
Kopiujcie dowoli, jestem propagatorem open-source

Kod: Zaznacz cały
Bibliografia
XYZ , klasa 3 LO
Temat: Omów perswazyjną funkcję języka reklamy.
I Literatura podmiotu:
1) Wybrane reklamy z strony : http://sztuka-reklamy.info/download.html (wyłącznie polskie)
2) Aktualne reklamy emitowane w telewizji, radiu, prasie.
(Wykaz i omówienie wybranych reklam odbędzie się podczas prezentacji)
II Literatura przedmiotu:
1) Albin Krzysztof, „Reklama” Część 1: rozdział VII s. 110-119, Część 2: rozdział 2 - „Tekst” s. 162-170, rozdział 3- „Slogan i związki obrazu z tekstem” s. 170-177 , Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., Warszawa 2000, ISNB: 83-01-13324-4
2) Bralczyk Jerzy, „Język na sprzedaż”, Gdańskie wydawnictwo psychologiczne 2004, ISBN: 83-89574-48-9
3) Kwarcik Bogusław „Co trzeba wiedzieć o reklamie” Część I – „Co to jest reklama” s. 12-14 Część II Przekonanie klienta: „Emocje w reklamie” 52-59 „Perswazja z ukrycia” s. 76-90
Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, ISBN: 83-854441-43-3
4) Łodziańska-Grabowska Joanna „Efektywność reklamy” Organizacyjno psychologiczne aspekty reklamy, 1. Istota i funkcje reklamy s. 13-17 , Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996, ISBN: 83-208-1037-X
- Artykuły z gazet i Internetu :
5) Augustynek Andrzej: „Reklama podprogowa - fakt czy artefakt?”, "Wiedza i Życie" 1998 nr 7 s. 56- 58
6) Całk Grzegorz: „Skojarzenia,
czyli o kotwicach w reklamie.” http://www.perswazja.pl/perswazja/web_index.nsf/web-all/reklama2
7) Janus-Kwiatkowska Katarzyna „Mechanizmy perswazyjne w reklamie.” http://em.pwn.pl/media/reklama.html – Encyklopedia multimedialna PWN
8) Kulik Andrzej: „Cena autorytetu.” Reklamodawcy nagminnie powołują się na nie istniejące lub pozorowane badania naukowe. "Wprost" 2000 nr 45 s. 32
9) Maison Dominika: Reklama i erotyka. "Charaktery" 2002 nr 7 s. 38- 39
10) Gaweł Piotr „Lekcja reklamy. Reklama radykalnie zmieniła nasze zwyczaje” Tygodnik "Wprost", Nr 932 (08 października 2000)
Teraz druga kwestia.
Mam prezentować szanownej Komisji mechanizmy jakie się stosuje aby przyciągnąć potencjalnego klienta do kupna. Jak reklama wpływa na nasze zachowanie. Za pomocą jakich technik językowych, wizualnych twórcy reklam na nas polują. Coś jeszcze?
Należy dodać wnioski: tutaj jest gorzej
Język reklamy jest ukierunkowany na stworzenie potrzeby kupna określonego dobra materialnego.
Język reklamy ściśle oddziaływuje na naszą psychikę, podświadomość, stwarzając złudne wyobrażenie potrezby kupowania.
Prosiłbym o wskazanie dydaktycznych błędów i pomoc w dalszym wyprowadzeniu wniosków i poprawne spojrzenie na - perswazyną funkcję języka reklamy. Liczę na pozytywny oddzwięk

Dziękuję miłym ludziom za współpracę.