Reklama Prasowa Roku 2009 [NOMINACJE & WYNIKI]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Zablokowany
Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #15

Post autor: s_wojtkowski » 26 lis (czw) 2009, 15:08:47

Reklama #15

Obrazek

Reklamodawca: Agora S.A.
Medium: Focus Historia, nr 2/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Maciek Antoniewski SG z I
Uzasadnienie: Reklama jest bardzo przejrzysta i ciekawie skomponowana. Zostawiono w niej dużo "powietrza", dzięki czemu wzrok automatycznie przeskakuje przez elementy najważniejsze dla reklamodawcy. Stonowane kolory całości powodują, że żywe kolorystycznie logo wyróżnia się. Reklama jest przyjemna, no i jeszcze ten uroczy kotek...

Komentarz sw: Dla ciekawych świata i tych, którzy nie boją się nowości... Ale kotek się chyba jednak boi (?)
Ostatnio zmieniony 01 gru (wt) 2009, 20:28:31 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #16

Post autor: s_wojtkowski » 26 lis (czw) 2009, 15:28:29

Reklama #16

Obrazek

Reklamodawca: Axel Springer Polska
Medium: Komputer Świat Ekspert - Niezbędnik, nr 1/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Maciek Antoniewski SG z I
Uzasadnienie: Reklama wyróżnia się prostotą przekazu. Ciekawy pomysł i panowanie nad przestrzenią. Dobry układ elementów, dzięki czemu możemy szybko zapoznać się z zawartością reklamy.

Komentarz sw: Jest to reklama prasowa, której przedmiotem jest tytuł prasowy (czasopismo), a reklamodawcą - wydawca prasy.
Ostatnio zmieniony 01 gru (wt) 2009, 20:28:49 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #17

Post autor: s_wojtkowski » 26 lis (czw) 2009, 16:08:20

Reklama #17

Obrazek

Reklamodawca: Wirtualna Polska S.A.
Medium: Focus, nr 1/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Maciek Antoniewski SG z I
Uzasadnienie: Nie wszystko trzeba napisać i ta reklama to udowadnia. Dzięki prostej obróbce, zdjęcie przemawia do nas, dopełniając tekst zawarty w reklamie. Dodatkowo reklama zaskakuje i zwraca na siebie uwagę.

Komentarz sw: Reklama ta była zgłoszona do konkursu w ubiegłym roku, ale ponieważ (1) nie znalazła się w pierwszej dziesiątce, a (2) została opublikowana w prasie w 2009 roku oraz dodatkowo (3) jest ciekawa - zdecydowałem się ją nominować.
Ostatnio zmieniony 01 gru (wt) 2009, 20:29:05 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #18

Post autor: s_wojtkowski » 30 lis (pn) 2009, 22:24:23

Reklama #18

Obrazek

Reklamodawca: Kompania Piwowarska S.A.
Medium: Polityka, nr 14 z dn. 14/02/2009
Format: ~A5
Zgłaszający: Marcin Ciarka FOTO I
Uzasadnienie: Pierwszą rzeczą która rzuca się w oczy jest tło, gdzie widoczne jest złudzenie optyczne - obrazek zdaje się ruszać. Całość dopełnia zdjęcie butelki piwa oraz hasło "Nowe opakowanie. Nowe wrażenia".

Komentarz sw: Cóż, to z pewnością najbardziej migotliwa reklama w historii konkursu.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #19

Post autor: s_wojtkowski » 30 lis (pn) 2009, 22:32:02

Reklama #19

Obrazek

Reklamodawca: Presspublica Sp. z o.o.
Medium: Polityka, nr 14 z dn. 14/02/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Marcin Ciarka FOTO I
Uzasadnienie: Z tej całokolumnowej reklamy bije minimalizm. Wzrok przyciąga w centralnym miejscu duży napis-cytat: "Ja też potrafię w mordę bić" z podpisem Józefa Piłsudskiego. Jest to świetne użycie dosyć kontrowersyjnego cytatu (których akurat w historii życia J. Piłsudskiego nie brakuje), aby przykuć uwagę czytelnika. Dopiero po przeczytaniu tekstu właściwego dowiadujemy się czego reklama dotyczy.

Komentarz sw: Muszę przyznać, że mam słabość do tak ascetycznych, ale też wysmakowanych projektowo reklam. Zarazem poukładanych i uporządkowanych, a jednocześnie wynikających z wizerunku reklamodawcy. Myślę, że ten przekaz jest dowodem na to, że można zrobić ciekawą reklamę bez dominującej powierzchniowo części ilustracyjnej. A może to tylko próba dorobienia podbudowy teoretycznej dla mojej sympatii dla Rzepy?
Ostatnio zmieniony 30 lis (pn) 2009, 22:59:57 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #20

Post autor: s_wojtkowski » 30 lis (pn) 2009, 22:48:20

Reklama #20

Obrazek

Reklamodawca: Nikon Polska
Medium: Kwartalnik Fotografia 29/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Marcin Ciarka FOTO I
Uzasadnienie: Reklama Fotofestiwalu '09 przyciąga uwagę niekonwencjonalną ilustracją przedstawiającą plastykowego farmera, który wygrzebuje widłami wnętrze kaszanki... Wybór tego zdjęcia uzasadnia użycie słów "żart, absurd, ironia" oraz zwrotu "Atak łaskotek", który zapewne będzie motywem przewodnim festiwalu.

Komentarz sw: Znając zamiłowanie młodzieży do absurdu i ironii, sądzę, że ta reklama ma spore szanse na wysoką pozycję, a może nawet...

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #21

Post autor: s_wojtkowski » 30 lis (pn) 2009, 22:59:20

Reklama #21

Obrazek

Reklamodawca: Eurozet Sp. z o.o.

Medium (a): Polityka, nr z dn. 11/04/2009
Medium (b): Elle, nr 6/2009
Medium (c): Polityka, nr z dn. 04/04/2009
Medium (d): Avanti, nr 9/2009

Format: ~A4

Zgłaszający (a): Marcin Ciarka FOTO I
Zgłaszający (b): Andrzej Maliszewski SG z I
Zgłaszający (c): Mikołaj Rytel SG II
Zgłaszający (d): Mateusz Rasiński SG I

Uzasadnienie (a): Dosyć ciemne tło i mocno widoczna, piękna modelka relaksująca się przy dźwiękach swojej ulubionej muzyki. Kompozycję doskonale uzupełnia komplet informacji w formie tekstowej (wypisanych delikatną czcionką) i logo zgodnego kolorystycznie z ubraniem modelki. Ta reklama po prostu jest bardzo miła dla oka, aż "aksamitna", ale nie sztuczna.
Uzasadnienie (b): Stonowana kolorystyka – tło, gorset modelki a nawet włosy w odcieniach fioletu. Nasz wzrok przyciąga kontrastujące ciało modelki. Światło mocno pada na nagą skórę pleców (i nie tylko :wink: ), wzdłuż których od wielkich słuchawek biegnie kabel będący również sznurowadłem gorsetu. Można więc powiedzieć, że dziewczyna na zdjęciu jest ubrana tylko w muzykę. Marka Chilli Zet jest dla zmysłowej, wysmakowanej kobiety, ale z pewnością także dla mężczyzny, który nazywa siebie koneserem takich kobiet, o pardon, takiej muzyki :wink:
Uzasadnienie (c): Bardzo klimatyczna wersja chill out'u - brylantowe słuchawki, elegancja, luksus i wyciszenie - tak właśnie widzę chill out. Słucham często tej rozgłośni, więc jako target :wink: mówię jej "tak!"
Uzasadnienie (d): Przekaz w dobrym stylu i smaku, przejrzysty, zaciekawia odbiorcę. Reklama w wyrazistych kolorach. Gorset, włosy, vlepka (logo) w prawym górnym rogu, a nawet ciało modelki w odcieniach beżu, a ubranie fioletu - dają fajne, przyjemne dla odbiorcy wrażenie.

Komentarz sw: Jak patrzę na tę reklamę, to zastanawiam się, co to tak naprawdę jest ten chill out? :wink:
Ostatnio zmieniony 04 gru (pt) 2009, 23:57:52 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #22

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (wt) 2009, 18:55:40

Reklamy #22 i #22'

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Tubądzin Management Group Sp. z o.o.

Medium: Zwierciadło, nr 10/2009
Medium': Twój Styl, nr 03/2009

Format: 2 x ~A4 (rozkładówka)

Zgłaszający: Andrzej Maliszewski SG z I
Zgłaszający': Angelika Kowal SG z I

Uzasadnienie: Czerwone płytki łazienkowe są jak sukienka z czerwonych kryształów modelki stojącej na ich tle. Kolekcja Tubądzina zaprojektowana przez Macieja Zienia, jest oryginalna i ekskluzywna tak, jak jego sukienki.
Uzasadnienie':Kreacja modelki wtapia się w płytki łazienkowe zaprojektowane przez Macieja Zienia - znanego projektanta mody. Styl, klasa i ekstrawagancja zarówno kreacji, jak i płytek mówią same za siebie.

Komentarz sw: Pierwsze w tym roku rozkładówki. Ale jakie piękne!
Ostatnio zmieniony 02 sty (sob) 2010, 00:36:33 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #23

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (wt) 2009, 20:03:40

Reklama #23

Obrazek

Reklamodawca: BoConcept A/S
Medium: The Warsaw Voice, nr 40-41/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Andrzej Maliszewski SG z I
Uzasadnienie: „No limits in small spaces”. Firma BoConcept pokazuje, że ich meble nie tylko świetnie wyglądają, ale oprócz tego są też bardzo funkcjonalne. Dzięki tej marce bez problemu urządzisz KAŻDE wnętrze. Nawet więzienną celę. Kreatywnie i dowcipnie.

Komentarz sw: Reklama wprawdzie anglojęzyczna, reklamodawca duński, ale przekaz spełnia wymogi regulaminu, bo The Warsaw Voice to prasa polska.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #24

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (wt) 2009, 20:14:13

Reklama #24

Obrazek

Reklamodawca: Groupe SEB Polska Sp. z o.o.
Medium: Zwierciadło, nr 7/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Andrzej Maliszewski SG z I
Uzasadnienie: Cała kompozycja w kolorze skóry. W centrum kobieca łydka, gładka, o lśniącej skórze. Wokół kostki owinięty dmuchawiec, którego cząstki zostają delikatnie zdmuchnięte, tak jak włoski pod wpływem podmuchu depilatora Rowenta. Wszystko lekkie i subtelne, wręcz przyjemne – nie ma mowy o bólu. Na dole strony dokładniejsza informacja dla zainteresowanych.

Komentarz sw: Wysmakowany, subtelny visual, ale nagłówek i tekst właściwy zaskakująco rzeczowe, konkretne. Tak na marginesie - sprawdźcie hasło: podofilia.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #25

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (wt) 2009, 20:23:33

Reklama #25

Obrazek

Reklamodawca: QST Sp. z o.o.
Medium: Men’s Health, nr 7-8/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Andrzej Maliszewski SG z I
Uzasadnienie: Hasło: „Zapraszamy do urn, wybór należy do ciebie” jest trawestacją haseł wyborczych, nawołujących do głosowania, czyli pójścia do urn wyborczych. Gdy nasz wzrok powędruje wyżej, widzimy kontrastującą z tłem popielniczkę i palącego się papierosa. Jednak nie jest to zwykła popielniczka, ale otwarta urna na prochy. Pomysłowa gra głów i mocny przekaz, o ile cokolwiek jest w stanie powstrzymać palacza...

Komentarz sw: No tak, to pierwsza w naszym zestawie reklama wyborcza :wink:. Nie wiem czy wypada żartować, bo to naprawdę ważny życiowy wybór :?. Reklama jest wyjątkowa, bo o jej zauważeniu i nominowaniu nie zdecydował sam layout czy ilustracja, ale połączenie copy + visual, i to z naciskiem na copy - a to rzadkość w naszym konkursie.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #26

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (wt) 2009, 20:44:28

Reklama #26

Obrazek

Reklamodawca: Mars Polska Sp. z o.o.
Medium: Claudia, nr 6/2009
Format: 2 x ~1/2 A4 w poziomie
Zgłaszający: Mikołaj Rytel SG II
Uzasadnienie: Ciekawe podejście do tematu :wink:. Reklama jest przekonująca dla właścicieli psów, bo jest życiowa; nie pokazuje słodkich szczeniaczków, który to visual jest dość oklepany i nie przekazuje żadnej konkretnej informacji. A tu proszę - twarde dowody!

Komentarz sw: Nie wiem czy to fajna reklama, bo mam kota.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #27

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (wt) 2009, 21:42:52

Reklama #27

Obrazek

Reklamodawca: QXL Poland Sp. z o.o.

Medium: Elle, nr 12/2009

Format: ~A4

Zgłaszający (a): Nina Nowak SR I
Zgłaszający (b): Beata Jagłowska SG z I
Zgłaszający (c): Katarzyna Michalska SG I

Uzasadnienie (a): Reklama przyciąga uwagę, jest niebanalna i oryginalna. Czerwone tło i biała broda nasuwają miłe skojarzenia - ze świętami i prezentami. Reklama ukazała się w grudniowym wydaniu Elle, kiedy to panuje świąteczne szaleństwo zakupowe. Serwis Allegro.pl oferuje do sprzedaży produkty bez wychodzenia z domu, co jest oczywiście bardzo wygodne. Uważam, że reklama jest innowacyjna.
Uzasadnienie (b): Reklama wzbudza zainteresowanie swoją prostotą. Jednolite czerwone tło wyróznia się wśród kolorowych i pstrokatych stron magazynu. Fajna gra słów i oszczędność tekstu to kolejne plusy. Malutkie nożyczki sugerujące wycinankę też odgrywają ważną rolę, ponieważ reklama sprawia wrażenie "gratisu", który można wyciąć i zachować.
Uzasadnienie (c): Bardzo fajny pomysł na reklamę świąteczną. Dzięki niej każdy może zostać Św. Mikołajem. Jeśli ma już maskę… brakuje mu tylko prezentów i tu właśnie zaczyna się rola Allegro ;). Dodatkowo żywy kolor czerwony przyciąga uwagę, kojarzy się ze świętami oraz Świętym Mikołajem.

Komentarz sw: Tak, formalnie i strukturalnie to bardzo ciekawe rozwiązanie. Myślę, że zostanie docenione przez jurorów naszego kokursu.
Ostatnio zmieniony 06 gru (ndz) 2009, 00:14:24 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #28

Post autor: s_wojtkowski » 02 gru (śr) 2009, 19:24:56

Reklama #28

Obrazek

Reklamodawca: Roset Möbel GmbH
Medium: Dobre Wnętrze, nr 9/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Justyna Chodkowska SG z I
Uzasadnienie: Na tę reklamę mogłabym patrzeć godzinami - może dlatego, że lubię fiolet. Tu występują prawie wszystkie odcienie tego koloru i jeszcze kilku innych. Pomysłowo rozmieszczone elementy tekstowe - wyglądają, jakby były zawieszone pod sufitem, jak lampy. Tylko czy ta reklama przypadnie do gustu osobom, które nie znoszą fioletowego koloru? Może chociaż piękna pani zdoła przekonać tę grupę odbiorców do odwiedzenia salonu meblowego Ligne Roset :wink:.

Komentarz sw: Hmmm, jak na salony meblowe, to bardzo oryginalny przekaz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12193
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #29

Post autor: s_wojtkowski » 02 gru (śr) 2009, 19:38:00

Reklama #29

Obrazek

Reklamodawca: Agencja Jar Sp z o.o.
Medium: MaleMen, nr 2/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Justyna Chodkowska SG z I
Uzasadnienie: Ilustracja oddaje doskonale wszystkie cechy odzieży Royal Collection: styl, klimat, klasyka, luksus. Poza tym ładna kolorystyka i dobrze zaaranżowana przestrzeń.

Komentarz sw: Fraternity?

Zablokowany