pozdrawiam
Funkcje języka w reklamie
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
Gosc
-
andy
- Ekspert

- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
e-marketing
Myślę, że nie powinienieś mieć kłopotu, jeśli mówiłeś, że to ma być tzw. poziom podstawowy oraz masz sporą dowolność w opracowaniu tematu.
Gdyby coś było nie tak z zaliczeniem także daj znać (jakkolwiek spodziewam się, że będzie inaczej).
Znając niewiele szczegółów i wymogów (sam temat i objętość to nie wszystko) nikt Ci nie da gwarancji, że praca "gdzie indziej" będzie oceniona pozytywnie.
Masz jednak gwarancję, że tu zawsze ktoś Ci pomoże. Tylko w przyszłości serdeczna prośba: jak najwięcej szczegółów co do wymogów merytorycznych.
Wszystkiego dobrego
Gdyby coś było nie tak z zaliczeniem także daj znać (jakkolwiek spodziewam się, że będzie inaczej).
Znając niewiele szczegółów i wymogów (sam temat i objętość to nie wszystko) nikt Ci nie da gwarancji, że praca "gdzie indziej" będzie oceniona pozytywnie.
Masz jednak gwarancję, że tu zawsze ktoś Ci pomoże. Tylko w przyszłości serdeczna prośba: jak najwięcej szczegółów co do wymogów merytorycznych.
Wszystkiego dobrego
-
agadka
zadanie
ja mam temat pracy informatywna ekspresywna i impresywna funkcja jezyka w reklamie, omow na wybranych przykladach sama sobie wybralam ten temat ale jeszcze nie jestem pewna czy na pewno ma byc ten
...prosze tylko o jakies punkty ktore odrazu przychodza na mysl. glownie chodzi mi o te przyklady czy mam sie glownie oprzec na przykladach reklam z prasy telewizji czy wszystkich naraz?? i jak sie za to wziasc?? jak zaczac?? i w ogole nie wiem jeszcze jakie to sa funkcje :/...
-
andy
- Ekspert

- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
funkcje języka
Funkcja impresywna w komunikacie reklamowym (i każdym innym) polega najprościej rzecz ujmując na użyciu trybu rozkazującego (kup, zadzwoń, odwiedź salon itp.).
Funkcję ekspresywną (nakierowana na nadawcę) najczęściej stanowią westchchnienia, okryzki np. szczęścia, grozy, podziwu. (Funcja ta nazywana bywa także emotywną).
Funkcję ekspresywną (nakierowana na nadawcę) najczęściej stanowią westchchnienia, okryzki np. szczęścia, grozy, podziwu. (Funcja ta nazywana bywa także emotywną).
-
Anetaa_o
reklama...
Ja na następnej lekcji języka Polskiego będe miała o reklamie... I w tym problem, że w grupach mamy przedsatwić w dowolnej formie "wałek do ciasta", chodzi tu oczywiście o ciekawą reklamę tego produktu... Mam lekkie kłowpoty ze znalezieniem pomyłsu na tą reklamę:( pomóżcie mi
( z
z góry dzięki
z góry dzięki
-
andy
- Ekspert

- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
kreatywność
Nie ma, powtarzam nie ma ludzi, którzy nie byliby w stanie wpaść na jakiś pomysł. Nie wydaje mi sie, jestem pewien, że Ty bynajmniej wyjątkiem nie jesteś.
Mam zatem propozycję: wymyśl minimu 5 pomysłow. Napisz KAŻDY, który przychodzi Ci do głowy. Nie oceniaj pomysłow, kiedy przychodzą Ci do głowy, tylko je zapisuj (to się fachowo nazywa brainstorming
Potem spróbuj jeden - dwa pomysły, które Ci się podobaja rozwinąć w jakąś historię, plot itp. (Nie napisalaś jaka to ma być reklama: TV, kino, radio, prasa, billboard, Internet itp).
Kiedy to zrobisz ja lub załoga WSR and me za każdy pomysł podsuniemy Ci co najmniej trzy inne. OK? OK. To dobrze, że porozumieliśmy się. Czekamy na pomysły. Naprawdę potrafisz to zrobić
Mam zatem propozycję: wymyśl minimu 5 pomysłow. Napisz KAŻDY, który przychodzi Ci do głowy. Nie oceniaj pomysłow, kiedy przychodzą Ci do głowy, tylko je zapisuj (to się fachowo nazywa brainstorming
Potem spróbuj jeden - dwa pomysły, które Ci się podobaja rozwinąć w jakąś historię, plot itp. (Nie napisalaś jaka to ma być reklama: TV, kino, radio, prasa, billboard, Internet itp).
Kiedy to zrobisz ja lub załoga WSR and me za każdy pomysł podsuniemy Ci co najmniej trzy inne. OK? OK. To dobrze, że porozumieliśmy się. Czekamy na pomysły. Naprawdę potrafisz to zrobić
-
anetaa_o
-
andy
- Ekspert

- Posty: 1223
- Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00
USE YOUR HEAD
No i widać progres wyraźny. Pomysły już jakieś są, ale za mało ich 
Kiedyś przeszedłem w Cracovia kurs Use You Head, zaś potem zdobyłem tzw. uprawnienia do prowadzenia takich wynalazków. (To naprawdę rewelacja, zachęcam do lektury książek Tony Buzana.)
Spróbuj zrobić proste ćwiczenie: do czego służy spinacz biurowy? Pierwsze skojarzenie (schematy myślowe itp.) - służy do spinania papierów, kartek. To prawda, ale może być wykałaczką, przewodnikiem prądu, wieszakiem, wytrychem - i tak puszczając wodze fantazji można niemal w nieskończoność.
Podobnie z wałkiem. Do czego może służyć wałek? Spróbuj napisać wszystko co przychodzi Ci do głowy
Może to jest patent na łoryginalną reklamę dość banalnego produktu? 
Kiedyś przeszedłem w Cracovia kurs Use You Head, zaś potem zdobyłem tzw. uprawnienia do prowadzenia takich wynalazków. (To naprawdę rewelacja, zachęcam do lektury książek Tony Buzana.)
Spróbuj zrobić proste ćwiczenie: do czego służy spinacz biurowy? Pierwsze skojarzenie (schematy myślowe itp.) - służy do spinania papierów, kartek. To prawda, ale może być wykałaczką, przewodnikiem prądu, wieszakiem, wytrychem - i tak puszczając wodze fantazji można niemal w nieskończoność.
Podobnie z wałkiem. Do czego może służyć wałek? Spróbuj napisać wszystko co przychodzi Ci do głowy
-
agadka
· Odpowiednie pozycje z „Lektury ogólnej”, przede wszystkim: 106 (A.M. Lewicki, Styl oficjalny i styl potoczny w reklamie, s. 111-120), 130.
· M. Golka, Świat reklamy, Warszawa 1994.
· J. Grzenia, Funkcje języka mówionego jako składnika reklam radiowych, w: Współczesna polszczyzna mówiona w odmianie opracowanej (oficjalnej), red. Z. Kurzowa, W. Śliwiński, Kraków 1994, s. 261-268.
· J. Ignatowicz-Skowrońska, Związki frazeologiczne w reklamie prasowej, w: Polszczyzna a/i Polacy u schyłku XX wieku, red. K. Handke, H. Dalewska-Greń, Warszawa 1994, s. 325-340.
· J. Kamińska-Szmaj, Slogan reklamowy - budowa składniowa, „Poradnik Językowy” 1996, z. 4, s. 13-22.
· A. M. Lewicki, Freazeologizmy w sloganach reklamowych, w: Kreowanie świata w tekstach, red. A.M. Lewicki, R. Tokarski, Lublin 1995, s. 215-228.
· J. Maćkiewicz, Metafora w reklamie, w: Kreowanie świata w tekstach, red. A.M. Lewicki, R. Tokarski, Lublin 1995, s. 229-238.
· K. Ożóg, Kilka uwag o języku reklamy radiowej i telewizyjnej, „Język Polski” LXXV (1995), z. 4-5, s. 273-279.
· O. Reboul, Kiedy słowo jest bronią, w: Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński, Warszawa 1980, s. 299-337.
· K. Skowronek, Reklama. Studium pragmalingwistyczne, Kraków 1992.
· L. Spitzer, Amerykańska reklama jako sztuka popularna, w: Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński, Warszawa 1980, s. 338-382.
· J.P. Sterne, Manipulacja za pośrednictwem cliché, w: Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński, Warszawa 1980, s. 282-298.
· E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001.
· R. Zimny, Niektóre cechy składni współczesnego sloganu reklamowego, „Język Polski” LXXVI (1996), z. 2-3, s. 147-154.
· R. Zimny, Wartościowanie i magia w języku reklamy, w: Kreowanie świata w tekstach, red. A.M. Lewicki, R. Tokarski, Lublin 1995, s. 239-254.
· M. Golka, Świat reklamy, Warszawa 1994.
· J. Grzenia, Funkcje języka mówionego jako składnika reklam radiowych, w: Współczesna polszczyzna mówiona w odmianie opracowanej (oficjalnej), red. Z. Kurzowa, W. Śliwiński, Kraków 1994, s. 261-268.
· J. Ignatowicz-Skowrońska, Związki frazeologiczne w reklamie prasowej, w: Polszczyzna a/i Polacy u schyłku XX wieku, red. K. Handke, H. Dalewska-Greń, Warszawa 1994, s. 325-340.
· J. Kamińska-Szmaj, Slogan reklamowy - budowa składniowa, „Poradnik Językowy” 1996, z. 4, s. 13-22.
· A. M. Lewicki, Freazeologizmy w sloganach reklamowych, w: Kreowanie świata w tekstach, red. A.M. Lewicki, R. Tokarski, Lublin 1995, s. 215-228.
· J. Maćkiewicz, Metafora w reklamie, w: Kreowanie świata w tekstach, red. A.M. Lewicki, R. Tokarski, Lublin 1995, s. 229-238.
· K. Ożóg, Kilka uwag o języku reklamy radiowej i telewizyjnej, „Język Polski” LXXV (1995), z. 4-5, s. 273-279.
· O. Reboul, Kiedy słowo jest bronią, w: Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński, Warszawa 1980, s. 299-337.
· K. Skowronek, Reklama. Studium pragmalingwistyczne, Kraków 1992.
· L. Spitzer, Amerykańska reklama jako sztuka popularna, w: Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński, Warszawa 1980, s. 338-382.
· J.P. Sterne, Manipulacja za pośrednictwem cliché, w: Język i społeczeństwo, red. M. Głowiński, Warszawa 1980, s. 282-298.
· E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001.
· R. Zimny, Niektóre cechy składni współczesnego sloganu reklamowego, „Język Polski” LXXVI (1996), z. 2-3, s. 147-154.
· R. Zimny, Wartościowanie i magia w języku reklamy, w: Kreowanie świata w tekstach, red. A.M. Lewicki, R. Tokarski, Lublin 1995, s. 239-254.
-
Gość
Re: język reklamy
andy pisze:Z planem nigdy nie ma kłopotu, problem jest z jego realizacją.
W Twoim przypadku problem jest taki, że nie wiem na jakim poziomie ma być ta praca: licealnym, uniwersyteckim?
Temat, jaki przedstawiasz można przedstawić na niemal nieskończenie wiele sposobów. A to dlatego, że same terminy, jak język, reklama itd. mają wiele definicji, koncepcji.
Ostatnimi czasy jestem zdania, że reklama stwarza aurę, która determinuje nasz sposób postrzegania rzeczywistości, decyduje o hierarchii wartości.
Oznacza to, że funkcje języka (o jaki język chodzi? pisany? mówiony? język filmu? itd.) w reklamie są w znacznym stopniu tożsame z funkcjami języka np. w serwisie informacyjnym, tekście publicystycznym, talk show.
Znajdź funcje języka wg Jacobsona. I na wybranych przykładach np. sloganów reklamowych i krótkich tekstów zaanalizuj je.
Każdy wywód dobrze zacząć od tego w jaki sposób rozumiesz reklamę i język. Wybierz takie definicje, które będą najbardziej użyteczne do przedstawienia Twojego pomysłu.
Użyteczne mogą być także koncepcje retoryki, propagandy, perswazji. Reklama to taki dość niezwykły "wynalazek", który z impetem czerpie inspiracje z wielu dziedzin, z osiagnięć rozmaitych dyscyplin nauki, biznesu, sztuki. Co oznacza, że aby lepiej ją zrozumieć trzeba sięgnąć do językoznawstwa, teorii komunikacji, psychoanalizy / psychologii, socjologii, teorii kultury itp.
Nie wiem w jakiej placówce edukacyjnej masz zaprezentować pomysł na taki temat. (Pamiętaj prosze, że pomysł jest NAJWAŻNIEJSZY. Zwłaszcza przy tak ogólnych tematach).
Mam jednak nadzieje, że dasz sobie już radę?
-
Gość
-
Gość
hej
W tym roku podchodzę do matury z języka polskiego.
Wybrałem temat: Omów funkcję języka w tekstach reklamowych Odwołaj się do przykładów reklam.
Mój problem polega na tym, że ciężko jest mi dobrać odpowiednie reklamy.
Czy mógłby w tym przypadku liczyć na jakieś wsparcie.
Napisze co już wymyśliłem, z czym się zastanawiam.
Najpierw jednak czekam na info czy ma to sens i oczywiscie czy moglibyście korygować moje działaniaa odnośnie całej pracy.
W tym roku podchodzę do matury z języka polskiego.
Wybrałem temat: Omów funkcję języka w tekstach reklamowych Odwołaj się do przykładów reklam.
Mój problem polega na tym, że ciężko jest mi dobrać odpowiednie reklamy.
Czy mógłby w tym przypadku liczyć na jakieś wsparcie.
Napisze co już wymyśliłem, z czym się zastanawiam.
Najpierw jednak czekam na info czy ma to sens i oczywiscie czy moglibyście korygować moje działaniaa odnośnie całej pracy.
-
Madzik
witam, aj też mam podobny temat maturalny tj. "Magiczna funkcja języka w reklamie"
czy mógłby mi ktoś pomóc w realizacji tego tematu? wydawało się że temat jest prosty, ale teraz widzę ile aspektów mi się tu nakłada, a prezentacja w końcu nie trwa długo....
byłabym wdzięczna też za jakieś książki na których mogłabym sie oprzeć, na razie myślałam o takich jak "język na sprzedaż" Bralczyka, artykuł Lewickiego "Obraz samochodu w sloganach reklamowych" , "Slogany w reklamie i polityce" Kochana
czy ktoś byłby na tyle miły i pomógł mi stworzyć coś ciekawego?
czy mógłby mi ktoś pomóc w realizacji tego tematu? wydawało się że temat jest prosty, ale teraz widzę ile aspektów mi się tu nakłada, a prezentacja w końcu nie trwa długo....
byłabym wdzięczna też za jakieś książki na których mogłabym sie oprzeć, na razie myślałam o takich jak "język na sprzedaż" Bralczyka, artykuł Lewickiego "Obraz samochodu w sloganach reklamowych" , "Slogany w reklamie i polityce" Kochana
-
MAtii
funkcje języka w reklamie
HEJ, pisze prace na temat funkcje języka reklam w radiu , prasie, telewizji. Jeśli jest to możliwe chciałbym otrzymac wskazówki jak można opracowac ten temat.