pomocy studenciaki!!
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
- Nowy(a)
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 wrz (wt) 2004, 02:00:00
pomocy studenciaki!!
potrzebuje kogos kto pomorze mi w rozwinieciu temetu o sztuce wysokiej w reklamie!!! CZEKAM NA ODP!
-
- Ekspert
- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
Aniela, wg najnowszych koncepcji podzial na kulture wysoko i niska itd. odszedl był do przeszłości. Oczywiście można teoretycznie dokonać takiego podziału, ale w praktyce jest już co najmniej kłopot.
1. Epoka postmodernizmu (ponowoczesności) zburzyła dawny podział. Postmodernizm to najkrócej tradycja + modernizm. Brakuje narzędzi badawczych (oceniających). Od dawna żyjemy w świecie, w którym nie ma jedenej hierarchii wartości, istnieje ich wiele, wszystkie są tak samo równouprawnione. Najbardziej wyraziście ujął to Finkielkraut "para butów jest warta Szekspira".
Finkielkraut A., 1992: Porażka myślenia. Tłum. M. Ochab. Warszawa.
2. Przeczytaj Finkielkraut, zaś o reklamie warto jeszcze
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
3. Jeżeli chodzi o samą ponowoczesność / postmodernizm to z łatwością znajdziesz prace Zygmunta Baumana, polskiego socjologia, jednego z najbardziej cenionych myślicieli na świecie.
4. Najprościej mówiąc reklama "pasożytuje" na kulturze, ale także ją kreuje.
Z jednej strony "bez skrupółów" wykorzysta motyw z dzieł Michała Anioła, muzykę fortepianową Liszta, z drugiej strony dzięku wybitnym (anonimowym) twórcom sama tworzy własną oryginalną estetykę. Jest reklama, albo bywa sztuka (patrz festiwal w Cannes), jest coś takiego jak sztuka reklamy (to już nieco inne znaczenie).
5. Spróbuj przeczytać teksty, które proponuję. Poza tym na użytek pracy zacznij od najważnieszej operacji: z wielu definicji wybierz takie, które dla dalszego wywodu będą Ci użyteczne. To znaczy przytocz definicje sztuki, jej podzialy, czym nazywana jest ciągle sztuka wysoka, czym jest sztuka popularna, audiowizualna i jak określana bywa reklamam. Możesz także rzucic okiem na <a href="http://republika.pl/andman/ad_book.doc" target="_blank"> luźną garść refleksji do kupy zebranych</a>
1. Epoka postmodernizmu (ponowoczesności) zburzyła dawny podział. Postmodernizm to najkrócej tradycja + modernizm. Brakuje narzędzi badawczych (oceniających). Od dawna żyjemy w świecie, w którym nie ma jedenej hierarchii wartości, istnieje ich wiele, wszystkie są tak samo równouprawnione. Najbardziej wyraziście ujął to Finkielkraut "para butów jest warta Szekspira".
Finkielkraut A., 1992: Porażka myślenia. Tłum. M. Ochab. Warszawa.
2. Przeczytaj Finkielkraut, zaś o reklamie warto jeszcze
Eco U., 1972: Kilka weryfikacji: komunikat reklamowy. Tłum. A. Weinsberg. [w:] Pejzaż semiotyczny. Warszawa.
3. Jeżeli chodzi o samą ponowoczesność / postmodernizm to z łatwością znajdziesz prace Zygmunta Baumana, polskiego socjologia, jednego z najbardziej cenionych myślicieli na świecie.
4. Najprościej mówiąc reklama "pasożytuje" na kulturze, ale także ją kreuje.
Z jednej strony "bez skrupółów" wykorzysta motyw z dzieł Michała Anioła, muzykę fortepianową Liszta, z drugiej strony dzięku wybitnym (anonimowym) twórcom sama tworzy własną oryginalną estetykę. Jest reklama, albo bywa sztuka (patrz festiwal w Cannes), jest coś takiego jak sztuka reklamy (to już nieco inne znaczenie).
5. Spróbuj przeczytać teksty, które proponuję. Poza tym na użytek pracy zacznij od najważnieszej operacji: z wielu definicji wybierz takie, które dla dalszego wywodu będą Ci użyteczne. To znaczy przytocz definicje sztuki, jej podzialy, czym nazywana jest ciągle sztuka wysoka, czym jest sztuka popularna, audiowizualna i jak określana bywa reklamam. Możesz także rzucic okiem na <a href="http://republika.pl/andman/ad_book.doc" target="_blank"> luźną garść refleksji do kupy zebranych</a>