O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
sinar
- Loża WSR

- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Post
autor: sinar » 19 wrz (śr) 2007, 09:50:36
Pomysl na ten temat pojawil sie juz dawno temu. Zauwazylem ze nie zawsze reklama zaslugiwala na uwage i pokazanie jej na forum ze wzgledu na to ze byla udana. Byly takie dosc ciekawe dlatego ze budzily kontrowersje.Zazwyczaj takie kontrowersje dotycza seksu lub religii. Według mnie to ok. 80% przypadkow. Jednak pojawiaja sie tez inne ktore mam nadzieje tutaj tez pokazac. Ale zaczniemy tradycyjnie od religii. Zauwazylem ze bywa na forum zrodlem licznych dyskusji i kontrowersji.
Ostatnia wieczerza. Reklama trutki na szczury (Mortein - zabija wszystkie szczury) autorstwa chilijskiego oddzialu agencji Euro RSCG. Nie pierwszy juz raz wykorzystany w reklamie motyw z obrazu da Vinciego.
Czy ta reklama wydaje sie Wam kontrowersyjna? Czy kogos z Was szokuje lub obraza uczucia religijne. A moze tylko irytuje wykorzystawanie dziel sztuki. I wreszcie: Czy to dobra, udana reklama.
Zapewne jest to dosc kiepsko widoczne dlatego duzy format do obejrzenia tu
http://www.ibelieveinadv.com/commons/last-dinner.jpg
PS. Ja tam mam swoje zdanie ale to moze jak sie jakas dyskusja rozwinie.
-
seize
- Loża WSR

- Posty: 9045
- Rejestracja: 02 mar (ndz) 2003, 01:00:00
Post
autor: seize » 19 wrz (śr) 2007, 10:06:32
Ja przyznam od siebie że sensowność użycia takiego odwołania w moim wypadku jest średnia. Bo pal licho już kwestie religijne, ale jaki jest sens użycia tego obrazu? Jak dla mnie tylko taki że zjedzenie tej trutki to dla szczura taki ostatni posiłek. A to trochę za mało by dostrzec sens, przewrotność i inteligentny żart we wstawieniu szczurzych głów w miejsce twarzy apostołów na tym obrazie.
-
sinar
- Loża WSR

- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Post
autor: sinar » 19 wrz (śr) 2007, 10:45:09
No wlasnie moim zdaniem reklama jest raczej kiepska jesli chodzi o pomysl. W sumie wydaje sie ze glownie ma chyba zaszokowac albo przynajmniej przyciagnac uwage (motyw Ostatniej wieczerzy stal sie popularny przez Kod da Vinci)
Razi wtornosc tej reklamy. Bo rozumiem jeszcze kontrowersje ale jak sie jest pionierem a tymczasem ten motyw jest juz dosc wyswiechtany bo byl juz co najmniej kilka razy wykorzystany. Przykladem jest reklama domu mody Marithe and Francois Girbaud gdzie apostolami sa kobiety-modelki
Jesli zas chodzi o uczucia religijne to tu mam takie dosc ambiwalente uczucia. Z jednej strony mierzi mnie troche laczenie Ostatniej Wieczerzy z truciem szczurow. Z drugiej nie tyle jest to tu scena ktora ma symboliczne znaczenie w chrzescijanina w liturgii mszy swietej lecz raczej jest to jej przedstawienie, odwzorowanie na obrazie Da Vinciego. A pamietam ze z tym akurat nie mialem problemow w przypadku skeczy Monty Pythona. Takze sam nie wiem. A czy kogos irytuje komerycjne wykorzystywanie motywu Stworzenia Adama w telefonach Nokii? Czy to juz cos innego bo tu sie zabija szczury a tu ladny obrazek w fonie hmm...
-
seize
- Loża WSR

- Posty: 9045
- Rejestracja: 02 mar (ndz) 2003, 01:00:00
Post
autor: seize » 19 wrz (śr) 2007, 10:57:03
Ta druga mnie już mniej razi brakiem pomysłu i sensu choć i tak jest ona dość niskich lotów jak dla mnie.
Same odwołania do uczuć religijnych z automatu nie sprawiają u nie poczucia oburzenia; oburzenie pojawia się wtedy kiedy to użycie niczemu konkretnemu nie służy i związek między np. przesyłaną ideą a użytą symboliką jest wysoce abstrakcyjny.
Ps: e no w skeczach MP to i mnie kręcą takie różne parodie, satyry różnych elementów bo to choć durny to jednak dość przewrotnie inteligentny humor jest

-
sinar
- Loża WSR

- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Post
autor: sinar » 19 wrz (śr) 2007, 13:14:04
To moze dla przypomnienia
http://www.dago.pmp.com.pl/monty/skecze/ostatnia.html
[ytv]loAE7DdXAwY[/ytv]
Ciekawa rzecz w slowie czy to pisanym czy mowionym (a nie na obrazie) ostatnia wieczerza (byc moze tylko dla mnie) juz nie wywoluje u mnie mieszanych uczuc... Chyba na podobnej zasadzie jak Hiobowa wiesc, placz i zgrzyanie zebow czy pieta achillesowa czy tym podobne zwroty w naszym kregu kulturowym.
-
sinar
- Loża WSR

- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Post
autor: sinar » 20 wrz (czw) 2007, 07:26:58
A teraz moze taki mix religii z seksem. Choc moze religii (poza tym jednym przykladem) to nie do konca dobre okreslenie. Jakby jednak nie patrzec pewnej sfery sacrum.
Firma sami przyznacie promuje sie w dosc niekonwencjonalny sposob. To znaczy nosnik moze i dosc tradycyjny czyli kalendarz. Niekonwencjonalne jest podejscie do tematu.
Ok rozneglizowane panienki zdarzaja sie na wielu kalendarzach i czesto maja niewiele lub nic wspolnego z oferowanymi przez firme produktami bo moga to byc wozki widlowe, odziez ochronna czy opony (slynne kalendarze Pirelli)
Jednak jak do tej pory nikt nie wpadl na takie polaczenie czyli trumna (co by nie mowic kojarzona ze smiercia) i mniej lub bardziej seksowna panienka.
Co o tym myslicie. Prekursorzy? Zakonspirowani nekrofile? A moze... po prostu sprytni gadzeciarze?
*
Ok przyznaje foty sa wybrane dosc tendencyjnie jednak inne miesiace w kalendarzach z poprzednich lat sa tylko ciut "lzejsze".
Dla zainteresowanych strona "trumniarzy"
http://www.cofanifunebri.com/index-eng.htm
* - mozliwe ze na samych gadzetach (oprocz kalendarzy sa popielniczki, zapalniczki, koszulki itp) zarabiaja wiecej niz na trumnach. Zawsze zywy klient ktory podchodzi do zycia z humorem lepszy od nieboszczyka

-
sinar
- Loża WSR

- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Post
autor: sinar » 26 wrz (śr) 2007, 17:07:34
No prosze przyklad z ostatnich dni. Znowu wraca Ostatnia wieczerza. Tym razem w wersji sado-maso czy moze raczej gejowskiej a moze jedno i drugie. W kazdym razie jak dla mnie jedyny sens tej reklamy to czysta prowokacja
http://adweek.blogs.com/adfreak/images/Folsom-big.jpg
Tu mozna poczytac wiecej na ten temat
http://www.cnsnews.com/ViewCulture.asp? ... 0925b.html
Wyglada zreszta ze Jezus jest ostatnio bardzo rozchwytywanym celebrity. Tyle ze chyba chrzescijanie nie sa zachwyceni wizerunkiem ktory jest kreowany w takich reklamach i ktory choc moze i smieszny i nie tak bluznierczy jak powyzej to powiedzmy sobie to jasno nie ma tez wiele wspolnego z kanonami wiary. Tu kolejny przyklad z ostatnich dni Plug TV i Jezus hipis.
[ytv]Ujb4OWUel_w[/ytv]
PS. I jeszcze jedna Ostatnia wieczerza do kolekcji. Reklama Paddy Poker i Chrystus hazardzista grajacy z apostolami w ruletke i pokera.
To samo w powiekszeniu
http://www.pp-gallery.com/uploaded/lastsupper.jpg
-
sinar
- Loża WSR

- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Post
autor: sinar » 03 paź (śr) 2007, 09:06:40
No Anorexia. Nowa kampania ktora wspoltworzy Oliviero Toscani. I znowu dla firmy z branzy odziezowej - tym razem jest to Nolita.
Oczywiscie i tym razem to nie zaden fotomotaz lecz prawdziwa ludzka historia. Modelka jest 27 letnia Francuzka Isabelle Caro, ktora wazy zaledwie 30 kilka kg.
Prezes jednej z organizacji ktora zajmuje sie anoreksja mowi ze takie zdjecia moga wywolac odwrotny skutek. Byc moze tworzy w spoleczenstwie swiadomosc problemu jednak u anorektyczek moze wywolywac zazdrosc i zachecac je by jeszcze bardziej sie odchudzac by dorownac albo przescignac taki "wzor" z billboardu
Dla przypomnienia szwedzka kampania przeciw anoreksji i bulimii
[ytv]fm_kTr6nAI8[/ytv]
-
Martha
- Ekspert

- Posty: 1880
- Rejestracja: 17 lut (pt) 2006, 01:00:00
Post
autor: Martha » 03 paź (śr) 2007, 09:09:43
Trzeba tez zaznaczyc, ze Isabelle Caro jest wzieta i znana modelka. Dlatego tez ta kampania moze odniesc odwrotny skutek...
-
sinar
- Loża WSR

- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Post
autor: sinar » 03 paź (śr) 2007, 10:49:27
Warto dodac ze wlasnie tez pojawil sie follow-up do Ewolucji piekna Dove. I jest on utrzymany troche w innej stylistyce. Do tego zwraca tak jak Evolution uwage na role reklamy i mediow w kreowaniu skrzywionego obrazu piekna. I to od najmlodszych lat.
[ytv]wh3UtEd9CWg[/ytv]
Martha pisze:Trzeba tez zaznaczyc, ze Isabelle Caro jest wzieta i znana modelka. Dlatego tez ta kampania moze odniesc odwrotny skutek...
Wiesz Martha nie kojarze jej jako modelki. Czy byla juz wczesniej znana jako modelka czy byla anorektyczka ktora pozowala do zdjec? Zreszta nie wazne. Pokazywanie czy wrecz obnazanie problemu w reklamie to pewnie wazna sprawa ale trzeba tez znac umiar. W przeciwnym razie zaroi sie nam jeszcze bardziej swiat i billboardy od anorektyczek ktore beda teraz tym bardziej traktowac swoja chorobe jako przepustke do kariery. A trzeba pamietac ze to nie tylko chodzi o to ze sie jest ekstremalnie chudym i mozna miec problemy nie tylko psychiczne ale ze zwykla codzienna aktywnoscia. Na to sie po prostu umiera i to zazwyczaj w bardzo mlodym wieku.
-
sinar
- Loża WSR

- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Post
autor: sinar » 10 paź (śr) 2007, 18:57:03
I znowu Ostatnia wieczerza to jest po prostu neverending story lub jak kto woli po polsku samograj. Tym razem przyklad z wrzesnia tego roku z Islandii i reklama telefonii G3. Telefoniczna pogawedka zniecierpliwionego Jezusa z Judaszem. Jak widac historia mogla potoczyc sie inaczej gdyby nie telefon...
[ytv]_DsPraSfqmU[/ytv]
Ciekawostka w roli Judasza wystapil kreatywny z agencji EnnEmm ktorej dzielem jest ten spot. Coz za poswiecenie

-
aw
- akademiareklamy.edu.pl

- Posty: 1397
- Rejestracja: 27 lut (czw) 2003, 01:00:00
Post
autor: aw » 10 paź (śr) 2007, 19:13:50
Może drogi sinarze Judasza nikt nie chciał zagrac a autor pomysłu nie miał wyjścia - tak jak zresztą sam Judasz, którego rola została wczesniej zaplanowana?
-
Friz
- Nowy(a)
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 paź (pn) 2007, 02:00:00
Post
autor: Friz » 23 paź (wt) 2007, 20:42:03
Reklama przeciwko anoreksji jest po prostu niesmaczna...
-
a_anka
- Zadomowił(a) się

- Posty: 592
- Rejestracja: 13 gru (pn) 2004, 01:00:00
Post
autor: a_anka » 15 lis (czw) 2007, 01:30:34
jak wrzucić obrazek?? Jak mi ktoś powie to wkleję swoją ulubioną (i bankowo kontrowersyjną) reklamę prasową

-
Happy
- Wyrocznia WSR

- Posty: 11594
- Rejestracja: 11 mar (pt) 2005, 01:00:00
Post
autor: Happy » 15 lis (czw) 2007, 09:49:52
Spróbuj
