O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
-
Gość
Post
autor: Gość » 18 lut (śr) 2009, 22:48:11
Matura się zbliża a mój temat to perswazja w języku reklamy no i teraz nie wiem jakie wykorzystać przykłady... Jeśli macie czas i trochę chęci to bardzo Was proszę udzielcie mi pomocy
Pozdrawiam serdecznie
-
Gość
Post
autor: Gość » 18 lut (śr) 2009, 22:49:19
dodam jeszcze że temat ma sę opierać na analizie reklam... a wybór jest trudny
-
OSHka
- Ekspert

- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00
Post
autor: OSHka » 19 lut (czw) 2009, 09:26:58
Troszkę trzeba po necie poszperać, chociażby to powinno Ci się przydać:
http://www.sciaga.pl/tekst/75152-76-met ... w_reklamie
http://www.sciaga.pl/tekst/53275-54-jez ... w_reklamie
http://www.sciaga.pl/tekst/45937-46-rek ... _perswazji
Perswazja w reklamie to np. używanie słów: "za jedyne", "tylko", wykorzystywanie sławnych osób, pseudo-lekarzy (aktorów w kitlach), pseudo-ekspertów, pseudo-użytkowników danego produktu, dostosowanie języka do grupy użytkowników, używanie odpowiednich zestawień kolorów, dźwięków.
Szczerze mówiąc - nie oglądam ostatnio TV, no ale przychodzą mi do głowy np. takie reklamy jak: Pur z Bożeną Dykiel, reklamy hipermarketów (wykorzystują właśnie słowa, określające okazję cenową), niektóre reklamy społeczne (woda mineralna z Buzek), Saturn - żer dla skner, wszelkie reklamy kremów do zmarszczek - przedstawiające młode kobiety, reklamy pieluch - sugerujące, ze jak ktoś chce być dobrą matką, to musi kupić właśnie te... i wiele wiele innych, bo tak naprawdę reklama sama w sobie jest przekazem perswazyjnym. A w kazdej takiej reklamie jest użyty specyficzny język, wystarczy się w niego wsłuchać i przeanalizować sens użytych słów.
Mam nadzieję, ze choć trochę pomogłam
