O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 27 lis (wt) 2007, 19:45:39
Reklama
#15
Reklamodawca: bet-at-home.com
Medium: Men's Health nr 06/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Marta Filipiak SGzI
Uzasadnienie: Slogan "życie to gra!" - pięknie zobrazowany - to typowy męski świat. Piłka nożna. Sport. Ryzyko. Seks. Coś jeszcze? Czasami boję się, że już nic.
Komentarz sw: Trzeba by zapytać Tomka Syrowatko czy reklama oddaje klimat zawierania zakładów u tego bukmachera.
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 27 lis (wt) 2007, 19:51:14
Reklama
#16
Reklamodawca: Suzuki Motor Poland Sp. z o.o.
Medium: Men's Health nr 06/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Marta Filipiak SGzI
Uzasadnienie: Reklama porównawcza

. Zauważmy, że jedno łączy oba ilustracyjne elementy reklamy: nie ważne czy jedziesz szybko czy nie, najważniejsze, że w kasku.
Komentarz sw: No tak, slogan Suzuki jest uniwersalny: "Albo XXX albo nic" pasuje do każdego samochodu czy motocykla tej marki.
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 27 lis (wt) 2007, 19:58:43
Reklama
#17
Reklamodawca: LG Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Men's Health nr 05/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Marta Filipiak SGzI
Uzasadnienie: Klasyka, subtelność, prestiż, harmonia, nowoczesność - to wszystko widać w tej reklamie. Co więcej, jest to ukazane w sposób nienachalny, stonowany, z klasą. No i spójnie z innymi reklamami produktów oznaczonych marką LG, czego dowodzi projekt zamieszczony poniżej.
Komentarz sw: Piękno życia. Wolność tworzenia.
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 27 lis (wt) 2007, 20:00:26
Reklama
#18
Reklamodawca: LG Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Focus nr 04/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Marta Filipiak SGzI
Uzasadnienie: Klasyka, subtelność, prestiż, harmonia, nowoczesność - to wszystko widać w tej reklamie. Co więcej, jest to ukazane w sposób nienachalny, stonowany, z klasą. No i spójnie z innymi reklamami produktów oznaczonych marką LG, czego dowodzi projekt zamieszczony powyżej.
Komentarz sw: Jak (po)wyżej.
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 27 lis (wt) 2007, 20:16:02
Reklama
#19
Reklamodawca: Electrolux Poland sp. z o.o
Medium: Focus nr 04/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Marta Filipiak SGzI
Uzasadnienie: Kto lubi sprzątać? Prać, zmywać, czyścić? Umówmy się - mało kto. Po co marnować cenny czas na takie pierdoły? Zapomnijmy o obowiązkach, bawmy się! Zanussi ułatwia życie. Trochę to wszystko przerysowane, ale fajnie podeszli ("posmyrali") czytelnika. I - moim zdaniem - trafili w sedno.
Komentarz sw: Projekt ciekawy graficznie. Dużo wolnej przestrzeni, oddechu, swiatła. Jednolite, żółte tło. W głównej części ilustracyjnej śmieszny rysunek zamiast packshotów (pachshoty dopiero jako ilustracje uzupełniające). Czuć tu dużo dobrego luzu i swobody twórczej. Nieskompilkowany, a sugestywny przekaz.
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 27 lis (wt) 2007, 20:31:26
Reklama
#20
Reklamodawca: Edipresse Polska S.A.
Medium: Przekrój nr 46 z dn. 15/11/2007
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Monika Klatka SG I
Uzasadnienie: Nietypowy, zaskakujący projekt graficzny. Świetny pomysł przyciągający uwagę. Precz z długimi (nikomu niepotrzebnymi?) tekstami! Więcej miejsca dla gwiazd!
Komentarz sw: "Party" to autorski projekt wydawcy, stworzony od podstaw przez polski zespół Edipresse. Pismo koncentruje się na tematyce związanej z życiem gwiazd, które są przedstawiane przede wszystkim na zdjęciach. Mam takie wrażenie, że kampania reklamowa (pomysł!) jest o wiele bardziej twórcza niż samo pismo. Jest to reklama prasowa jednego tytułu prasowego zamieszczona w innym tytule prasowym... tego samego wydacy (oczywiście).
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 28 lis (śr) 2007, 13:43:21
Reklama
#21
Reklamodawca: LG Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Przekrój nr 46 z dn. 15/11/2007
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Monika Klatka SG I
Uzasadnienie: Ciekawy pomysł wykorzystania wizerunku dzieci w reklamie. Na pierwszy rzut oka może nieco niepokojący, ale ostatecznie sympatyczny. Oddziełuje na widza poprzez swoją symbolike i metaforyczność.
Komentarz sw: To już trzecia reklama LG w naszym tegorocznym zestawieniu. Ta jest w innym stylu (humorystycznym) niż poprzednie #17 i #18 (które są utrzymane w stylu emocjonalno-ekskluzywnym, choć z całkiem sporą dawką "racjonalizmu").
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 28 lis (śr) 2007, 13:56:14
Reklama
#22
Reklamodawca: P4 Sp. z o.o.
Medium: Przekrój nr 46 z dn. 15/11/2007; Focus 12/2007
Format: ~ 1/4 A4; ~A4
Zgłaszający: Monika Klatka SG I; Katarzyna Molska SR I
Uzasadnienie 1: Bardzo dobra kolorystyka i dynamika przekazu. Ilustracja jest jednocześnie pełna ekspresji ale i chaosu, co daje efekt silnego wyestetyzowania i - jak to w Play'u - udziwnienia klimatu komunikatu. Reklama kreatywna, zaskakująca.
Uzasadnienie 2: Człowiek wciągnięty bez reszty [ ubrania zostały

] w grę mobilną. Reklama pierwszego turnieju gier mobilnych sponsorowanych przez Play.
Komentarz sw: Druga reklama telefonii Play. Ciekawe, że właśnie te projekty (a nie inne, które narobiły więcej szumu) zgłaszacie. Zwracam uwagę na to, że w sensie ścisłym jest to reklama nie tyle sieci komórkowej, co eventu (ogólnopolskiego turnieju gier komórkowych) organizowanego oczywiście na zlecenie spółki P4.
Ostatnio zmieniony 09 gru (ndz) 2007, 15:29:52 przez
s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 30 lis (pt) 2007, 00:05:00
Reklama
#23
Reklamodawca: Discovery Networks Poland
Medium: Media & Marketing Polska nr 43 z dn. 24/10/2007
Format: ~ A4
Zgłaszający: Ilona Myszkowska SG I
Uzasadnienie: Reklama bazuje na skojarzeniach ze słowem elastyczność (elastyczną z pewnością można nazwać sfotografowaną gimnastyczkę). Elastyczna jest też Discovery, w której ofercie znajdzie się "dla każdego coś miłego". Popularnonaukowe kanały tematyczne obejmują bardzo szerokie spektrum zagadnień - od produkcji ołówków począwszy, a na analizach psychologicznych seryjnych morderców skończywszy. Reklama jest więc inteligentna i trafiona. Poza tym jest estetyczna, stonowana kolorystycznie i przyjemna dla oka.
Komentarz sw: Reklamy mediów nie są zbyt często zgłaszane do naszego konkursu. W tym roku to pierwsza. W zeszłym roku była chyba tylko jedna - Dziennika - ale została wysoko oceniona i załapała się do pierwszej piątki w którymś zestawieniu.
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 30 lis (pt) 2007, 00:11:13
Reklama
#24
Reklamodawca: Rossegger Sp. z o.o.
Medium: Media & Marketing Polska nr 43 z dn. 24/10/2007
Format: ~ 1/4 A4
Zgłaszający: Ilona Myszkowska SG I
Uzasadnienie: Nadgryzione jabłko ma kojarzyć się z próbowaniem. Spróbuj z nami zawojować rynek! Rossegger to agencja marketingu zintegrowanego.
Komentarz sw: Jabłka to dla mnie Leo Burnett (przynajmniej w branży reklamowej). Ale jak już nawiązywać do tradycji, to może najlepiej tej chlubnej, no nie?
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 30 lis (pt) 2007, 00:23:45
Reklama
#25
Reklamodawca: BRE Bank S.A.
Medium: Newsweek z dn. 28/10/2007
Format: ~ A4
Zgłaszający: Marcin Popławski SG I
Uzasadnienie: Reklama jest przyjemna dla oka. Widzimy małą wysepkę na oceanie, na której ktoś urządził sobie kort tenisowy. Po co? A kogo to obchodzi?! Taką miał zachciankę i już. Ważne jest to, skąd miał na to kasę. BRE Bank szuka rozwiązań najprostszymi metodami sugerując, że lokata w ich banku przyniesie pomnożenie majątku w takim stopniu, że bedzie nas stać na każdą, nawet bardzo dziwną zachciankę. Być może sam przekaz nie jest zbyt wyszukany, ale pewnej efektowności odmówić mu nie można.
Komentarz sw: Dawno nie grałem w tenisa. Jakieś 40 lat. A to podobno sport dla ludzi dobrze sytuowanych... Może dlatego widać tu kort tenosowy, a nie np. boisko do piłki ręcznej?
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 30 lis (pt) 2007, 22:54:06
Reklama
#26
Reklamodawca: Telekomunikacja Polska S.A.
Medium: Newsweek z dn. 28/10/2007
Format: ~ A4
Zgłaszający: Marcin Popławski SG I
Uzasadnienie: Do tej pory jedyny humor, z jakim mogła być kojarzona TP to humor czarny (oczywiście niezamierzony). Przekonywaliśmy się o tym w trakcie procesu obsługi klienta czy płacąc rachunki. A jednak okazuje się, że ten znienawidzony przez dużą część społeczeństwa, zbiurokratyzowany moloch w obliczu kunkurencji pragnie pokazać nam swoją ludzką (?) twarz. Czy skutecznie? Nie wiem. Wiem jednak, że powyższa reklama, będąca zresztą tylko częścią kampanii, jest sympatyczna i wzbudza u czytelnika uśmiech (nie ironiczny i nie politowania, jak to dawniej bywało). Wydaje się, że pokazanie w części ilustracyjnej dzikich zwierząt, które generalnie wzbudzają w odbiorcach zaciekawienie oraz stosując miłe dla oka, zharmonizowane barwy - można uzyskac naprawde ciekawe efekty. TP nie tylko stara się nam w sposób metaforyczny ukazać, że dzięki niej możliwe jest stworzenie nici porozumienia nawet między dwoma bardzo różnymi pod każdym względem jednostkami, ale jednocześnie daje nam do zrozumienia, że obecnie firma nie ma już wiele wspólnego ze znienawidzoną "tepsą". TP AD 2007 to firma uporządkowana, nowoczesna, przyjazna dla klienta indywidualnego i biznesowego.
Komentarz sw: To chyba najdłuższe uzasadnienie w historii konkursu...
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 30 lis (pt) 2007, 23:06:00
Reklama
#27
Reklamodawca: Kompania Piwowarska S.A.
Medium: Newsweek z dn. 28/10/2007
Format: ~ A4
Zgłaszający: Marcin Popławski SG I
Uzasadnienie: Tyskie kontynuuje budowanie swojego wizerunku jako najbardziej europejskiej i rozpoznawalnej na świecie polskiej marki piwa. Wizerunek ten uzupełniają teraz odniesienia do fachowości i ogólnego "bycia w temacie". Kompania wydała "Tyskie vademecum piwa" i to zapewne z tej publikacji pochodzi nagłówek reklamy: Jakie piwo robi się w 30% z ryżu? Nie mam pojęcia. Ale ci, co robią Tyskie - wiedzą. No to rzeczywiście muszą znać się na rzeczy. Oprócz zawartości merytorycznej reklamy mamy ciekawą wizualizację: wzrok przyciąga bardzo fajny pomysł dosłownego zilustrowania nagłówka.
Komentarz sw: Reklamy piwne kojarzymy przede wszystkim z telewizją. A tu proszę, okazuje się, że także print piwny może być ciekawy (wcale przy tym nie bedąc tylko stop-klatką reklamy tv).
Ostatnio zmieniony 01 gru (sob) 2007, 17:00:33 przez
s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 30 lis (pt) 2007, 23:19:15
Reklama
#28
Reklamodawca: Wrigley Poland Sp. z o.o.
Medium: Newsweek z dn. 28/10/2007
Format: ~ A4
Zgłaszający: Marcin Popławski SG I
Uzasadnienie: Reklama z dedykacją: dla kobiet, szczególnie tych w rozterce. Zadzwonić czy nie zadzwonić? A jeśli wcale mu się nie podobam? A może przejmując inicjatywę wyjdę na zdesperowaną albo łatwą? Takie pytania przychodzą mi do głowy, kiedy widzę te piękną zamyśloną dziewczynę siedzącą bezradnie na łóżku z telefonem w dłoniach. Airwaves radzi: Go for it! (czyli w wolnym tłumaczeniu "Dajesz, dajesz!". Airwaves kieruje przekaz oczywiście do ludzi młodych i stara sie pokazać, że dobrze rozumie ich codzienne dylematy. Żeby je rozwiązywac trzeba wyzwolić w sobie energię, działanie... A ta odświeżająca guma do żucia ma być tu decydującym impulsem.
Komentarz sw: Bardzo podoba mi się rozkminienie psychologiczne koleżanki z reklamy. Wnikliwa analiza, prawda? A reklama, jak na ten segment rynku, nietypowa i niebanalna. Fajny klimat. Wciąga mężczyzn. Nie wiem jak z kobietami.
-
s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR

- Posty: 12654
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Post
autor: s_wojtkowski » 03 gru (pn) 2007, 18:56:26
Reklama
#29
Reklamodawca: ARRS Effectica Sp. z o.o.
Medium: Brief nr 10/2007
Format: ~ 1/12 A4
Zgłaszający: Marta Rydzyńska SR I
Uzasadnienie: Efektywna i efektowna reklama agencji typu full service z Wrocławia. Pomysł z kawą w odwróconej filiżance uważam za ikonograficzne przedstawienie „wych…” kogoś, lub delikatniej: rozczarowania. Obrazowe przedstawienie marnych efektów kampanii promocyjnej. Odwracamy kartkę aby przywrócić literkom naturalny ład i czytamy, że Effectica to agencja, której pomysły są „obliczone na efekty”, Effectica odwraca filiżanki. Reklama współgra w 100% z nazwą agencji. Widać od razu, że ci ludzie potrafią wykorzystać potencjał firmy i wykreować spójny wiarygodny wizerunek. Kto z czytelników Brief-u nie doceni takiej efektywnej STRATEGII REKLAMY?
Komentarz sw: Ciekawy jestem jak oceniona będzie ta najmniejsza w historii konkursu zgłoszona reklama (110 x 50 mm).