor: andy » 15 lut (wt) 2005, 12:05:32

Aniela, wg najnowszych koncepcji podzial na kulture wysoko i niska itd. odszedl był do przeszłości. Oczywiście można teoretycznie dokonać takiego podziału, ale w praktyce jest już co najmniej kłopot.

1. Epoka postmodernizmu (ponowoczesności) zburzyła dawny podział. Postmodernizm to najkrócej tradycja + modernizm. Brakuje narzędzi badawczych (oceniających). Od dawna żyjemy w świecie, w którym nie ma jedenej hierarchii wartości, istnieje ich wiele, wszystkie są tak samo równouprawnione. Najbardziej wyraziście ujął to Finkielkraut "para butów jest warta Szekspira".
Finkielkraut A., 1992: Porażka myślenia. Tłum. M. Ochab. Warszawa.

2. Przeczytaj Finkielkraut, zaś o reklamie warto jeszcze
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.

3. Jeżeli chodzi o samą ponowoczesność / postmodernizm to z łatwością znajdziesz prace Zygmunta Baumana, polskiego socjologia, jednego z najbardziej cenionych myślicieli na świecie.

4. Najprościej mówiąc reklama "pasożytuje" na kulturze, ale także ją kreuje.
Z jednej strony "bez skrupółów" wykorzysta motyw z dzieł Michała Anioła, muzykę fortepianową Liszta, z drugiej strony dzięku wybitnym (anonimowym) twórcom sama tworzy własną oryginalną estetykę. Jest reklama, albo bywa sztuka (patrz festiwal w Cannes), jest coś takiego jak sztuka reklamy (to już nieco inne znaczenie).

5. Spróbuj przeczytać teksty, które proponuję. Poza tym na użytek pracy zacznij od najważnieszej operacji: z wielu definicji wybierz takie, które dla dalszego wywodu będą Ci użyteczne. To znaczy przytocz definicje sztuki, jej podzialy, czym nazywana jest ciągle sztuka wysoka, czym jest sztuka popularna, audiowizualna i jak określana bywa reklamam. Możesz także rzucic okiem na <a href="http://republika.pl/andman/ad_book.doc" target="_blank"> luźną garść refleksji do kupy zebranych</a>

ODPOWIEDZ