

pozdrawiam
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
andy pisze:Z planem nigdy nie ma kłopotu, problem jest z jego realizacją.
W Twoim przypadku problem jest taki, że nie wiem na jakim poziomie ma być ta praca: licealnym, uniwersyteckim?
Temat, jaki przedstawiasz można przedstawić na niemal nieskończenie wiele sposobów. A to dlatego, że same terminy, jak język, reklama itd. mają wiele definicji, koncepcji.
Ostatnimi czasy jestem zdania, że reklama stwarza aurę, która determinuje nasz sposób postrzegania rzeczywistości, decyduje o hierarchii wartości.
Oznacza to, że funkcje języka (o jaki język chodzi? pisany? mówiony? język filmu? itd.) w reklamie są w znacznym stopniu tożsame z funkcjami języka np. w serwisie informacyjnym, tekście publicystycznym, talk show.
Znajdź funcje języka wg Jacobsona. I na wybranych przykładach np. sloganów reklamowych i krótkich tekstów zaanalizuj je.
Każdy wywód dobrze zacząć od tego w jaki sposób rozumiesz reklamę i język. Wybierz takie definicje, które będą najbardziej użyteczne do przedstawienia Twojego pomysłu.
Użyteczne mogą być także koncepcje retoryki, propagandy, perswazji. Reklama to taki dość niezwykły "wynalazek", który z impetem czerpie inspiracje z wielu dziedzin, z osiagnięć rozmaitych dyscyplin nauki, biznesu, sztuki. Co oznacza, że aby lepiej ją zrozumieć trzeba sięgnąć do językoznawstwa, teorii komunikacji, psychoanalizy / psychologii, socjologii, teorii kultury itp.
Nie wiem w jakiej placówce edukacyjnej masz zaprezentować pomysł na taki temat. (Pamiętaj prosze, że pomysł jest NAJWAŻNIEJSZY. Zwłaszcza przy tak ogólnych tematach).
Mam jednak nadzieje, że dasz sobie już radę?